Abri079

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tijdens verhuizing wel Ziggo kunnen gebruiken

Wat is er op tegen of voor om het Ziggo abonnement door te laten lopen als klanten tussen twee woningen zitten?
Zit zelf nu in een prachtig recreatiepark in afwachting van de oplevering van mijn nieuwe woning.
Helaas kan ik daar geen Ziggo digitale TV, internet of wat dan ook krijgen.
Tegen een gereduceerd tarief zou internet en tv via de Ziggo app mij niet alleen blij maken maar wellicht ook klanten aan Ziggo blijven binden.
Lees graag wat de (on)mogelijkheden zijn.
6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Op dit klant helpt klant forum komen Ziggo moderators eens in de paar werkdagen in ieder topic voorbij, maar bellen is sneller of een formulier is snel: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het Ziggo signaal gaat niet door de lucht, maar door een kabel. Op die kabel moet je modem aangesloten worden. Zonder kabel, geen modem en dus geen internet. Daarom kun je op je nieuwe adres, of op je tijdelijke adres als daar ook geen kabel ligt, geen internet en TV hebben. Als in je oude huis al wel mensen wonen, maar ze geen Ziggo abonnee zijn, dan kun je je abonnement daar nog even laten doorlopen en verhuis je die pas wanneer je daadwerkelijk in je nieuwe huis gaat wonen, dan kun je in ieder geval via de app TV kijken, mits je internet hebt evt van een andere provider. Zijn de nieuwe bewoners wel Ziggo abonnee, dan gaat het in z'n geheel niet, omdat het niet mogelijk is om 2 abonnementen op 1 adres te hebben staan.

Samengevat: Ziggo verspreidt het signaal niet door de lucht, maar door de kabel, waardoor per se een kabel nodig is om van de diensten gebruik te kunnen maken.
Abri079
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie Evert.
Jouw verhaal klinkt logisch. Wat ik mis is de mogelijkheid om via de hotspots Ziggo producten af te nemen.
Probleem is dat mijn oude huis verkocht is en de nieuwe eigenaar Ziggo heeft op zijn naam. Mijn nieuwe woning dient nog gebouwd te worden.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Abri079 wrote:
Dank voor je reactie Evert.
Jouw verhaal klinkt logisch. Wat ik mis is de mogelijkheid om via de hotspots Ziggo producten af te nemen.
Probleem is dat mijn oude huis verkocht is en de nieuwe eigenaar Ziggo heeft op zijn naam. Mijn nieuwe woning dient nog gebouwd te worden.

Als je eerst Ziggo had op je oude adres en je gaat alleen maar verhuizen dan blijf je toch gewoon abonnee, ondanks dat je nog niet in je nieuwe huis woont en behoudt je toch gewoon je verbinding via wifispots of heb je je abo opgezegd en neem je een nieuw abo als je huis klaar is?
Heb je met je (bestaande?) abo al eens geprobeerd in te loggen in wifospots?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
We kunnen hier als medeklanten wel wat mee filosoferen over de mogelijkheden, maar dat zet niet echt zoden aan de de dijk. De vraag is al eerder eens gesteld en dan ging het vooral over het behoud van het emailadres en vaste telefoonnummer. De gevallen die er aan de orde zijn geweest ging over een overbrugging van een kortere periode, enkele weken. In uw geval moet de nieuwe woning nog gebouwd worden. Dat praat je toch gauw over enkele maanden tot een jaar. Is er al zicht op een datum dat de woning wordt opgeleverd?
Misschien is het voor u voordeliger het abonnement nu op te zeggen en straks, met alle voordelen van dien, een nieuw abonnement af te sluiten. Overleg met de abonnementenafdeling, telefonisch of via het contactformulier, kan u bij de beslissing ondersteunen.
Abri079
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat ik je laatste alinea maar ga opvolgen. Maar ga ook eens om mij heen kijken naar andere providers.
Dank voor je reactie.

Uitgelicht topic