Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Prijswijziging 2019

Kijk voor de actuele prijswijzigingen van 2020 in dit topic: 

 

< Prijswijziging per 1 juli 2020 >

 

 

 

250 Reacties 250
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Goedemiddag medeforumleden,

Mbt de Mediabox Next: Ingestelde opnames op TV zender ONS worden niet opgenomen. Hebben anderen hier ook last van? Programma's op andere zenders worden wel keurig opgenomen...

Ook al doorgezet naar Ziggo helpdesk via reguliere weg. Met verzoek mijn abonnementsprijsverhoging per 1 juli maar even achterwege te laten wegens niet leveren van diensten...
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik heb net twee opnamen ingepland, een serie en een enkele opname. Ik zal kijken of ik uw probleem kan reproduceren. Ik kom er later op terug.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ricardo Ehv Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren. Beide geplande opnemen zijn gisteravond opgenomen en waren nu afspeelbaar. Misschien is er bij het instellen iets fout gegaan. Kunt u het nog eens proberen?
Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Jan F. wrote:
Ricardo Ehv Ik heb uw probleem niet kunnen reproduceren. Beide geplande opnemen zijn gisteravond opgenomen en waren nu afspeelbaar. Misschien is er bij het instellen iets fout gegaan. Kunt u het nog eens proberen?

Ik programmeer deze week nog een paar opnames. Bevinding volgt!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik kijk altijd graag uit naar mijn Inbox maar denk dat ik deze mail maar oversla :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dus uiteindelijk betalen we onze "gratis" snelheidsverhoging toch zelf... :sunglasses:
reaguurder

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Explosieve groei? De groei is juist enorm afgezwakt. De piekjes op de ams-ix zijn in het afgelopen jaar met ongeveer 16% toegenomen (van 5.7 Tbps naar 6.6 Tbps). De traffic is met ongeveer 11% toegenomen van (van 1126312 TB/maand naar 12023640 TB/maand). De tijd dat we in 18 maanden tot een verdubbeling kwamen, ligt ver achter ons.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Inmiddels staan de nieuwe “standaard” prijzen online:
https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten/
maartenvc

Level 4
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Wordt steeds interessanter om op glasvezel over te gaan stappen
netmeester

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Ziggo-team,

Ik vroeg me iets af. Jullie stellen het volgende.
"Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime."
Dit punt wordt specifiek aangehaald als een reden voor de prijsverhoging.

Nu lijkt mij dit gevoelsmatig een drogreden, want jullie zijn een (telecom-)provider. Kortom: dit hoort NU al goed geregeld te zijn. Wat gaan jullie qua veiligheid doen wat een prijsverhoging rechtvaardigd?

Ben erg benieuwd naar jullie antwoord.

Arno.
E-D-I-T

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit nog steeds te wachten op 300/150 ipv 600/40... Dan vind ik 3 euro meer wel interessant. Nu kan ik net zo goed gaan downgraden en blijven jullie maar klagen over toename, geef die 600 dan gewoon niet. Onzin. Voor een bedrijf met 50 man op kantoor zitten we achter 200Mbit, dus waarom thuis met gezin van 4 op 600???
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Prijsverhogingen zijn niet te vermijden. Maar nu heb je bij Vodafone een actie: 300 min / 4Gb voor 13 euro. Dan ga je combineren dus met Ziggo.
Als ik nou als extra het Movies en Series XL pakket kon kiezen (met de extra zenders dus en niet de L versie) had ik het gedaan. Met de huidige pakketten als extra optie die je kan kiezen niet.

Dan scheelt het mij weer €11,95 - €2,50 = € 9,45.
Kijk... dan doen we niet moeilijk met een prijsverhoging van €2,50.

Dat hadden ze ook kunnen introduceren samen met de prijsverhoging. Meer opties om te kiezen. Ideetje?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
E-D-I-T wrote:
Ik zit nog steeds te wachten op 300/150 ipv 600/40... Dan vind ik 3 euro meer wel interessant. Nu kan ik net zo goed gaan downgraden en blijven jullie maar klagen over toename, geef die 600 dan gewoon niet. Onzin. Voor een bedrijf met 50 man op kantoor zitten we achter 200Mbit, dus waarom thuis met gezin van 4 op 600???

Er staat gelukkig niemand iets in de weg om te downgraden.
Kies het pakket wat het best bij je past.:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
netmeester wrote:

Kortom: dit hoort NU al goed geregeld te zijn.

Dat is tot nu toe al wel uitgevoerd, lijkt me.
Je quote zelf het antwoord al.
Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime.
Tim86

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Misschien doet Ziggo er goed aan om de prijzen eens te vergelijken met ondernemingen zoals T-mobile en Online.
(Helpdesk is overal een drama, het maakt niet uit of je bij Ziggo of Online zit).
Kort gezegd, ik heb Ziggo opgezegd en ga naar een 100/30 verbinding voor 31,- per maand.Besparing van 15,50 per maand en krijg er dubbel de snelheid voor terug.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
sebas14 wrote:
Prijsverhogingen zijn niet te vermijden. Maar nu heb je bij Vodafone een actie: 300 min / 4Gb voor 13 euro. Dan ga je combineren dus met Ziggo.
Als ik nou als extra het Movies en Series XL pakket kon kiezen (met de extra zenders dus en niet de L versie) had ik het gedaan. Met de huidige pakketten als extra optie die je kan kiezen niet.

Dan scheelt het mij weer €11,95 - €2,50 = € 9,45.
Kijk... dan doen we niet moeilijk met een prijsverhoging van €2,50.

Dat hadden ze ook kunnen introduceren samen met de prijsverhoging. Meer opties om te kiezen. Ideetje?

Weet je waarom ze het een extraatje noemen?
Omdat je niet het volledige pakket krijgt, maar een deel ervan.
Belonen omdat je beide hebt gekozen. Niet alles weggeven, dat is het niet :wink:

En al die kanalen, kijk je daar echt allemaal naar?
Ik denk dat wanneer Ziggo een onderzoek doet naar iedereen die XL pakket heeft dat echt meer dan de helft de extra zenders niet eens bekijkt of laat ik het anders zeggen, bijna niet bekijkt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik ben, samen met de mensen waar ik internet voor beheer, aan het kijken naar wie met 50-100 mbit toe kan en dan een overstap aan het regelen naar online. Scheelt bijna 500 Euro per jaar, dus als je niet persé hoge up/download nodig hebt dan is dat een interessante optie.
netmeester

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

netmeester wrote:
Hoi Ziggo-team,

....
Dat is tot nu toe al wel uitgevoerd, lijkt me.
Je quote zelf het antwoord al.


Bedankt Bert, dat is inderdaad het antwoord wat ik zelf vermoed. Maar aangezien Ziggo zelf aangeeft dat er nog wat moet gebeuren (het wordt als reden aangegeven voor de prijsverhoging) ben ik erg benieuwd wat die verbeteringen dan zouden moeten zijn.

Gaan ze ineens nieuwe firewalls aanschaffen? Hebben ze extra personeel nodig voor monitoring of zo? Ik kan zelf geen geloofwaardige reden bedenken en daarom zou ik een toelichting van Ziggo zelf erg waarderen.
juliank

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
reaguurder wrote:
Explosieve groei? De groei is juist enorm afgezwakt. De piekjes op de ams-ix zijn in het afgelopen jaar met ongeveer 16% toegenomen (van 5.7 Tbps naar 6.6 Tbps). De traffic is met ongeveer 11% toegenomen van (van 1126312 TB/maand naar 12023640 TB/maand). De tijd dat we in 18 maanden tot een verdubbeling kwamen, ligt ver achter ons.

Ik gebruik het thuis internet niet eens meer.. doe alles via 4g

Uitgelicht topic