1
Vraag
2
Reageer en help mee
Zorc

Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes

Wens nieuw abonnement

-Geen TV zenders
-Geen 'gratis' ziggo sport
-Geen 'gratis' internetbeveiliging
-Geen WifiSPots
-Geen 'gratis' wifi-modem
-Geen Ziggo GO
-Geen Power promise
-Geen mailadres van ziggo
-Geen fancy Ziggo website en marketing

Alleen internet, voor een redelijke prijs (vergeleken met glasvezel), zou dat ooit kunnen bij Ziggo? Daar zou ik pas blij van worden :innocent:
10 Reacties 10
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Het antwoord is nee.
Zorc
Topicstarter
Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes
Nee omdat ze het niet willen, dat snap ik.

Vodafone doet het in Duitsland wel :rolling_eyes:
https://zuhauseplus.vodafone.de/internet-telefon/kabel/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo is een TV leverancier en Kabel TV signaal staat voor iedereen aan en dat zijn de Free To Air zenders en deze zijn niet apart af te sluiten zonder iedereen af te sluiten en alles over te zetten op een smartcard of één of ander digitaal abonnement.
Ik vermoed dat heel veel mensen niet blij zijn met de daarbij komende kosten.

De goedkoopste manier van internet bij Ziggo is met 500/40 is:
https://www.ziggo.nl/internet/internet-max € 62,50 per maand.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Zorc wrote:
Nee omdat ze het niet willen, dat snap ik.

Vodafone doet het in Duitsland wel :rolling_eyes:


https://zuhauseplus.vodafone.de/internet-telefon/kabel/


Dan heb je er ook weer telefoon bij....

Denk niet dat het een kwestie is van niet willen, zal toch een besluit zijn op basis van het bedrijsplan. Uiteindelijk is het de bedoeling dat het bedrijf winst behaald en als de inkomsten niet opwegen tegen de kosten van dit soort abonnementen, is de keuze vrij makkelijk.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Zorc, een echt internet only abonnement zonder TV en zonder alle leuke extra's gaan we niet aanbieden. Wat is voor jou een redelijke prijs voor supergoed internet met vergelijkbare specs zoals we dat nu leveren? En kun je die prijs onderbouwen? En is dat een groot verschil met de huidige prijs die wij vragen? Misschien kunnen we daar met zijn alleen eens naar kijken hier op de Community 🙂
Zorc
Topicstarter
Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes
:money_mouth:net of het er iets toe doet wat ik (of anderen) een redelijke prijs zouden vinden. Leuke extra's is subjectief en uiteindelijk betaal je er wel voor....
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien in de toekomst wel een barebone abbo waarbij Ziggo het signaal levert plus eventueel een bridge-modem en je verder voor je eigen verbinding moet zorgen.
Dus : goedkoper maar verder ook geen ondersteuning.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Zorc . Je geeft aan dat je het anders wilt, en vervolgens wil je niet zeggen hoe omdat het er niet toe doet. Dat maakt het voor ons wel heel erg lastig om het gesprek aan te gaan en/of te reageren op een topic als deze. Kunnen we iets voor je betekenen, of ging het je er vooral om gewoon je mening even te geven (wat mag, overigens!)?
Zorc
Topicstarter
Level 1
  • 288Posts
  • 7Oplossingen
  • 15Likes
Lycke Ziggo Nee dat zeg ik niet, maar Anne H Ziggo gaf aan dat er geen abonnement zou kunnen komen zonder (of minder) TV en zonder "leuke extra's" en vroeg vervolgens wat ik daar dan een redelijke prijs voor zou vinden met onderbouwing.

Ik vind alleen dat al die 'gratis' extra's uiteindelijk wel betaald moeten worden. Prima als je een luxer pakket wilt, maar graag ook een keuze mogelijkheid voor een zo simpel mogelijk pakket maar dan iets goedkoper 😉 hoeveel dat pakket moet kosten moet ziggo natuurlijk helemaal zelf bepalen.
Punt is, ik (en ik ben niet de enigste) hebben het gevoel steeds meer te betalen voor dingen die we ongevraagd 'gratis' krijgen.
Bijvoorbeeld Ziggo go en ziggo sport zouden best een optie kunnen zijn die je voor een paar euro per maand aan/uit kan zetten.

Verder lijkt het me redelijk dat de abonnementsverhoging in verhouding meer terecht komt bij de top abonnementen en niet bij het laagste start abonnement aangezien er elke keer weer geïnvesteerd moet worden in het netwerk, want vraag naar meer snelheid meer data etc. Nu gaat alles evenveel in prijs omhoog, start in verhouding zelfs nog meer.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Zorc wrote:
Punt is, ik (en ik ben niet de enigste) hebben het gevoel steeds meer te betalen voor dingen die we ongevraagd 'gratis' krijgen.
Bijvoorbeeld Ziggo go en ziggo sport zouden best een optie kunnen zijn die je voor een paar euro per maand aan/uit kan zetten.


Deze klacht zie en hoor (hier op de community maar ook op andere websites en gewoon mond tot mond) ik ook op steeds meer plekken opduiken om mij heen. Dat "gratis" is helemaal niet gratis en wordt gewoon door ons allemaal betaald. Een commercieel bedrijf moet tenslotten gewoon geld verdienen dus gratis bestaat helemaal niet. Niets mis met geld verdienen, ik werk ook niet voor niets maar dring producten niet verplicht op onder het mom van "gratis". Het zit gewoon in alle abonnementen gedisconteerd.

Ook al vinden er een heleboel abonnees dat helemaal geen "leuke" extra's. Toch moeten wij er aan mee betalen onder de drogreden dat het "gratis" is. Laat de mensen zelf betalen wanneer ze het echt leuke extra's vinden en laat de abonnees die dat niet vinden minder betalen en niet voor die kosten opdraaien.

Is Ziggo bijvoorbeeld bang dat hun eigen sport kanaal toch niet zo populair zal zijn als ze het niet door de spreekwoordelijke strot duwen. Dat abonnees dan toch laten merken door het niet betaald af te gaan nemen dat die zender eigenlijk geen echte bestaansrecht zou hebben. Let op ik zeg niet dat het zo is maar de vraag is of Ziggo daar bang voor is.

Kortom even los van de overige wensen raakt dit topic zeker een punt waarvan ik om mij heen inderdaad ook steeds meer mensen hoor klagen. Zeker nu met wederom een prijsstijging.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic