1
Vraag
2
Reacties
CobusKelly

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnementswijziging van Alles-in-1 naar Connect Complete Play Max

Goedemiddag allen,

Wij zijn afgelopen 1 maart (2018) overgestapt op het nieuwe Alles-in-1 van Ziggo (Internet Compleet, TV Max).
Hiervoor hadden we ook Alles-in-1, echter met de oude benamingen (Alles-in-1 Plus volgens mij).

Huidige situatie:
Hoofd-coax gaat in splitter en vanaf splitter naar:
1x coax naar Cisco Modem/Router
1x coax naar Cisco tv tuner (interactieve)

Op 1 maart (2018) hebben wij de nieuwe Ziggo Media Box XL ontvangen, echter heb ik deze nog niet geïnstalleerd.
Ik wou graag op de huidige apparatuur verder, totdat de Cisco tv tuner instort.

Net logde ik op mijn Ziggo in en verbaasde ik mij over het feit dat mijn huidige abonnement € 141,- kost??
Normaal zou dit € 75,- moeten zijn.
Via de chat heb ik mijn verbazing uitgesproken, waarbij het antwoord als volgt was:
Doordat ik de oude apparatuur nog niet heb vervangen met de nieuwe apparatuur lopen twee abonnementen door elkaar.
Toen ik vroeg of dit zichzelf oplost door de nieuwe Media box te installeren was het antwoord: Ja!

Ik kan hier met mijn verstand niet helemaal bij komen en zoek nu graag bevestiging op het Ziggo Forum 🙂
Volgens het antwoord van de Ziggo medewerker komt dit dus, doordat ik de oude apparatuur nog niet heb vervangen.

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Jacob
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ziggo abonnementen betaal je vooruit.
Een nieuw abonnement wordt van te voren in rekening gebracht en de oude afsluiten gebeurd achteraf met een verrekening op de volgende rekening.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De argumentatie lijkt mij niet te kloppen. Woont u in oud Ziggo-gebied of oud UPC-gebied? In het laatste geval zou u de Ciscobox, die u in bruikleen heeft ontvangen, moeten retourneren. Welke box staat in uw mijn Ziggo vermeld?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ziggo abonnementen betaal je vooruit.
Een nieuw abonnement wordt van te voren in rekening gebracht en de oude afsluiten gebeurd achteraf met een verrekening op de volgende rekening.
CobusKelly
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Jan,

Wij hebben altijd al Ziggo gehad dus ik vermoed oud Ziggo-gebied 🙂
Ziggo heeft aangegeven dat de oude Cisco 8485 niet retour hoeft.
CobusKelly
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Bert,

Voor de volledigheid; Wij zijn nog niet gefactureerd, echter als ik in mijn Ziggo naar het huidige abonnement kijk dan worden wij dubbel belast.
Desalniettemin begrijp ik wat je bedoelt. 🙂
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Hi CobusKelly,

Als je abonnement net is aangepast van Alles-in-1 naar een Internet Compleet & TV Max abonnement snap ik dat je vragen hebt over de facturering. Als je mij in een privébericht je adresgegevens stuurt, kijk ik voor je hoe de vork in de steel zit. :blush:
CobusKelly
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hartelijk dank voor alle hulp!

Folkert van Ziggo heeft alles opgehelderd.
Het komt neer op wat Bert heeft geantwoord!
(Ik moet gewoon geduldig zijn:))

Ik vermoed dat er met de chat wat miscommunicatie is geweest, waardoor bij mij verwarring is ontstaan.
De nieuwe hardware hoeft namelijk niet te worden geplaatst om dit issue op te lossen.

Aanvulling/bewerking:
De € 141,- abonnementskosten komt, doordat de twee abonnementen voor korte duur door elkaar lopen.
Na de facturatie/verrekening zal dit weer goed komen te staan.

Wederom bedankt!

Groeten,
Jacob
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic