JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Van Z1 naar Internet Complete & TV Start - korting

In dit topic heb ik de discussie gevoerde over mijn oude Z1 naar alleen een upgrade naar 200/20 zonder randapparatuur. https://community.ziggo.nl/abonnement-153/z1-internet-naar-z2-kan-niet-meer-28473

Vandaag toch maar overstag gegaan i.v.m. thuiswerken. Om e.e.a in werking te zetten moest ik, vanwege de oudheid van mijn Z1 pakket, contact opnemen met de klantenservice. Het gesprek verliep probleemloos, de vinkjes waren (te) snel op de juiste plaats gezet, totdat ik over een korting begon... Oh meneer wat jammer dat u nu over korting begint, ja ik had u een leuke aandiening kunnen doen maar dat kan niet meer, de keuze is al verwerkt..... Het gesprek is op een vriendelijke manier beëindigd. Wel jammer van de korting uiteraard... Groot was mijn verbazing in de mailbox, een bevesiging van mijn order plus activatiekosten en wordt ik als nieuwe klant gezien.... Dank Ziggo!!

Mijn tip: Begin eerst over korting, maak dan een keuze voor het pakket, en geef aan dat je als klant geen activatie-kosten wilt betalen.
9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Volgens mij heb je 14 dagen tijd om te annuleren, Doen, en opnieuw beginnen.
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Steefb wrote:
Volgens mij heb je 14 dagen tijd om te annuleren, Doen, en opnieuw beginnen.

Dank voor de tip Steef.
Misschien hoeft het niet zover te komen en komt er dankzij de community nog een voorstel.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo moderators komen hier eens in de paar dagen langs in ieder topic.

Ik zou het specifiek via de chat proberen als je sneller een antwoord op je vraag wilt:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JanAssen. Wat een raar verhaal, zeg! Goed dat je hier even contact over opneemt. Het moet natuurlijk niet kunnen dat iemand zegt "natuurlijk kan je korting krijgen, maar dat had je dan wel eerder moeten vragen". Zo kan/mag het niet werken.

Gelukkig zie ik dat de korting (gratis activatiekosten) inmiddels wel opgevoerd is in de vorm van een creditering :-).
Laat je ons weten of alles goed gaat met het ontvangen en aansluiten van je nieuwe abonnement?
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
@LyckeZiggo Dank je wel voor je inhoudelijk reactie! Met mijn bestelling is wel meer misgegaan maar het werkt nu wel:


  • Vrijdag contact gehad met Ziggo i.v.m. een creditnota i.v.m. activatiekosten, mijn verzoek is gehonoreerd. Maar ook hier wilde de klantendienst niets van een refund (actie) weten, jammer....
  • Zaterdag via PostNL de (overbodige) mediabox ontvangen Humax5300 maar geen snelheidsverhoging, dit moet met een nieuw modem volgens de helpdek??? Hè, mijn Ubee is toch geschikt?
  • Maandag PostNL weer aan de deur met een Connectbox, helaas de Compal variant...
  • Sinds maandag werkt internet complete, na installatie van de Connectbox en de Airport Extreme in Bridge modus te hebben gezet. Draadloos haal ik snelheden van 200/20!! Hulde aan Apple & Ziggo.

Het werkt en op zich ben ik tevreden. Ontevreden ben ik over:


  • De wachttijd bij de helpdesk van meer dan 20 minuten
  • De kennis van de medewerker, als u de Humax aansluit wordt uw snellere internet actief. Duh...
  • Dat mij toch nog een korting door de neus is geboord omdat alle vinkjes al waren gezet. (Volgende maand maar opzeggen dan???)

Lycke Ziggo Toch bedankt voor je feedback!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wachttijd helpdesk, misschien werkt de chat sneller:
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Veel abonnementen worden actief als de mediabox wordt aangesloten, dan gaat het abonnement letterlijk pas in.

De rest is voor Lycke.:relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @JanAssen. Bedankt voor je reactie!

Wat betreft die korting/actie. De lopende actie was op dat moment dat bestaande klanten geen aktivatiekosten hoefden te betalen. Dit is oorspronkelijk inderdaad niet in de order opgenomen, maar is later dus alsnog wel vergoed. De klantenservice heeft dus wel zeker naar aanleiding van de lopende actie een refund aangemaakt.
Hogere wachttijden, daar hebben we momenteel inderdaad helaas last van. We proberen hier hard aan te werken om deze weer te verlagen! Via de chat, contactformulier of social media is ook altijd contact met ons op te nemen.

Wat betreft je tweede punt "De kennis van de medewerker, als u de Humax aansluit wordt uw snellere internet actief. Duh..." Ik snap niet exact wat je hiermee bedoelt, sorry. Ik heb hier al een aantal antwoorden getypt maar verwijder het steeds weer omdat ik twijfel op welke manier ik jouw tekst moet opvatten (waardoor het dan kan dat mijn antwoord niet klopt). Wat bedoel je precies?
JanAssen
Topicstarter
Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @JanAssen. Bedankt voor je reactie!

Wat betreft je tweede punt "De kennis van de medewerker, als u de Humax aansluit wordt uw snellere internet actief. Duh..." Ik snap niet exact wat je hiermee bedoelt, sorry. Ik heb hier al een aantal antwoorden getypt maar verwijder het steeds weer omdat ik twijfel op welke manier ik jouw tekst moet opvatten (waardoor het dan kan dat mijn antwoord niet klopt). Wat bedoel je precies?


De medewerker was van mening dat als ik de Humax zou installeren mijn internetsnelheid ook omhoog zou gaan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
JanAssen wrote:
Lycke Ziggo wrote:
Hey @JanAssen. Bedankt voor je reactie!

Wat betreft je tweede punt "De kennis van de medewerker, als u de Humax aansluit wordt uw snellere internet actief. Duh..." Ik snap niet exact wat je hiermee bedoelt, sorry. Ik heb hier al een aantal antwoorden getypt maar verwijder het steeds weer omdat ik twijfel op welke manier ik jouw tekst moet opvatten (waardoor het dan kan dat mijn antwoord niet klopt). Wat bedoel je precies?


De medewerker was van mening dat als ik de Humax zou installeren mijn internetsnelheid ook omhoog zou gaan.


Dat kan goed kloppen. Wanneer door een abonnementswijziging een nieuw apparaat wordt verstuurt, gaat het nieuwe abonnement meestal pas van start wanneer het nieuwe apparaat aangesloten is.

Uitgelicht topic