Sticky

Ziggo producttesten: Hoe werkt het?

Reputatie 7
Het Ziggo Community klantpanel is van alle markten thuis en test er flink op los. Firmware voor verschillende type modems, de nieuwste snufjes van de Ziggo GO app of de nieuwste firmware/apps van de Mediabox XL zijn hier een groot onderdeel van. Je vraagt je misschien af waarom je hier niks over terugvindt op de Community. Dat komt omdat deze testgroepen besloten zijn. Ieder lid van het klantpanel heeft namelijk een Non Disclosure Agreement ondertekend, oftewel een geheimhoudingsplicht.

Wat houdt het klantpanel in?
Naast je reguliere abonnement krijg je in de meeste gevallen een extra modem of mediabox die getest dient te worden. Vervolgens willen we natuurlijk graag van je weten hoe het apparaat werkt en wat er beter kan. Zo stomen we samen alle producten klaar zodat iedereen er gebruik van kan maken. Kortweg noemen we dit de producttesten. De Community is een uitstekend platform om het gesprek aan te gaan met onze klanten en zo alle verbeterpunten te ontdekken. Dankzij ons klantpanel hebben we veel bugs verholpen en verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast gebruiken we het panel ook om klantonderzoeken uit te voeren. Op deze manier weten we altijd wat er speelt om daar vervolgens op in te haken.

Wil jij ook testen?
Jouw mening telt! Ben jij een kritische klant die graag met ons de nieuwste apparatuur en software updates test? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Ben je al lid van het klantpanel of heb je je al aangemeld via e-mail? Dan hoef je de pop-up niet nogmaals in te vullen.

Heb je nog aanvullende vragen of is er nog iets helemaal duidelijk? Laat dan even een berichtje achter.

252 Reacties

Reputatie 7
Als ik mail van ik wil graag meedoen met tests bijvoorbeeld voor internet en er komt een test word ik dan op de hoogte gesteld en moet ik dan accepteren of niet accepteren of word het gewoon doorgevoerd?

Hoi Nick, je hebt niet direct een verplichting om mee te doen. Door het aanmelden wordt je toegevoegd aan het klantpanel. Dit houdt in dat je voor elke nieuwe test een uitnodiging krijgt via e-mail, als jij niet mee wil doen aan de test dan hoeft het niet. Je hebt dus geen verplichting om mee te doen aan een test. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten.
Reputatie 7
Vond dit in mijn mailbox. Quote: Je hebt post. Serkan Ziggo heeft je namelijk een privébericht gestuurd. Reageren? Klik hier. Tot snel."
Heb meteen geklikt. Vind dan een bericht over diverse testen.
Ben natuurlijk - evenals in het verleden - gaarne bereid om mee te doen aan testen, maar vind dan in bovenstaand bericht de volgende quote: "Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen."
Waarom wordt ik dan benaderd en wordt mij verzocht om snel te reageren?
Tot slot er wordt bericht over een vragenlijst, maar waar vindt men die of de link er naar toe? Niet in bovenstaand bericht.

@emtee, we vragen je om je zo snel mogelijk aan te melden omdat we bij een eventuele werving met beperkte ruimte de mensen die zich als eerste hebben aangemeld ook de eerste kans geven. Het komt echter niet vaak voor dat we niet iedereen uitnodigen. Wat betreft je tweede vraag, de vragenlijst waar mijn collega Sander het over heeft zijn de vragen hieronder. Het zijn niet direct vragen, maar zijn verzoek is naar mijn inzicht duidelijk.

*** reactie aangepast ***
Je kan je interesse voor product testen via deze link kenbaar maken.
Reputatie 7
@JanAssen
Het is alleen toegestaan op verzoek van een moderator een privébericht te versturen. Daarom hebben mijn collega's de optie om hen privé te benaderen uitgeschakeld, mits zij er zelf om verzoeken.

Bij mij staat hij toevallig wel aan (om verschillende redenen) en in dit geval mag jij mij een privébericht sturen. Ik zie je bericht tegemoet.

Ik wil voor de rest wel benadrukken dat het ook bij mij niet de bedoeling is om mij zonder overleg een privébericht te sturen. Ik zal niet reageren op berichten die zonder overleg worden verstuurd.

Dit doen we om te voorkomen dat de Community een "veredelde helpdesk" wordt. We zijn een klant-helpt-klant forum en willen zo veel mogelijk openbaar met jullie communiceren om ervoor te zorgen dat de antwoorden voor iedereen beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Ralf ter Haar,
Als je een Chromecast op je tv aansluit hoef je niet alleen via een smartphone of tablet tv te kijken, maar kun je VIA de smartphone of tablet en de Chromecast volwaardig tv kijken.
Reputatie 7
Badge +35
@borry52 Zelfs dat is geheim.🤣
Reputatie 7
Daar weet ik echt niets over en een moderator zal je ook nooit daar iets over horen zeggen. Dus afwachten ??
Reputatie 1
Daar weet ik echt niets over en een moderator zal je ook nooit daar iets over horen zeggen. Dus afwachten ??
Dat zal wel moeten ?..
Heb je je al opgegeven voor het testpanel? @edebee

Zie 1e bericht in dit topic:

Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Beste Be rt,

Maanden geleden heb ik mij al eens aangemeld. Daarna moest dat blijkbaar nog twee keer ivm algemene voorwaarden etc. In augustus kreeg ik eindelijk een mail voor een specifiek(e) product/dienst. Daar heb ik uiteraard meteen op gereageerd, maar helaas ben ik wederom niet geselecteerd.

Dat is vervelend, maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat ik dat ik zoiets niet kan afdwingen.

Wat wel uitermate bezwarend is, is dat ik onlangs geadresseerde post heb ontvangen van New Skool Media B.V. voor een abonnement op het tijdschrift FORMULE 1. In die brief wordt niet vermeld dat New Skool Media B.V. mijn gegevens van Ziggo heeft verkregen en ook in de pricacy verklaring van Ziggo voor de producttest die ik in augustus heb bevestigd wordt niet vermeld dat mijn gegevens worden doorverkocht of gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor ik mij heb aangemeld.

Gelet op het volgende:
  • De opmaak van de brief van New Skool Media B.V. is in precies dezelfde opmaak als de post van Ziggo (zelfs hetzelfde lettertype en dezelfde kleur oranje voor o.a. tussenkoppen);
  • Formule 1 wordt uitgezonden door Ziggo;
  • Ik in augustus de privacy verklaring moest bevestigen om kans te maken op deelname aan een nieuw(e) product/dienst;
Kan ik niet anders concluderen dat Ziggo mijn gegevens heeft gebruikt voor andere (lees: commerciële) doeleinden dan waarvoor ik mijn akkoord heb gegeven: namelijk het testen van nieuwe producten/diensten.

Graag ontvang ik een reactie van Ziggo op de volgende vraag:
  • Worden de persoonsgegevens/klantgegevens/profielen van klanten die zich aanmelden voor het testen van producten/diensten gebruikt voor andere doeleinden dan strikt noodzakelijk voor de specifieke test waarvoor klanten zich hebben aangemeld?
Ik wil ik Ziggo de mogelijkheid bieden om hierop te reageren alvorens ik eventueel mijn beklag doe bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Reclame Code Commissie op grond van misleiding en het onrechtmatig verstrekken van persoonsgegevens.

Ik wil echter het volgende benadrukken: in het geval dat mijn bericht niet wordt toegelaten op dit forum (of wordt verwijderd), of indien een onbevredigend antwoord volgt, zal dit ontegenzeggelijk leiden tot een klachtprocedure bij zowel de AP, als de Reclame Code Commissie.
Reputatie 7
Ik heb me eind augustus aangemeld, in een reactie op jullie vraag naar testers via het intranet op kantoor.
Helaas heb ik nooit iets van een reactie mogen ontvangen. En ja, ik heb mijn spam gecheckt.
Graag verneem ik hoe dat zit.
Mijn werkemail is niet meer in gebruik ( H hugowaard) maar ik heb destijds duidelijk mijn privé email adres toegevoegd. ( hetzelfde als waarmee ik hier geregistreerd ben.)

Vr. Gr., Ada

Dan kan het zijn dat je op dit moment nog niet bent uitgenodigd voor een test. Dat kan natuurlijk ook gebeuren. Als je je inschrijft als tester wil het nog niet betekenen dat ze je ook echt uitnodigen als tester.

Geduldig afwachten tot er weer een test komt waar ze je wel voor gaan vragen.
Reputatie 7
Badge +25
@Sander Ziggo ik heb mij aangemeld als tester, er zou ook een speciaal deel op het forum zijn echter zie ik deze niet, kan dat?
Hallo @mennob88,
Er wordt pas een besloten deel in het forum geopend op het moment dat je werkelijk aan een test meedoet.
Daar word je dan per e-mail over geïnformeerd door de leiding van het testteam.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb me meer dan 9 jaar geleden anagemeld voor het testpanel. Heb toen begin 2009 de Cisco Interactieve decoder getest. Toen af en toe nog eens een vragenlijst. Maar ben ik nu wel of geen tester of moet ik me nu opnieuw aanmelden?

Ik fenk dat je even nieuwe mail moet sturen, met de fusie is er ook nieuw klantpanel ontstaan. Opnieuw aanmelden kan nooit kwaad ?

Hallo @Mark - Den Haag
Daarom is dit topic ook gestart door Ziggo om met een schone lei te beginnen van testers die nog serieus mee willen doen, want in de loop van de jaren raakt zo'n bestand 'vervuild' door klanten die geen klant meer zijn en/of klanten die geen interesse meer tonen.
Op deze wijze van aanmelden en interesses weergeven van waar je graag aan meedoet houd je een mooi schoon klantenbestand over.
Zie de aanhef van dit topic hoe je je aan kunt melden.
Reputatie 7
@xGarfieldx-Dave ik kan het hier wel even toelichten. We hebben net iets geïmplementeerd waarmee testers zich makkelijk kunnen aanmelden voor het klantpanel. Dit is wat makkelijker dan de aanmelding via e-mail en scheelt ons moderators ook weer wat handwerk :)

Nadeel is dat dit nieuwe systeem niet automatisch herkend of je al lid bent van het klantpanel.

Dus als je al lid bent van het klantpanel of als je je al hebt opgegeven via e-mail, dan hoef je de informatie in de pop-up niet in te vullen.
Dan is het voor mij ook duidelijk nu. Bedankt Anne B.
Reputatie 7
Badge +35
@Ralf ter Haar schreef: "Ik heb begrepen dat er een test loopt met een andere oplossing die wel via utp aangesloten kan worden."

Dan ben ik benieuwd waar je dit begrepen denkt te hebben, daar zou ik ook wel aan mee willen doen.
Reputatie 7
Ik heb me net ook aangemeld, omdat ik ook een 4K tv heb gekocht,
en graag wil testen
Dan zal je nu moeten wachten tot je een uitnodiging krijgt, mocht er een test zijn voor een 4K TV en/of eventuele randapparatuur. Afwachten nu maar 🙂
Het Ziggo Community klantpanel is van alle markten thuis en test er flink op los. Firmware voor verschillende type modems, de nieuwste snufjes van de Ziggo GO app of de nieuwste firmware/apps van de Mediabox XL zijn hier een groot onderdeel van. Je vraagt je misschien af waarom je hier niks over terugvindt op de Community. Dat komt omdat deze testgroepen besloten zijn. Ieder lid van het klantpanel heeft namelijk een Non Disclosure Agreement ondertekend, oftewel een geheimhoudingsplicht.

Wat houdt het klantpanel in?
Naast je reguliere abonnement krijg je in de meeste gevallen een extra modem of mediabox die getest dient te worden. Vervolgens willen we natuurlijk graag van je weten hoe het apparaat werkt en wat er beter kan. Zo stomen we samen alle producten klaar zodat iedereen er gebruik van kan maken. Kortweg noemen we dit de producttesten. De Community is een uitstekend platform om het gesprek aan te gaan met onze klanten en zo alle verbeterpunten te ontdekken. Dankzij ons klantpanel hebben we veel bugs verholpen en verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast gebruiken we het panel ook om klantonderzoeken uit te voeren. Op deze manier weten we altijd wat er speelt om daar vervolgens op in te haken.

Wil jij ook testen?
Jouw mening telt! Ben jij een kritische klant die graag met ons de nieuwste apparatuur en software updates test? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Ben je al lid van het klantpanel of heb je je al aangemeld via e-mail? Dan hoef je de pop-up niet nogmaals in te vullen.

Heb je nog aanvullende vragen of is er nog iets helemaal duidelijk? Laat dan even een berichtje achter.

Hoi Sander

Nadat ik eerder aan hen gegeven graag mee te testen krijg ik nu een uitnodiging. Dank daarvoor!

Echter, er wordt mij gevraagd een furmulier in te vullen met daarin de volgende vraag:

Community gebruikersnaam.

LET OP! Dit moet de Communitynaam zijn waarmee je ook deelnemer bent van het klantpanel, anders wordt je aanmelding niet verwerkt.

Ik weet niet wat mij Community gebruikersnaam is en ook niet of ik al formeel lid ben van het klantpanel.

Graag advies, wil deze kans niet laten lopen.

Groet
Rob
Ok, dank, maar evenzo belangrijk de vraag of ik ook al (met die naam) onderdeel ben van het klantpanel?
Reputatie 7
Badge +26
Ok, dank, maar evenzo belangrijk de vraag of ik ook al (met die naam) onderdeel ben van het klantpanel?

Je hebt een email gehad met daarin een aanmelding, waar je gegevens enzo moest invullen, dan ben je lid van het klantpanel, zonder lidmaatschap krijg je geen email van community@ziggo.nl

Er stond in de Mail Testers Gezocht
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb....

Ik zou je posting maar weghalen want je publiceert nu info over wat je test en dat is juist wat je niet bekend mag maken! Zoals wat hier wordt gemeld, is er een mailadres c.q. telefoonnummer voor verdere info waar je terecht kan. Inhoudelijke testzaken mag je niet bekend maken. Daar ben je mee akkoord gegaan.
Reputatie 7
Badge +26
Dat zal wel moeten ?..

Ik sluit me aan bij @EnergieBoy

Was heel even bezig, en voor ons is elke test uitnodiging een verrassing, wij weten dit nooit wat komen gaat.
Reputatie 4
Badge +1
@xGarfieldx-Dave Dave, top!
Reputatie 7
@all,
Ik heb meerdere reacties in dit topic aangepast vanwege de gevoelige informatie die verstrekt werd.
Zijn er nog mensen nodig om de nieuwe mediabox te testen ?
Wil daar ontzetten graag aan mee werken.
Ik hoor graag of dat mogelijk is...

André
Reputatie 7
Wij zouden ook heel graag de nieuwe Horizon 4 willen testen. Ben heel benieuwd. Kom maar op!! :-)
Sterker nog, wil hem niet testen, ik wil hem gewoon in mijn kamer hebben staan en voor altijd gebruiken 🙂. Dat heb ik toch veel liever, dus kom maar op 😛
Reputatie 7
Badge +35
@M.M.M De link werkt hier nog wel, worden er op de computer waar op de link geklikt wordt blokkers gebruikt?

Dit is de link zoals hij ook gebruikt kan worden: https://d6tizftlrpuof.cloudfront.net/live/i/54eb282650e85a12532c8a38/da38801024394ba8f66b90b6172bfbe35b749eaf.html

Reageer