Casperb71

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Alleen Internet mogelijk bij Ziggo?

Jong stel wil alleen Internet want ze doen alles via de telefoon.
Ziggo geeft aan dat dit NIET kan.

Vragen:


  • Is het mogelijk om alleen Internet (zonder TV) te krijgen?
  • Is 50Mb download voldoende voor 2 personen die eigenlijk alleen streamen via You Tube etc?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ziggo levert internet via de coaxkabel dus daar zit altijd tv bij.

anvulling; vraag 2 ligt eraan of ze streams kijken of zelf streamen. In het laatste geval is het 50 abbo te weinig.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ziggo levert internet via de coaxkabel dus daar zit altijd tv bij.

anvulling; vraag 2 ligt eraan of ze streams kijken of zelf streamen. In het laatste geval is het 50 abbo te weinig.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Casperb71 . Zoals "Ziggo" al aangaf, is het niet mogelijk een internet abonnement te nemen zonder Kabel (en online) TV.
Nick999 legt dit al goed uit; het signaal voor het internet gaat via dezelfde weg als het kabeltv signaal. Dit kunnen we niet uit zetten, want dan heb je helemaal niets (en dus ook geen internet).

Wat betreft de snelheid; dat is natuurlijk altijd een beetje onderzoeken en persoonlijke ervaring. Welke internetsnelheid hebben ze momenteel?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je kunt het het ook zo formuleren: een kaal Internet abo bij Ziggo, kan, maar Ziggo geeft je er Kabel TV bij cadeau. Het staat 'gratis' op de kabel voor iedereen.
Zelfs als je een vaste Telefonie abo afsluit.
Hiervan gebruik maken, is niet verplicht.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
hanh Leuk iets kado krijgen waar je bijna 20 euro per maand voor moet betalen.
Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Dank en zoals Music19 al aangaf, is het een duur "gratis" cadeau.

Wordt het niet tijd dat Ziggo met zijn tijd mee gaat en er zullen steeds meer mensen zijn die alleen maar gebruik maken van Internet en dus ook alles via Internet bekijken.

Speel daar op in en biedt ook de mogelijkheid om hiervoor een afzonderlijk pakket te nemen.

Voor wat betreft het streamen, doen zij alleen maar YT kijken dus niet upstreamen.
Ze wonen nu nog bij de ouders en gaan zelfstandig wonen. Glasvezel is er niet en via koper.... laat maar.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Music19
Leuk iets kado krijgen waar je bijna 20 euro per maand voor moet betalen.

Hoe kom je tot dit bedrag? Mis ik iets? Vergelijk je het met een andere Provider?
All-in-1 Start 50/5 = Internet-Start is 44,95.
https://www.ziggo.nl/pakketten/
Bij KPN is een kaal VDSL 50/5 Internet abo 42,95:
https://www.kpn.com/internet-tv/internet
Voordeliger, maar hier haal ik geen 20 Euro verschil uit.

Help me uit mijn droom.
Overigens: altijd een andere Provider dan Ziggo nemen, als je naar jouw inzicht daarmee beter uit bent.
Kijk ihb naar T-Mobile glasvezel aanbiedingen, als je dat tot de deur hebt.
Die zijn aantrekkelijk.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Casperb71 wrote:
Wordt het niet tijd dat Ziggo met zijn tijd mee gaat en er zullen steeds meer mensen zijn die alleen maar gebruik maken van Internet en dus ook alles via Internet bekijken.

Speel daar op in en biedt ook de mogelijkheid om hiervoor een afzonderlijk pakket te nemen.

Dat heeft weer andere nadelen. Het hele TV-pakket zal dan versleuteld moeten worden. Daar is Ziggo nu juist een paar jaar geleden van afgestapt omdat je dan altijd een smartcard nodig hebt om op een TV met DVB-C-ontvanger het basispakket te kunnen ontvangen. Bij het omschakelen van analoge naar digitale TV is het heel klantvriendelijk dat je het basispakket ongecodeerd kunt ontvangen.

Bij zusterbedrijven in het buitenland is dat anders geregeld. In bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk kun je alleen TV kijken bij Virgin Media wanneer je abonnement neemt waarin ook een TiVo Box is inbegrepen. Met het TV-signaal via de kabel kun je aparte ontvanger helemaal niets. Virgin Media levert dan wel weer internetabonnementen zonder TV of telefoon. Het hangt af van de lokale marktomstandigheden. In Nederland is veel meer behoefte aan TV via de kabel omdat er nauwelijks alternatieven zijn. In het VK kun je de ongecodeerde publieke en commerciële zenders bekijken via het Britse Digitenne of de satelliet.
Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
hanh wrote:
Music19

Help me uit mijn droom.
Overigens: altijd een andere Provider dan Ziggo nemen, als je naar jouw inzicht daarmee beter uit bent.


De keus is geen keus. Ziggo is toch de enige kabelaanbieder of ben ik nu :nerd:
Koperdraad is geen keus..
Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
iMark wrote:
Bij zusterbedrijven in het buitenland is dat anders geregeld. In bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk kun je alleen TV kijken bij Virgin Media wanneer je abonnement neemt waarin ook een TiVo Box is inbegrepen. Met het TV-signaal via de kabel kun je aparte ontvanger helemaal niets. Virgin Media levert dan wel weer internetabonnementen zonder TV of telefoon. Het hangt af van de lokale marktomstandigheden. In Nederland is veel meer behoefte aan TV via de kabel omdat er nauwelijks alternatieven zijn. In het VK kun je de ongecodeerde publieke en commerciële zenders bekijken via het Britse Digitenne of de satelliet.


Dat heet MONOPOLIEPOSITIE. Het is verkooptechnisch geen probleem om alleen Internet zonder iets aan te bieden, maar daar verdienen ze te weinig aan, dus dat wordt niet gedaan. Dat kunnen ze omdat er geen andere concurrenten zijn op de kabel.
Erving

Level 6
  • 108Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes
hanh ik ben het helemaal met je formulering en vergelijking eens ! De digitale kabel-tv was voor mij zelfs een overweging om een Ziggo-abo te nemen. Heel fijn dat dat bij het internet-abo zit.. En als je alleen internet gebruikt en geen tv kijkt, dan gebruik je die dig-tv toch niet ! Lijkt me niet moeilijk ?.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Erving wrote:
. En als je alleen internet gebruikt en geen tv kijkt, dan gebruik je die dig-tv toch niet ! Lijkt me niet moeilijk ?.



Toch een beetje een te simpele opmerking....
Ik heb T-Mobile internet only 1000/1000 voor 38,50
Mijn zoon heeft Ziggo 500/40 met TV wat hij nooit gebruikt en mag ruim in de 60 euro aftikken.
Glasvezel is daar niet te krijgen en ADSL tot een Mb of 20.
Dus de dag dat Ziggo met internet only komt stapt hij over.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Casperb71 wrote:

Het is verkooptechnisch geen probleem om alleen Internet zonder iets aan te bieden...


Mocht je over dusdanige technische kennis beschikken dat je Ziggo kunt vertellen hoe ze internet kunnen leveren op een coax netwerk zonder de bijbehorende tv signalen dia al op elke kabel aanwezig zijn mee te leveren, dan denk ik dat ze heel blij met je zullen zijn.

In het andere geval kan ik je vertellen dat het technisch wellicht mogelijk is, maar dan, juist vanwege allerlei technische ingrepen die per adres plaats moeten vinden, waarschijnlijk eerder veel meer per maand gaat kosten dan dat het goedkoper wordt.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
hanh Kabeltv kost 18,70 per maand. En geloof me zodra hier glasvezel ligt, ben ik weg bij Ziggo. Want net als Casperb71 heb ik geen enkele behoefte aan een tv pakket.

Ik ben van mening dat Ziggo zijn machtspositie behoorlijk misbruikt, want ze weten donders goed dat door de vertragingen bij de aanleg van glasvezel veel mensen voor een goede internetsnelheid aan Ziggo vast zitten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kabeltv kost 18,70 per maand.


Ja, dat is een abo dat Ziggo moet aanbieden van de NL overheid via het commissariaat van de media.
Is uit oude tijden. Nog geen internet. TV weg uit de ether. Motief: kabelaars dreigen de baas te worden. We moeten zorgen dat iedereen -ook met kleine beurs- een fatsoenlijk TV-pakket moet kunnen bekijken. Etc.
Is uniek in de wereld, heel sociaal, maar toch wel achterhaald.
De prijs hiervan kun je eigenlijk met niets vergelijken.
Dwz all-in-1 start = internet start = 44,50 dus je betaalt 18,70 per maand teveel.
Zo werkt het niet.

Dat Ziggo een monopoliepositie heeft in mijn straat en nog heel veel andere straten vind ik een zeer slechte zaak, die ik helaas niet kan veranderen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Music19 schreef: "Dat heet MONOPOLIEPOSITIE."
Nee hoor, dat is alleen als je geen andere keuze hebt en die heb je wel met de koperdraadjes.
De kabel is van Ziggo zelf, bij KPN was dit anders, dat was door de overheid aangelegd en zij kregen het voor weinig en zij hadden de verplichting om anderen toe te laten.

"Ik ben van mening dat Ziggo zijn machtspositie behoorlijk misbruikt, want ze weten donders goed dat door de vertragingen bij de aanleg van glasvezel veel mensen voor een goede internetsnelheid aan Ziggo vast zitten. "

Daar leg je de vinger precies op de zere plek, de rest investeert niet voldoende in alternatieven en hogere snelheden en blijven de 2/4 koperdraadjes gebruiken.
KPN komt hier niet verder dan 10 Mbit/s upload, dus hier zit heel de wijk bij Ziggo.
Dat ligt dus niet aan Ziggo, maar aan KPN die hier geen betere verbinding naartoe wil leggen of het oudere netwerk verbeteren.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Be rt
@Music19 schreef: "Dat heet MONOPOLIEPOSITIE"
Dat schreef ik niet.

Vdsl is voor mij geen keuze. Maar ik heb je wel voorgenomen dat als Ziggo het nog bonter gaat maken (heb ik het niet alleen over deze kwestie) toch bij Ziggo vertrek. Dan maar een extra groot data abonnement nemen.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
hanh wrote:

Kabeltv kost 18,70 per maand.
De prijs hiervan kun je eigenlijk met niets vergelijken.
Dwz all-in-1 start = internet start = 44,50 dus je betaalt 18,70 per maand teveel.
Zo werkt het niet.

En waarom zou dat niet zo werken.
Youfone internet only 50/5 kost 29,50 p.m. Is een prijsverschil met Ziggo van 17 euro. Dat prijsverschil lijkt verdacht veel op dat opgedrongen "gratis" verplicht opgedrongen melkkoetje TV.

Deze internet only vraag gaat alleen maar meer komen. De huidige pubers gaan over 2 tot 10 jaar op zichzelf wonen en die willen geen TV meer, alles is Netflix en YouTube. En als ze dan toch iets willen zien van TV doen ze dat een dag later met Kijk.nl zodat ze geen reclame's hebben. Ziggo gaat de strijd verliezen als ze niet gaan moderniseren. Liniear TV kijken loopt terug. Mede omdat er natuurlijk ook zo ontzettend veel "goede" programma's zijn en wij nooit naar de herhalingen van de herhalingen die al 10x herhaald zijn zitten te kijken.

In andere Europese landen kunnen ze ook TV uitzetten en internet only over de kabel leveren dus de kennis kan Ziggo gewoon ergens halen maar ik weet haast wel zeker dat de technische mensen bij Ziggo deze kennis allang in huis hebben hoor. Ze vinden deze melkkoe gewoon te mooi en zolang klanten nog niet massaal vertrekken blijven ze de koe melken.

Be rt wrote:
Nee hoor, dat is alleen als je geen andere keuze hebt en die heb je wel met de koperdraadjes.

En die keuze hebben veel mensen in Nederland niet omdat DSL die 50/5 niet haalt tot hun voordeur. Ziggo heeft dus een hele dikke monopolie en misbruikt die ook enorm zolang ze nu nog kunnen tot de concurrenten eindelijk echt de kabel op kunnen en glas tot voordeuren eindeleijk werkelijkheid is geworden.

Daarnaast heeft Ziggo niet zelf coax aangelegd. Ook het coax netwerk komt bij de overheid vandaan. PTT (ja het oude KPN) heeft dit in de grond gelegd namelijk. Kan mijn vader altijd mooi over vertellen. PTT deed de radio (al voor de 2e wereldoorlog) en TV distributie na de 2e wereldoorlog sinds 1951. De oude radio/TV toren van PTT waar mijn vader werkte staat nog in Den Haag op de Beatrixlaan (in de volksmond vroeger PTT laan geheten). Dit soort torens ontvingen de signalen uit de ether zodat alle particulieren de antennes van hun dak konden halen. Vanaf 1970 heeft de overheid Casema (Centrale Antenne Systemen Exploitatie Maatschappij) deze taak toegewezen en dit is later opgegaan in Ziggo.

Kortom ken de geschiedenis voordat men zegt dat Ziggo het zelf heeft aangelegd. Ze hebben allicht moeten betalen voor de coaxinfra maar dat moest KPN ook aan de overheid voor de telefonieinfra.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Youfone internet only 50/5 kost 29,50 p.m. Is een prijsverschil met Ziggo van 17 euro.

Dat lijkt een goed voorbeeld.
Of je daaruit kunt concluderen dat Ziggo duurder is omdat er Kabel-TV bij het abo zit, is twijfelachtig. Daar gaat de diskussie over. Zoals gezegd is een kaal 50/5 abo bij KPN 42,95.
Youfone is lekker goedkoop. Dus een goede optie als je bij Ziggo of KPN 50/5 afneemt. Meer is er niet over te zeggen.
Dat je Kabel-TV bij het Ziggo 50/5 'kado' krijgt kan voor sommige klanten een reden zin bij Ziggo te blijven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
vasco_nl schreef: "En die keuze hebben veel mensen in Nederland niet omdat DSL die 50/5 niet haalt tot hun voordeur."

Dan moeten zij bij KPN klagen en niet bij Ziggo.

"Daarnaast heeft Ziggo niet zelf coax aangelegd. Ook het coax netwerk komt bij de overheid vandaan."

Dat heeft niet alleen KPN gedaan, ook gemeenten en provincies en was in handen van gemeenten en provincies. Deze overheden zijn bij de overname door b.v. Essent/@Home/Ziggo hier dik voor betaald en hebben er de volle mep voor gekregen en de klanten hebben nog jaren kortingen en mediaboxen gratis ontvangen, althans hier was dat zo uit onderhandeld destijds.

KPN heeft het voor een symbolisch bedrag overgenomen van de PTT/overheid met de restrictie dat het open moest zijn voor alle providers.

Uitgelicht topic