Frits Raaf

Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes

Buren willen ook graag Ziggo, maar...

Een paar jaar geleden is in onze buurt (net buiten het dorp) een nieuwe Ziggo glasvezelkabel aangelegd.
Toentertijd kregen alle aanwonenden (die toen nog afhankelijk waren van adsl en satelliet-tv) de gelegenheid een Ziggo-aansluiting te nemen. Vrijwel iedere bewoner heeft dat ook gedaan.
Vrijwel iedereen... maar niet de toenmalige bewoners van het huurhuis naast ons. Of men het aan de eigenaren heeft doorgegeven: ik weet het niet.
Zaak is nu dat het huis is verkocht en de huidige bewoners willen wèl graag Ziggo.
Technisch niet zo moeilijk, lijkt me, want de verdeelkast staat vrijwel voor hun deur.
De Ziggo helpdesk houdt echter vol dat zij al een aansluiting hebben, terwijl er toch echt geen groene kabel naar een AOP loopt...
Kortom: de buren en de helpdesk praten in cirkels en schieten dus niet op.
Kan een Ziggo medewerker hier zijn/haar licht eens over laten schijnen?
Mijn buren zouden er dankbaar voor zijn.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Frits Raaf. Top dat je op de Community gekomen bent om deze vraag te delen. Dit moet natuurlijk linksom of rechtsom gefixed kunnen worden. Wil je mij een privéberichtje sturen met de postcode en het huisnummer waar het over gaat? 🙂

Bekijk in context

26 Reacties 26
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Frits Raaf. Top dat je op de Community gekomen bent om deze vraag te delen. Dit moet natuurlijk linksom of rechtsom gefixed kunnen worden. Wil je mij een privéberichtje sturen met de postcode en het huisnummer waar het over gaat? 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien dat Lycke Ziggo hier nog een blik op kan werpen vandaag.
Anders kan een Ziggo moderator op één van de komende werkdagen hier misschien duidelijkheid in brengen.

Kun je een foto plaatsen van de meterkast of de plaats waar de AOP zou moeten zitten of van de AOP zelf? Frits Raaf
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Lycke Ziggo is wel erg snel vandaag.:relaxed:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Frits Raaf Wat regelmatig gebeurt als iemand de aansluiting niet wil, is dat de kabel wel gewoon aangelegd wordt, maar inderdaad niet tot binnen. In dergelijke gevallen wordt de groene kabel wel (opgerold) tot voor de voordeur gelegd, uiteraard in de grond.

Het kan dus zomaar zijn dat er wel een aansluiting gemaakt is in de EV (eindversterker) voor dat adres, maar dat de kabel net buiten de voordeur in de grond ligt. Mogelijk dat het systeem daar iets foutief heeft geregistreerd.

Aan de andere kant is het in dergelijke gevallen erg makkelijk om door een monteur een groene kabel/AOP naar binnen te laten leggen zonder dat de straat open moet.

Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar de kans bestaat wel en in dat geval zou het snel op te lossen moeten zijn.
Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes
De gegevens die door Lycke in een pb naar mij zijn gestuurd heb ik doorgegeven aan de buren.
Verder is het aan hen, maar als ik iets weet laat ik het weten.
Altijd handig bij vergelijkbare situaties, nu of in de toekomst.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dank voor de update, altijd leuk om te volgen wat er gebeurd.:relaxed:
Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes
Over maximaal 3 weken krijgen ze een offerte. Tot € 1600,00 (exclusief btw) zijn er geen kosten voor voor hen, daar boven wel. Aangezien het een kwestie is van enkel een kabel trekken vanaf de eindversterker naar het huis (hooguit 10 à 15 meter) verwacht ik dat de kosten wel mee zullen vallen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Gelukkig gaat het de goede kant op.
Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes
Ik open dit topic nog even, want er gaat toch e.e.a. niet goed.
De groene kabel bleek al opgerold bij hen voor de deur te liggen, dus is er (namens Ziggo) een noeste graver geweest die de kabel naar binnen heeft geleid.
Er is een afspraak met Ziggo gemaakt om alles voor elkaar te maken en per 28 augustus is het KPN-abonnement opgezegd.
Nu blijkt dat er een storing bij Ziggo is geweest: afspraak is verdwenen en er is geen zicht op een datum voor een nieuwe.
Lastig, temeer omdat ze nu per de 28e verstoken lijken te zijn van tv, telefoon en internet.
Heb ik daarvoor reclame voor Ziggo gemaakt... :hushed:

Is het voor één van de geachte Ziggo moderatoren mogelijk hier versneld iets aan te doen?
Mijn en des buren's dank zal groot zijn!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik leg het nu bij een Ziggo moderator neer of Lycke Ziggo moet al beschikbaar zijn.
Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes
Dank je, Bert!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Lycke Ziggo In dit topic zijn de buren de Topic Starter TiPiWe : https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/afspraak-met-monteur-is-geannuleerd-maar-niet-door-mij-30058
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Frits Raaf. Top dat je je buren zo helpt! Ik heb inmiddels een reactie gegeven in het topic dat ze zelf geopend hebben :-).
TiPiWe

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Yes er komt een monteur morgen het had zelfs nog vandaag gekund. Helemaal happy nu duimen dat alles goed komt.
TiPiWe

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Gelukkig gaat het de goede kant op.
hoe doe jij dat dan zonder de contactdozen? Foto
TiPiWe

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey Frits Raaf. Top dat je je buren zo helpt! Ik heb inmiddels een reactie gegeven in het topic dat ze zelf geopend hebben :-).
Lycke Ziggo wrote:
Hey Frits Raaf. Top dat je je buren zo helpt! Ik heb inmiddels een reactie gegeven in het topic dat ze zelf geopend hebben :-).
ha ha bedankt namens de buren.:grinning:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voorbeeld eenvoudige aansluiting.
AOP -> splitter 1 -> kabel naar modem
AOP -> splitter 1 -> lange kabel naar splitter 2

Splitter 2 -> kabel naar een mediabox
Splitter 2 -> kabel naar een smart TV

Mijn eigen opbouw is:

AOP met POA 01-UPC (1)
Uitgang 1 met 6 meter kabel naar modem TC 7210
Uitgang 2 met 3 meter kabel naar versterker FRA 752/N

FRA 752/N
Uitgang 0 dB met 6 meter kabel naar POA 01-UPC (2)
Uitgang +2 dB met 10 meter kabel naar POA 01-UPC (3)
Uitgang +4 dB met 20 meter kabel naar mediabox

POA 01-UPC (2)
Uitgang 1 met 3 meter kabel naar mediabox
Uitgang 2 met 3 meter kabel naar mediabox

POA 01-UPC (3)
Uitgang 1 met 1,5 meter kabel naar mediabox
Uitgang 2 met 1,5 meter kabel naar mediabox

Totaal 54 meter kabel.
Alle bekabeling is KOKA 799 en Technetix COAX-IH (Class A+) 4G/LTE proof 1,2 GHz en 4K Ultra HD geschikt en KOKWI 3 stekkers.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Frits Raaf
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 9Oplossingen
  • 37Likes
Zo heb ik het ook, @Be rt.
Werkt (op uitgang 4 van de versterker) zelfs prima over 30 m. coax.
De buren zullen dit niet nodig hebben. Afstanden tussen AOP en woonkamer of slaapkamer zijn hooguit 5 à 6 meter.

Uitgelicht topic