Prijswijziging per 1 juli 2019

Reputatie 7
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefswijziging van 1 juli 2019. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten.
Voor 31 mei weet je waar je aan toe bent. Via deze weg willen we alvast de meest gestelde vragen beantwoorden.

Waarom verhoogt Ziggo de prijzen?
We investeren voortdurend in het netwerk van de toekomst. Dit is noodzakelijk omdat er steeds hogere eisen aan worden gesteld.

• Het datagebruik groeit explosief. We maken steeds meer en intensiever gebruik van ons netwerk. We gebruiken internet steeds meer om video’s te up- en downloaden, content te bekijken (Netflix, YouTube, etc.), muziek te streamen, online te shoppen of elektronisch te bankieren.
  • Ook maken we op steeds meer apparatuur (smartphone, tablet, laptop) gebruik van het netwerk en doen we dit steeds meer tegelijkertijd.
  • Ook neemt de vraag naar steeds veiliger internet toe. Op het gebied van veiligheid worden steeds hogere eisen gesteld, onder andere door het toenemende risico van cybercrime.
  • Net als in internet blijven we ook in ons tv-aanbod investeren. De flexibele manier van tv-kijken, zoals On Demand en online, vraagt om een voortdurende verbetering en afstemming van onze producten en diensten. Zo verbeteren we continu onze Ziggo GO.
Wanneer zie je dit terug op de factuur?
De prijswijziging gaat in per 1 juli 2019. Dus op de eerste factuur die over deze periode gaat, is de wijziging zichtbaar. Omdat Ziggo veelal de abonnementskosten vooraf in rekening brengt, zie je de nieuwe tarieven vanaf 7 juni op de factuur. De verbruikskosten zoals gesprekskosten voor Bellen brengt Ziggo achteraf in rekening.

Krijgt iedereen dezelfde prijswijziging?
Nee, niet iedereen krijgt dezelfde prijswijziging. Omdat er veel verschillende abonnementsvormen zijn, zijn er ook veel verschillende prijsaanpassingen.

Ik heb mijn abonnement net veranderd. Geldt dit ook voor mij?
Als je na 7 april jouw abonnement hebt aangepast, dan is dit nog niet verwerkt. Je ontvangt later deze maand alsnog de juiste informatie.

Ik krijg nu een tijdelijke actiekorting. Houd ik die?
Natuurlijk. Als je profiteert van een actiekorting, dan houd je die. Na de actieperiode betaal je het nieuwe tarief.

Ik ben klant bij Ziggo en Vodafone. Houd ik de non-stop gratis extra’s?
Natuurlijk blijf je profiteren van de non-stop gratis extra’s.

Wil je precies weten wat de wijziging voor jou inhoudt? Hou dan goed je inbox of brievenbus in de gaten.

Tekst aangepast op 9-5-2019

219 Reacties

Moet wel zeggen werkt wel allemaal goed, heb overigens weinig problemen gehad. Pas geleden nieuwe Mediabox Next gaat stuken sneller dan de oude Horizon Box. Elk jaar gaat wel weer de prijs omhoog🦉 per Juli €66,50.
De kans is groot dat Ziggo volgend jaar er uit gaat.
Tegen die tijd hoop ik 100/20 internet is voor redelijke prijs. Als we dit allemaal als doel neer zetten 🙏 wie weet haha.
Reputatie 4
Badge +3
@Erving told you so, I rest my case, two cents, etc!
Reputatie 7
Hey @Erving .
Ik ben niet met vakantie, hoor 🙂. Maar ik heb ook geen idee wat voor reactie je precies van mij verwacht 😉. De prijswijziging staat los van de snelheidsverhoging eerder dit jaar. De punten onder de vraag "waarom verhoogt Ziggo de prijzen" in de beginpost van dit topic gelden voor alle klanten, ook voor klanten met een start XXL abonnement.
Reputatie 1
@vasco_nl het gaat erop lijken dat je gelijk hebt met je reactie op mijn punt 1., het is alweer 4 dagen geleden namelijk dat ik mijn 2 vragen aan Ziggo, i.h.b. aan @Lycke Ziggo stelde. Maar ik kan toch eigenlijk niet geloven dat @Lycke Ziggo niet (positief) zal reageren. Misschien nog even met pinkstervakantie 😋 ?
Reputatie 4
Badge +3
@Erving
Zelfde soort vraag stelde ik ook elk jaar weer wanneer alle abonnementen een snelheidsverhoging kregen en wij start abonnees niet. En elke keer weer geen enkel antwoord van Ziggo op die vraag. Alleen mede community leden met de mededeling dat dit een klant helpt klant community is. Ben het met je eens dat er geen argumenten zijn wanneer ze klanten telkens meer laten betalen ze deze klanten niet kunnen uitsluiten. Echter zolang ze die monopolie hebben op de kabel gaan wij dat met dit soort vragen duidelijk niet veranderen.

Daarnaast had ik in het topic over dat XXL abonnement toen der tijd al gewaarschuwd voor sigaar uit eigen doos. Vijf jaar lang kregen wij prijsverhogingen maar vijf jaar lang geen snelheidsverhoging waar de andere dat wel kregen. Vervolgens mag je (weer) extra betalen voor meer snelheid (ondanks de jaarlijkse verhogingen) in de vorm van start XXL. Dit is nu ineens een niet standaard abonnement geworden (men kan het niet meer afnemen tenslotte) waarvan er nu vele worden "opgefrist". Start XXL gaat dat ook een keer gebeuren over een paar jaar. Krijg je een heerlijk "opfris" abonnement omdat Start XXL geen standaard is en niet meer in hun plaatje past. Gevolg wordt zoiets als nu bij vele het geval is, prijs gaat wel omhoog en verder verandert er eigenlijk niets maar mag je na die "opfrisbeurt" weer meedoen in de snelheidsverhogingen.

Kortom punt 1; Als het gaat zoals in lijn op mijn zelfde soort vragen afgelopen jaren krijg je er geen antwoord op van Ziggo en punt 2; Indien wel een reactie zal het niet het gewenste positieve antwoord zijn.
Reputatie 1
vasco en hahn, leuk dat jullie reageren op mijn post. Maar het punt blijft natuurlijk dat ik/wij vinden dat Ziggo geen argumenten heeft om Start XXL 100/10-klanten de snelheidsverhoging niet te geven, daar waar andere klanten die wel gekregen hebben !
Ik zou het dus erg op prijs stellen dat 1. Ziggo reageert op mijn post en 2. dat Ziggo positief reageert op mijn post ! Ik verwacht daarbij veel van Lycke, zij is altijd meedenkend met de klant, constructief en oplossend !
Het Start XXL 100/10 abo was een aktie voor bestaande abonnees, die je zou kunnen zien als een doekje voor het bloeden voor abonnees die maar steeds op 40/4 moesten blijven zitten.
De voorwaarden waren zo ingewikkeld dat veel mensen die niet begrepen.
https://community.ziggo.nl/abonnement-153/ziggo-start-xxl-upgrade-naar-100mbit-31308

Speciale abo's worden niet in snelheid verhoogd als standaard abo's een verhoging krijgen. Oudere speciale voordelige abo's worden thans weggesaneerd met een Email voorstel voor overstap naar iets anders, dat wat duurder is.
Met heel diep nadenken kun je van sommige dingen wellicht nog wel iets begrijpen.

Verwarrend en onbevredigend blijft het.
Reputatie 4
Badge +3
De prijsverhoging wordt verklaard o.a. door snelheidsverhoging, verbetering netwerk, enzo. In de media lees je ook dat Ziggo elke klant die snelheidsverhoging heeft gegeven. De prijsverhoging zou hierdoor te rechtvaardigen zijn.
Maar ik heb helaas die snelheidsverhoging niet gekregen ! Ziggo vond dat niet nodig voor klanten die een Start XXL-abo hebben............
Ik zou het toch wel erg geslaagd vinden van Ziggo als ik alsnog ook die snelheidsverhoging krijg en met mij de andere klanten die in "hetzelfde schuitje" zitten.
Dan is de prijsverhoging die we krijgen ook voor ons meer gerechtvaardigd. Zonder die snelheidsverhoging gaan we extra betalen voor ?, ja voor wat eigenlijk ?
Ik zie uit naar een positieve reactie van Ziggo !

@Erving
Welkom in het schuitje van de start abonnees. Wij hebben dit de afgelopen 5 jaar mogen meemaken. Elk jaar de prijs omhoog maar geen snelheidsverhogingen of andere extra's waar jullie dat allemaal wel kregen. Dit jaar hebben wij met start eindelijk weer eens een beetje snelheid erbij gekregen maar betalen ondertussen 5 jaar later ook al ruim 24 euro meer zonder daar maar iets voor gezien te hebben.
Reputatie 7
Badge +24
Dank je @Orphanmountain 😊
Reputatie 4
Badge +2
Ik begrijp dat de prijzen van Ziggo omhoog gaan, de producten verbeteren en er wordt geÏnvesteerd in nieuwe producten.

Maar wat me wel beetje verdrietig maakt, waarom nu met de lancering van de nieuwe Media Box Next ook de prijzen meteen omhoog. Had hier even een jaartje mee gewacht tot alles in rustiger vaarwater is, de box vertrouwd bij de consument en dan kan je de prijs verhogen.

Zo denk ik erover, ik kan niet in de belangen van Ziggo kijken en zal best ergen vandaan moeten komen. Ik vind dit even te snel nu.

@Dave-

Inderdaad ik ga hier in mee als ik zie hier in de gemeente Ede en Wageningen waar ook alles uit straatkasten, wijkkasten, hubs is getrokken en vernieuwd door de firma Baas geloof ik. Ook de kabelaansluitingen connectoren zijn vernieuwd. En ik praat niet over een kleine gemeente Ede over oppervlakte. Ook grote storingen zoals blikseminslagen de laatste dagen zie de busjes af en aan rijden om de boel weer aan de praat te krijgen. Docsis 3.1 komt eraan dat kost veel euries om het netwerk daarvoor klaar te maken. Er draait een pilot al hiermee in Utrecht wijk Oog en Al. Als ik het goed heb gezien en gelezen is men bezig of gaat nog beginnen in Den Haag aan groot onderhoud neem aan op dezelfde wijze als in Ede en Wageningen. Verder het uitfaseren van 4k plus de nieuwe Mediabox Next. Verder blijft het een nek aan nek race met Kpn. Ziggo zal mee moeten om gelijk te blijven glasvezel vs kabel. Hier gaat dus gigantisch veel geld in om. Verder had ik het netter gevonden van Ziggo wat @Dave- ook al aan gaf even iets langer gewacht met de prijsverhoging i.v.m de softlaunch uitrol van de Mediabox Next waar nog wat probleempjes in zitten. Ik zou persoonlijk eerst de grote knelpunten vd box fixen doormiddel van software updates. Van de zomer komt de grote uitrol wat ik gelezen als ik het goed heb. Daar zal ongetwijfeld ook een en ander uitkomen. Persoonlijk had ik pas eind van het jaar deze prijsverhoging doorgevoerd als alles weer in een rustiger vaarwater zit.
Reputatie 1
De prijsverhoging wordt verklaard o.a. door snelheidsverhoging, verbetering netwerk, enzo. In de media lees je ook dat Ziggo elke klant die snelheidsverhoging heeft gegeven. De prijsverhoging zou hierdoor te rechtvaardigen zijn.
Maar ik heb helaas die snelheidsverhoging niet gekregen ! Ziggo vond dat niet nodig voor klanten die een Start XXL-abo hebben............
Ik zou het toch wel erg geslaagd vinden van Ziggo als ik alsnog ook die snelheidsverhoging krijg en met mij de andere klanten die in "hetzelfde schuitje" zitten.
Dan is de prijsverhoging die we krijgen ook voor ons meer gerechtvaardigd. Zonder die snelheidsverhoging gaan we extra betalen voor ?, ja voor wat eigenlijk ?
Ik zie uit naar een positieve reactie van Ziggo !
Reputatie 7
Badge +22
Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de tariefswijziging van 1 juli 2019. Je krijgt van ons een brief of e-mail wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten.
Voor 31 mei weet je waar je aan toe bent. Via deze weg willen we alvast de meest gestelde vragen beantwoorden.

@Sander Ziggo Het is inmiddels na 31 mei. Ik heb niets gehoord of gezien over een prijswijziging. Mag ik er vanuit gaan dat er dan niets voor mij wijzigt?
Reputatie 2
Hey @JanAssen . Als je een mail hebt gekregen over de prijswijziging, geldt de wijziging die hierin staat voor jou. Dit staat los van of je een jaar abonnement hebt of niet.
Mocht je vanwege deze wijziging je abonnement willen opzeggen, dan kan dit. Ongeacht je jaar abonnement.

Jammer, de mail kon ook een foutje zijn toch? Waarom geeft Ziggo op dezelfde pagina niet aan dat het abonnement ingaande 1 juli 41,50 is? Dat scheelt toch een hoop gedoe voor de klantenservice zou je zeggen...
Reputatie 7
Hey @JanAssen . Als je een mail hebt gekregen over de prijswijziging, geldt de wijziging die hierin staat voor jou. Dit staat los van of je een jaar abonnement hebt of niet.
Mocht je vanwege deze wijziging je abonnement willen opzeggen, dan kan dit. Ongeacht je jaar abonnement.
Reputatie 2
Op https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten/ wordt mijn pakket niet genoemd en toch een verhoging.

Ik dacht de dans te ontspringen https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi?utm_source=awin&utm_medium=affiliate&zxuserid=329183&utm_campaign=329183&awc=8275_1558799604_0fcdfbe2cf4787eae584d52bc16413d7
Maar ook ik krijg een verhoging van € 1,55. Waarom er nog geadverteerd wordt met € 39,95 zonder disclaimer is mij een raadsel? 1 juli wordt dit pakket € 41,50

@Lycke Ziggo Is de prijsverhoging in mijn geval wel juist? Mijn nieuwe abonnement is ingegaan op 30/4/2019 en moet ik minimaal een jaar afnemen.

Reputatie 2
Op https://www.ziggo.nl/tarieven/pakketten/ wordt mijn pakket niet genoemd en toch een verhoging.

Ik dacht de dans te ontspringen https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi?utm_source=awin&utm_medium=affiliate&zxuserid=329183&utm_campaign=329183&awc=8275_1558799604_0fcdfbe2cf4787eae584d52bc16413d7

Maar ook ik krijg een verhoging van € 1,55. Waarom er nog geadverteerd wordt met € 39,95 zonder disclaimer is mij een raadsel? 1 juli wordt dit pakket € 41,50

---hoop tekst----
Ondanks dat ik mij in bovenstaande heel goed kan vinden, denk ik dat het ook goed is om de boel eens andersom te kijken.
Kan nu een heel verhaal hier plaatsen, maar ik heb dit ooit al eens eerder gedaan. Mijn persoonlijke mening hierover, vind je in dit topic.

Er is geen andersom, sorry voor de stelligheid van deze zin.
Het wordt door Ziggo zelf gearrangeerd, zodra ik mijn besluit heb genomen om voordeliger naar een concurrent te stappen kan ik vaak nog veel voordeliger bij Ziggo blijven.
Maar pas als ik dat besluit neem, net als dat ik het besluit nam om bij Ziggo klant te worden door alle extra's / cadeaus etc..

Dat is juist waarom mensen overstappen, alleen bij nieuwe klant heb je het gevoel dat je echt welkom bent. Zodra je besluit weg te gaan kan er ineens van alles en lijk je weer welkom.
Dit alles wordt getriggerd door de prijsaanpassingen, welke bij alle providers aanwezig is. En ook daar zie je een zelfde beweging.

Dus vandaar mijn "oproep" om als eerste provider blij te zijn met trouwe klanten. Dat blijkt namelijk niet altijd zo te zijn.

Nogmaals ik heb niets tegen Ziggo, maar wel een beetje tegen het "cadeau" of blijf bij mij korting beleid.

p.s. wel mooi dat je je eigen mening geeft in het topic
Reputatie 7

Je kan met de helpdesk bellen. Daar is altijd wat te regelen. Bijvoorbeeld een nieuw abo met 3 tot 6 maanden korting. De verhoging heb je dan terug verdient.

Laat dit nu precies zijn wat veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Ben best tevreden met Ziggo (mag ook gezegd worden) en als er wat is wordt dit altijd wel weer opgelost (mag ook gezegd worden).
Maar elk jaar, bij de standaard melding over prijsaanpassingen ga ik kijken naar een alternatief, want overstappen naar ander loont en bespaart je een hoop geld.
Als je dan belt met Ziggo komt er vaak een nieuw aanbod waarbij je een nieuw contact voor bepaalde tijd aan gaat of ander aanbod dat voor jouw goed aanvoelt.

Waarom pas als je zelf onderzoek doet en besluit weg te gaan?
Het zou Ziggo sieren om als eerste provider het verschil te gaan maken en de trouwe klanten te benaderen i.p.v. eerst zelf te laten onderzoeken en bij vertrek pas actie te nemen.
Noem he iets als: We zijn blij dat je blijft aanbieding!!
Maar ik weet dat dit niet zal gebeuren en dat is jammer. 😥

Ondanks dat ik mij in bovenstaande heel goed kan vinden, denk ik dat het ook goed is om de boel eens andersom te kijken.
Kan nu een heel verhaal hier plaatsen, maar ik heb dit ooit al eens eerder gedaan. Mijn persoonlijke mening hierover, vind je in dit topic.
Je kan met de helpdesk bellen. Daar is altijd wat te regelen. Bijvoorbeeld een nieuw abo met 3 tot 6 maanden korting. De verhoging heb je dan terug verdient.

Laat dit nu precies zijn wat veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Ben best tevreden met Ziggo (mag ook gezegd worden) en als er wat is wordt dit altijd wel weer opgelost (mag ook gezegd worden).
Maar elk jaar, bij de standaard melding over prijsaanpassingen ga ik kijken naar een alternatief, want overstappen naar ander loont en bespaart je een hoop geld.
Als je dan belt met Ziggo komt er vaak een nieuw aanbod waarbij je een nieuw contact voor bepaalde tijd aan gaat of ander aanbod dat voor jouw goed aanvoelt.

Waarom pas als je zelf onderzoek doet en besluit weg te gaan?

Het zou Ziggo sieren om als eerste provider het verschil te gaan maken en de trouwe klanten te benaderen i.p.v. eerst zelf te laten onderzoeken en bij vertrek pas actie te nemen.
Noem he iets als: We zijn blij dat je blijft aanbieding!!

Maar ik weet dat dit niet zal gebeuren en dat is jammer. 😥
Reputatie 7
Laten we het hier over de prijswijziging houden, mensen 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Verder werk ik al een jaar of 20 in de telecom industrie... praat ik iemand na dan is dat mezelf :-)
Dan valt er na 20 jaar ervaring nog steeds wat te leren, om te beginnen lezen zodat je al had geweten dat wat je aandraagt als oplossing allang uitgevoerd is en geen oplossing heeft geboden. Willen helpen begint met lezen en niet ongelezen met reeds uitgevoerde oplossingen komen 😉

Ik heb ergens ver weg wel een beetje ervaring met zendertechniek 😉
@vasco_nl Ik refereer naar eigen ervaring, zie:
https://ninelizardsblog.blogspot.com/2018/09/antenneversterker-icm-ziggo-en-oude.html?m=0

Verder werk ik al een jaar of 20 in de telecom industrie... praat ik iemand na dan is dat mezelf 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Ik had ook last van blokken, was een combinatie van splitter/ kabel / versterker. Vwb. 4G 5G blokken: check je kabel.
@blueznl,
Ziggo napraten kan iedereen, eerst lezen is wat lastiger schijnbaar. Het zal best vaak opgaan echter de uitzonderingen bevestigen de regel dat ook Ziggo wat moet ondernemen m.b.t. zenders en frequentiemanagement.

De kabel vanaf AOP meterkast naar aansluiting in de woonkamer is al vervangen. Tevens heeft een Ziggo monteur de AOP zelf en de aansluiting in de woonkamer reeds vervangen. Ook van Ziggo een nieuwe aansluitkabel gekregen voor onze Humax. Allemaal producten die 4/5G gekeurd zijn. Ik heb geen versterkers en splitters in gebruik. Monteur gaf aan dat ze verder niet veel meer kunnen betekenen.

Kortom leuke theorie maar de praktijk wijst helaas toch anders uit.

@Orphanmountain,
Er staat hier direct aan de overzijde van de straat op het winkelcentrum inderdaad een dikke gsm mast en waarschijnlijk door de relatieve korte afstand tot onze woningen hebben wij maar ook buren toch last van instraling. Zelfs nadat alles is vervangen en daarom zou Ziggo toch eens goed moeten kijken naar welke kanalen ze op welke frequenties zenden. De 4/5G frequenties mijden zou het beste zijn, scheelt ze al die klachten van klanten met instraalproblemen.
Ik had ook last van blokken, was een combinatie van splitter/ kabel / versterker. Vwb. 4G 5G blokken: check je kabel.
Reputatie 4
Badge +2
@vasco_nl

Ga daar helemaal in mee. Dat 4g in de toekomst 5g is een blok aan ons been. Het zou overigens idd Ziggo sieren om eens buiten het frequentie gebied van 4/5g te gaan zitten. Verder is het misschien een idee om de aop in kamer of meterkast te vervangen voor een exemplaar die goed is afgeschermd voor invloeden buitenaf plus de aop cq meterkast aansluiting klaarmaken voor de toekomst. In jouw geval ook al vervangen. Ik zie en hoor regelmatig dat mensen een oude zeer oude aop hebben met alle gevolgen van dien. Zolang de aop niet voldoet aan de eisen van nu en de toekomst dan kun je wel tig andere kabels eraan hangen gekeurd of niet dan gaat het nooit lukken. Voor Ziggo is er heel wat te doen qua aops deze worden pas vervangen als er een monteur toevallig bij een klant is. Ik zou zeggen vervang die dingen voorkomt in veel gevallen problemen en vooral veel ergenis. Woon jij toevallig in de buurt van een 4g dan is het inderdaad balen maar toch zal Ziggo overstag moeten gaan. Het hele verhaal is inderdaad dat Ziggo zich verschuilt achter EU regels etc. Maar mensen toch wees creatief Ziggo. Als alles klopt in huis dan moet de klant goed beeld hebben. Zoniet kijk is extern buitenhuis vd klant of intern bij Ziggo zelf het is altijd makkelijk om te roeptoeteren ligt binnenshuis en dat gaat ook in veel gevallen op maar geef ook is eerlijk toe dat het probleem niet bij de klant ligt maar bij Ziggo. Helaas zie je dit ook bij andere grote bedrijven.

Reageer