Het is wettelijk gezien gewoon heel simpel geregeld. Bedrijven mogen eenzijdig hun tarieven aanpassen en moeten dit schriftelijk, ruim van te voren, kenbaar maken aan hun klanten. In die tijd tussen het kenbaar maken en ingangsdatum heeft de klant de tijd om het te accepteren en hoeft daarvoor niets te doen of kan het verwerpen door het contract te verlagen naar een goedkoper abonnement of op te zeggen.
U wilt deze berichten niet ontvangen echter is Ziggo (een bedrijf) het wettelijk verplicht u schriftelijk te informeren ruim voor de ingangsdatum dus sturen zij u deze email. Als ze dat niet zouden doen zijn ze juist onrechtmatig bezig.
Harrie van Vaore Tjeu wrote:
Onzin. Natuurlijk kan elke klant bevestigen of hij instemt of niet met de verhoging. Dat is technisch zeer wel mogelijk. Beroep op de massaliteit als excuus is geen excuus.
Zeker is dat heel goed mogelijk en wordt u d.m.v. dit e-mailbericht ook geboden. U heeft een keuze om uw abonnement op te zeggen waardoor u niet instemt met de verhoging of niets te doen en daarmee akkoord te gaan met de verhoging.
En zoals eerder is aangegeven bij Ziggo kan niemand een abonnement zonder TV hebben omdat ze dat simpelweg niet in het pakket hebben. Zodra ze dat gaan aanbieden staan wij vooraan in de rij want (lineair) TV kijken doen wij hier nog nauwelijks in huis. Technische ook al prima mogelijk sinds het analoge signaal van de kabel is hoor maar Ziggo vind de TV melkkoe wel erg lekker zolang als ze dat vol kunnen houden.
Harrie van Vaore Tjeu wrote:
Het gaat mij niet om de tariefverhoging. Het gaat mij erom dat ik word aangeschreven en niet direct kan antwoorden anders dan door een bos de weg proberen te vinden.
Aanbieder en klant dienen gelijkwaardig te zijn en elkaar dienovereenkomstig te benaderen. Zij gaan tenslotte een overeenkomst met elkaar aan.
Voor een communicatiebedrijf kan Ziggo hier inderdaad nog veel leren maar ook dat willen ze maar niet begrijpen. Mensen willen inderdaad gelijkwaardig kunnen communiceren maar Ziggo werpt hier fijtelijk een onevenredige drempel op. Ik weet niet helemaal hoe dat zit maar hier opereren ze voor mijn gevoel in een grijs gebied omdat er volgens mij regelgeving bestaat hierover maar dat kan ik niet met 100% zekerheid stellen.