Gerry.R

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met opnames en loopt vaak vast

Ik wil me ook aanmelden voor het testen van de 4K mediabox van Ziggo.
We hebben veel problemen met horizon met opnemen. Loopt vaak vast. Problemen zijn bij Ziggo bekend
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dan wordt het tijd dat hier wat technische andere klanten meekijken en dat een Ziggo moderator eens meekijkt, zij kunnen diep in het systeem en zijn zeer vasthoudend om een probleem te vinden.

Als je er nog zin in hebt, kun je dan alvast antwoorden geven op de vragen die ik hierboven had staan?
Zal ze hier nog een keer plaatsen:

De eerste tips, maar misschien heb je die ook al van de helpdesk gehad,
zet in instellingen automatisch schijfbeheer uit en stand by op hoog en 's-nachts.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Gerry.R
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bedoel met opgenomen films ed. te bekijken loopt hij vast.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Aanmelden gaat helaas niet op deze wijze.

Houdt onderstaand topic in de gaten, daar komen nieuwe testen te staan met daarbij de voorwaarden waaraan je moet voldoen b.v. de regio waar je woont of de apparatuur die je in gebruik moet hebben voor de betreffende test en de wijze waarop je je voor een bepaalde test kunt aanmelden.

Er lopen meerdere testen en de wijze van aanmelden is vaak verschillend.

https://community.ziggo.nl/aankomende-testen-149

Je hebt de storingen nog steeds, dan kan het raadzaam zijn om hier je problemen te melden, er zijn hier op dit klant helpt forum veel technische mensen die al veel problemen hebben opgelost en als die er niet uitkomen zijn er nog Ziggo moderators die diep in de systemen kunnen kijken en zeer effectief kunnen zijn.

De eerste tips, maar misschien heb je die ook al van de helpdesk gehad, zet in instellingen automatisch schijfbeheer uit en stand by op hoog en 's-nachts.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Gerry.R
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zijn al meerdere monteurs geweest en alle kabel zijn reeds vervangen. Ook het modem is vervangen, en wij hadden een Humax maar deze is ook vervangen door de Horizon. Deze is ook alweer een keer vervangen. We hebben ook al een nieuwe tv gekocht, omdat het daar ook aan kon liggen. De monteurs weten het ook niet meer.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Dan wordt het tijd dat hier wat technische andere klanten meekijken en dat een Ziggo moderator eens meekijkt, zij kunnen diep in het systeem en zijn zeer vasthoudend om een probleem te vinden.

Als je er nog zin in hebt, kun je dan alvast antwoorden geven op de vragen die ik hierboven had staan?
Zal ze hier nog een keer plaatsen:

De eerste tips, maar misschien heb je die ook al van de helpdesk gehad,
zet in instellingen automatisch schijfbeheer uit en stand by op hoog en 's-nachts.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Gerry.R wrote:
Ik wil me ook aanmelden voor het testen van de 4K mediabox van Ziggo.
We hebben veel problemen met horizon met opnemen. Loopt vaak vast. Problemen zijn bij Ziggo bekend


Als je al problemen hebt met de "normale" box dan zou ik zeker nog niet aan de 4k box beginnen. Die werkt met een nog hogere QAM en is nog gevoeliger voor storingen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Nick999 wrote:
Gerry.R wrote:
Ik wil me ook aanmelden voor het testen van de 4K mediabox van Ziggo.
We hebben veel problemen met horizon met opnemen. Loopt vaak vast. Problemen zijn bij Ziggo bekend


Als je al problemen hebt met de "normale" box dan zou ik zeker nog niet aan de 4k box beginnen. Die werkt met een nog hogere QAM en is nog gevoeliger voor storingen.

Er moeten eerst nog reguliere 4k uitzendingen komen.
Nog niet eens alles wordt in hd uitgezonden.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Gerry.R, welkom op onze Community waar klanten elkaar helpen!

Ik heb je topic verplaatst naar het Mediabox XL gedeelte aangezien het over de problemen met je Ziggo Mediabox XL (Horizon) gaat. Aanmelden voor een test kan niet op deze manier zoals Be rt al aangaf.

Mochten er testers gezocht worden plaatsen wij een topic in de categorie 'Aankomende testen'.

Uitgelicht topic