WietskeR

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutieve factuur na opzegging

Goedemorgen, per 12 januari heb ik mijn Ziggo-pakket opgezegd, wat betekent dat het per 12 februari gestopt is. Ik betaalde iedere maand 59,95 euro. Mijn verwachting was dan ook dat ik voor die halve maand februari minimaal de helft terug zou krijgen (30 euro ongeveer). Nu heb ik de laatste factuur binnen, en tot mijn verbazing blijk ik maar 19,31 euro terug te krijgen...

Nu weet ik dat februari een kortere maand is, maar dit zou een rare reden zijn want alle jaren dat ik klant was bij jullie betaalde ik in februari hetzelfde maandbedrag als voor de andere maanden. Dan wil ik van iedere jaar februari ook wel geld terug, haha.

Waarom krijg ik minder geld terug? En wat is het bedrag van 45 euro waarmee gerekend wordt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey WietskeR . Welkom hier!
Op de factuur van 8 januari heb je nog gewoon de betaald voor de hele maand januari. So far, so good.
Vervolgens is er een credit aangemaakt van 45 euro, voor de borg van je modem.
Hierna is er nog 1 factuur aangemaakt, voor de periode van 1 tot en met 12 februari. Voor deze periode betaal je nog €25,69.
Je had op dat moment dus een tegoed van 45 euro. Daar zijn de kosten voor februari af getrokken en zo bleef er nog €19,31 aan tegoed over, wat je dus van ons terug hebt gekregen :-).

Is alles op deze manier duidelijk? Je hebt dus niet 'vooruit' betaalt, waardoor je niet geld terug krijgt. Het geld wat je terug hebt gekregen heeft te maken met de creditering van de borg.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Zonder inzage in de factuur is moeilijk te controleren of deze klopt. Een bedrag van €45 zou kunnen slaan op een borg die in fUPC destijds betaald moest worden.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Een Ziggo factuur bestaat uit een deel wat vooraf betaald wordt (abonnementskosten) en een deel wat achteraf verrekend wordt (telefoonkosten, filmhuur etc).

Het zou dus kunnen dat er nog telefoongesprekken of gehuurde films verrekend zijn. Maar als het goed is staat dat op de factuur zelf.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey WietskeR . Welkom hier!
Op de factuur van 8 januari heb je nog gewoon de betaald voor de hele maand januari. So far, so good.
Vervolgens is er een credit aangemaakt van 45 euro, voor de borg van je modem.
Hierna is er nog 1 factuur aangemaakt, voor de periode van 1 tot en met 12 februari. Voor deze periode betaal je nog €25,69.
Je had op dat moment dus een tegoed van 45 euro. Daar zijn de kosten voor februari af getrokken en zo bleef er nog €19,31 aan tegoed over, wat je dus van ons terug hebt gekregen :-).

Is alles op deze manier duidelijk? Je hebt dus niet 'vooruit' betaalt, waardoor je niet geld terug krijgt. Het geld wat je terug hebt gekregen heeft te maken met de creditering van de borg.

Uitgelicht topic