Tovla

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verhuizen of nieuwe klant

Hi, wat raden jullie aan bij samenwonen? Mijn abbo van ziggo verhuizen en die van mn partner (kpn) opzeggen?
of zelf opzeggen en mn partner nieuwe klant maken van Ziggo?

Je krijgt tegenwoordig niet iets extra’s meer als je jarenlang een trouwe klant bent.
16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Je kan de alternatieven vergelijken, KPN heeft minder uitgebreid pakket dan Ziggo, en Ziggo bied meer zenders.

Als je voorstander bent van de Kabel Internet, bied Ziggo optie's en heeft 3 pakketten naar keuze.
KPN heeft 3 pakketten glasvezel naar keuze, maar je bent wel gebonden aan snelheden die ze voor dat pakket aanbieden.

Is een moeilijke keuze, doe wat je hart ingeeft, en tuurlijk zou ik zeggen Kies voor Ziggo, maar jij en je partner beslissen dit uiteindelijk.
Tovla
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thnx, ja maar als
de keuze Ziggo is wat is dan slimmer.
Opzeggen en nieuw abbo afsluiten of mijn Ziggo verhuizen?
Tovla
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als je nieuwe klant bent krijg je nog wel eens een service of kado maar als je verhuist niet
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik zou je huidige abonnement meenemen naar Ziggo, nieuwe afsluiten kan nadelen hebben.
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Dave- wrote:
KPN heeft 3 pakketten glasvezel naar keuze, maar je bent wel gebonden aan snelheden die ze voor dat pakket aanbieden.


Sorry Dave, dit is niet geheel juist.
Je kunt bij de KPN bij elk glasvezelpakket je snelheden aanpassen met een meerprijs tot 500/500 aan toe. (en binnenkort tot 1Gb)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als je binnen Ziggo gebied verhuist kan het zijn dat je nu Irdeto Smartcards hebt, die je wilt blijven gebruiken.
Die vervallen bij opzegging van je abo. Bij het nieuwe abo mag je dan Smartcards gaan huren voor Euro 2 per stuk per maand.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Tovla wrote:
.........
of zelf opzeggen en mn partner nieuwe klant maken van Ziggo?

....


Als u opzegt, vervallen in principe wel uw ziggo-mailadresssen.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
hanh wrote:
Als je binnen Ziggo gebied verhuist kan het zijn dat je nu Irdeto Smartcards hebt, die je wilt blijven gebruiken.
Die vervallen bij opzegging van je abo. Bij het nieuwe abo mag je dan Smartcards gaan huren voor Euro 2 per stuk per maand.


Heel goede tip. Indien er nog oude (buy2own, 'gratis') smartcards op het Ziggo-abonnement staan, kunnen die niet op een ander Ziggo-abonnement worden gezet (zijn namelijk gekoppeld aan je oude klantnummer).

Als het terugsturen van de oude apparatuur en (laten) installeren van nieuwe apparatuur geen probleem is, dan kan je voor een nieuw abonnement gaan (met eventuele kortingen via meermetziggo.nl, MediaMarkt, Ziggo zelf of een andere aanbieder).
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja, om het verhaal compleet te maken.
Als van fZiggo naar fUPC verhuist dan is dit per definitie een nieuw abo.
Of je dan ook een andere klantnr krijgt, weet ik niet.
Een Irdeto Smartcard kun je in ieder geval in fUCP niet registreren.
Bij verhuizing van fUPC naar fZiggo krijg je, zover ik weet, ook een ander abo.

Dit soort details staan niet op de Ziggo Site. Het is ook nogal ingewikkeld allemaal.
Dat snap ik dus wel. Ziggo en UPC zijn lang gelden gefuseerd, maar er zijn nog steeds verschillen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
En nog een paar overwegingen.

"of zelf opzeggen en mn partner nieuwe klant maken van Ziggo? "

Als je gaat opzeggen, dan ben je wel je emailadressen kwijt en die zijn niet makkelijk/of in het geheel niet mee te nemen naar een volgend abonnement.
Kijk even of er email adressen zijn die je heel veel zou moeten wijzigen bij anderen.

Of je moet externe email adressen gebruiken, dan speelt dit geen rol mee.

Nieuw abonnement betekend wel nieuwe apparatuur en nieuwe aansluitingen zo nodig, als er daar nog oude aansluitingen zitten in de meterkast.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Bestaande abonnementen opzeggen en op het "nieuwe" adres een nieuw abonnement nemen heeft in het verleden wel een voor probleempjes gezorgd.
Bij een actie werd dan b.v. geen aansluitkoten betrekkend terwijl er wel kosten in rekening werden gebracht bij een reguliere verhuizing.
Het is dan heel verleidelijk om dan een nieuw abonnement af te sluiten. Het ging dan administratief fout om dat de eind-nota van het oude abonnement nooit aan kwam (oud email-adres of oud woonadres, want je gaf juist geen verhuizing door!.)

Voor dit alles is wel een op lossing te bedenken. Het is alleen iets om even rekening mee te houden.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Ik zou even wachten op de nieuwe aanbieders op de kabel, wie weet hoge kortingen voor dezelfde functionaliteit, ziggo geeft in ieder geval voor bestaande klanten geen kortingen, wel verhogingen bij vernieuwen abbo i.c.m. de Next box
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
gebruikers-naam Heb je een inschatting hoe lang dit gaat duren met die nieuwe aanbieders?
Ziggo geeft kortingen vlgs mij, als je maar goed onderhandelt. Lastig.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Huistijger wrote:

Dave- wrote:
KPN heeft 3 pakketten glasvezel naar keuze, maar je bent wel gebonden aan snelheden die ze voor dat pakket aanbieden.
Sorry Dave, dit is niet geheel juist.
Je kunt bij de KPN bij elk glasvezelpakket je snelheden aanpassen met een meerprijs tot 500/500 aan toe. (en binnenkort tot 1Gb)

ok dank je ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Tovla . Allereerst; gefeliciteerd dat jullie gaan samenwonen. Leuk!
Wat in dit geval de beste optie is, hangt van een aantal zaken af. Als je mij even een privébericht stuurt met je oude en nieuwe postcode en huisnummer, kan ik de boel voor je uitzoeken. Mocht je willen, kunnen we ook telefonisch even contact hebben, daarna.

Ik hoor het wel 🙂
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
hanh wrote:
gebruikers-naam Heb je een inschatting hoe lang dit gaat duren met die nieuwe aanbieders?
Ziggo geeft kortingen vlgs mij, als je maar goed onderhandelt. Lastig.

Ben benieuwd, wij als jaren vaste klant met altijd het hoogste abbo krijgen dus geen aanbieding, wil ook gaan zeuren daarover, maar ik denk dat als de nieuwe aanbieders op de kabel komen en die met goede aanbiedingen komen er veel klanten gaan overstappen.
Nu per 1 juli weer een verhoging, en nog steeds maar een upload van 40Mbps terwijl dit altijd 10% van de download was. (= nu 500Mbps https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/8f893470-8473-11e9-88c8-874f5542b817)
Nu zal dat bij een nieuwe aanbieder ook niet hoger zijn, het blijft immers het Ziggo netwerk, maar de prijzen voor bestaande klanten rijzen de pan uit.....

Uitgelicht topic