ibgvgfkjcx

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een nieuwbouw huis, hoe kan ik jullie diensten aanvragen?

Binnenkort krijgen wij de sleutel van ons nieuwbouw huis. Exacte datum is nog niet bekend.

Nu vraag ik me af wat ik allemaal moet regelen om internet/wifi en tv te krijgen. Ja een abonnement afsluiten. Maar hoe zit het met het aansluiten? Er liggen loze leidingen naar de desbetreffende plaatsen maar wie gaat dit doen? Is dit service vanuit Ziggo of kunnen wij dit zelf uit gaan zoeken?

Met vriendelijke groet,
3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik denk dat je contact met de aannemer/projectleider moet zoeken, die weet welke nutsvoorzieningen worden aangelegd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als Ziggo al binnen in je huis is, kun je dit zien aan een groene kabel die waarschijnlijk in de meterkast binnenkomt.
Hier zit al of moet nog een wit kastje komen waar je een coax kabel op aan kunt sluiten.
Tot en met daar is voor Ziggo.

Hierna is voor jezelf om aan te sluiten, je krijgt wel een splitter met 2 kortere kabels voor aansluiting van een modem en naar een andere verdeler of versterker of je hebt zelf 1 langere kabel naar je TV.

Binnen kan door de aannemer of een installatiebedrijf of door jezelf worden aangelegd.

Een Ziggo monteur kan ook, maar die heeft geen einddozen, omdat er te veel verschillende zijn, iedereen wil een andere look.

Meer informatie over wat en hoe Ziggo monteur.

Wil je weten of Ziggo al aan te sluiten is op je woning kun je het best de chat gebruiken.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic en je voor abonnementszaken ook door zullen verwijzen naar de chat of telefonisch contact.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo ibgvgfkjcx, welkom op onze Community! Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning die bijna klaar is 🙂 Dat zijn de leuke momenten in het leven!

Ik geef je een aantal aandachtspunten voor onze diensten bij nieuwbouw huizen.


  • Van belang is of er al een coax aansluiting in de woning opgeleverd is. Be rt legt mooi uit dat je dit in de meterkast kan zien. Vraag aan jullie aannemer of het aansluiten helemaal gelukt is. Als dit nog niet geregeld is vraag dan een aansluiting aan via mijnaansluiting.nl
  • De aansluiting moet door ons gecheckt worden in de straatkasten. Dit doet een onderaannemer en dit gaat per gebied, niet per woning.
  • Wanneer er groen licht is gegeven dat wij 100% goede diensten kunnen leveren voegen wij de adressen pas toe in onze systemen.
  • Tot dit groene licht leveren wij geen service op dat adres, alles loopt nog via aannemers en onze helpdesk kan niet helpen.
  • Na het groene licht kan een bestelling pas verwerkt worden en gaan we tot levering over.
  • Onze installatie monteur sluit 1 tv aan met een coax kabel en laat zien dat alles goed werkt. Coax bekabeling netjes wegwerkten of aanleggen door hele huis is voor de eigenaar zelf. Bij nieuwbouw doet een aannemer dit vaak van te voren. Dit kun je met de aannemer bespreken.


Behalve doorverwijzen helpen wij natuurlijk waar mogelijk. Via de chat is wel sneller in de praktijk. Als er hulp nodig bij het samenstellen van een pakket mag je altijd een privébericht met je postcode, huisnummer en telefoonnummer sturen.

Uitgelicht topic