JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Z1 Internet naar Z2 kan niet meer...

Ik ben abonnee met een “oud” Z1 & TV abonnement standaard voor € 48,50 per maand. Nu wil ik graag mijn internetsnelheid verhogen naar 200/20 maar dit gaat niet zonder een compleet nieuw pakket af te nemen met dito mediabox of smartcard module. Dat laatste wil k echter niet want ik ben al voorzien van eigen devices. (2x Ci+ en 1x Humax) Advies van de klantenservice is om toch een ander pakket te nemen en de mediabox in de kast te leggen want ze zijn gratis... (ahum)

Kan dit niet anders?

A. Dit is een onnodige belasting van het milieu, niet duurzaam.
B. Gratis zijn ze niet want met de introductie van dit verdien model ging ook het abonnementsgeld met €5,- omhoog.

Welke behulpzame heldpdeskmedewerker kan mijn abonnement omzetten in Z2?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JanAssen.
Wat je verteld is, klopt. Je hebt momenteel een oud abonnement. Overgaan naar internet Z2 gaat niet, omdat internet Z2 niet meer bestaat. Momenteel betaal je 48,50 (of ja, per 1 juli) voor je abonnement. dit abonnement komt, op het gratis in bruikleen hebben van een mediabox of CI+ module, exact overeen met het huidige Internet & TV start abonnement. Voor een mediabox of CI+ module betaal je dus zeker geen 5 euro, maar deze krijg je gewoon gratis in bruikleen.

Zo kom je dus met de overgang naar TV start met internet Complete, op hetzelfde uit als wanneer je (in theorie, want het abonnement bestaat niet meer) TV standaard met internet Z2 zou hebben. Het enige verschil is dat je een mediabox of CI+ module in bruikleen krijgt. Deze kan je in de kast leggen of voor een extra TV gebruiken, als je liever je eigen apparatuur behoudt. Extra voordeel; je hebt je abonnement lang garantie op het product. Verouderd het of gaat het stuk, maken of vervangen wij het. Met je eigen spullen is dit natuurlijk niet het geval.

Bekijk in context

24 Reacties 24
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi JanAssen,
Prijzen wijzigen altijd weer en een oud abonnement heeft soms als voordeel dat je goedkoper uit bent. Wanneer je dan gaat overstappen ben je verplicht een nieuw abonnement te nemen en die zijn nu eenmaal anders in prijs. Daarom is dat wat je is aangeboden helemaal nog niet zo gek. Internet Compleet & TV Start, volgens mij is dat een prima vervanging voor alle oude abonnementen.

Z2 bestaat gewoon niet meer en kan je daarom ook nu niet meer vergelijken met andere abonnementen, voor mijn gevoel. Maar mocht er iemand anders zijn die een ander inzicht heeft, ik verneem het ook graag 🙂
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Waar je als zakelijke gebruiker wel rekening mee moet houden is dat de nieuwe "zakelijke" aanbiedingen op bepaalde delen flink uitgekleed zijn. Zo krijg je bv nu geen vast IP meer bij klein zakelijk en ook het oude servicelevel waarbij je binnen een paar uur een monteur kreeg, bestaat niet meer bij de normale zakelijke abbo's (wel bij PRO, maar daar hangt dan weer een prijskaartje aan wat vreemd genoeg ook nog eens afhankelijk is van de gekozen snelheid)

Dus wel dingen om rekening mee te houden als je daar in het verleden gebruik van gemaakt hebt.
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
EnergieBoyDank voor je reactie! Ik wil alleen aangeven dat ik geen Smartcard of Mediabox nodig ben en daar ook niet voor wil betalen. Het gaat mij niet om het oude abonnement maar dat men klanten met eigen producten een korting kan / wil bieden van € 5,- Op die manier kan Ziggo ook iets doen aan het milieu!
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Waarom moet je het hele pakket veranderen als je alleen maar een hogere internet snelheid wil? Laat internetsnelheid vrije keuze, los van tv pakket!.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JanAssen.
Wat je verteld is, klopt. Je hebt momenteel een oud abonnement. Overgaan naar internet Z2 gaat niet, omdat internet Z2 niet meer bestaat. Momenteel betaal je 48,50 (of ja, per 1 juli) voor je abonnement. dit abonnement komt, op het gratis in bruikleen hebben van een mediabox of CI+ module, exact overeen met het huidige Internet & TV start abonnement. Voor een mediabox of CI+ module betaal je dus zeker geen 5 euro, maar deze krijg je gewoon gratis in bruikleen.

Zo kom je dus met de overgang naar TV start met internet Complete, op hetzelfde uit als wanneer je (in theorie, want het abonnement bestaat niet meer) TV standaard met internet Z2 zou hebben. Het enige verschil is dat je een mediabox of CI+ module in bruikleen krijgt. Deze kan je in de kast leggen of voor een extra TV gebruiken, als je liever je eigen apparatuur behoudt. Extra voordeel; je hebt je abonnement lang garantie op het product. Verouderd het of gaat het stuk, maken of vervangen wij het. Met je eigen spullen is dit natuurlijk niet het geval.
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Lycke Ziggo Dank voor je reactie maar jij weet net zo goed als ik dat gratis niet bestaat...

Een Ci+ of mediabox is in het abonnementsgeld verdisconteerd. Ik zou graag zien dat Ziggo duurzame initiatieven toont en ik kan kiezen voor internet complete zonder afname van een Ci+ of Mediabox. Met bijvoorbeeld € 2,50 korting. Dit is goed voor het milieu en mijn portemonnee. Iets in de kast leggen onder het mom van "stel dat het kapot gaat".... Daarvoor het ik de kassabon bewaard en heb ik consumentengarantie.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
JanAssen wrote:
Lycke Ziggo Dank voor je reactie maar jij weet net zo goed als ik dat gratis niet bestaat...

Een Ci+ of mediabox is in het abonnementsgeld verdisconteerd. Ik zou graag zien dat Ziggo duurzame initiatieven toont en ik kan kiezen voor internet complete zonder afname van een Ci+ of Mediabox. Met bijvoorbeeld € 2,50 korting. Dit is goed voor het milieu en mijn portemonnee. Iets in de kast leggen onder het mom van "stel dat het kapot gaat".... Daarvoor het ik de kassabon bewaard en heb ik consumentengarantie.


In dit geval bestaat gratis wel. Vergelijk namelijk je huidige abonnement met het nieuwe Ziggo TV Start en Internet Start maar. Jij betaalt 46,50 (48,50 per 1 juli) voor TV standaard en Internet Z1 (40/4).
Voor TV Start (TV standaard met gratis CI+ module of mediabox) en Internet Start (40/4) zonder telefonie betaal je ook 46,50 (48,50 per 1 juli).

We leveren, zoals je wellicht weet, ook geen losse smartcards meer. Dus "nieuwe" klanten kunnen niet meer een losse kaart aanschaffen en zelf apparatuur aanschaffen. Simpelweg omdat al onze abonnementen tegenwoordig met apparatuur in bruikleen werken.

Ik hoop dat je begrijpt dat het dus niet zo is dat je ineens gaat betalen voor een apparaat in bruikleen, wanneer je overgaat naar een nieuw abonnement. De kosten voor TV Standaard en Internet Z2 (als die optie er nog wel was geweest), zouden op hetzelfde neerkomen als TV Start en Internet Complete zonder bellen.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
uhh..., ziggo vraagt wel 19,95 activatiekosten in een geval is dit.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
youriy wrote:
uhh..., ziggo vraagt wel 19,95 activatiekosten in een geval is dit.
Zoeken heet zoiets :stuck_out_tongue_winking_eye: (als je toch al klant bent dan betaal je dat ook niet!)
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
De huur van een extra smartcard kost € 2,- maar heb je er een dan is deze vanzelfsprekend in de prijs van € 48,50 verdisconteerd.... Want nogmaals, gratis bestaat niet.

https://tweakers.net/nieuws/119243/ziggo-stopt-met-activatie-losse-smartcards.html

Een korting van € 2,- voor abonnnees met eigen apparatuur lijkt mij te billeken.

Adtionele vraag: als ik gen nadeel ondervindt van de nieuwe pakketstructuur waarom heeft Ziggo mij dan niet automatische gemigreerd?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Er leuk hoe een klant het altijd beter weet dat iemand van Ziggo 🙂
Volgens mij heeft Lycke het toch prima omschreven allemaal? Wie weet dat ze je laatste vraag nog wil beantwoorden 😛
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
2 euro betaal je voor een extra CI+ module met kaart. De eerste krijg je gratis bij je TV Start abonnement. Mocht je een eigen kaart en CI+ module voor een tweede aansluiting gebruiken, krijg je dus als het ware inderdaad al 2 euro korting op je abonnement ten opzichte van iemand die een tweede in bruikleen heeft ;-).


Je wordt niet automatisch gemigreerd omdat we niet zomaar iemands abonnement kunnen aanpassen. Maar uiteraard sta je er nu altijd nog vrij in om dit te doen en zo, voor dezelfde kosten als je huidige abonnement, een CI+ module of mediabox in bruikleen te ontvangen.
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Waarom moet je het hele pakket veranderen als je alleen maar een hogere internet snelheid wil? Laat internetsnelheid vrije keuze, los van tv pakket!.

Graag een gemotiveerde reactie van Ziggo.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Holthuizen wrote:
Waarom moet je het hele pakket veranderen als je alleen maar een hogere internet snelheid wil? Laat internetsnelheid vrije keuze, los van tv pakket!.

Graag een gemotiveerde reactie van Ziggo.


Omdat het hier gaat om een abonnement dat niet meer bestaat (oud is). Het is een combinatie abonnement.

Dus internetsnelheid verhogen, betekent automatisch dat internet Z1, Internet Complete gaat heten (exact hetzelfde als Internet Z2, overigens). Bij internet Complete hoort een TV (start, complete of max) abonnement.

Het klinkt allemaal heel drastisch, maar in de praktijk (zoals ik op meerdere manieren heb proberen uit te leggen) komt het enkel neer op een naamswijziging en het feit dat je dus een apparaat gratis in bruikleen krijgt. De kosten zijn exact gelijk.
Holthuizen

Level 12
  • 705Posts
  • 13Oplossingen
  • 118Likes
Lycke Ziggo,
Mijn vraag gaat niet over Z1 of Z2, maar over onderstaande simpele vraag !

Waarom moet je het hele pakket veranderen als je alleen maar een hogere internet snelheid wil? Laat internetsnelheid vrije keuze, los van tv pakket!.

Graag een duidelijke reactie van Ziggo.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Je kan het pakket niet aanpassen omdat Z1 of Z2 niet meer bestaan.
Dus als jij iets wilt aanpassen aan je bestaande Z1 pakket, dan zal je naar een ander pakket moeten overstappen. Waarom? Omdat deze niet meer bestaat dus kan je daar ook niets in veranderen.

Ziggo heeft gekozen voor andere abonnementen en deze zijn zoals ze NU zijn en niet van toen. En hebben er niet voor gekozen om internetsnelheid vrije keuze, los van TV pakket. Dat zou jij willen maar dat hebben ze niet gedaan. Volgens mij is Lycke daar echt heel duidelijk in geweest.
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Topic kan wat mij betreft dicht!

Misschien ben ik onduidelijk geweest.

Ik heb proberen een statement te maken dat Ziggo niet duurzaam, energiebewust bezig is. Ziggo stuurt producten naar consumenten die daar niet op zitten te wachten. Consumenten die wel duurzaam bezig zijn mogen daar wel voor beloont worden vind ik. I.p.v. een "gratis" mediabox of module op te sturen...
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
youriy wrote:
uhh..., ziggo vraagt wel 19,95 activatiekosten in een geval is dit.


ook als je al klant bent!! (net zoals in dit geval, zoals ik al zeg)
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Sorry hoor, maar op de website staat:
Nu geen activatiekosten t.w.v. 19,95

En als je al klant bent dan betaal je die ook niet! Heb wel vaker mijn abonnement aangepast en nooit hoeven te betalen.

Uitgelicht topic