Sticky

Ziggo producttesten: Hoe werkt het?


Reputatie 7
Het Ziggo Community klantpanel is van alle markten thuis en test er flink op los. Firmware voor verschillende type modems, de nieuwste snufjes van de Ziggo GO app of de nieuwste firmware/apps van de Mediabox XL zijn hier een groot onderdeel van. Je vraagt je misschien af waarom je hier niks over terugvindt op de Community. Dat komt omdat deze testgroepen besloten zijn. Ieder lid van het klantpanel heeft namelijk een Non Disclosure Agreement ondertekend, oftewel een geheimhoudingsplicht.

Wat houdt het klantpanel in?
Naast je reguliere abonnement krijg je in de meeste gevallen een extra modem of mediabox die getest dient te worden. Vervolgens willen we natuurlijk graag van je weten hoe het apparaat werkt en wat er beter kan. Zo stomen we samen alle producten klaar zodat iedereen er gebruik van kan maken. Kortweg noemen we dit de producttesten. De Community is een uitstekend platform om het gesprek aan te gaan met onze klanten en zo alle verbeterpunten te ontdekken. Dankzij ons klantpanel hebben we veel bugs verholpen en verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast gebruiken we het panel ook om klantonderzoeken uit te voeren. Op deze manier weten we altijd wat er speelt om daar vervolgens op in te haken.

Wil jij ook testen?
Jouw mening telt! Ben jij een kritische klant die graag met ons de nieuwste apparatuur en software updates test? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Ben je al lid van het klantpanel of heb je je al aangemeld via e-mail? Dan hoef je de pop-up niet nogmaals in te vullen.

Heb je nog aanvullende vragen of is er nog iets helemaal duidelijk? Laat dan even een berichtje achter.

252 Reacties

Reputatie 7
@JanAssen
Het is alleen toegestaan op verzoek van een moderator een privébericht te versturen. Daarom hebben mijn collega's de optie om hen privé te benaderen uitgeschakeld, mits zij er zelf om verzoeken.

Bij mij staat hij toevallig wel aan (om verschillende redenen) en in dit geval mag jij mij een privébericht sturen. Ik zie je bericht tegemoet.

Ik wil voor de rest wel benadrukken dat het ook bij mij niet de bedoeling is om mij zonder overleg een privébericht te sturen. Ik zal niet reageren op berichten die zonder overleg worden verstuurd.

Dit doen we om te voorkomen dat de Community een "veredelde helpdesk" wordt. We zijn een klant-helpt-klant forum en willen zo veel mogelijk openbaar met jullie communiceren om ervoor te zorgen dat de antwoorden voor iedereen beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +35
@JanAssen Een persoonlijke @mention kan helpen, maar lang niet altijd, bij langere afwezigheid, te druk met andere werkzaamheden enz. enz. enz.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Reputatie 3
Badge
@Serkan Ziggo Ik als tester heb een DM gedaan naar jullie webcare team via twitter, wil je mijn vraag van daaruit oppakken? Het webcare team verwijst mij naar de community maar vanwege de geheimhouding kan ik niets posten en mis ik in deze forumomgeving de mogelijkheid voor DM. (Misschien een dubbele posting maar ik weet nu hoe ik contact op kan nemen)
Reputatie 3
Badge
Ik als tester heb een DM gedaan naar jullie webcare team via twitter, wil je mijn vraag van daaruit oppakken? Het webcare team verwijst mij naar de community maar vanwege de geheimhouding kan ik niets posten en mis ik in deze forumomgeving de mogelijkheid voor DM.
Reputatie 7
Het is ook meer een reminder voor iedereen 🙂
Reputatie 7
Badge +26
@Serkan Ziggo kreeg gister al bericht van Bert zei precies zelfde, was even niet scherp, maar dank je voor het begrip zal het in geheugen zetten 😉
Reputatie 7
@Lelytown
Op dit moment zijn we nog bezig met het maken van een selectie onder alle deelnemers. We laten je snel weten of je er bij zit.

Je ontvangt in ieder geval van ons een e-mail of je bent geselecteerd voor deelname.

@Dave-
Even voor de duidelijkheid zodat er geen misverstanden over ontstaan. Het is inderdaad niet handig om een screenshot te vragen. Je bent onderdeel van het klantpanel, en bent van te voren akkoord gegaan met de NDA. Dat is ook de reden dat je een uitnodiging ontvangt. De uitnodiging is dus ook al onderdeel van je geheimhoudingsplicht 🙂.
Reputatie 7
Badge +35
@Lelytown meestal staat er in die mails iets als:

Uit alle aanmeldingen maken we een selectie.
Deelname aan de test kunnen we niet garanderen. We houden je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +26
Daar heb je weer een punt @Lelytown enige wat ik weet is dat er een update mail is uitgegaan. Een Moderator kan morgen even kijken voor je en dit bevestigen, dan weet je zeker of het wel een echte mail is.

Je kan wel aan de email adres zien dat deze daadwerkelijk van Ziggo is en geen spam.

Misschien helpt deze pagina Hoe herken je email van Ziggo
@Dave ...je mag het toch niet hier bekend is toch zwijgplicht?
Reputatie 7
Badge +26
@Lelytown kan je een screenshot plaatsen van de mail, zonder dat emailadressen bekend wordt, even wegbluren.

Er is wel een mail met Update uitgegaan van Ziggo.
Heb van de week 2 mails gekregen om 2 dingen te testen.Heb me hiervoor aangemeld.Wanneer krijg je te horen of je er bij zit of niet?.Wil ook wel graag een tester zijn:-)
Ik ga me ook eens aanmelden.
Reputatie 7
heb mail gehad zit weer in testpanel mediabox xl
In de mail staat ook dat je kan aangeven als je een Next box hebt of dat je geen zin meer hebt om testsoftware te krijgen.

Tenminste, zo stond het in mijn mail. Verwacht dat de mails het zelfde zijn 🙂
Reputatie 2
Badge +1
heb mail gehad zit weer in testpanel mediabox xl
Reputatie 7
Badge +26
@jethea
Voor jou zekers niet leuk dat je Extra media box xl de geest heeft gegeven en misschien dat @Sander Ziggo of collega kunnen kijken wat ze voor je kunnen betekenen. De Next wordt langzaam uitgerold en in fase's maar ben je aan de beurt krijg je zekers reactie in de mailbox of je Spam/Ongewenste map.
Reputatie 7
Badge +26
had al 2 keer pm gestuurd voor testpanel omdat weer mediabox xl heb o.a ,krijg ik mail als ben toegevoegd?
Aan wie heb je de PM gestuurd en wat verwacht je van de PM.

Als je aanmeld door op de link uit het topic te klikken kan het duren voor je reactie krijgt, niet omdat ze je vergeten zijn, maar omdat het erg druk is en meer aanmeldingen zijn. Heb geduld bij een nieuwe ronde met testen wordt je als je uitgeloot bent, zeker uitgenodigd.
Reputatie 2
Badge +1
had al 2 keer pm gestuurd voor testpanel omdat weer mediabox xl heb o.a ,krijg ik mail als ben toegevoegd?
bericht 21 dagen geleden geplaats en nog steeds geen reaktie pffff?????
Reputatie 6
Badge +3
@stmroozendaal Ook al zijn we hier een beetje off topic, Ik ben al een tester alleen niet van de Next, maar Ik heb dus het zelfde als jij, mijn kleine extra mediabox XL heeft 2 maanden geleden ook de geest gegeven en nu kan ik boven ook niet meer mijn opgenomen programma’s bekijken. Ik had ook de Humax terug gezet, maar die Humax neemt ook niet goed meer op, ik krijg steeds mislukte opnames.
Dus heb ik de Humax ook maar in de kast gezet, die mogen ze ook hebben, want kijken kan ik ook via de ziggo Go app met de Google Chrome cast en ik krijg zo ook een mooie Netflix en Videoland boven en dat kon ook weer niet met de Humax, wat een gedoe.
Mij was ook gezegd dat ik na het testen, ongeveer eind maart, de nieuwe mediabox zou krijgen (misschien een beetje te voorbarig en onterecht door een wat onwetende helpdesk medewerker) maar helaas, ik ben nog steeds geen Next rijker.
Voor beneden heb ik geen haast hoor, daar heb ik nu echt een heel mooi beeld, alleen heb ik daar wel zo nu en dan een enkele keer even een stotter of kleine bevriezing, maar daar kan ik nog wel mee leven als het niet gekker wordt......
Dus inderdaad we wachten geduldig af. Ik ga nu mijn opgenomen programma’s beneden maar afkijken want je weet maar nooit, stel de Next komt toch binnenkort, dan ben ben ik mijn opnames ook weer kwijt....... Ha,ha, het is ook altijd wat.......Vol verwachting klopt ons hart........
Reputatie 2
Badge +1
had al 2 keer pm gestuurd voor testpanel omdat weer mediabox xl heb o.a ,krijg ik mail als ben toegevoegd?
Je kunt een MBXL Extra laten vervangen door een andere, als ie niet werkt.
Of bedoel je de Next?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/specificaties/

Dat is een geheel ander kastje dan de MBXL.
Ik hoef niet te testen, maar ik wacht met smart op de mogelijkheid dat ik in mijn slaapkamer dezelfde mogelijkheden heb als die ik in de huiskamer heb. Dus dat ik een opgenomen programma in de slaapkamer kan bekijken. De eerste werkte niet en die heb ik teruggestuurd en heb nu een Humax. Maar ik hoop nog steeds op de extra mediabox. Komt die er écht aan?
Reputatie 7
Het komt vanzelf wel goed. Zodra het mogelijk is dan komt die vanzelf naar buiten voor iedereen. Wachten duurt altijd lang 😉
Reputatie 2
Badge +1
ook weer aangemeld voor testpanel heb vanaf dinsdag weer mediabox xl met pakket alles in 1 compleet
Reputatie 1
had meegedaan met horizonbox upc test maar met de nieuwe nextbox gemist jammer dan maar hopen op de soft launch dat ik er toch nog bij zit

Reageer