Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes

Hoe lang mag een storing duren alvorens er een compensatie worden geboden?

Uit interesse, omdat bij mij sinds gisteravond 22 uur al alle diensten er uit liggen.

Ik ben zeer tevreden over Ziggo, maar op mijn huidige adres heb ik in een maand tijd al 3x een langere storing gehad.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Kijk even naar deze link

Bekijk in context

6 Reacties 6
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Van de Ziggo site:

Hoe bereken je de vergoeding?


Bij een tv-, internet- en telefoonstoring die langer dan 12 uur duurt, heb je recht op vergoeding van minimaal € 1,-. Heb je een maandabonnement en duurt de storing 12 tot 24 uur, dan moet de provider tenminste een dertigste deel van de maandkosten compenseren. Bij elke 24 uur die de storing voortduurt, loopt de compensatie op met een dertigste.
Bijvoorbeeld: bij een maandabonnement van 30 euro, loopt het bedrag na elke 24 uur dus op met 1 euro, gerekend vanaf het moment dat de storing al 12 uur duurt. Dus dat betekent in dat geval:
12 - 24 uur = 1 dag = 1/30 van maandelijkse kosten, minimaal € 1,-
24 - 48 uur = 2 dagen = 2/30 van maandelijkse kosten
48 - 72 uur = 3 dagen = 3/30, enzovoort.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Kijk even naar deze link
Weisselberger
Topicstarter
Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Thanks, loont dus niet echt de moeite... Hopen dat het vandaag in orde komt! Mag een slotje op.
Anyavanw

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Nick, 

 

Ik las een reactie uit 2019 over de vergoeding die Ziggo biedt na een storing langer dan 12 uur. 

Mijne duurt nu al 5 dagen (op dag 7 komt monteur) en kan er niet goed achterkomen hoe een claim in te dienen. De link naar de site van Ziggo werkt niet meer en komt daar dus niet verder. 
Tips?

Groet,

Anya 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @Anyavanw 

Klopt helemaal! Allereerst, wat rot dat je al een aantal dagen zonder diensten zit 😞 Als je langer dan 12 uur een storing ervaart dan kun je, zodra de storing is opgelost, contact met ons opnemen voor een vergoeding. Dit mag via chat, Facebook Messenger, Twitter, het contactformulier, de Ziggo Go app, door met ons te bellen of gewoon hier op de Community. Wat je maar fijn vind! Hier vind je onze contactpagina. 

Anyavanw

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mariska,

 

Ik heb inmiddels in een andere topic die ik maandag had geopend contact met Ziggo collega Paul Z (?) en zojuist een bericht gestuurd over de vergoeding. 

De monteur is geweest en alles werkt weer. Ik bleek onterecht te zijn afgesloten. 

 

Ik wacht het bericht van collega even af. 

 

Groet,

Anya 

Uitgelicht topic