1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hlu2

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo gaf me ongevraagd een 'gratis' snelheid upgrade

Het lijkt een jaarlijks terugkerend fenomeen te worden.
Begin van het jaar wordt met veel spektakel aangekondigd dat de snelheid van internet gratis verhoogd gaat worden. Een paar maanden later volgt de aankondiging dat de kosten omhoog gaan.
Door deze 'gratis' upgrades heb ik inmiddels een snelheid waar ik nooit om gevraagd heb en een abonnementsprijs waar ik nooit voor gekozen heb.

Ik heb het gevoel dat ik belazerd word door Ziggo!
14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welkom Hlu2 op de Community,

Ziggo zalje zekers nooit belazeren, de internet snelheid is verhoogd voor iedereen en alle pakketten zijn daarmee ge-upgrade zie ook dit topic Snel kan altijd Sneller!

Je internet snelheid kan je niks aan veranderen deze gaat gewoon mee. Je abonnement kan je wel aanpassen, maar als je niks hebt veranderd dan veranderd daar ook helemaal niks aan en blijft dit zoals het is. Tenzij je een mail hebt gekregen voor de nieuwe Media Box Next, dan ben je wel verplicht het Complete of Max Abonnement te nemen.

Mocht je dit uitgezocht willen hebben door een moderator, laat het dan maar even weten, ze komen vanzelf het topic in, wegens weekend is er een minimale bezetting.
Hlu2
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ziggo past continue 'gratis' mijn abonnement aan en een paar maanden later word ik geconfronteerd met een prijsstijging.
Alsof NS tegen mij zegt dat mijn 2e klas abonnement vanaf nu gratis bruikbaar is voor 1e klas vervoer en een maand later de prijs voor mijn 2e klas abonnement zodanig verhoogd wordt dat ik 1e klas abonnementsprijzen betaal.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Dit kan Ziggo niet zomaar doen, zonder de klant te raadplegen.

Ik ga dit voorleggen aan een moderator, wij kunnen niet in de systemen kijken maar hun wel.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hlu2
Wat voor abo heb je?
Als het een beetje meezit kun je terug in snelheid en prijs.
Dat deed je nog niet, begrijp ik. Waarom niet?
Hlu2
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Je mag het voorleggen aan de moderator, maar ik verwacht niet dat hier vanuit Ziggo een oplossing voor komt. Ik ben vast niet de enige die ongevraagd 'gratis' upgrades krijgt die een paar maanden later opgevolgd worden door prijsstijgingen.
Ik denk dat de oplossing hiervoor simpel is, ik ben natuurlijk niet verplicht om mijn alles in 1 abonnement bij Ziggo af te nemen; en ook dat geld niet alleen voor mij.
Jammer dat Ziggo dit zo doet, ben verder eigenlijk best tevreden over Ziggo.
Hlu2
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben begonnen in 2013 met een alles in 1 abo van 50/10 voor minder dan € 40,00 per maand, inmiddels heb ik een alles in 1 abo 250/25 voor € 60,00 per maand.
Ik heb gekeken of downgraden een optie is, maar dat is niet interessant; besparing is gering en alternatieven elders zijn dan een betere optie qua prijs en snelheid.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"Het lijkt een jaarlijks terugkerend fenomeen te worden."

Het is een jaarlijks terugkerend fenomeen: de snelheid omhoog en dan de prijs omhoog.

De tijden veranderen, de meest gevraagde snelheden veranderen en duizenden privé abonnementen vergt een enorme handmatige administratie waardoor de abonnementen nog meer zullen stijgen.

Er zijn ook regelmatig mensen die vragen om alleen te mogen betalen voor de zenders waar ze alleen maar naar kijken, dat wordt ook een te duur kostenplaatje.
Daarnaast worden de abonnementen gemaakt naar de hoogste vraag en in vergelijking met de concurrentie, Ziggo is een bedrijf.

Hier beschrijft een Ziggo moderator waarom één en ander duurder wordt:
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/prijswijziging-per-1-juli-2019-39909
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Een gevalletje weten dat je iets afneemt, elk jaar snelheid omhoog en daarna de prijs. Dat is toch wat iedereen weet en kan weten bij dienstverlenende bedrijven. Daarnaast veranderen ook de namen van abonnementen bijna elk jaar bij Ziggo en kan me dan voorstellen dat je niet meer weet wat je afneemt.

Je bericht:
Je mag het voorleggen aan de moderator, maar ik verwacht niet dat hier vanuit Ziggo een oplossing voor komt.

Beetje jammer dat je dan hier wel je klacht komt doen maar deze mensen niet even de kans wilt geven om je verder te helpen. Je zegt bij voorbaat al dat ze niets voor je doen. Sorry Hlu2, de moderatoren doen hier heel veel voor mensen. Soms niet zoals men het zou willen zien, want ze kunnen geen ijzer met hun handen breken, maar helpen doen ze altijd!

Daarnaast beetje jammer van je laatste paar regels. Eigenlijk zeg je dat je wilt verhuizen naar een andere provider, maar toch ook weer niet wilt omdat Ziggo zo goed is. Je wilt gewoon korting omdat de prijs nu flink omhoog is gegaan en/of een oplossing. 250/25 is best een mooi bedrag voor 60,- euro. Daar teken ik wel voor 😉

Hoe dan ook, geef de moderator de kans je te helpen en zeg niet dat deze niet met een oplossing zal komen. Er is al een melding gemaakt, heb ik gezien, dus heb geduld. Wie weet ben je straks toch wel een gelukkige Ziggo klant geworden 😛 🙂
Dinges84

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hlu2 ik snap je wel hoor. Het wordt niet verkocht als een upgrade, je houdt hetzelfde abonnement, maar ondertussen verhogen ze ‘gratis’ de snelheid om vervolgens een maand later een prijsverhoging door te voeren.

Eerlijk is eerlijk, ik stap zelf liever niet over, maar het scheelt mij ook 8 euro per maand als ik een stap lager ga zitten, die ook dichter bij het abonnement ligt waar ik mee begonnen ben. Alleen moet ik daarvoor activatiekosten betalen. Rare praktijken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Hlu2, wij proberen hier altijd heel eerlijk in te zijn en vertellen je precies wat er gaat gebeuren zonder adders onder het gras. Dus wij willen je echt niet belazeren. Wij zijn een bedrijf, een bedrijf wat het tof vind om ons eigen netwerk constant te upgraden. Stilstand is niks voor ons. Technische ontwikkelingen houden we van, en de meeste van onze klanten ook. Dat kost allemaal wel geld. Wij zijn altijd op zoek naar een goede balans, en dat blijft ook in de toekomst zo.

Wat vooral als vervelend wordt ervaren is dat het eenrichtingsverkeer is. Wij bepalen en als klant kun je mee, of niet meegaan. Maar verder kun je er als klant niets aan doen. Sorry, ook dit blijft zo. Is dat wat je met belazeren bedoeld? We willen graag met je meedenken om een betere dienst op maat te maken. Het is altijd mogelijk om je internet verbinding te downgraden wanneer je die hoge snelheden niet nodig hebt. De activatiekosten bij een downgrade zijn soms te voorkomen, soms ook niet. Daar kun je contact over opnemen.
Hlu2
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hallo Anne H Ziggo ,

Dank voor je reactie.
Ik blijf het suf vinden dat ik ongevraagd 'upgrades' krijg, met enkele maanden later een prijsverhoging en dat ik vervolgens zelf aktief aan de slag moet om te gaan downgraden zodat het product (weer) enigszins aansluit bij hetgeen waar ik zelf voor koos.
Als kers op de taart mag ik dan (waarschijnlijk) ook nog € 19,95 activatiekosten betalen.

Ziggo kiest er voor om potentiële klanten met allerlei mooie aanbiedingen binnen te hengelen. Bestaande klanten daarentegen lijken er slechts te zijn om uit melken; dat is wat ik bedoel met belazeren.
Ik ga er nog eens goed over nadenken, misschien moet ik er inderdaad voor kiezen om over te stappen naar een andere aanbieder.

EnergieBoy, bedankt voor je (terechte) tip om even te wachten op de reactie van de moderator. Helaas bleek die reactie precies zoals ik verwachtte en ben ik dus nog niet die gelukkige Ziggo-klant geworden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hlu2 schreef: "Als kers op de taart mag ik dan (waarschijnlijk) ook nog € 19,95 activatiekosten betalen."

Anne H Ziggo schreef: "De activatiekosten bij een downgrade zijn soms te voorkomen, soms ook niet. Daar kun je contact over opnemen."

Ik zou dat eerst eens proberen, mogelijk zit er een coulance voor je in als je bij Ziggo blijft.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hlu2 Bedankt voor jouw reactie, wat Be rt schrijft is precies wat ik bedoel 😉 Wanneer je ervoor kiest om bij ons te blijven, houd er dan rekening mee dat dezelfde situatie zich in de toekomst blijft herhalen. Net als bij andere providers.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Echter als iemand van 250/25 wil downgraden is er alleen nog de enorme stap terug naar 50/5. 100/10 zou een prima tussen maat zijn maar die is er (nog steeds) niet. Daar lees je ook veel klachten over, dat het gat te groot is tussen start en complete.

Verder als je plat prijzen voor internet gaat vergelijken (trek even globaal de € 18,70 voor TV van je pakketprijs af) dan is Ziggo best duur. Bij andere aanbieders krijg je voor ongeveer dezelfde prijs van het start 50/5 dan een 100/10 aan internetsnelheid. Je kan dus stellen dat Ziggo (ondertussen) twee keer zo duur is in vergelijking tot de concurrenten. Dus als je vergelijkt zouden de start klanten al op 100/10 moeten zitten t.o.v. de concurrentie.

Dit vergelijk kan je ook gewoon met TV doen natuurlijk. Dan zijn de concurrenten met hun prijzen vergelijkbaar redelijk gelijk maar krijg je nog steeds 100/10 i.p.v. bij Ziggo start de 50/5. Blijft Ziggo dus twee keer zo duur. Wederom dus als je vergelijkt zouden de start klanten al op 100/10 moeten zitten t.o.v. de prijzen/snelheid van de concurrentie. Er zou een goedkoper basispakket met 50/5 onder gezet kunnen worden (geef ik toch gewoon even een "gratis" tip aan Ziggo).

Ziggo complete en max zijn nauwelijks te vergelijken omdat veel DSL aanbieders die snelheden over koper niet kunnen bieden. Dat gaat alleen wanneer men glas tot de voordeur heeft.

Activatiekosten bij bestaande klanten rekenen vind ik ook afzetterij. Men is reeds klant en actief tenslotte. Dat een bestaande klant zelf moet gaan bedelen om coulance, welke overigens veelal ook gegeven wordt door Ziggo, is de omgekeerde wereld. Maar het klinkt natuurlijk zo leuk als de verkoper bij Ziggo aan de andere kant van de lijn kan zeggen; "Ik kan u die activatiekosten 'gratis' cadeau doen".

En niets is "gratis", dat een bedrijf een campagne zolang kan volhouden begint behoorlijk irritant te worden want het is pertinent niet waar. Wij betalen er gewoon met z'n allen voor want Ziggo is een bedrijf met aandeelhouders en die willen ook (meer dan) brood op de plank. Terecht hoor, ik werk ook niet voor niets maar aan dit soort reclames (en niet alleen Ziggo maakt zich daar schuldig aan) heb ik altijd al een hekel gehad omdat het regelrechte leugens zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic