P Jansen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement tijdelijk schorsen met behoud van email

Omdat wij eind dit jaar uit ons huis moeten maar nog niet in ons nieuwbouwhuis kunnen verblijven we straks tijdelijk bij kennissen. In onze nieuwe woning willen we ook weer Ziggo maar ik vind het zonde om een aantal maanden ca. € 50,- in de maand te betalen voor niks. Opzeggen is natuurlijk een optie maar ik wil heel graag mijn e-mailadres behouden, zeker omdat ik hiermee heel veelcontact heb met de aannemer, installateur en vele andere leveranciers.
Weet iemand of je je abonnement tijdelijk kunt schorsen of dat het mogelijk is je e-mailadres nog een halfjaar aan te houden na opzegging abonnement?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo P Jansen

Die vraag is hier vaker ter sprake geweest, maar helaas daar voorziet Ziggo niet in.
Wel zijn er een paar dingen die je kunt doen om de schade te beperken.

Verander voordat je naar je tijdelijke woning gaat je abo in de allergoedkoopste variant met internet. Dan blijven je mailadressen tenminste beschikbaar.

Hebben de kennissen waar je gaat inwonen of andere familie of vrienden ook Ziggo, vraag of je e-mailadres daar ondergebracht mag worden. Als dit een ***@ziggo.nl e-mailadres is moet dat door de Ziggo klantenservice geregeld kunnen worden.

gr. Eddy

Bekijk in context

8 Reacties 8
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo P Jansen

Die vraag is hier vaker ter sprake geweest, maar helaas daar voorziet Ziggo niet in.
Wel zijn er een paar dingen die je kunt doen om de schade te beperken.

Verander voordat je naar je tijdelijke woning gaat je abo in de allergoedkoopste variant met internet. Dan blijven je mailadressen tenminste beschikbaar.

Hebben de kennissen waar je gaat inwonen of andere familie of vrienden ook Ziggo, vraag of je e-mailadres daar ondergebracht mag worden. Als dit een ***@ziggo.nl e-mailadres is moet dat door de Ziggo klantenservice geregeld kunnen worden.

gr. Eddy
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo P Jansen,
Officieel kan dat niet, maar het zou Ziggo sieren je e-mailadres(sen) van Ziggo te handhaven.
Zeker omdat je aangeeft op je nieuwe adres weer Ziggo als provider kiest.
Misschien kan een moderator iets voor je betekenen, wacht even af tot hij/zij dit topic leest en reageert.
Als je nog een ander e-mail-adres hebt van vóór de fusie van 13-4-2015 bijvoorbeeld een "@upcmail.nl"-adres. dat verdwijnt echt definitief is is dan niet meer terug te halen.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Komt nu natuurlijk niet uit voor u maar dit is de reden waarom ik iedereen adviseer nooit het e-mailadres van een provider te gebruiken. Als je tijdelijk wilt stoppen om dit soort redenen of van provider wilt veranderen zit je nooit met een e-mailadres wijziging hierdoor.

Naast gratis e-mail only diensten zoals Live (hotmail) en Gmail zijn er ook betaalde varianten.

Gewoon een losse e-mail only provider nemen en je zit nooit meer met deze vraag. Communicatie kanalen onafhankelijk houden van providers zodat je bereikbaar blijft. Telefoonnummers kun je tegenwoordig gewoon meenemen naar een andere provider maar dat gaat met e-mailadressen i.v.m. de domeinnamen (deel achter het @ symbool) niet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @P Jansen. Welkom op de Ziggo Community. En alvast gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!
Een Ziggo e-mailadres is altijd gekoppeld aan een Ziggo internet abonnement. Het beheer van dit e-mailadres gaat via mijnZiggo, wat uiteraard bij een abonnement hoort.
Het is dus helaas niet mogelijk om je e-mailadres te behouden, wanneer je abonnement wordt opgezegd. Wel is het uiteraard mogelijk om bijvoorbeeld je abonnement naar een zo voordelig mogelijk abonnement bij te stellen. Als je hier samen nog even naar wilt kijken, hoor ik het graag.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo vasco_nl,
Naast gratis e-mail only diensten zoals Live (hotmail) en Gmail zijn er ook betaalde varianten.

De namen hotmail en live zijn nog wel in gebruik maar ook weer achterhaald, de e-maildienst van Microsoft heet nu Outlook, niet te verwarren met het Outlook-pakket van Microsoft.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
N.N.,

Het was maar een voorbeeld en nog steeds noemen mensen Outlook als ook Live in de volksmond Hotmail. Oude maar zo ingeburgerde naam net als dat men alle navigatie TomTom noemen :wink:
koelewijn91

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik lees op veel topics over dit onderwerp (mailadres ziggo behouden na overstap) dat dit niet mogelijk is.

Bij mijn opzegging ivm vhz naar adres buiten Ziggo/UPC footprint werd mij duidelijk verteld door afd. Retentie dat ik mijn ..@ziggo.nl adres behoud. Je kan blijven inloggen via de webmail; mail.ziggo.nl. Echter, is het mailadres na opzegging niet in te stellen op een mobiel apparaat of mailclient op een pc of laptop. Enkel de webmail is te gebruiken, en tot op de dag van vandaag gebruik ik het nog steeds.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
koelewijn91 Ziggo "vergeet" soms de emailadressen op te heffen, maar er is geen enkele garantie dat het blijft werken en wat retentie verteld heeft klopt dan ook niet.

Het werkt nu nog maar het kan ook zomaar van de ene dag op de andere (bij bv opschoning van de systemen of migratie) gewoon verdwenen zijn of vrijgegeven worden voor gebruik.

Ik heb bijna 2 jaar na opzeggen destijds nog gebruik kunnen maken van mijn @chello.nl email maar ook dat was van de een op de andere dag verdwenen en dan kun je je nergens op beroepen.

Mijn advies is dan ook om, zolang het nog werkt, je emailadres over te zetten naar een andere provider. Dit voorkomt nare verassingen in de toekomst.

Uitgelicht topic