Prijswijziging per 1 juli 2019


Reputatie 7
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefswijziging van 1 juli 2019. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten.
Voor 31 mei weet je waar je aan toe bent. Via deze weg willen we alvast de meest gestelde vragen beantwoorden.

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?
We investeren voortdurend in het netwerk van de toekomst. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld.

  • Het datagebruik groeit explosief. We maken steeds meer en intensiever gebruik van ons netwerk. We gebruiken internet steeds meer om video’s te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, etc.), muziek te streamen, online te shoppen of elektronisch te bankieren.
  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.
  • Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime.
  • Net als in internet blijven we ook in ons tv-aanbod investeren. De flexibele manier van tv-kijken, zoals On Demand en online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze Ziggo GO.
Wanneer zie je dit terug op de factuur?
De prijswijziging gaat in per 1 juli 2019. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar. Omdat Ziggo veelal de abonnementskosten vooraf in rekening brengt, zie je de nieuwe tarieven vanaf 7 juni op de factuur. De verbruikskosten zoals gesprekskosten voor Bellen brengt Ziggo achteraf in rekening.

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet iedereen krijgt dezelfde prijswijziging. Omdat er veel verschillende abonnementsvormen zijn, zijn er ook veel verschillende prijsaanpassingen.

Ik heb mijn abonnement net veranderd. Geldt dit ook voor mij?
Als je na 7 april jouw abonnement hebt aangepast, dan is dit nog niet verwerkt. Je ontvangt later deze maand alsnog de juiste informatie.

Ik krijg nu een tijdelijke actiekorting. Houd ik die?
Natuurlijk. Als je profiteert van een actiekorting, dan houd je die. Na de actieperiode betaal je het nieuwe tarief.

Ik ben klant bij Ziggo en Vodafone. Houd ik de non-stop gratis extra’s?
Natuurlijk blijf je profiteren van de non-stop gratis extra’s.

Wil je precies weten wat de wijziging voor jou inhoudt? Hou dan goed je inbox of brievenbus in de gaten.


Tekst aangepast op 9-5-2019

219 Reacties

Reputatie 7
Badge +16
Dus uiteindelijk betalen we onze "gratis" snelheidsverhoging toch zelf... 😎
Reputatie 1
Explosieve groei? De groei is juist enorm afgezwakt. De piekjes op de ams-ix zijn in het afgelopen jaar met ongeveer 16% toegenomen (van 5.7 Tbps naar 6.6 Tbps). De traffic is met ongeveer 11% toegenomen van (van 1126312 TB/maand naar 12023640 TB/maand). De tijd dat we in 18 maanden tot een verdubbeling kwamen, ligt ver achter ons.
Reputatie 2
Wordt steeds interessanter om op glasvezel over te gaan stappen
Reputatie 1
Misschien doet Ziggo er goed aan om de prijzen eens te vergelijken met ondernemingen zoals T-mobile en Online.
(Helpdesk is overal een drama, het maakt niet uit of je bij Ziggo of Online zit).
Kort gezegd, ik heb Ziggo opgezegd en ga naar een 100/30 verbinding voor 31,- per maand.Besparing van 15,50 per maand en krijg er dubbel de snelheid voor terug.
Reputatie 7
Badge +16
Misschien de slogan maar veranderen in "Duur kan altijd duurder!"
😁
Reputatie 7
Badge +16
@EnergieBoy Ik kan @Tim86 geen ongelijk geven. Vergeet niet dat Ziggo momenteel niet alleen al de duurste provider is, maar ook nog eens naar een zielige 10e plek gezakt is in de lijst van beste providers 2019 en op gebied van kwaliteit, storingen en service ook lager scoort dan de meeste andere providers.
Als je dan al duur bent en nog verder de prijs gaat verhogen dan gaan de mensen weg. En voor veel mensen is 500 per jaar heel veel geld.
Wat een onzinargumenten, dit is de standaard prijsverhoging die Ziggo al jaren aan het doorvoeren is en eerlijk gezegd ben ik daar spuugzat van.
Reputatie 2
Laten we realistisch zijn Ziggo! Wij weten allebei dat de excuses voor een prijsverhoging meestal verzonnen zijn. De realiteit is heel simpel, je hebt geen echte concurrentie! En zo kun je ieder jaar de prijzen verhogen! Je hebt financiële mogelijkheden genoeg om een jaar over te slaan toch? Je zou kunnen stoppen met: sponsoren van Ajax, geen onnodige media boxen verstrekken daar waar ze niet nodig zijn, geen modem / routers verstrekken maar de consument zelf laten kiezen. (Iets waar Den Haag ook voorstander van is) En zo zullen er meer zaken zijn maar dat zullen jouw medewerkers beter weten?

ik was geen voorstander van het “ openbreken” van de kabel maar met deze laatste prijsverhoging ben ik voorstander geworden en ben ik blij dat ik straks uit meer providers kan kiezen.

Ps: We vergeten allebei even met welke schuldenlast je naar de beurs bent gekomen.... 3,2 miljard EUR! Je hebt nog iets te “verrekenen” met aandeelhouders.
Reputatie 7
Wat betreft de discussie wel/niet verplicht tv afnemen; je hebt inderdaad in elk Ziggo abonnement ook kabelTV en online tv. Dit neem je dus "verplicht" af.
Het feit dat analoog verdwijnt, verandert niets aan deze zaak.

Ons signaal loopt over de kabel. Dit signaal is dus nodig om internet te kunnen ontvangen. Zodra dit signaal "aan" staat op je adres, kan je hoe dan ook de FTA zenders kijken. (de kabeltv zenders). Dit kan in sommige plaatsen nog analoog. Maar waar het analoge signaal opgehouden is, werkt dit nog steeds digitaal. Het digitale signaal is dus niet uit te zetten voor ons. We kunnen de FTA (kabeltv) zenders niet "uit" zetten, zonder daarmee ook het signaal voor bijvoorbeeld internet uit te zetten. En dus heb je dit altijd in elk abonnement van Ziggo zetten.
Voor mensen die (gratis) meerdere TV's aangesloten hebben op de kabel, is dit natuurlijk alleen maar fijn. Anders zouden ze los moeten betalen voor elke tv. Dat is dus nu, voor kabeltv, niet het geval.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft 🙂.
Reputatie 7
Badge +16
Opmerkelijk dat de afdeling opzeggingen al de hele dag meer dan 10-15 minuten wachttijd heeft...
Hoi Ziggo-team,

Ik vroeg me iets af. Jullie stellen het volgende.
"Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime."
Dit punt wordt specifiek aangehaald als een reden voor de prijsverhoging.

Nu lijkt mij dit gevoelsmatig een drogreden, want jullie zijn een (telecom-)provider. Kortom: dit hoort NU al goed geregeld te zijn. Wat gaan jullie qua veiligheid doen wat een prijsverhoging rechtvaardigd?

Ben erg benieuwd naar jullie antwoord.

Arno.
Reputatie 7
Misschien doet Ziggo er goed aan om de prijzen eens te vergelijken met ondernemingen zoals T-mobile en Online.
(Helpdesk is overal een drama, het maakt niet uit of je bij Ziggo of Online zit).
Kort gezegd, ik heb Ziggo opgezegd en ga naar een 100/30 verbinding voor 31,- per maand.Besparing van 15,50 per maand en krijg er dubbel de snelheid voor terug.

Ik kan niets anders zeggen dan veel plezier bij je nieuwe provider.
Vanmorgen dacht ik nog, hoe lang duurt het voor de eerste zegt op te gaan zeggen.
Jij hebt het gelijk rigoureus aangepakt en je gaat zelfs al weg.

Klinkt goed, veel plezier!
Laten we even realistisch zijn hier, hoewel de excuses voor prijsverhoging meestal verzonnen zijn. Is de realiteit zeer simpel er is geen echte concurrentie zo gaan wij(Ziggo/KPN) de prijzen verhogen zover wij(Ziggo/KPN) kunnen elk jaar opnieuw, afwegend tegen het kleine aantal klanten dat weggaat omdat wij(Ziggo/KPN) het toch de hele markt in handen hebben. Geografische duopolie posities, en geen goeie wetgeving zowel op Europees als Landelijk niveau, met een toezichthouder(acm) die toetsten op verkeerde punten en geen toekomstvoorspelling kunnen bedenken dat elke normale gebruiker heeft zien aankomen. Nu pas hebben ze(acm) zogenaamde kabel opengegooid, maar Ziggo aka Liberty global zal geen echte kabel/telecom bedrijf zijn als ze niet de markt proberen af te persen zoveel mogelijk om dit alsnog te voorkomen(concurrentie = minder winst/klanten in hun ogen). Ik verwacht niet dat nieuwe spelers op de kabelmarkt, als die het überhaupt aandurven in staat zijn om te concurreren met ziggo, ongeacht het geld komt toch wel bij Ziggo terecht.

Als het gaat om cruciale infrastructuur, zou het beste zijn als de Nederlandse staat zelf de eigenaar was. Ongeacht de regels voor deze sectoren zou het behoorlijk strenger moeten zijn, helemaal bij overnames. Ziggo door UPC overname was een van de voorwaarden dat het ten goede komt aan de gebruiker. Deze voorwaarden wat ze gewoon een laars hebben gelapt. Had nooit mogen gebeuren, net zoals Ziggo Vodafone joint venture. Of KPN die Reggefiber overnam.

Aan de andere kant het kan nog veel erger qua prijzen, zoals in Amerika..

Maar zal me niks verbazen als de prijzen met € 25 minimaal omhoog zijn gegaan in de komende 10 jaar. Zonder realistische onderliggende kosten, omdat puur om winst gaat.
Badge
Tja, dit is het gevolg van een incompetente provider die niet met de tijd mee kan gaan. In plaats van dat ze gewoon Tv on demand aanbieden, (waarbij ieder online zijn eigen zenderkeus kan bepalen), blijven ze vasthouden aan een pulp herhaal pakket. Waarbij je doorlopend reclame zit te kijken met af en toe een filmshotje. Krijg je ook tot overmaat van ramp iedere 5 minuten te horen hoe allemaal wel niet mogelijk is gemaar door blablabla. Ziggo heeft nog steeds niet door dat Netflix en andere diensten het nieuwe Tv kijken is. Mensen willen steeds meer online op ieder ogenblik bepalen wat ze willen zien. Zelfs HD is nog niet eens standaard bij Ziggo, moet je apart voor betalen. Is eigenlijk wat vroeger het mono was in plaats van stereo op de radio.

Tja, en dan de drogreden "Het dataverkeer is toegenomen". Wat een kutsmoes. Echt een amateuristisch geval van "De wet van de remmende voorsprong". Niet meegegaan met de ontwikkelingen en krampachtig vast blijven houden aan bestaande aanbiedingen die eigenlijk niet meer van deze tijd zijn. Komt daar nog bij een knullige helpdesk met tijdelijke uitzendkrachten die moeten antwoorden volgens een foutzoek boom protocol.

Ik ga mijn abonnement in ieder geval downgraden.
Reputatie 7
@Maddious schreef: "Als het gaat om cruciale infrastructuur, zou het beste zijn als de Nederlandse staat zelf de eigenaar was."

De Nederlandse overheden waren ooit eigenaar van de coax kabel en de koperen kabels, gemeenten en provincies en overheid, maar deze overheden hebben het zelf verkocht en dat is weer doorverkocht aan anderen en nu is het Ziggo en KPN.

Haha, klopt... Dan voel ik me opeens wel oud worden, als je dat weet ;)
Privatisering noemden ze het toen. Want dat zou de prijzen wel omlaag halen.
Heb het sinds dien alleen maar omhoog zien gaan 😊
Reputatie 4
Badge +3
@mguzz Daar heb ik nooit over hoeven zeuren.
Reputatie 7
Badge +16
Er is altijd een keuze, behalve als je het snelste wilt. Maar in dat geval heb je bij auto's ook weinig keuze buiten dure Ferrari's en Porsches.
Maar wat hanh zegt klopt wel. Misschien leuk om stoom af te blazen maar medeklanten kunnen er niks mee (en zitten er ook niet echt op te wachten denk ik)
Reputatie 4
Badge +3
@Be rt Als ik Internet van Ziggo wil (nou ja wil, geen fatsoenlijk alternatief), ben ik vandaag de dag nog steeds verplicht voor Kabel TV te betalen, dat "krijg" je er bij volgens Ziggo, maar kost me wel rond de 20 euro. Waarom ik niet alleen internet kan afnemen bij Ziggo, is me onduidelijk.
Reputatie 5
Badge +2
Ik hoor elk jaar dat het tarief omhoog gaat vanwege "investeringen in het netwerk". Alleen dat is dus elk jaar nog duurder om te doen. Eerst vraag je de klanten 2euro per maand extra daarvoor, het jaar erna weer 2 euro per maand en nu dit jaar 2,50 per maand. Dan betalen we over 3 jaar al 6,50 per maand per klant! uitgaande van 3 miljoen internet klanten (bron: wikipedia) is inmiddels al 19,5 miljoen euro per maand extra (dus 234miljoen per jaar) voor de investeringen in het netwerk. Dit bovenop het bedrag wat we al betaalden.

Nu ben ik wel benieuwd wat er concreet voor die 234miljoen per jaar (en de miljoenen van voorgaande jaren) aan investeringen gebeurd. Los van de posters omhangen in billboards waarop staat dat we "Gratis" meer snelheid krijgen.
Reputatie 3
Badge +2
Ik vind het niet zeuren, want ik ben het helemaal met je eens 😅 inflatiecorrectie nog tot daar aan toe, maar het gaat daar elke keer ruim overheen. Al die 'gratis' extra's mogen ze van mij houden (of betaald maken voor de liefhebbers) en dan de basis internetverbinding lekker goedkoop houden.
Reputatie 7
Waar ze van mij mee mogen stoppen is Sponsoring Ajax
Voetbal boeit me al helemaal niet en al zeker niet Ajax 😜

Daar mogen ze van mij best mee stoppen en dan denk ik dat we best met 10,- euro per maand omlaag kunnen met ons abonnement. Maar jullie hebben wel gelijk, van ons mogen zeker de extra's er wel af. Wifi spots gebruiken we nooit omdat er hier in de buurt geen mens die spots aan heeft en heb bij Vodafone 160GB, die nooit op raakt. Gratis Ziggo Sport van van mij ook uit het pakket, geen enkele moeite mee. En de modem gebruik ik nu ook niet, die staat in Bridge omdat het een vervelende box is waar geen goed Wifi op zit 😎

Maar verder ben ik wel zeer tevreden over Ziggo. We wachten rustig af op de volgende verhoging 🙂
Reputatie 5
Badge +2
@Tim86 Ik vraag maandelijks aan KPN om het te verhogen zodat ik bij dit monsterlijk bedrijf weg kan en fourstak site geeft nog steeds: Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden weer...
Ach met de Mediabox Next die onderweg is en die afschuwelijke Horizon XL de deur uit gaat scheelt dat me alweer €80 per jaar aan energie... 😅
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @donnerd
Ik begrijp je volkomen, ik heb vanmorgen opgezegd en de KPN weer genomen, snelheid is voor mij gelukkig geen probleem, ik heb glasvezel en kan tot nu toe 500mb krijgen en later zelfs 1Gb.
Ik had er enorm spijt van dat ik Ziggo weer genomen had.
Zo'n slechte mediabox is die XL.
En als je klaagt zeggen ze: Ja dat is bij ons bekend
Ja en? Doe er dan wat aan als het bekend is.
Om eerlijk te wezen ik zat met smart op de prijsverhoging te wachten zodat ik kon opzeggen hetgeen ik dus vanmorgen heb gedaan.
Toen ik opzegde kon ik ineens wel die mediabox Next krijgen, ja toen hoefde het niet meer voor mij.
Reputatie 5
Badge +6
Als je gaat opzeggen is dat dan per direct of pas een maand later ofzo?

Weet iemand dit?

Per einde juni als je opzegt om de reden van de prijswijziging.

Die valt op een zondag dus je kan per 29 juni opzeggen
Is bij mij ook gebeurd

Reageer