1
Vraag
2
Reacties
Nijboer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen twee Horizon mediaboxen mogelijk?

Zit al meer dan 2 jaar te klooien met de Horizon.
Constant blijft het beeld hangen, monteur (2x) erbij en nieuwe Horizon aangevraagd.
(3 a 4 keer)
Ook gevraagd naar alternatief, andere soort Box of andere mogelijkheid.
Antwoord steeds hetzelfde: alternatief is er niet. Ligt mogelijk aan bekabeling, monteur komt wel langs.
Bekabeling blijkt (na bezoek van monteur) niet de oorzaak, maar weer een andere Horizon aanvragen. Horizon wordt ook erg warm, zeg gerust heet. Ook de laatste geeft nog steeds problemen, wacht dan ook geduldig totdat nieuwe Media box uitkomt.
Nog dit jaar zeggen ze.

Nu wil mijn dochter ook graag een Media box, ondanks de problemen wil ze toch interactief (met haar nieuwe zelf betaalde smart tv voor op haar slaapkamer) TV kijken wanneer ze zelf dat wil. Inclusief opnemen/afspelen.

Dus ik via tel.nr. 1200 een extra Horizon aangevraagd voor mijn dochter. De nieuwe mediaboxen zullen dit jaar nog komen. Nee erop wachten wil mijn dochter niet, dus Horizon besteld want een ander alternatief is er niet.

Vandaag pakketje binnen gekregen, zit een Humax Media box in.
(Had ik wel eens gezien op Mijn Ziggo, maar de Horizon hoort nu eenmaal bij mijn duur pakket)
Weer 1200 gebeld, en gevraagd waarom ik de Humax toegestuurd kreeg en niet de Horizon.
Nee 2 Horizon Media boxen kan niet zeggen ze, maar opnemen kan met de Humax wel via een externe harde schijf, dit kan de Horizon weer niet. Mijn Externe schijf is 3T, veel te groot, de Humax herkent hem niet hij mag maar 500gig zijn.

Al met al ben ik en mijn dochter geen stap verder gekomen, denk dat ik alles maar moet terugsturen en mijn abonnement maar ga opzeggen.:joy:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je kan geen 2 XL (voorheen Horizon) Mediaboxen op één adres gebruiken.

Verder heb je dus de Humax 5300c ontvangen en deze moet wel via een externe harde schijf werken, omdat er geen interne schijf aanwezig is. Wat dat, en wat veel opties betreft, is de 5300c dus geen gelijke tegenstander met de XL.

Maar mocht je de Humax houden, dan is er al veel te vinden over het opnemen met de 5300c:

https://community.ziggo.nl/search?q=Humax%205300c%20schijf

Bekijk in context

2 Reacties 2
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Je kan geen 2 XL (voorheen Horizon) Mediaboxen op één adres gebruiken.

Verder heb je dus de Humax 5300c ontvangen en deze moet wel via een externe harde schijf werken, omdat er geen interne schijf aanwezig is. Wat dat, en wat veel opties betreft, is de 5300c dus geen gelijke tegenstander met de XL.

Maar mocht je de Humax houden, dan is er al veel te vinden over het opnemen met de 5300c:

https://community.ziggo.nl/search?q=Humax%205300c%20schijf
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Nijboer, welkom op onze Community.

Ik vrees dat er in het gesprek met mijn collega een aantal misverstanden zijn geweest over de extra mediabox die jij graag wilde bestellen. Het is inderdaad niet mogelijk om twee Ziggo Mediabox XL's (voorheen Horizon) op één abonnement af te nemen. Naast de Mediabox XL kun je een Extra Mediabox of een CI+ module huren, maar die bieden allebei geen opname functionaliteit (tenzij je dit uit kunt breiden met een externe USB schijf).

Het spijt me dat deze ergernissen zijn ontstaan door deze misverstanden. Mocht ik hierin nog iets voor je kunnen betekenen, stuur me dan een privébericht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic