1
Vraag
2
Reageer en help mee
svd

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omruilen Horizon naar Next met slechter abonnement

Gisteren kwam er iemand van Ziggo aan de deur. Zelf was ik niet thuis en heeft mijn partner het gesprek gevoerd en aangegeven de Horizon box om te willen ruilen voor de Next. Dit houdt in dat we het Ziggo film en serie kanaal dat we nu gratis hebben na 6 maanden moeten gaan betalen. Nog fraaier is, dat als we dezelfde snelheid van 500 mB willen houden we een "Max" abonnement moeten nemen en dan 15 euro per maand méér betalen. Nu is er gisteren gekozen voor "Complete" waardoor we zullen teruggaan naar 250 Mb voor zo'n 4 euro minder per maand in vergelijking met ons huidige abonnement. Al met al lijkt dit mij een hele verslechtering en ik vraag mij af of we nu werkelijk die Next box zouden moeten nemen of gewoon beter ons huidige abonnement handhaven. Heeft iemand hier ervaring hiermee, waarmee ik bedoel: is die Next de vermindering waard?
6 Reacties 6
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo svd je stelt de juiste vragen! Het zijn wel vragen die alleen jij kan beantwoorden ben ik bang. Wanneer je nu de Mediabox Next bestelt dan gaat het altijd om een nieuw pakket. Voordelen van je oude pakket (misschien heb je ooit een korting bedingen of een gratis zenderpakket gekregen) komen te vervallen.

Van 500Mb naar 250Mb ziet er op papier uit als een aderlating. Maar 250Mb is nog steeds heel erg snel en afdoende voor dagelijkse internet toepassingen als gamen en video streamen. Welke internet toepassing gebruik je waarbij je dit verschil merkt?

In combinatie met Vodafone is Movies & Series L gratis te krijgen. Misschien is dat een leuke optie voor je.

Het is even wikken en wegen. Maar zodra je eruit bent kun je hier je pakket samenstellen.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Anne H Ziggo wrote:
Van 500Mb naar 250Mb ziet er op papier uit als een aderlating. Maar 250Mb is nog steeds heel erg snel en afdoende voor dagelijkse internet toepassingen als gamen en video streamen.


Met streamen bedoel je hier een stream bekijken neem ik dan maar even aan, als je zelf gaat streamen ga je doen via de upload en die is bij Ziggo nog steeds maar 10% of zelfs minder bij de 500Mbps verbinding.
Als je Mb gebruikt, wat mensen lezen als MB geeft dat toch wat verwarring, is namelijk maar een factor 8 van wat je zou verwachten. Dus Mbps delen door 8 is je MB.
Dit alles even ter verduidelijking voor de meelezers....
svd
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reacties. Gisteren was die Ziggo man aan de deur en de box komt morgen al aan, dus mijn oude abo is razendsnel verdwenen. Ik hoop inderdaad dat ik niets zal merken van 250 Mbps ipv van 500 Mbps. Voor andere lezers misschien handig om te weten of je je oude abonnement kan aanhouden of niet. Ik meen te hebben gelezen dat je die sowieso kwijtraakt en iedereen over moet naar de nieuwe abonnementsvormen.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
gebruikers-naam wrote:

Anne H Ziggo wrote:
Van 500Mb naar 250Mb ziet er op papier uit als een aderlating. Maar 250Mb is nog steeds heel erg snel en afdoende voor dagelijkse internet toepassingen als gamen en video streamen.
Met streamen bedoel je hier een stream bekijken neem ik dan maar even aan, als je zelf gaat streamen ga je doen via de upload en die is bij Ziggo nog steeds maar 10% of zelfs minder bij de 500Mbps verbinding.
Als je Mb gebruikt, wat mensen lezen als MB geeft dat toch wat verwarring, is namelijk maar een factor 8 van wat je zou verwachten. Dus Mbps delen door 8 is je MB.
Dit alles even ter verduidelijking voor de meelezers....


Altijd fijn als iemand corrigeert, maar doe het dan wel goed natuurlijk.
1 MB = 1 MegaByte
1 Mb = 1 Megabit
1 MegaByte = 8 Megabit

Als je het dan over snelheid hebt over een verbinding, plakken ze er 'ps' achter.. Per Seconde.
Dus wat Anna schrijft, klopt prima...
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
acoster wrote:
Altijd fijn als iemand corrigeert, maar doe het dan wel goed natuurlijk.
...
Dus wat Anna schrijft, klopt prima...

Anne 🙂
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
:nerd:Oeps... Anne bedoelde ik ... Anne H Ziggo

Maar wel graag ff 'ps' erachter zetten om verwarring te voorkomen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic