Vraag

Wat als je niet tevreden bent over Ziggo


vanaf sept abonnement op ZIGGO, maar tot nu toe alleen maar problemen.
Kin je dan nog opzeggen?

23 Reacties

Ziggo geeft installatiegarantie gedurende 8 weken na eerste installatie.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie/

Wat is er mis gegaan? Had allang opgelost moeten zijn, als je stappen hebt genomen om de zaak snel in orde te laten maken.
Hoe ging dat? Hoeveel monteurs zijn er langs gekomen?

Wat werkt er nog niet of niet goed genoeg?

Kortom: Vertel eens iets meer.

Gr Han
De Wi-Fi doet t telkens niet en ik vind het nogal bijzonder dat ik bij normaal gebruik voor mijn Wi-Fi alle apparaten uit moet zetten om normaal te kunnen internetten
Dit ervaar ik als storend
Sinds ik het abonnement op ZIGGO heb is al mijn data van mijn mobiele abonnement verbruikt en is het niet zo dat je een half jaar consumenten recht hebt?
Iinmiddels zijn er 2 monteurs langs geweest .
1 om de installatie te voltooien , 1 voor de problemen met de Wi-Fi.

De eerste monteur gaf me het advies om de extra tvonvamger te annuleren en een chromecast te kopen.

De 2e monteur zei dat ik mijn printer niet gebruiken kon deze verstoorde het signaal

En zelfs eventueel apparaten die bij de buren stonden konden dit Wi-Fi signaal verstoren.
Toen ik aangaf dat ik dit nooit gehad heb bij de andere profiler ontstond er een zeer beladen sfeer
hanh schreef:

Ziggo geeft installatiegarantie gedurende 8 weken na eerste installatie.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/installatiegarantie/

Wat is er mis gegaan? Had allang opgelost moeten zijn, als je stappen hebt genomen om de zaak snel in orde te laten maken.Hoe ging dat? Hoeveel monteurs zijn er langs gekomen?



Je vergat bovenstaande vragen te beantwoorden.
Wat deed je om je problemen opgelost te krijgen?

Je Wifi werkt niet goed schrijf je.
Daarvoor is er een Power Promise van Ziggo.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/powerpromise/?CMP=url_powerpromise

Heb je daar gebruik van kunnen maken?

De beste oplossing lijkt mij de telefonische Helpdesk te bellen of de Chat te gebruiken: https://www.ziggo.nl/chat
En duidelijk te maken. dat je recht hebt op installatiegarantie en power promise.


Gr Han
Ok ik zag te laat dat je nog een reaktie stuurde die wat antwoorden geeft op de gestelde vragen.
De adviezen van de Monteurs kunnen hout snijden, maar kennelijk is de installatie nog steeds niet gelukt.

Ik herhaal nog even mijn advies:

De beste oplossing lijkt mij de telefonische Helpdesk te bellen of de Chat te gebruiken: https://www.ziggo.nl/chatEn duidelijk te maken. dat je recht hebt op installatiegarantie en power promise.



Ook nog de volgende vragen:
  • Heb je een goede Internetverbinding als je een PC of Laptop rechtstreeks bekabeld aansluit op je Ziggo Modem/Router?
Test dit via:
http://www.dslreports.com/speedtest
De snelheid moet in buurt liggen van de snelheid van je Internetabonnement.

  • Gaat TV kijken goed?
  • Heb je Telefonie van Ziggo? Werkt dat?
Gr Han
Welke modem/router? Het kan dus zijn dat jou oude wifi een ander kanaal had met minder ruis en buren die hetzelfde kanaal gebruiken.

Ik zou een app (wifi analyzer) op mijn telefoon installeren om te kijken welke kanalen van wifi in gebruik zijn en dan van de 2.4 Ghz kanalen de minst gebruikte 1, 6 of 11 gaan gebruiken.

Zorgen dat de 2.4 en 5 Ghz een andere naam hebben in je modem router.

Daarna apparaten een voor een testen....
Kan deze worden gedownload via Playstore
Manni071 schreef:

Kan deze worden gedownload via Playstore


Andoid playstore wel ja.

Mocht het niet helpen om een en op te lossen post dan wel de genomen stappen en hun uitkomst
Reputatie 7
Badge +31
Ik zie Android en een nieuw abonnement, dan zou dit de oplossing wel eens kunnen zijn:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
Reputatie 7
Hey @Manni071. Welkom bij Ziggo en op de Ziggo Community natuurlijk! Zo te lezen gaat het bij jou nog helemaal niet van een leien dakje. Balen! Maar vast en zeker op te lossen, natuurlijk 🙂. Hou je ons op de hoogte hoe het gaat, hier? ^^
IInmiddels het probleem voor gelegd aan een medewerker op ZIGGO chat
Voorstel is om opnieuw een monteur langs te sturen , deze komt morgen
Wel gezegt dat ik het te gek voor woorden vind om zonder dat ik er om vraag door een probleem wat door Ziggo veroorzaakt wordt ik niet op draai voor kosten van een wifiboaster die ik normaliter bij een andere profiler niet nodig had..
En inmiddels half 1 snachts voor de zoveelste keer mijn WiFi niet beschikbaar en opnieuw extra data verbruik op mijn mobiel omdat ik 4g gebruiken moet .
Manni071 schreef:

En inmiddels half 1 snachts voor de zoveelste keer mijn WiFi niet beschikbaar en opnieuw extra data verbruik op mijn mobiel omdat ik 4g gebruiken moet .



  1. Heb je nog wat gevonden met die wifi analyzer?
  2. Het is voor ons zeer onduidelijk als je de genomen stappen en uitkomsten daarvan niet communiceert. Zo ook type hardware zoals modem, telefoon, tablet, pc, laptop.
  3. Heb je ook een bedraad apparaat waarmee je de verbinding kan testen?
  4. Heb je de hotspots van ziggo aan staan? Zo ja werkt dat wel via je eigen modem, werkt dit ook onderweg of via kennissen?
@gebruikers-naam
Inderdaad. Ik heb het maar opgegeven.
@Manni071 geeft geen antwoord op vragen die je stelt.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +31
Be rt schreef:

Ik zie Android en een nieuw abonnement, dan zou dit de oplossing wel eens kunnen zijn:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644



@Manni071 heb je bovenstaande tip al geprobeerd?
Dat is bij veel klanten de oplossing geweest.

Er is inmiddels een monteur geweest die meting gedaan heeft gekeken naar mijn instellingen op mijn mobiel en hier mee moet het als t goed is opgelost zijn
Maar ik heb afgesproken dat als ik weer geen verbinding kreeg net mijn mobiel er een screenshot van maken moest
Bij deze dus
Reputatie 7
Badge +31
@Manni071 Helaas kan ik daar niets mee, ik heb geen android, misschien iemand anders.

Maar heb je mijn tip al geprobeerd die veel mensen met dit probleem de oplossing bracht?

Het is een instelling in je modem waardoor Android geen goede verbinding kan maken met het modem.

Problemen met trage/slechte verbinding op Android?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644
Reputatie 7
Badge +25
Wanneer je deze melding hebt, kun je inderdaad het beste het advies van @Be rt opvolgen.
Ik heb deze melding ook wel eens op mijn Samsung phones, een ander wifi kanaal instellen lost het probleem dan op. Hier vind je een stappenplan hoe je een ander wifi kanaal kunt instellen. Doe dit inderdaad met behulp van een wifi analyzer.

Groet,
Evert
Zzojuist al die stappen doorlopen
Die test gedaan daarin stond dat alles goed was en nu is opnieuw mijn WiFi uit gevallen met deze melding wat moet ik nu doen?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-met-ipv6-foutcode-303-lees-een-mogelijke-workaround-hier-19644

Connect Box
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'


Mocht ook dit niet werken kun je IPv6 laten uitzetten op je modem, hiervoor bellen met de helpdesk, of vragen op de chat.
Reputatie 7
Badge +25
En geef de 5Ghz weer een andere naam, het lijkt er namelijk op dat de 2.4Ghz en 5Ghz nu weer dezelfde namen hebben.

Reageer