Sticky

Prijswijzigingen en nieuwe voorwaarden per 1 juli 2018

Reputatie 7
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefwijziging van 1 juli 2018. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets wijzigt in je abonnement. Via deze weg willen we alvast de meeste vragen beantwoorden.

Waarom doen we dit?

We zien dat de vraag naar steeds sneller en nog veiliger internet elke dag toeneemt. Er gebeurt steeds meer online. Denk aan het streamen van muziek en video’s, online shoppen en het online regelen van je bankzaken. Daarom investeren we dagelijks in een stabiel, snel en veilig netwerk. Zo willen we ook in ons tv-aanbod investeren om de flexibele manier van tv-kijken, zoals On Demand en online, bij te kunnen houden.

Logischerwijs krijgen we daarom te maken met steeds hogere kosten als het gaat om het netwerk. Door steeds te blijven werken aan een up-to-date en toekomst vast netwerk, vereist dit investeringen en dit gaat gepaard met een prijswijziging.

Welke tarieven worden er gewijzigd?

• We wijzigen de kosten van de bundels
• We verlagen de huur van de Extra Mediabox HDDVR
• We verhogen de gesprekstarieven van vaste telefonie
• We wijzigen telefonie- en voicemailfuncties
• We verhogen de kosten van acceptgiro's en papieren facturen

Wanneer zie je dit terug op de factuur?

De eerste prijswijziging gaat in per 1 juli. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar.

Wat gebeurt er met de afgesproken korting?

Heb je een tijdelijk kortingsbedrag afgesproken?
Dan blijft het kortingsbedrag zoals afgesproken. De korting wordt verrekend met het nieuwe maandbedrag.

Heb je een tijdelijk kortingspercentage afgesproken?
Dan blijft het percentage gelijk maar wordt dit berekend over het nieuwe maandbedrag.

Heb je een tijdelijk vast maandbedrag afgesproken?
Dan gaat de tariefwijziging pas in na deze periode.

De nieuwe voorwaarden per 1 juli 2018

Per 1 juli 2018 zijn de nieuwe voorwaarden van kracht, zodat er voor iedereen dezelfde voorwaarden gelden. De voorwaarden zijn herschreven, samengevoegd en op elkaar afgestemd om het geheel korter en duidelijker te maken. Wil je de voorwaarden eens rustig doornemen? Dat kan. Op onze website www.ziggo.nl/nieuwevoorwaarden staan de nieuwe voorwaarden voor je klaar.

556 Reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi @Sander Ziggo,
Fijn om op de maandag morgen te moeten lezen dat de prijzen omhoog gaan. Beter op maandag dan op een vrijdag, dan zit je het hele weekend met vragen die je niet kan stellen. Heb ik nu een vraag dan, YEP!

Ik zie allemaal aardige wijzigingen maar jammer genoeg geen wijziging over de snelheid van internet. Blijft deze zoals die is en is het echt alleen maar een prijsverhoging zonder prestatie die we zelf kunnen merken? 😁

Het verhogen van de telefoontarieven is vast om mensen zoveel mogelijk naar mobiel te krijgen. Moet eerlijk bekennen dat het bellen via vaste telefoonlijn al best aardig duur is. Zitten er maar weer over na te denken om deze te laten vervallen, gebruiken het toch nooit en niemand die ons belt (gek he, niemand heeft het nummer en iedereen belt mobiel). Verlagen van de extra huur voor de extra Mediabox is natuurlijk SUPER! (dit is ook geldig voor de huidige klanten of alleen de nieuwe klanten?)

Afwachten maar, in ieder geval bedankt voor het alvast doorgeven, kunnen we er alvast aan wennen voor 1 juli en/of allemaal weer lekker gaan schrijven dat het allemaal weer duurder gaat worden 😂 🤣 😜
Reputatie 4
Badge +4
Ik verwacht nu wel een verhoging van de internetsnelheid van het Alles-in-1 Start pakket. Deze staat al een aantal jaren (sinds 2015) op 40/4. Ook al een aantal jaren prijsverhogingen gehad van dit pakket zonder een verhoging van de internetsnelheid. Bij KPN gaat de internetsnelheid van de 40/4 pakketten ook omhoog.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @Sander Ziggo,

Per 1 juli 2018 zijn de nieuwe voorwaarden van kracht, zodat er voor iedereen dezelfde voorwaarden gelden.

Betekent dit dat de nieuwe voorwaarden per 1 juli 2018 voor het gehele Ziggo-gebied gelden en dat er geen verschillen meer bestaan tussen fUPC en fZiggo?
Als dat zo is moet er per 1 juli ook grote schoonmaak gehouden worden in de rubriek 'voorwaarden' onderaan de Ziggo-pagina en zou je ook niet meer je postcode/huisnummer in moeten hoeven geven om bij de juiste voorwaarden te komen.
Reputatie 5
Badge +5
Al die redenen zijn natuurlijk leuk marketing gebabbel 😎
Jammer dat er niet tussen staat dat het personeel, die tenslotte het bedrijf maken, een loonverhoging krijgen.
Daar heb ik meer vrede mee dan zo’n standaard riedeltje.
Reputatie 1
Waarom doen wij dit... dat is wat de topicstarter zich afvraagt en precies hetzelfde heb ik ook....

Waarom een half bericht, zonder de verhoging te noemen, communiceren, wat heb ik hieraan als consument? De jaarlijksverhoging die kennen wij al wel, dat doen de concurrenten ook, wil je nieuwswaardig zijn op een forum noem dan man en paard! Dus de daadwerkelijke prijsverhogingen en hoe je kunt opzeggen natuurlijk...
Reputatie 7
Badge +10
Ik verwacht dat de Moderatoren van de Ziggo Community ook niet zullen weten wat de prijzen gaan doen. Dat ze wel weten dat er een verhoging aankomt en wat, maar nog niet de prijzen? Het is maar een gokje hoor... Daarom ben ik wel blij dat Sander Ziggo hier nu al een melding maakt, zijn we in ieder geval op de hoogte en hebben we het niet van derden vernomen zoals TVTotaal of zo 🙂 😛
Reputatie 7
@Energieboy en @rick70. Op dit moment worden de internetsnelheden niet verhoogd. Het kan uiteraard dat dit wel nog gaat gebeuren in de toekomst. Zodra hier meer over bekend wordt, houden we jullie uiteraard op de hoogte.

@N.N. Klopt helemaal, zoals je het stelt!
Reputatie 7
JanAssen schreef:

Waarom doen wij dit... dat is wat de topicstarter zich afvraagt en precies hetzelfde heb ik ook....

Waarom een half bericht, zonder de verhoging te noemen, communiceren, wat heb ik hieraan als consument? De jaarlijksverhoging die kennen wij al wel, dat doen de concurrenten ook, wil je nieuwswaardig zijn op een forum noem dan man en paard! Dus de daadwerkelijke prijsverhogingen en hoe je kunt opzeggen natuurlijk...

Logisch dat je heel graag specifiek wilt weten wat de prijswijziging voor jou gaat betekenen! Zodra wij hier meer over weten, houden we jullie uiteraard op de hoogte.
Reputatie 3
Badge +2
worden er dan meer HD zenders toegevoegd?
Wordt er dan EINDELIJK die beloofde 4K decoder gerealiseerd?
Wordt Netflix weer aangezet op de extra decoder?
Wordt de klantenservice qua storingen nummer 24/7 gemaakt net als concurrent KPN?
Komt er dan een Apple TV 4 app?
TV max en internet max is al prijzig... Ziggo maakt van zichzelf een te dure provider, vooral omdat de concurrent Ziggo op ALLE gebieden keihard ingehaald.
Slechte communicatie ook nog eens op alle fronten.. ja als het te duur wordt.. dan kan de waarheid hard zijn.
Reputatie 3
Badge +2
EnergieBoy schreef:

Ik verwacht dat de Moderatoren van de Ziggo Community ook niet zullen weten wat de prijzen gaan doen. Dat ze wel weten dat er een verhoging aankomt en wat, maar nog niet de prijzen? Het is maar een gokje hoor... Daarom ben ik wel blij dat Sander Ziggo hier nu al een melding maakt, zijn we in ieder geval op de hoogte en hebben we het niet van derden vernomen zoals TVTotaal of zo 🙂 :P

Dan moet desnoods de manager reageren of ontslag aanbieden... het wordt echt tijd dat zolang er geen concurrentie is.. er max prijzen worden gehandhaafd.. desnoods via een wet.
Reputatie 3
Badge +2
Idd wat staat er tegen over? ik lees niets over nieuwe zenders of upgrade naar hd laatstaan 4k, ik lees niets over sneller internet(dl of upl)

"Per 1 juli 2018 zijn de nieuwe voorwaarden van kracht, zodat er voor iedereen dezelfde voorwaarden gelden."

Dus krijgen we in fupc nu ook ci+ modules die interactive zijn en of meer dan 24uur epg? met ci+ immers worden de voorwaarde gelijk en mag je ook verwachten dat de producten overal gelijk zijn.
Reputatie 2
Lycke Ziggo schreef:

@Energieboy en @rick70. Op dit moment worden de internetsnelheden niet verhoogd. Het kan uiteraard dat dit wel nog gaat gebeuren in de toekomst. Zodra hier meer over bekend wordt, houden we jullie uiteraard op de hoogte.

Nu spreek je jezelf tegen @Lycke Ziggo. Je zegt dat er geen internetsnelheid wordt verhoogd maar wel fUPC en fZiggo nu gelijk worden getrokken. EN dat terwijl je fUPC mensen op 50/5Mbit zitten en de fZiggo en nieuwe Ziggo abonnementen op 40/4Mbit. Als je gaat fuseren onder het mom van:
- efficientere organisatie
- Beter voor de consument
- 1 standaard

En vervolgens na ruim 2 jaar nog steeds verschillen hebt en alleen de prijs in jullie voordeel aanpast (lees: verhoogt) zie ik nog steeds geen voordeel van de fusie. Ik zie alleen dat alles duurder is geworden, fZiggo nu ook het huurmodel wordt opgedrongen en die mediaboxXL die gigantisch veel energie verbruikt (in standby kost dit volgens mij meer energie dan alle zonnepanelen in nederland kunnen opwekken).
Reputatie 5
Badge +5
Inderdaad, een epg van meer dan 24 uur met een CI+ in fUPC zou nu eindelijk wel eens mogen.
Dat dit technisch niet haalbaar is lijkt mij toch ook een mooi verhaaltje.
Reputatie 7
@allen. Algemene voorwaarden gaan niet over de invulling/technische mogelijkheden van je abonnement. Deze worden dus niet per definitie gelijkgetrokken.
Reputatie 3
Badge +2
Oftewel wij in fupc mogen net zo veel aftikken maar wel minder krijgen(lees geen interactive ci+ geen meerdaagse epg), typisch ziggo/upc.

Met deze manier van handelen hoop ik van harte dat de kabel opengebroken word.
Reputatie 3
Badge +2
@RobertKoopmanEr zijn zelfs providers die enkel internet leveren... mag Ziggo ook eens doen.. RTL/SBS oid kijk ik NOOIT live..
Ben die jaarlijkse prijsverhogingen meer dan zat ja.. vooral als je al 2 maal achter elkaar een storing hebt gehad en als de decoder defect was.. had ik tot 15 mei op 4G moeten leven.. terwijl hun zusterbedrijf Vodafone niet eens onbeperkt 4G bied.. een nieuw tweakers award zit er als er monopolie bestond niet in voor Ziggo.
Een mooi moment voor mij om over te stappen naar glasvezel (alleen internet).
Reputatie 3
Badge +2
@Kick Helaas heb ik hier geen andere provider die snel internet bied...
Reputatie 5
Badge +5
donnerd schreef:

@RobertKoopmanEr zijn zelfs providers die enkel internet leveren... mag Ziggo ook eens doen...

Weet ik 😎
Heb hier sind februari T-Mobile 750/750 en dat werkt 👍
Reputatie 3
Badge +2
@RobertKoopman Jaloers.. hier kan ik eigenlijk alleen Ziggo nemen..
Reputatie 3
Badge +2
Wordt in die brief ook gemeld dat Ziggo.. bedoel LIberty (eigenaar van Ziggo) eigenaar is van Formule1 en hoeveel miljard dat heeft gekost?
Dat liberty 4K aanbied qua uitzendingen van Formule1 en ziggo blijft een HD?
Reputatie 4
Badge +4
Lycke Ziggo schreef:

Ik vind het werkelijkwaar schandalig dat er voor het Alles-in-1 Start pakket weer geen internetsnelheid tegenover staat maar wel weer de prijzen verhogen! Sinds 2015 staat het start pakket op 40/4. Dit had nu toch minstens 50/5 moeten zijn en niet in de toekomst. Dit is alleen maar om de hogere pakketten te slijten. Veel mensen hebben het Start pakket vanwege het budget dat ze hebben te besteden. Hier maken jullie geen vrienden mee!
Reputatie 3
Badge +2
Tweakers wist al wat meer;https://tweakers.net/nieuws/138311/ziggo-gaat-prijzen-van-deel-van-zijn-abonnementen-verhogen-met-2-euro-per-maand.html
Reputatie 3
Badge +2
hahahaha.. hoe snel ziggo reageerd als er een speciale aanbieding gevonden wordt;
Link was geplaatst op Tweakers.net en binnen paar minuten rap offline gehaald.
het ging om de url https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/speciale-aanbieding
Reputatie 2
Badge
De snelheidsverschil van fupc 50/5 en fziggo 40/4 voor dezelfde prijs kan ik nog steeds niet begrijpen.
Maargoed als we prijzen gaan verhogen zonder er wat tegenover te geven dan gooien we er wel weer wat af. We gaan 2 euro omhoog dus de vaste telefoon gaat eruit. Gaan we weer omhoog dan kan gaan we kijken naar andere mogelijkheden op glasvezel.

Tja...we moeten technisch niet stil blijven staan he en wel prijzen verhogen. Dan gaan we maar lopen en prijzen verlagen.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics