Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Automatische incasso wil maar niet lopen

Hallo Ziggo,

Ik heb zo'n 15 weken geleden automatisch betalen ingesteld/aangevraagd voor het betalen van mijn factuur.

Binnen een dag was de informatie in mijn ziggo veranderd, en staat er in mijn ziggo dat automatische betaling aanstaat, inclusief het juiste bankrekeningnummer dat jullie al 25 jaar hebben en een machtigingskenmerk.

Echter bij de het aanbreken van de eerstvolgend factuurdatum kreeg ik gewoon een betaalverzoek voor ideal via de mail.

De maand daarop kreeg ik weer een betaalverzoek voor ideal via de mail.

De maand daarop kreeg ik weer een betaalverzoek voor ideal via de mail.

Ik heb hierover diverse keren en via diverse kanalen contact met ziggo gehad, maar krijg steeds te horen dat de automatische incasso loopt en dat het de volgende maand goed komt, maar ik blijf dus maar ideal betaal verzoeken krijgen in plaats van dat er automatisch afgeschreven wordt.

Kan dit opgelost worden, want de automatische incasso die al drie maanden in mijn ziggo staat loopt dus niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Shilka. Goed dat je hier even over begint. Op welke manier heb je je betaalwijze destijds aangepast? In MijnZiggo, of via de klantenservice? Ik zie namelijk dat je betaalwijze op online accorderen stond (dus inderdaad online betalen met een maandelijkse e-mailverzoek).
Ik heb bij deze je betaalwijze omgezet naar automatisch incasso, dus in oktober moet het automatisch gaan :-).

Bekijk in context

16 Reacties 16
Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Sinds de werkzaamheden aan mijn ziggo van gisteren is er nu iets veranderd bij mij bij 'mijn betaalgegevens'

Bij verzendwijze factuur stond eerst gewoon 'E-mail' (als ik het me goed herinner)
Nu staat er het volgende;

Verzendwijze factuur myupc.payset.dispmethod.AUTOMATIC


Geen idee wat dit betekend.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Shilka. Goed dat je hier even over begint. Op welke manier heb je je betaalwijze destijds aangepast? In MijnZiggo, of via de klantenservice? Ik zie namelijk dat je betaalwijze op online accorderen stond (dus inderdaad online betalen met een maandelijkse e-mailverzoek).
Ik heb bij deze je betaalwijze omgezet naar automatisch incasso, dus in oktober moet het automatisch gaan :-).
Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Lycke Ziggo Ik heb het destijds in mijn ziggo veranderd.

Wel apart dat het op online accorderen stond, terwijl de hele tijd in mijn ziggo alles op automatisch betalen stond.
Maar goed, ik neem aan dat het nu goed komt, en anders laat ik volgende maand weer van me horen. Dank je wel Lycke 🙂
Loesje72

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem als Shilka. Al diverse malen gebeld, gemaild en gechat. Maar het wil jullie maar niet lukken om de automatische incasso te laten werken. Vorige week 30 min aan de telefoon gezeten met klantenservice en werd mij verteld dat het nu goed staat. Wat blijkt! Krijg ik vandaag weer een betaalverzoek voir ideal!!! Hoe moeilijk moet het zijn Ziggo!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
@Shilka. De automatisch incasso is vandaag gedaan (kan een dagje duren voor je het op je rekening ziet, uiteraard). Dus dat is helemaal goed gekomen!

@Loesje72. Vreemd dat het maar niet goed gaat, bij jou. Ik zie je betaalwijze hier ook ook helemaal niet op automatisch incasso staan. Heel raar. Ik heb het nu goed gezet. Hou je ons volgende maand even op de hoogte over hoe het gaat? 🙂
Loesje72

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo hoe gaat het deze maand dan? Kan ik het betaalverzoek die ik vandaag kreeg dus negeren en ervan uitgaan dat het nu automatisch gaat? En heel vreemd inderdaad dat het niet goed stond, overigens staat het in "mijn Ziggo" wel goed
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Loesje72. Deze factuur is al aangemaakt (daarom heb je het betaalverzoek ontvangen) en staat dus helaas niet op automatisch incasso :-(. Ik kan helaas niet terug in de tijd, dus kan het alleen aanpassen voor de periode vanaf nu. Volgende factuur moet het dus goed staan!
Loesje72

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo dit zelfde verhaal heb ik dus al 5 keer eerder gehoord van ziggo. Geef me zwart op wit dat de volgende maand de betaling via automatische incasso zal verlopen en dan zal ik deze maan via ideal betalen. En een tip van mij voor ziggo dat het wel fijn zou zijn om naar de klant toe met oplossingen te komen i.p.v dat de klant zelf het probleem (die jullie veroorzaken) moet oplossen ?
Harold538

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde verhaal...

elke maand weer één grote ergenis omdat de gegevens bij ‘mijn ziggo’ op automatisch afschrijven staan en dan nog krijg ik elke maand weer een herinnering om te gaan betalen..

ik heb hier tig keer over gebeld en iedere keer wordt beloofd dat het de maand erop goed gaat komen maar het komt niet goed.

heb zelfs ruzie met mijn partner hierover omdat zij per direct wil stoppen met ziggo maar ik ziggo tochwel een kans wil geven om het te hertellen maar helaas bieden. ze geen opties
Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes
Het begint er nu toch sterk op te lijken, dat het zelf regelen van overstappen naar automatische betaling in 'mijn ziggo' gewoon helemaal niet werkt, en dat de klant te zien krijgt dat de automatische betaling succesvol is aangevraagd, maar dat er bij ziggo online accorderen gaat lopen ipv automatische incasso. Misschien tijd dat hier programmeertechnisch naar gekeken gaat worden?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Harold538. Ik zie in jouw gegevens dat niet alles op de goede manier op automatisch incasso ingesteld staat. Ik heb het bij deze voor je aangepast. De laatste factuur (van 7 december) zal nog niet automatisch worden geïncasseerd, maar de volgende moet goed komen! Op een makkelijker en automatischer 2019 ;-).
Wilhelm Fink

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan geloof ik achteraan sluiten in de rij. 🙂

Ook bij mij staat in Mijn Ziggo de betaalmethode op al een paar maanden op automatische incasso, maar toch krijg nog steeds elke maand weer een betaalverzoek in de mail. Wellicht dat er achter de schermen nog even iets goed gezet moet worden?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
@Wilhelm Fink. Bij deze ook voor jou aangepast 🙂 En ook voor jou geldt: De laatste factuur (van 7 december) zal nog niet automatisch worden geïncasseerd, maar de volgende moet goed komen! Op een makkelijker en automatischer 2019 ?.
clara

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond Ziggo,

Ook bij mij worden de abonnementskosten niet automatisch afgeschreven, ondanks dat de 'betaalmethode' in mijnziggo staat ingesteld op 'automatische incasso'. Vandaag weer een 'regelt u het vandaag nog' email ontvangen. Wellicht kan Ziggo dit vandaag nog regelen voor mij?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Misschien kan Kim Ziggo of Lycke Ziggo er even naar kijken.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Het schijnt dat 'automatische incasso' nog niet werkt als er nog een bedrag openstaat heb ik laatst ergens hier op het forum gelezen.

Weet je trouwens zeker dat de mail van Ziggo komt? Er is nogal wat phishing in omloop.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-misbruikt-door-oplichters/
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden/

Uitgelicht topic