Harrie van Vaor

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stop met no reply berichten

Enkele dagen terug ontving ik jullie mail inzake tariefstijgingen voor mijn abonnement. Jullie schrijven "internet en tv abonnement". Ik wil jullie laten weten dat ik geen tv abonnement heb, slechts een internet & bellen abonnement.

Helaas, blijkt jullie mail geen reply toe te staan. Waarna een zoektocht ontstond voor hoe dan wel. 1200 deed het vervolgens niet.
Vervolgens moet ik in het contactformulier weer tig gegevens invullen.

Bij deze maak ik kenbaar dat mijn persoonsgegeven niet gebruikt mogen worden voor no reply berichten en eveneens niet voor massale mailings.

Wanneer tariefstijgingen mij niet persoonlijk worden aangeboden voor akkoord, kan ik ook niet akkoord gaan. M.a.w. dan blijven de oude tarieven van kracht.
7 Reacties 7
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Iedereen die internet heeft van Ziggo heeft automatisch digitale tv. internet zonder tv bestaat nl niet bij Ziggo.
Harrie van Vaor
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar géén tv abonnement. Ik heb er dus geen horizon o.i.d. bij.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Klopt. En missschien is het wat onduidelijk. Maar iedereen heeft wel gratis kabeltv. Voorheen analoog en nu digitaal.

Wat betreft de verhoging, tja, je kunt het eens zijn of niet, maar er blijven uiteindelijk 2 opties:
Of accepteren dat het duurder wordt, of niet accepteren dat de prijs omhoog gaat en als consequentie het abonnement beëindigen per 1 juli. Dat mag gratis.

Maar niet akkoord gaan met de jaarlijkse verhoging (die overigens ook in de AV vermeld staat) en voor het oude bedrag het abonnement voortzetten gaat helaas niet lukken.
Dan zou geen enkele klant ,eer akkoord gaan met de verhoging. :sunglasses:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Harrie van Vaore Tjeu ,

Zonder TV abonnement is er geen internet mogelijk dus kijk Uw gegevens er maar op na. U betaald voor TV, internet en bellen. Ook al heeft U nu geen mediabox, U kunt wel TV kijken want dat signaal is wel aanwezig. Misschien dat in de toekomst de mogelijkheid komt om alleen het internet signaal af te nemen. Tot die tijd zult U ten alle tijden moeten betalen voor het TV signaal. En omdat U in het klantenbestand staat van Ziggo krijgt ook U een email over tariefverhogingen. Robin Clements komt het echt niet persoonlijk aan U mededelen, met ongeveer 4 miljoen klanten ook een ondoenlijke kwestie.
Harrie van Vaor
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onzin. Natuurlijk kan elke klant bevestigen of hij instemt of niet met de verhoging. Dat is technisch zeer wel mogelijk. Beroep op de massaliteit als excuus is geen excuus.

Alleen kiest Ziggo daar niet voor.
Nu is het "wie zwijgt stemt in".

Het gaat mij niet om de tariefverhoging. Het gaat mij erom dat ik word aangeschreven en niet direct kan antwoorden anders dan door een bos de weg proberen te vinden.
Aanbieder en klant dienen gelijkwaardig te zijn en elkaar dienovereenkomstig te benaderen. Zij gaan tenslotte een overeenkomst met elkaar aan.

PS natuurlijk weet ik dat het nog veel erger kan. Lees de overheid. Die zou ten dienste moeten staan van de mensen, edoch heeft de wijze van benadering in de praktijk omgedraaid. Burgers staan ten dienste van de overheid. (en als je niet perfect handelt cf hun voorschriften dan automatisch boete!)
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wat heeft bevestigen of hij instemt met verhoging voor toegevoegde waarde?
Niet instemmen betekent nl automatisch dat je abonnement per 1 juli wordt beëindigd en de meeste klanten zitten daar niet echt op te wachten.
Nu is het simpel: de klanten die instemmen (de meerderheid dus) hoeven niets te doen. De klanten die niet instemmen kunnen met 1 mail/telefoontje aangeven niet akkoord te gaan en dus het abonnement kosteloos beëindigen per 1-7-2019
Andersom zou het een stuk lastiger worden voor de klant omdat dan iedereen verplicht moet antwoorden of men akkoord gaat en er dus ook miljoenen mails verwerkt moeten worden met alle risico's op fouten.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Het is wettelijk gezien gewoon heel simpel geregeld. Bedrijven mogen eenzijdig hun tarieven aanpassen en moeten dit schriftelijk, ruim van te voren, kenbaar maken aan hun klanten. In die tijd tussen het kenbaar maken en ingangsdatum heeft de klant de tijd om het te accepteren en hoeft daarvoor niets te doen of kan het verwerpen door het contract te verlagen naar een goedkoper abonnement of op te zeggen.

U wilt deze berichten niet ontvangen echter is Ziggo (een bedrijf) het wettelijk verplicht u schriftelijk te informeren ruim voor de ingangsdatum dus sturen zij u deze email. Als ze dat niet zouden doen zijn ze juist onrechtmatig bezig.

Harrie van Vaore Tjeu wrote:
Onzin. Natuurlijk kan elke klant bevestigen of hij instemt of niet met de verhoging. Dat is technisch zeer wel mogelijk. Beroep op de massaliteit als excuus is geen excuus.

Zeker is dat heel goed mogelijk en wordt u d.m.v. dit e-mailbericht ook geboden. U heeft een keuze om uw abonnement op te zeggen waardoor u niet instemt met de verhoging of niets te doen en daarmee akkoord te gaan met de verhoging.

En zoals eerder is aangegeven bij Ziggo kan niemand een abonnement zonder TV hebben omdat ze dat simpelweg niet in het pakket hebben. Zodra ze dat gaan aanbieden staan wij vooraan in de rij want (lineair) TV kijken doen wij hier nog nauwelijks in huis. Technische ook al prima mogelijk sinds het analoge signaal van de kabel is hoor maar Ziggo vind de TV melkkoe wel erg lekker zolang als ze dat vol kunnen houden.

Harrie van Vaore Tjeu wrote:
Het gaat mij niet om de tariefverhoging. Het gaat mij erom dat ik word aangeschreven en niet direct kan antwoorden anders dan door een bos de weg proberen te vinden.
Aanbieder en klant dienen gelijkwaardig te zijn en elkaar dienovereenkomstig te benaderen. Zij gaan tenslotte een overeenkomst met elkaar aan.

Voor een communicatiebedrijf kan Ziggo hier inderdaad nog veel leren maar ook dat willen ze maar niet begrijpen. Mensen willen inderdaad gelijkwaardig kunnen communiceren maar Ziggo werpt hier fijtelijk een onevenredige drempel op. Ik weet niet helemaal hoe dat zit maar hier opereren ze voor mijn gevoel in een grijs gebied omdat er volgens mij regelgeving bestaat hierover maar dat kan ik niet met 100% zekerheid stellen.

Uitgelicht topic