1
Vraag
2
Reacties
Berry84

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aansluitpunt groene cai kabel

Beste leden en ziggo medewerkers.

Wij staan op het punt om te gaan verhuizen naar een nieuwbouw woning. Ziggo gaat met ons mee naar het nieuwe adres, als het goed is is dat allemaal geregeld.
Ik heb in mijn nieuwe woning alleen geen aansluitpunt op mijn groene cai kabel zitten, die hangt nog los zonder iets eraan in de meterkast.
Na gebeld te hebben met een medewerker werd ons verteld dat wij uit onze huidige woning alles mee moeten nemen, ook het aansluitpunt.
Maar ik kan haast niet geloven dat ik die echt mee moet nemen. Mijn modem en horizon box natuurlijk wel, maar het aansluitpunt... ?
De nieuwe bewoners die ons huidige huis gekocht hebben, die kunnen dan savonds geen tv kijken.

Zit de medewerker er naast of moet ik echt het aansluitpunt uit mijn huidige woning schroeven en in de nieuwe woning installeren? Ik kan het allemaal zelf installeren, maar kan me alleen niet voorstellen dat het zo hoort te gaan.

Hoor graag hoe jullie hier over denken
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Berry84,

Bedankt voor de terugkoppeling! Heb net even met je vrouw gebeld en het besproken. Ik plan vanmiddag een monteur in voor aankomende donderdag. Die komt dan tussen 08:00 uur en 13:00. Als jullie dan zorgen dat de coax-kabels, adapters en mediaboxen en je modem aanwezig zijn, dan komt het helemaal goed.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Aan het aansluitpunt (aop) mag niet eens gesleuteld worden, je installatiemonteur gaat dat netjes voor je installeren.

Soms heb ik echt mijn twijfels over de kennis van de helpdesk.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Het lijkt mij ook niet de bedoeling dat de AOP meegenomen worde meterkast of woonkamert uit de woning naar de nieuwe woning. Wij hebben 5 jaar geleden deze woning nieuwbouw gekregen en daar zat de AOP al in. Moet dat nog gebeuren bij jullie, De kabellaar is tot de meterkast of woonkamer verantwoordelijk en in jou geval heet dat een monteurs afspraak.

Wie weet weten mijn mede Super Experts hier meer over.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Steefb wrote:
Aan het aansluitpunt (aop) mag niet eens gesleuteld worden, je installatiemonteur gaat dat netjes voor je installeren.

Soms heb ik echt mijn twijfels over de kennis van de helpdesk.

Je haalt de woorden uit me toetsenbord ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De aannemer hoort het AOP af te monteren, bij een nieuwbouwhuis doet Ziggo dat zelf niet eens. Ik vraag me af of de aannemer het adres al wel als gereed heeft gemeld bij Ziggo.
Als je nieuwe adres al in de systemen van Ziggo staat, dan is het huis gereed gemeld en in dat geval zal inderdaad de installatiemonteur van Ziggo het AOP monteren 🙂

Wanneer ga je in je nieuwe huis?
Chris 1952

Level 9
  • 341Posts
  • 10Oplossingen
  • 48Likes
Berry84, ik denk dat je al goed genoeg geholpen bent door vorige antwoorden. Mijn compliment echter dat je niet jouw probleem wilt oplossen door er een te creëren voor de nieuwe bewoners. Zo moet het ?
Berry84
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt jongens, net wat ik al dacht.
Maar nu het voor elkaar zien te krijgen dat ze me begrijpen bij de helpdesk. Dat word volgens mij nog een hele uitdaging.

We gaan volgend weekend over en zou toch graag tv kunnen kijken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Ik heb je probleem nu bij een Ziggo moderator weggelegd vanwege de urgente situatie qua planning.
Zij komen hier binnenkort langs.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Berry84 Je mag de helpdesk ook verwijzen naar dit topic. Het is inderdaad niet toegestaan om een AOP mee te nemen. Wat soms wel gebeurt os dat mensen in meerdere (slaap)kamers een contactdoos hebben en die meenemen. Dat kan ook, omdat je daar in principe zelf voor betaalt (of betaald hebt) en ook in een nieuwe woning voor zou moeten betalen.
Maar dat lijkt mij hier niet het geval. Veel succes alvast in jullie nieuwe huis!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Berry84,

Ik heb net even met je vrouw gebeld en de situatie besproken. Maandag doet zij, of jij, nog een laatste belletje ter check naar Telezuid en daarna hebben wij contact. Ik stuur je een bericht en daar kan je maandag dan op reageren.
We houden contact!
Berry84
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Moi michael

Mijn vrouw heeft met telezuid gebeld en daar is het volgende uitgekomen:
Aansluitpunt is door telezuid nog niet aangesloten, dit zijn ze vergeten in te plannen
Zij melden hem vandaag afgerond zodat jullie een monteur kunnen inplannen. Woensdag middag aanstaande komt telezuid het aansluitpunt monteren, dus het zou fijn zijn als er donderdag of vrijdag een monteur lang zou kunnen komen.

Zou je nog even mijn vrouw willen contacteren?

Alvast hartstikke bedankt,
Groetjes berry
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Berry84,

Bedankt voor de terugkoppeling! Heb net even met je vrouw gebeld en het besproken. Ik plan vanmiddag een monteur in voor aankomende donderdag. Die komt dan tussen 08:00 uur en 13:00. Als jullie dan zorgen dat de coax-kabels, adapters en mediaboxen en je modem aanwezig zijn, dan komt het helemaal goed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic