Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket"

• Ontdekker
  • 0 reacties
Wie o wie heeft ook van Ziggo bericht ontvangen dat "Uw pakket verandert" en je een pakket krijgt uit "hun opgefriste aanbod"?
In mijn geval:
  • Televisie Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was.
  • Bellen Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 3,95.
Ik ben wel benieuwd of er nog meer klanten van Ziggo zijn met zo'n geweldig "opgefrist aanbod".
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 22 januari 2019, 15:25

Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
@mcg
Heeft u de afzender van dat bericht gecontroleerd?
Reputatie 7
Oh jee, gaan we weer met de prijs omhoog.
Dan gaat dit straks weer een flinke topic worden, ben ik bang 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.
Jep, hier ook:

• Televisie Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Het staat nu wel als apart pakket op uw factuur.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 200 Mbps.
  • En uploaden gaat met 20 Mbps.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 7,80.
Oftewel, alles blijft hetzelfde, maar ze gaan vet omhoog met de prijs. Ben ik het uiteraard niet mee eens.
Reputatie 4
Badge +5
😠Dat is niet zomaar een kleine prijsverhoging, maar een explosie.
Ziggo is niet lekker bezig en zodoende is dit eerder een afknaPPer. Maar die award hadden ze al.
Reputatie 7
Oei, eerst 3,95 en nu al 7,80 euro
Dat gaat lekker!!
Reputatie 7
Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.
Reputatie 7
Top @Lycke Ziggo
Wat goed dat jullie samen met de klant willen kijken naar de meest optimale abonnement-samenstelling. Denk ook best dat er genoeg mensen zijn die dubbel betalen of iets hebben waar ze toch nooit naar kijken. Goed om eens met jullie door te nemen 🙂
Reputatie 4
Badge +5
Ja zeker top. @Lycke Ziggo jij bent zeker #LekkerBezig door enige helderheid te verschaffen in de duistere catacomben der abonnementen.
Bedankt voor je reactie @Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?
Reputatie 5
Badge +11
EJdeHaas schreef:

Bedankt voor je reactie @Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?

€58,95 is de prijs van Internet Complete en TV Start (met een Humax/CI+ in bruikleen) zonder Vast Bellen, dus zou kunnen kloppen 🙂 Wat zou je af gaan nemen?
Reputatie 7
EJdeHaas schreef:

Klopt helemaal! Kijk. Zo kan van een negatief bericht razendsnel een positief bericht gemaakt worden. En gezien je Movies en Series L gratis in je abonnement hebt, hou je alle films en series on demand. Super!
Reputatie 7
#LekkerBezig @Lycke Ziggo & @EJdeHaas😜
Top, bedankt @Lycke Ziggo!

Reageer