Sticky

Testers gevraagd! Firmwaretest Ziggo c7 (Extra Wifipunt via een internetkabel) - Aanmelding gesloten.

Reputatie 7
Eerlijk is eerlijk, de laatste update ging niet van een leien dakje. Na de update verloren een aantal wifiboosters de aangepaste instellingen. Dit willen we nu natuurlijk voorkomen en daarom starten we een test met de nieuwe firmware. Deze is in het lab al uitvoerig getest maar voordat we live gaan willen we graag de proef op de som nemen. Heb jij de wifibooster via een internetkabel (ook wel bekend als “Extra Wifipunt via een Internetkabel”) in huis en heb je deze bij Ziggo aangeschaft? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Wat hebben we van jou nodig?
Om te controleren of nu de instellingen niet worden teruggezet naar de standaardinstellingen is het belangrijk dat de SSID (netwerknaam) en het wifi-wachtwoord voor de start van de test zijn aangepast. Anders kunnen we niet controleren of de nieuwe firmware zijn werk goed doet.

Heb je dus al een aangepaste SSID en wachtwoord of vind je het geen probleem om deze tijdelijk aan te passen? Stuur dan het serienummer (S/N) naar Serkan Ziggo door middel van een privébericht. Het serienummer vind je op de achterzijde van het Extra Wifipunt.

Kortom, wil jij meedoen? Volg dan de volgende stappen:
  1. Pas je SSID (netwerknaam) aan van het Wifibooster via een internetkabel
  2. Pas het wachtwoord aan van het Wifibooster via een internetkabel
  3. Stuur een privébericht naar Serkan Ziggo en geef het serienummer + je adresgegevens (of klantnummer) door

Mocht je er niet uitkomen hoe je de netwerknaam (SSID) en het wachtwoord aanpast? Check dan even de handleiding of stel hier je vraag.

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

94 Reacties

Reputatie 6
Badge +8
PB gestuurd 😊
Reputatie 6
Badge +8
zie PB
Reputatie 3
Badge +2
PB verstuurd! 🙂
Ook een PB'tje verstuurd 😀
Reputatie 1
Badge +2
PB verstuurd 🙃 🙂
Pb verstuurd.☺
Reputatie 2
Badge +3
@Serkan Ziggo Zijn er nog niet genoeg testers of heb ik de test gemist.
Reputatie 7
@ChrisMeterik,
Als je vandaag nog je serienummer doorgeeft kan ik hem nog doorgeven aan het projectteam. We zijn van plan om vanmiddag definitieve lijst door te geven. Ik kan het je niet meer beloven, maar we kunnen het altijd nog proberen 🙂!
Reputatie 2
Badge +3
@Serkan Ziggo je hebt me al toegevoegd aan de lijst als het goed is. 16 dagen geleden volgens pm. Omdat de firmware al klaar was had ik de test al eerder verwacht.
Reputatie 7
We hadden nog niet voldoende testers, daarom is de wervingsperiode wat langer opengebleven. Ik verwacht dat we eind deze week of begin volgende week de firmware gaan pushen naar jullie acces points.

Zodra er een update is, laat ik het jullie (degene die meedoen aan deze test) weten in dit topic en d.m.v. een privébericht.
Badge +1
Zojuist ook een pb verstuurd @Serkan Ziggo ik ben benieuwd.
ps het mocht ook wel tijd worden 😉
Reputatie 1
Badge +1
Aangemeld! Ben benieuwd!
Reputatie 1
Badge +1
Is de update al geweest? hier nog steeds de v2.0
Reputatie 6
Badge +8
Loetje1969 schreef:

Is de update al geweest? hier nog steeds de v2.0

Serkan heeft iedereen een prive bericht gestuurd.

Beste,

Je hebt je onlangs opgegeven voor de test met de Wifibooster via kabel (TP-Link Archer C7).

Ik krijg vanuit het projectteam een nieuw verzoek binnen, namelijk:
We wilden de software op jullie Wifiboosters implementeren maar komen er op het laatste moment achter dat we naast het serienummer ook het MAC-adres van jullie WifiBoosters nodig hebben.

Bij deze het verzoek om binnen enkele dagen het Mac-adres van de Wifibooster aan ons door te geven zodat we jullie mee kunnen nemen met deze test.

Waar vind je het MAC-adres?
- Log in op het accespoint met https://ziggo-ap of d.m.v. het IP-adres in te voeren.
- Klik op geavanceerd, je komt dan uit op de statuspagina van de geavanceerde instellingen
- Onder het kopje LAN, staat je MAC adres.

Kun je de AccesPoint nog steeds niet benaderen? Zie dan ook de stappen via de website: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen/#Extra-wifi-punt/wifi-punt-via-kabel/Verder

Heb je dan nog steeds moeite met het achterhalen van je MAC adres? Stuur mij dan een privébericht, ik help je graag verder.

Alvast bedankt voor je medewerking en ik zie je terugkoppeling graag tegemoet.

Groet,
Serkan

Als je dit hebt doorgegeven dan is het nog even afwachten tot er meer nieuws is, heb je nog niet doorgegeven, stuur dan even je PB, want iedereen krijgt de mail en we wachten tot alles binnen is.
Serkan Ziggo schreef:

We hadden nog niet voldoende testers, daarom is de wervingsperiode wat langer opengebleven. Ik verwacht dat we eind deze week of begin volgende week de firmware gaan pushen naar jullie acces points.

Zodra er een update is, laat ik het jullie (degene die meedoen aan deze test) weten in dit topic en d.m.v. een privébericht.

Apart, ik had graag willen meettesten. Maar nadat ik de NDA heb geaccordeerd heb ik naast de bevestiging dat zodra er iets is waarvoor ik in aanmerking kom ik gecontacteerd wordt niets gevraagd 😞
Is het dan wel goed verwerkt of hebben jullie gewoon al genoeg testers in een lijst en sta ik op een soort backup lijst?
Ter info het is geaccordeerd midden April.
Reputatie 7
Hallo @PascalH,
Het ligt iets genuanceerder.
Nu is er een oproep gedaan aan klanten met een wifibooster via een netwerkkabel, de Ziggo C7.
Aangezien dit een koopapparaat is, weet Ziggo meestal niet wie zo'n apparaat heeft en krijg je dus niet automatisch een uitnodiging daarvoor.
Als je zelf zo'n apparaat hebt kun je je alsnog opgeven via eerder geplaatste richtlijnen, een pb sturen met serienummer en MAC-adres van de booster.
Het is ook niet echt een test, want het apparaat bestaat al jaren, alleen een software-update waarvan men zeker wil weten dat die goed werkt voordat deze op de site voor iedereen gezet wordt.
N.N. schreef:

Hallo @PascalH,
Het ligt iets genuanceerder.
Nu is er een oproep gedaan aan klanten met een wifibooster via een netwerkkabel, de Ziggo C7.
Aangezien dit een koopapparaat is, weet Ziggo meestal niet wie zo'n apparaat heeft en krijg je dus niet automatisch een uitnodiging daarvoor.
Als je zelf zo'n apparaat hebt kun je je alsnog opgeven via eerder geplaatste richtlijnen, een pb sturen met serienummer en MAC-adres van de booster.
Het is ook niet echt een test, want het apparaat bestaat al jaren, alleen een software-update waarvan men zeker wil weten dat die goed werkt voordat deze op de site voor iedereen gezet wordt.

Oké dat maakt het duidelijk, is er trouwens een manier om te controleren of je aanmelding goed verwekt is? Want een tijdje terug was er ook een mailtje gestuurd over het thuisnetwerk onderzoek maar deze heb ik toen ook niet ontvangen.
Reputatie 7
Hallo @PascalH,
Als de NDA-accordering door Ziggo naar jou toe bevestigd is ben je goed aangemeld en sta he op de lijst.
Als er dan een keer iets te testen valt binnen jou regio en interesses krijg je daar t.z.t. vanzelf een email of privébericht van.
Reputatie 6
Badge +8
Na vanavond hebben gekeken, is de nieuwe software ontvangen.

Ik moest hem wel even handmatig aan en uitzetten, voor de rest is alles goed gegaan, SSID's zijn zelfde gebleven en werkt zoals het moet.

Reputatie 1
Badge +1
Hier ook de nieuwe firmware gehad!!😀

Alles is gelijk gebleven, er is niets naar standaard terugezet, hulde!!!
Reputatie 7
Ik heb (nog) geen update gehad en heb speciaal de C7 de hele nacht aan laten staan.☹
Reputatie 7
Hallo @Folkert Ziggo en/of @Serkan Ziggo,
Ik lees hierboven dat er een uitrol is van de nieuwe software, maar ik lees het nog niet via Ziggo.
Ik heb vannacht expres de AP aan laten staan, maar helaas nog geen (automatische) update mogen ontvangen.
Indien mogelijk mag je me de update ook opsturen zodat ik deze zelf installeer.
Ik hoor graag van jullie.
groeten,
N.N.
Uitgelicht
Reputatie 7
@All,
Ik had liever gewild om jullie vooraf al op de hoogte te brengen dat de update klaar stond om geïnstalleerd te worden. Helaas heb ik de informatie pas achteraf ontvangen en kon ik jullie niet eerder op de hoogte brengen.

Ik heb de bevestiging ontvangen dat de update is uitgevoerd! Willen jullie allen controleren of de firmware is geupgrade naar 2.1.2?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
N.N. schreef:

Hallo @Folkert Ziggo en/of @Serkan Ziggo,
Ik lees hierboven dat er een uitrol is van de nieuwe software, maar ik lees het nog niet via Ziggo.
Ik heb vannacht expres de AP aan laten staan, maar helaas nog geen (automatische) update mogen ontvangen.
Indien mogelijk mag je me de update ook opsturen zodat ik deze zelf installeer.
Ik hoor graag van jullie.
groeten,
N.N.

@N.N.
Ik stuur je even een privébericht.
Reputatie 3
Badge +2
ik heb 2.1.2!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics