Beantwoord

prijsverhoging

Kreeg vandaag mail dat prijs van mijn abonnement mar liefst met 6,50 per maand omhoog gaat. Ja snelheid gaat dan wel omhoog maar er verdwijnen wel steeds meer zenders. Ben al jaren klant en zou eens willen dan er voor vaste klanten eens wat meer wordt gedaan. Vindt prijsstijging van 6,50 wel behoorlijk veel.
icon

Best beantwoord door AlexHelpt 18 december 2018, 20:16

Dit zijn inderdaad prijzen voor de oude Internet Max-variant met 250 Mbps dl. Blijkbaar zetten ze je om naar de huidige Internet Max & TV Max (€84,50 standaard). Zoals efok aangeeft kan je kiezen voor Internet Complete (200/20) en TV Max (€76,45 standard).

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 6
Badge +9
Snelheid omhoog?
En prijsverhoging per 1 januari 2019.

Je bent de eerste met een prijsverhoging!
Badge +8
@bertgeitz Welk pakket heb je dan?
Dit is mail die ik kreeg:

We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat pakketten op. Kijkt u mee wat er voor u verandert?

Uit ons opgefriste aanbod kozen we alvast een passend pakket. Daarvoor keken we goed naar wat u nu heeft. Dit pakket lijkt er het meeste op: Internet Max en TV Max (zonder bellen).
We zetten even op een rij wat er voor u verandert:

• TelevisieAan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Dat pakket staat nu wel als onderdeel van uw abonnement op de factuur.
  • Internet Downloaden gaat nu sneller: van 250 Mbps naar 400 Mbps.
  • Ook de uploadsnelheid gaat omhoog: van 25 Mbps naar 40 Mbps.
  • PrijsDe prijs van uw pakket gaat omhoog met € 6,50.
Haal alles eruit wat er in zit
Om alles uit uw opgefriste abonnement te halen krijgt u een ander modem. Een dag voor de bezorging krijgt u een e-mail met een track & trace code.
Badge +8
Ziggo wil van zijn oude paketten/abonnementen af waarschijnlijk, en doet je een voorstel voor het maximale pakket. Je kan toch ook gewoon voor Complete ipv Max kiezen? Dan heb je 200/20 en ben je juist iets goedkoper uit dan nu.
Reputatie 5
Badge +11
Dit zijn inderdaad prijzen voor de oude Internet Max-variant met 250 Mbps dl. Blijkbaar zetten ze je om naar de huidige Internet Max & TV Max (€84,50 standaard). Zoals efok aangeeft kan je kiezen voor Internet Complete (200/20) en TV Max (€76,45 standard).
Reputatie 7
Hey @bertgeitz. Goed dat je hierover even aan de bel trekt!
Zoals hierboven ook al is aangegeven en ook in de comminicatie stond; het heeft te maken met het rechttrekken van abonnementen. Er zijn nog onwijs veel oude abonnementen, oude samenstellingen en oude prijzen. Er worden continu kleine wijzigingen aangebracht om alles zo gelijk mogelijk te maken. Zo is bijvoorbeeld jouw 200Mbps abonnement het afgelopen jaar verhoogd naar 250mbps.

In de meeste gevallen zullen de verschillen in prijs niet zo hoog uitvallen. In jouw geval gaat het wel om een erg grote stap. En ik kan me goed voorstellen dat je hiervan schrikt!
Persoonlijk zou ik je aanraden om, in plaats van (de 'automatische' keuze) "Internet Max en TV Max (zonder Ziggo Bellen)" naar "Internet Complete en TV Max (zonder Ziggo Bellen)" te gaan.

Het enige wat dan veranderd is dat je van 250mbps download naar 200mbps gaat (iets wat je tot een paar maanden geleden sowieso al had 🙂 ) en je gaat juist 1,55 per maand minder betalen per maand.

Mocht je dit willen, kan je dit gemakkelijk zelf aanvragen via mijnZiggo. Als je je abonnement omzet, zal de automatische omzetting waar je nu mail over hebt gehad, uitvallen en dus niet doorlopen.

Heb je nog vragen over dit alles, dan hoor ik het graag. Ik kan me voorstellen dat alle informatie je wat duizelt, inmiddels. Is alles zo in orde, hoor ik natuurlijk ook graag nog even van je 🙂.
Onze abonnementprijs van het simpelste pakket is zo maar verhoogd van ruim 44,- naar 49,50 per maand, Klopt dit? Ik vind een verhoging van ruim 10% erg veel. Overigens heb ik geen mail of brief ontvangen met een aankondiging van de prijsverhoging, zo maar meer automatisch afgeschreven. Erg onfatsoenlijk!
Reputatie 4
Badge +3
allesin1plus schreef:

Onze abonnementprijs van het simpelste pakket is zo maar verhoogd van ruim 44,- naar 49,50 per maand, Klopt dit? Ik vind een verhoging van ruim 10% erg veel. Overigens heb ik geen mail of brief ontvangen met een aankondiging van de prijsverhoging, zo maar meer automatisch afgeschreven. Erg onfatsoenlijk!

Goedemorgen!

Nee; dit klopt niet. 🙂
Je hebt waarschijnlijk op de website van Ziggo gekeken en hierbij 'Interactieve TV' aan laten staan. Het meest simpele totaalpakket bestaat uit Internet Start, TV Start met Vast bellen en kost je 44.95 per maand incl BTW. Als je 'interactieve TV' aan laat staan krijg je Internet start, Tv Compleet met vast bellen en betaal je inderdaad 49,50 per maand.

Groeten, Christiaan
Ik heb niet op ziggo gekeken, ik krijg een rekening met daarop 49,50 voor december. mIJN VORIGE REKENING WAS GEWOON 44,- en nu betaal ik dus 49,50 zonde enig bericht hierover te hebben ontvangen. En eeh, ik heb dus niets aangepast, gewoon afgescheven van mijn rekening Ik betaald altijd 59,00 nu ineens aangepast naar 70,- (voor 2 maanden aangepast, dus 5,- per maand). Vreemd en brutaal dus
Reputatie 4
Badge +3
Waarom neem je niet even contact op met de klantenservice? Die kunnen je vast uitleggen wat er gebeurt is. Dit is een forum voor klanten van Ziggo waarbij we elkaar helpen. Af en toe, en nu met de feestdagen iets minder, komt er een moderator van Ziggo voorbij maar de meeste mensen kunnen je gegevens niet inzien. Gewoon even de klantenservice bellen dus. Er zal ongetwijfeld iets besteld zijn in de afgelopen tijd. Check je email eens voor een bevestiging in de laatste 2 maanden.
Groeten, Christiaan

EDIT: of je hebt een kortingsperiode afgesproken die nu voorbij is? Zou ook nog kunnen...
ik heb contact gehad. Krijg een of ander raar verhaal. Mijn abonnement is overgezet van oud naar nieuw portfolio. Wat dit precies moet inhouden is mij niet duidelijk, het enige wat duidelijk is, is en verhoging van meer dan 5,00 per maand.

Het volgende schrijven ze namelijk: Ik moest het even controleren maar er heeft zich een prijswijziging voorgedaan eerder in juli waarvoor je twee euro meer bent gaan betalen..
Hierbij had je een abonnement welke viel onder een oud portfolio waardoor je voor minder werd gefactureerd maar door een recentelijke wijziging in het abonnement is het zo dat je voor de normale prijs gefactureerd word volgens de nieuwe portfolio.
Als je hier niet eens mee bent kun je uiteraard een opzegging doorgeven.

Lekker duidelijk verhaal/uitleg. Portfolio oud naar nieuwe? Geen enkel idee wat dit is en ook niet waarom Heb ik hier om gevraagd? Nee dus. Als dit niet klantonvriendelijk is? Je wordt gewoon voor het blok gezet.
Reputatie 5
Badge +8
Huizinga schreef:

Het meest simpele totaalpakket bestaat uit Internet Start, TV Start met Vast bellen en kost je 44.95 per maand incl BTW. Als je 'interactieve TV' aan laat staan krijg je Internet start, Tv Compleet met vast bellen en betaal je inderdaad 49,50 per maand

Dit klopt niet: voor 44,95 krijg je alles in een met als tv-gedeelte alleen ongecodeerde zenders en geen tv-box. voor 49,50 krijg je tv-start met tv-box en smartcard.
Reputatie 4
Badge +3
youriy schreef:

Dit klopt niet: voor 44,95 krijg je alles in een met als tv-gedeelte alleen ongecodeerde zenders en geen tv-box. voor 49,50 krijg je tv-start met tv-box en smartcard.

Ook goedemorgen!

Je hebt gelijk... Ik zat hier te kijken: https://www.ziggo.nl/pakketten/. Maar deze pagina is duidelijker: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

allesin1plus schreef:

Lekker duidelijk verhaal/uitleg. Portfolio oud naar nieuwe? Geen enkel idee wat dit is en ook niet waarom Heb ik hier om gevraagd? Nee dus. Als dit niet klantonvriendelijk is? Je wordt gewoon voor het blok gezet.

De oude pakketten van jaren terug worden opgeruimd. Dit is wat ze de oude portfolio noemen. De nieuwe portfolio is het huidige pakketaanbod. Maar het lijkt me toch dat je hier een of meerdere berichten van moet hebben gehad. In elk geval op het moment dat je pakket omgezet is moet je hier een bevestiging van hebben gehad.

Groeten, Christiaan
Reputatie 7
Hey @allesin1plus. Welkom hier.
Ik snap dat je het verhaal zo helemaal niet meer begrijpt. Je gegevens heb ik er meteen even bij gepakt om te kijken hoe het een en ander in elkaar zit. Laat ik voorop stellen dat het in jouw geval helemaal niets met een oud of nieuw portfolio te maken heeft.

Je hebt al tijden een Internet Start en TV Start abonnement. Dit abonnement kost 49,50 per maand (eerder dit jaar 47,50 per maand).
Door een fout in ons systeem (die dingen gebeuren. In dit geval gelukkig in jouw voordeel!), betaalde jij voor dit abonnement slechts 44,34 per maand. Dat klopt uiteraard niet, maar dat is dus een fout in ons systeem geweest.

Inmiddels is dit hersteld, en betaal je weer gewoon het bedrag dat voor het abonnement staat.
het voelt dus als een verhoging van 5 euro, maar in feite heb je maanden lang 'te weinig' betaald en dus per abuis een extra korting gehad. En dat is natuurlijk alleen maar mooi. Aan alle voordeeltjes komt helaas uiteindelijk een eind.
Is het zo een stukje duidelijker? 🙂
Ook ik kreeg vandaag ook eenzelfde mail van Ziggo met de mededeling dat er aan mijn pakket niets veranderd (alleen de naam geloof ik), maar wel de prijs. Die gaat met € 6,20 omhoog. Een verhoging van bijna 15%.
Ik heb ook nog een oud pakket (trouwe klant waarschijnlijk) met 25 mbps internet (bestaat nu niet meer zag ik). Het pakket wijzigt niet aan en die snelheid gaat dus ook niet omhoog. Alleen de prijs wel!

Blijkbaar heb ik dus een te goedkoop abonnement, maar dan zou ik zeggen: communiceer dàt dan!
Ik ga daarom maar eens bij andere aanbieders buurten.
Reputatie 5
Badge +11
@Ruudhj Welk pakket had je, en welk pakket zou je krijgen? Het voordeelpakket 25 MBit Internet + TV Start bestaat nog wel voor €39,95 dacht ik, en 25 Mbit + kabel tv voor €33,70 als ik me niet vergis..
AlexHelpt schreef:

@Ruudhj Welk pakket had je, en welk pakket zou je krijgen? Het voordeelpakket 25 MBit Internet + TV Start bestaat nog wel voor €39,95 dacht ik, en 25 Mbit + kabel tv voor €33,70 als ik me niet vergis..

Heb internet, telefoon en tv en ga nu naar een pakket dat meest lijkt op 'start' zo staat in de mail maar dan nog steeds wel met die 25 mbit. Op de site van Ziggo staat dat pakket met 40 mbit en is er geen pakket met 25 mbit (meer).
Daarnaast heb ik nog movies en series XL en staat er op de rekening ook nog TV-standaard € 5,50. Weet eigenlijk niet waarvoor dat precies is?
Badge
Hier ook zo'n mail ontvangen en rond de 5,= prijsverhoging. Daarvoor in ruil ging mijn verbinding dan van 50/10 naar 100/10. Heb ik niet nodig, had ik niet om gevraagd, maar goed...

Helaas haalde ik die snelheden echter niet. Daarop kreeg ik van Ziggo een vervangend modem (was TC7200 bridge mode en is nu Arris ConnectBox routermode). Daarbij werd me beloofd dat deze absoluut IPv6 zou kunnen (ik had in de oude situatie een IPv6 tunnel, want belangrijk voor me), maar helaas is IPv6 tot op heden niet gelukt. Al met al maakt de ConnectBox ook nog geen hele stabiele indruk. De 100/10 haal ik dan weer wel (meestal, niet altijd), maar ik hoop dat Ziggo me nog kan helpen met IPv6. Anders overweeg ik toch om weer in bridge mode te gaan, of misschien zelfs wel helemaal weg te gaan bij Ziggo, want het abo is behoorlijk prijzig zo en ik ben er niet tevreden over zo.
Reputatie 5
Badge +11
@mdav die €5 extra om naar 100/10 te gaan is een extra abonnement (Internet Start XXL). Anders ga je terug naar 40 (Internet Start)

Reageer