robjhendriks

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Abo opgezegd wegens tarief verhoging, maar toch afkoopsommen.

MIjn abo opgezegd wegens de tariefverhoging,maar toch kreeg ik een mail waarin ik afkoopsommen zou moeten betalen. Gelijk de hd weer gebeld en kreeg te horen dat als reden divers was ingevuld en niet vanwege de prijsverhoging. Was volgens de hd niet meer te veranderen. Nog diverse malen met de hd gebeld en ik moest die hoge rekening dan maar afwachten en uiteindelijk moest ik hem dan maar storneren en dan gelijk de hd weer bellen.

Ik vind dit een erg niet professionele reden met alle risico's van komende misverstanden voor mijn rekening. Dit alles omdat een hd-medewerker een verkeerd vakje aankruist en dat een half uur later niet gecorrigeerd kan worden.

Hopelijk leest iemand van Ziggo dit verhaal en kan dat met wat meer autoriteit recht breien.

Mvg,

rolin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het lijkt mij dat je een opzegging gewoon kunt annuleren en opnieuw kunt doen.
Wel kun je als het vanwege de prijsverhoging is, alleen per 1 juli opzeggen en niet eerder/later.
Maar ik neem aan dat de mods dit goed oppakken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes
Een moderator pakt dit topic vanzelf op en zal je helpen waar het kan, als je de postcode en huisnummer ( Niet zichtbaar voor gebruikers - alleen voor jou en moderator) dan kunnen ze je prive ook benaderen.

Er zijn ook gebruikers die je kunnen adviseren.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het lijkt mij dat je een opzegging gewoon kunt annuleren en opnieuw kunt doen.
Wel kun je als het vanwege de prijsverhoging is, alleen per 1 juli opzeggen en niet eerder/later.
Maar ik neem aan dat de mods dit goed oppakken.
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9654Likes
robjhendriks wrote:
MIjn abo opgezegd wegens de tariefverhoging,maar toch kreeg ik een mail waarin ik afkoopsommen zou moeten betalen. Gelijk de hd weer gebeld en kreeg te horen dat als reden divers was ingevuld en niet vanwege de prijsverhoging. Was volgens de hd niet meer te veranderen. Nog diverse malen met de hd gebeld en ik moest die hoge rekening dan maar afwachten en uiteindelijk moest ik hem dan maar storneren en dan gelijk de hd weer bellen.

Ik vind dit een erg niet professionele reden met alle risico's van komende misverstanden voor mijn rekening. Dit alles omdat een hd-medewerker een verkeerd vakje aankruist en dat een half uur later niet gecorrigeerd kan worden.

Hopelijk leest iemand van Ziggo dit verhaal en kan dat met wat meer autoriteit recht breien.

Mvg,

rolin

Hoi robjhendriks , ik begrijp goed dat je niet blij bent met de situatie. Nick999 geeft in dit geval al het juiste antwoord. Je kunt de opzegging laten annuleren en dan het met de juiste reden laten doorvoeren.
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hi community leden,

Vandaag is de hd helaas dicht, maar ik zal de hint van @Nick999 morgen eens gaan proberen.
Bedankt allemaal!

mvg,

Rolin
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Maandagmorgen naar de hd gebeld en mijn opzegging ongedaan gemaakt.
Dit was geen probleem. Expliciet om bevestiging hiervan gevraagd en ook toegezegd.
Tot op nu nog niets ontvangen, maar we wachten af ...

Mvg,
Rolin
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag ruim 24 uur verder, maar nog steeds geen bevestiging van Ziggo.
Dit is nou een van de dingen waar ik zo vreselijk van baal bij Ziggo: van alles beloven in de helpdesk, maar geen enkele schriftelijke ( mail/of anders) response van Ziggo.
Ik denk, dat dit een groot punt van verbetering zou kunnen zijn als je een klant serieus neemt.

mvg,

Rolin
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Rolin,

Ik zie dat er eergisteren om 13:21 een mail gestuurd is met de kop "update over uw bestelling".
Nu kan ik me zo voorstellen dat de mail wat verwarrend is, omdat het over een bestelling gaat. Dit heeft te maken met het feit dat opzeggingen tegenwoordig via ons bestelsysteem aangemaakt worden. Dus je bestelt de diensten 'af', om het zo maar te zeggen.
Nu is die "bestelling" afgezegd. En onhandig genoeg krijg je dus een bevestiging in de vorm van "Via onze Klantenservice annuleerde u de bestelling met ordernummer ***. Bij deze is de annulering verwerkt.".

Dit is dus je bevestiging. En je mag dit (mijn) bericht ook zeker als extra bevestiging zien 🙂 . Wel een goeie, want dit stukje moet echt anders qua communicatie. Ik zet dit intern gelijk even door.

Wil je graag dat ik de opzegging, op de juiste manier uiteraard ;-), alsnog voor je doorvoer per 1 juli?
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hi Lycke,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn mailboxen nog eens gecontroleerd inclusief de spamboxen, maar ik ben nog geen update bericht tegengekomen. Wel de mailing van de afrekening van Mei.

Als jij mijn opzegging "op de juiste manier uiteraard ;-)" per 1 juli zou willen doorvoeren, ben ik je daar erg dankbaar voor :heart_eyes:.

Mvg,

Rolin
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
robjhendriks wrote:
Hi Lycke,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn mailboxen nog eens gecontroleerd inclusief de spamboxen, maar ik ben nog geen update bericht tegengekomen. Wel de mailing van de afrekening van Mei.

Als jij mijn opzegging "op de juiste manier uiteraard ;-)" per 1 juli zou willen doorvoeren, ben ik je daar erg dankbaar voor :heart_eyes:.

Mvg,

Rolin


Ga ik regelen. Ik stuur je even een privébericht!
robjhendriks
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Gisteren de enigzins cryptische update van de annulering gehad per post.
Na mijn verzoek aan Lycke om het abo op de juiste manier te be-eindigen, vandaag per post de juiste be-eindiging per 1 juli ontvangen, zoals belooft door Lycke.
Mijn grote dank gaat uit naar de Community leden, die hier aan meegedragen hebben met in het bijzonder Nick999 en vooral Lycke.

Prettig weekend iedereen!

Mvg,
Rolin

Uitgelicht topic