Sticky

Ziggo producttesten: Hoe werkt het?


Reputatie 7
Het Ziggo Community klantpanel is van alle markten thuis en test er flink op los. Firmware voor verschillende type modems, de nieuwste snufjes van de Ziggo GO app of de nieuwste firmware/apps van de Mediabox XL zijn hier een groot onderdeel van. Je vraagt je misschien af waarom je hier niks over terugvindt op de Community. Dat komt omdat deze testgroepen besloten zijn. Ieder lid van het klantpanel heeft namelijk een Non Disclosure Agreement ondertekend, oftewel een geheimhoudingsplicht.

Wat houdt het klantpanel in?
Naast je reguliere abonnement krijg je in de meeste gevallen een extra modem of mediabox die getest dient te worden. Vervolgens willen we natuurlijk graag van je weten hoe het apparaat werkt en wat er beter kan. Zo stomen we samen alle producten klaar zodat iedereen er gebruik van kan maken. Kortweg noemen we dit de producttesten. De Community is een uitstekend platform om het gesprek aan te gaan met onze klanten en zo alle verbeterpunten te ontdekken. Dankzij ons klantpanel hebben we veel bugs verholpen en verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast gebruiken we het panel ook om klantonderzoeken uit te voeren. Op deze manier weten we altijd wat er speelt om daar vervolgens op in te haken.

Wil jij ook testen?
Jouw mening telt! Ben jij een kritische klant die graag met ons de nieuwste apparatuur en software updates test? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Ben je al lid van het klantpanel of heb je je al aangemeld via e-mail? Dan hoef je de pop-up niet nogmaals in te vullen.

Heb je nog aanvullende vragen of is er nog iets helemaal duidelijk? Laat dan even een berichtje achter.

240 Reacties

Reputatie 7
Als ik mail van ik wil graag meedoen met tests bijvoorbeeld voor internet en er komt een test word ik dan op de hoogte gesteld en moet ik dan accepteren of niet accepteren of word het gewoon doorgevoerd?

Hoi Nick, je hebt niet direct een verplichting om mee te doen. Door het aanmelden wordt je toegevoegd aan het klantpanel. Dit houdt in dat je voor elke nieuwe test een uitnodiging krijgt via e-mail, als jij niet mee wil doen aan de test dan hoeft het niet. Je hebt dus geen verplichting om mee te doen aan een test. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten.
Reputatie 7
Vond dit in mijn mailbox. Quote: Je hebt post. Serkan Ziggo heeft je namelijk een privébericht gestuurd. Reageren? Klik hier. Tot snel."
Heb meteen geklikt. Vind dan een bericht over diverse testen.
Ben natuurlijk - evenals in het verleden - gaarne bereid om mee te doen aan testen, maar vind dan in bovenstaand bericht de volgende quote: "Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen."
Waarom wordt ik dan benaderd en wordt mij verzocht om snel te reageren?
Tot slot er wordt bericht over een vragenlijst, maar waar vindt men die of de link er naar toe? Niet in bovenstaand bericht.


@emtee, we vragen je om je zo snel mogelijk aan te melden omdat we bij een eventuele werving met beperkte ruimte de mensen die zich als eerste hebben aangemeld ook de eerste kans geven. Het komt echter niet vaak voor dat we niet iedereen uitnodigen. Wat betreft je tweede vraag, de vragenlijst waar mijn collega Sander het over heeft zijn de vragen hieronder. Het zijn niet direct vragen, maar zijn verzoek is naar mijn inzicht duidelijk.

*** reactie aangepast ***
Je kan je interesse voor product testen via deze link kenbaar maken.
@Sander Ziggo ik heb mij aangemeld als tester, er zou ook een speciaal deel op het forum zijn echter zie ik deze niet, kan dat?
Hallo @mennob88,
Er wordt pas een besloten deel in het forum geopend op het moment dat je werkelijk aan een test meedoet.
Daar word je dan per e-mail over geïnformeerd door de leiding van het testteam.
Ik heb me meer dan 9 jaar geleden anagemeld voor het testpanel. Heb toen begin 2009 de Cisco Interactieve decoder getest. Toen af en toe nog eens een vragenlijst. Maar ben ik nu wel of geen tester of moet ik me nu opnieuw aanmelden?

Ik fenk dat je even nieuwe mail moet sturen, met de fusie is er ook nieuw klantpanel ontstaan. Opnieuw aanmelden kan nooit kwaad ?

Hallo @Mark - Den Haag
Daarom is dit topic ook gestart door Ziggo om met een schone lei te beginnen van testers die nog serieus mee willen doen, want in de loop van de jaren raakt zo'n bestand 'vervuild' door klanten die geen klant meer zijn en/of klanten die geen interesse meer tonen.
Op deze wijze van aanmelden en interesses weergeven van waar je graag aan meedoet houd je een mooi schoon klantenbestand over.
Zie de aanhef van dit topic hoe je je aan kunt melden.
Reputatie 7
@xGarfieldx-Dave ik kan het hier wel even toelichten. We hebben net iets geïmplementeerd waarmee testers zich makkelijk kunnen aanmelden voor het klantpanel. Dit is wat makkelijker dan de aanmelding via e-mail en scheelt ons moderators ook weer wat handwerk :)

Nadeel is dat dit nieuwe systeem niet automatisch herkend of je al lid bent van het klantpanel.

Dus als je al lid bent van het klantpanel of als je je al hebt opgegeven via e-mail, dan hoef je de informatie in de pop-up niet in te vullen.
Dan is het voor mij ook duidelijk nu. Bedankt Anne B.
Hallo @Ralf ter Haar,
Als je een Chromecast op je tv aansluit hoef je niet alleen via een smartphone of tablet tv te kijken, maar kun je VIA de smartphone of tablet en de Chromecast volwaardig tv kijken.
Reputatie 7
Badge +35
@borry52 Zelfs dat is geheim.🤣
Reputatie 7
Daar weet ik echt niets over en een moderator zal je ook nooit daar iets over horen zeggen. Dus afwachten ??
Reputatie 1
Daar weet ik echt niets over en een moderator zal je ook nooit daar iets over horen zeggen. Dus afwachten ??
Dat zal wel moeten ?..
Heb je je al opgegeven voor het testpanel? @edebee

Zie 1e bericht in dit topic:

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.



Beste Be rt,

Maanden geleden heb ik mij al eens aangemeld. Daarna moest dat blijkbaar nog twee keer ivm algemene voorwaarden etc. In augustus kreeg ik eindelijk een mail voor een specifiek(e) product/dienst. Daar heb ik uiteraard meteen op gereageerd, maar helaas ben ik wederom niet geselecteerd.

Dat is vervelend, maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat ik dat ik zoiets niet kan afdwingen.

Wat wel uitermate bezwarend is, is dat ik onlangs geadresseerde post heb ontvangen van New Skool Media B.V. voor een abonnement op het tijdschrift FORMULE 1. In die brief wordt niet vermeld dat New Skool Media B.V. mijn gegevens van Ziggo heeft verkregen en ook in de pricacy verklaring van Ziggo voor de producttest die ik in augustus heb bevestigd wordt niet vermeld dat mijn gegevens worden doorverkocht of gebruikt voor andere doeleinden dan waarvoor ik mij heb aangemeld.

Gelet op het volgende:
  • De opmaak van de brief van New Skool Media B.V. is in precies dezelfde opmaak als de post van Ziggo (zelfs hetzelfde lettertype en dezelfde kleur oranje voor o.a. tussenkoppen);
  • Formule 1 wordt uitgezonden door Ziggo;
  • Ik in augustus de privacy verklaring moest bevestigen om kans te maken op deelname aan een nieuw(e) product/dienst;
Kan ik niet anders concluderen dat Ziggo mijn gegevens heeft gebruikt voor andere (lees: commerciële) doeleinden dan waarvoor ik mijn akkoord heb gegeven: namelijk het testen van nieuwe producten/diensten.

Graag ontvang ik een reactie van Ziggo op de volgende vraag:
  • Worden de persoonsgegevens/klantgegevens/profielen van klanten die zich aanmelden voor het testen van producten/diensten gebruikt voor andere doeleinden dan strikt noodzakelijk voor de specifieke test waarvoor klanten zich hebben aangemeld?
Ik wil ik Ziggo de mogelijkheid bieden om hierop te reageren alvorens ik eventueel mijn beklag doe bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Reclame Code Commissie op grond van misleiding en het onrechtmatig verstrekken van persoonsgegevens.

Ik wil echter het volgende benadrukken: in het geval dat mijn bericht niet wordt toegelaten op dit forum (of wordt verwijderd), of indien een onbevredigend antwoord volgt, zal dit ontegenzeggelijk leiden tot een klachtprocedure bij zowel de AP, als de Reclame Code Commissie.
Reputatie 7
Ik heb me eind augustus aangemeld, in een reactie op jullie vraag naar testers via het intranet op kantoor.
Helaas heb ik nooit iets van een reactie mogen ontvangen. En ja, ik heb mijn spam gecheckt.
Graag verneem ik hoe dat zit.
Mijn werkemail is niet meer in gebruik ( H hugowaard) maar ik heb destijds duidelijk mijn privé email adres toegevoegd. ( hetzelfde als waarmee ik hier geregistreerd ben.)

Vr. Gr., Ada

Dan kan het zijn dat je op dit moment nog niet bent uitgenodigd voor een test. Dat kan natuurlijk ook gebeuren. Als je je inschrijft als tester wil het nog niet betekenen dat ze je ook echt uitnodigen als tester.

Geduldig afwachten tot er weer een test komt waar ze je wel voor gaan vragen.
Reputatie 7
Badge +24
@jethea
Voor jou zekers niet leuk dat je Extra media box xl de geest heeft gegeven en misschien dat @Sander Ziggo of collega kunnen kijken wat ze voor je kunnen betekenen. De Next wordt langzaam uitgerold en in fase's maar ben je aan de beurt krijg je zekers reactie in de mailbox of je Spam/Ongewenste map.
Ik zou ook graag de nieuwe 4k mediabox willen testen op mijn LG C8 tv. Erg benieuwd wat voor verbeteringen en nieuwe functionaliteiten dit met zich mee zal brengen.
Amazon FireTV hier
Reputatie 7
Het komt vanzelf wel goed. Zodra het mogelijk is dan komt die vanzelf naar buiten voor iedereen. Wachten duurt altijd lang 😉
Heb zojuist de mail verstuurd waarin ik mij bereid verklaard om aan de test mee te doen, in het kader van de wat "oudere" Ziggo gebruiker, want die zijn er ook genoeg.
Reputatie 7
Badge +35
Ah, goed gezien @N.N., ik zag, na goed kijken ook de naam en het klantnummer in de Quote.

Dat kan @Sander Ziggo dan weghalen.
Reputatie 7
Ik heb me net ook aangemeld maar ik weet niet of dat nodig was omdat ik al in het testpanel zit/zat

Als je al in het klantpanel zit, hoef je je niet opnieuw aan te melden. 😃
Ik heb me net ook aangemeld maar ik weet niet of dat nodig was omdat ik al in het testpanel zit/zat

Als je al in het klantpanel zit, hoef je je niet opnieuw aan te melden. :D
Oké bedankt Anne Ziggo. 😉
N.A.V. de modem test (Arris) heb ik blijkbaar ook de mail gekregen om aan nog meer testen mee te doen, even de gegevens mailen aan " community@office.ziggo.nl" was het verzoek, alleen een reply aan dat adres resulteert in de volgende foutmelding.


Hallo @Chrisjuh68,
een reply werkt meestal niet, probeer dit e-mailadres rechtstreeks, dus niet als reply: community@office.ziggo.nl
Zojuist een popup toen ik dit topic bezocht over testen maar had die weggeklikt. Ik ben al tester dus weet niet of ik dat formulier opnieuw moet invullen. Popup is niet meer verschenen.
Dus ik wil even van een moderator weten of ik dat formulier ook moet invullen als ik verder wil testen.
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb me ook weer aangemeld.

Teun
Reputatie 7
Badge +35
@Teun Welkom weer in ons midden.☺
Hallo @twigger,
als je je browser zo ingesteld hebt dat deze de cookies opschoont bij afsluiten krijg je inderdaad die popup steeds weer opnieuw te zien.

Reageer