Ricardo Ehv

Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes

Geld terug ivm niet geleverde diensten?

Sinds een aantal weken heb ik Mediabox Next. Deze, als onderdeel van een totaalpakket, waarvan de prijs per 1 juli weer omhoog gaat. Maar er zitten nog steeds een hoop bugs in die Mediabox. Eentje daarvan is dat er te pas en te onpas ingestelde opnames niet worden opgenomen. Dit is een algemeen bekend fenomeen, nog lang niet opgelost. Maar ook nog een aantal andere problemen.

Mijn oordeel is dat dit gebrek door Ziggo financieel gecompenseerd moet worden. Wegens nalatigheid en het niet leveren van de beloofde diensten.

Hoe kom ik in aanmerking hiervoor en wat is het bedrag wat hiervoor staat?
17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke programma's bewaard hij niet in serie of welke niet als je ze per programma bewaard?
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Be rt wrote:
Welke programma's bewaard hij niet in serie of welke niet als je ze per programma bewaard?


Ha Bert,
Het technische deel van dit topic is al in behandeling bij de Mediabox Next topics! Ook de moderator is hiermee aan de slag.

Deze vraag heb ik nu hier geplaatst omdat ik een antwoord hoop te krijgen op mijn eigenlijke vraag ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat er wel eens iets mis gaat met een gereserveerde opname kan en is acceptabel.
Helaas zie ik dat dit te vaak gebeurt op de Next.
Beschouw dit nu nog maar als kinderziektes van het Video Platform in de Cloud.
Je kunt je afvragen of de Next niet te vroeg in de markt is gezet.

Als dit blijft voortduren, dan ga ik uiteraard compensatie vragen bij Ziggo.
Dat zal Ziggo ongetwijfeld per geval bekijken. Publiek bekende gegevens hierover zullen er niet komen.

Er zijn veel klanten die om een Next te kunnen krijgen verwijzen naar hun langdurige leed met de MediaBox XL.
Ze betaalden het volle pond voor een Box die het doodgewoon niet goed genoeg doet.
Dat zou ik nooit geaccepteerd hebben als ik een MediaBox XL zou hebben gehad.
De redding voor Ziggo is dat veel klanten het er kennelijk maar bij laten zitten.
Dat is geen fraaie vertoning.
Of er met de Next revanche kan worden genomen, moet nog worden bewezen.

Gr Han
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Iemand van Ziggo die antwoord durft te geven?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik denk dat de kans groter is dat je de Next weer kan opsturen en de XL terugkrijgt. :sunglasses:
(iets met "early adopters")

Edit: overigens is de AV duidelijk over compensatie, maar dan alleen voor diensten die helemaal niet werken (dus helemaal geen tv).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ricardo Ehv Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Maar als ik goed lees zijn bijna alle antwoorden al gegeven.

hanh
"Ze betaalden het volle pond voor een Box die het doodgewoon niet goed genoeg doet.
Dat zou ik nooit geaccepteerd hebben als ik een MediaBox XL zou hebben gehad."

Maar die heb je niet gehad, dus ga je uit van een forum waar alleen de klachten komen te staan en zelden iemand die verteld hoe blij hij met de Mediabox XL is.
Zo zal het ook worden met de Next, alhoewel ik daar al meer positieve verhalen over lees.

"De redding voor Ziggo is dat veel klanten het er kennelijk maar bij laten zitten."
Het kan ook zijn dat er veel problemen opgelost zijn na een bezoek van een Ziggo monteur zoals je op dit forum kunt lezen.

Nederlanders die het volle pond betalen voor iets wat ze niet krijgen?
Dan is het feest bij Radar, Kassa en de Consumentenbond, maar bij geen van allen veel meldingen over de Mediabox XL.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ricardo Ehv wrote:
Sinds een aantal weken heb ik Mediabox Next. Deze, als onderdeel van een totaalpakket, waarvan de prijs per 1 juli weer omhoog gaat. Maar er zitten nog steeds een hoop bugs in die Mediabox. Eentje daarvan is dat er te pas en te onpas ingestelde opnames niet worden opgenomen. Dit is een algemeen bekend fenomeen, nog lang niet opgelost. Maar ook nog een aantal andere problemen.

Mijn oordeel is dat dit gebrek door Ziggo financieel gecompenseerd moet worden. Wegens nalatigheid en het niet leveren van de beloofde diensten.

Hoe kom ik in aanmerking hiervoor en wat is het bedrag wat hiervoor staat?


Hoeveel had je in gedachte ? € 0,25 per gemiste opname ? ...............
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Ronihd wrote:

Ricardo Ehv wrote:
Sinds een aantal weken heb ik Mediabox Next. Deze, als onderdeel van een totaalpakket, waarvan de prijs per 1 juli weer omhoog gaat. Maar er zitten nog steeds een hoop bugs in die Mediabox. Eentje daarvan is dat er te pas en te onpas ingestelde opnames niet worden opgenomen. Dit is een algemeen bekend fenomeen, nog lang niet opgelost. Maar ook nog een aantal andere problemen.

Mijn oordeel is dat dit gebrek door Ziggo financieel gecompenseerd moet worden. Wegens nalatigheid en het niet leveren van de beloofde diensten.

Hoe kom ik in aanmerking hiervoor en wat is het bedrag wat hiervoor staat?
Hoeveel had je in gedachte ? € 0,25 per gemiste opname ? ...............


€1,- per gemiste opname, totdat alles is opgelost!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Zelf heb ik nog geen problemen gehad met opnames, maar er zijn inderdaad wel wat issues met de opnames bekend. Dat 'durf' ik best toe te geven ;-).
Een vergoeding hiervoor, vind ik niet direct een logische stap. In eerste plaats alleen al omdat de mediabox nog altijd wordt uitgeven in een pilot.

Zeggen dat het "nog lang niet is opgelost", vind ik persoonlijk een vreemde uitspraak. Ik zal niet zeggen dat alle bugs wel snel opgelost zijn. Dat weten we namelijk niet. Maar stellig zeggen dat het nog lang niet gebeurd, is een beetje in de toekomst kijken.
Wat zijn, naast opnames die mislukken, andere bugs waar je tegenaan loopt? En kan je me vertellen welke opnames er zoal niet goed zijn gegaan de laatste tijd? 🙂
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Lycke Ziggo wrote:
Een vergoeding hiervoor, vind ik niet direct een logische stap. In eerste plaats alleen al omdat de mediabox nog altijd wordt uitgeven in een pilot.

Maar wat krijgen testers van deze producten zoal betaald/als vergoeding door/van Ziggo dan?

Ik begrijp hieruit geen vergoeding of korting op het abonnement tijdens de test-/pilotperiode maar wel het ongemak, beetje vreemd.

Ze doen moeite voor Ziggo en leveren comfort en zekerheid in maar betalen wel maandelijks hun abonnement. Ik ben een klant en zou nooit instemmen iets te testen voor een commercieel bedrijf als er geen vergoeding/beloning tegenover staat maar ik wel gewoon mag betalen en ondertussen allerhande problemen en bugs kan tegenkomen. Ziggo is een commercieel bedrijf en moet geld verdienen maar ik snap best ook technieken testen. Echter daarom krijgen wij toch jaarlijks verhogingen (gezien de onderbouwingen in de email en berichtgevingen) zodat Ziggo kan verbeteren en de testers beloond kunnen worden toch?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
vasco_nl
Als je test, dan wordt er gevraagd of je mee wil doen aan test.
Er wordt niets beloofd en niets betaald.
Het is aan jouw of je mee wilt doen of niet.

De kans is aanwezig dat je een stuk meer zenders te zien krijgt en mogelijkheden van Ziggo om ook te testen, anders heeft een test niet veel zin.
Het blijft nog steeds aan jouw of je dan nog mee wilt doen of niet.

"ondertussen allerhande problemen en bugs kan tegenkomen.
Dat is niet meer dan normaal in een test.

Ondertussen blijft al je andere apparatuur gewoon werken en je hoeft dus niets te missen of veel last te hebben van de storingen, problemen of bugs.

Wel of niet testen? Gère of nie.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Be rt wrote:
vasco_nl

Als je test, dan wordt er gevraagd of je mee wil doen aan test.
Er wordt niets beloofd en niets betaald.
Het is aan jouw of je mee wilt doen of niet.

Ik begrijp uit het verhaal van de topicstarter dat hij deze box heeft vanwege zijn pakket en niet dat hij als tester is gevraagd. Echter geeft Lycke aan dat het nog om een testpilot gaat. Vreemd om dit dan al aan klanten aan te bieden waardoor je deze klachten gaat krijgen en terechte vraag om compensatie. Is de topicstarter wel gevraagd als tester dan snap ik dit topic niet want dan weet je waar je aan begint en zaken mogelijk niet vlekkeloos werken.

De kans is aanwezig dat je een stuk meer zenders te zien krijgt en mogelijkheden van Ziggo om ook te testen, anders heeft een test niet veel zin.

Dat is ook een vorm van belonen (in natura) en dan kan ik mij voorstellen als je dat leuk vind om extra te krijgen je mee wilt doen als tester. Als klant iets toegezonden krijgen zonder gevraagd zijn te willen testen omdat het al bij een aangeboden pakket hoort betekend wel vol betalen maar niet deze extra's ontvangen. Dan snap ik deze terechte klacht en vraag om compensatie omdat de dienst klaarblijkelijk nog in pilot is en niet als volledig pakket aan de man gebracht had mogen worden in dit stadium.

"ondertussen allerhande problemen en bugs kan tegenkomen.
Dat is niet meer dan normaal in een test.

Natuurlijk en was ook niet bedoeld als onderdeel van de discussie maar als onderbouwing wanneer iemand niet als tester is gevraagd zoals ik uit de opening begrijp maar het apparaat als werkend bij zijn afgenomen pakket ontvangt.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Probeer een antwoord te geven Be rt.
Post al jaren hier maar ineens moet het langs een moderator?
Zijn mijn bijdrage te kritisch richting Ziggo?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Er is een spam filter actief die veel te strak werkt, af en toe. vasco_nl
Ook van mij wordt regelmatig wat geblokt.
Als ik dat zie, dan kopieer ik de tekst en plaats het met een kleine wijziging weer en dan gaat het goed.
Er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren, spam filter prima, maar het forum moet wel werkbaar blijven.
Er wordt door Ziggo moderators gelukkig niets verwijderd of gemodereerd, alleen beledigingen en taal die je niet wil laten lezen aan 12 jaar en jongere familieleden.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Be rt Oké dan komt mijn antwoord er nog aan daar het een normaal beschaafd stukje tekst was :wink:
Ricardo Ehv
Topicstarter
Level 7
  • 140Posts
  • 1Oplossingen
  • 58Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey all.

Zelf heb ik nog geen problemen gehad met opnames, maar er zijn inderdaad wel wat issues met de opnames bekend. Dat 'durf' ik best toe te geven ;-).
Een vergoeding hiervoor, vind ik niet direct een logische stap. In eerste plaats alleen al omdat de mediabox nog altijd wordt uitgeven in een pilot.

Zeggen dat het "nog lang niet is opgelost", vind ik persoonlijk een vreemde uitspraak. Ik zal niet zeggen dat alle bugs wel snel opgelost zijn. Dat weten we namelijk niet. Maar stellig zeggen dat het nog lang niet gebeurd, is een beetje in de toekomst kijken.
Wat zijn, naast opnames die mislukken, andere bugs waar je tegenaan loopt? En kan je me vertellen welke opnames er zoal niet goed zijn gegaan de laatste tijd? 🙂


Zoals ik aan Bert antwoordde, inhoudelijk wordt mijn topic al behandeld in de Next topics. Het ging mij nu om mijn concrete vraagstelling. Vasco was me trouwens al voor met mijn antwoord op je nuancering over mijn opmerking. Aardig verwoord door Vasco. En uiteraard snap ik vanuit de Ziggo moderator rol die nuancering. Zou ik ook doen vanuit mijn functie bij mijn werkgever, voor hetgeen waar ik voor sta. Maar redenerend vanuit de consument, die toch het volle pond betaalt en per 1 juli weer €2,- erbij (geen Ponden dus £?), mag je toch 100% waar voor je geld verwachten. Ik besef dat je over deze stelling nog maanden kunt discussiëren. Hoeft niet, wilde echter het balletje wel opgooien!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Heel goed, Ricardo.

Uitgelicht topic