Sticky

Ziggo producttesten: Hoe werkt het?


Reputatie 7
Het Ziggo Community klantpanel is van alle markten thuis en test er flink op los. Firmware voor verschillende type modems, de nieuwste snufjes van de Ziggo GO app of de nieuwste firmware/apps van de Mediabox XL zijn hier een groot onderdeel van. Je vraagt je misschien af waarom je hier niks over terugvindt op de Community. Dat komt omdat deze testgroepen besloten zijn. Ieder lid van het klantpanel heeft namelijk een Non Disclosure Agreement ondertekend, oftewel een geheimhoudingsplicht.

Wat houdt het klantpanel in?
Naast je reguliere abonnement krijg je in de meeste gevallen een extra modem of mediabox die getest dient te worden. Vervolgens willen we natuurlijk graag van je weten hoe het apparaat werkt en wat er beter kan. Zo stomen we samen alle producten klaar zodat iedereen er gebruik van kan maken. Kortweg noemen we dit de producttesten. De Community is een uitstekend platform om het gesprek aan te gaan met onze klanten en zo alle verbeterpunten te ontdekken. Dankzij ons klantpanel hebben we veel bugs verholpen en verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast gebruiken we het panel ook om klantonderzoeken uit te voeren. Op deze manier weten we altijd wat er speelt om daar vervolgens op in te haken.

Wil jij ook testen?
Jouw mening telt! Ben jij een kritische klant die graag met ons de nieuwste apparatuur en software updates test? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Ben je al lid van het klantpanel of heb je je al aangemeld via e-mail? Dan hoef je de pop-up niet nogmaals in te vullen.

Heb je nog aanvullende vragen of is er nog iets helemaal duidelijk? Laat dan even een berichtje achter.

234 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
@stmroozendaal Ook al zijn we hier een beetje off topic, Ik ben al een tester alleen niet van de Next, maar Ik heb dus het zelfde als jij, mijn kleine extra mediabox XL heeft 2 maanden geleden ook de geest gegeven en nu kan ik boven ook niet meer mijn opgenomen programma’s bekijken. Ik had ook de Humax terug gezet, maar die Humax neemt ook niet goed meer op, ik krijg steeds mislukte opnames.
Dus heb ik de Humax ook maar in de kast gezet, die mogen ze ook hebben, want kijken kan ik ook via de ziggo Go app met de Google Chrome cast en ik krijg zo ook een mooie Netflix en Videoland boven en dat kon ook weer niet met de Humax, wat een gedoe.
Mij was ook gezegd dat ik na het testen, ongeveer eind maart, de nieuwe mediabox zou krijgen (misschien een beetje te voorbarig en onterecht door een wat onwetende helpdesk medewerker) maar helaas, ik ben nog steeds geen Next rijker.
Voor beneden heb ik geen haast hoor, daar heb ik nu echt een heel mooi beeld, alleen heb ik daar wel zo nu en dan een enkele keer even een stotter of kleine bevriezing, maar daar kan ik nog wel mee leven als het niet gekker wordt......
Dus inderdaad we wachten geduldig af. Ik ga nu mijn opgenomen programma’s beneden maar afkijken want je weet maar nooit, stel de Next komt toch binnenkort, dan ben ben ik mijn opnames ook weer kwijt....... Ha,ha, het is ook altijd wat.......Vol verwachting klopt ons hart........
Reputatie 2
had al 2 keer pm gestuurd voor testpanel omdat weer mediabox xl heb o.a ,krijg ik mail als ben toegevoegd?
Je kunt een MBXL Extra laten vervangen door een andere, als ie niet werkt.
Of bedoel je de Next?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/specificaties/

Dat is een geheel ander kastje dan de MBXL.
Ik hoef niet te testen, maar ik wacht met smart op de mogelijkheid dat ik in mijn slaapkamer dezelfde mogelijkheden heb als die ik in de huiskamer heb. Dus dat ik een opgenomen programma in de slaapkamer kan bekijken. De eerste werkte niet en die heb ik teruggestuurd en heb nu een Humax. Maar ik hoop nog steeds op de extra mediabox. Komt die er écht aan?
Reputatie 7
Het komt vanzelf wel goed. Zodra het mogelijk is dan komt die vanzelf naar buiten voor iedereen. Wachten duurt altijd lang 😉
Reputatie 2
ook weer aangemeld voor testpanel heb vanaf dinsdag weer mediabox xl met pakket alles in 1 compleet
had meegedaan met horizonbox upc test maar met de nieuwe nextbox gemist jammer dan maar hopen op de soft launch dat ik er toch nog bij zit
De test loopt op zijn eind. Er zijn dus geen nieuwe testers meer nodig. Er loopt inmiddels immers een pilot voor commerciele uitrol.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-softlaunch-mediabox-next-in-gang-gezet-echte-marktintroductie-later/
Ik zou ook graag de nieuwe 4k mediabox willen testen op mijn LG C8 tv. Erg benieuwd wat voor verbeteringen en nieuwe functionaliteiten dit met zich mee zal brengen.
Goede 4K Content is, buiten Blueray, zeer beperkt beschikbaar via Ip. Dat zal nog wel aardig wat jaartjes zo blijven. Dat heeft niks met Ziggo te maken,. Ze kunnen moeilijk iets aanbieden, dat er niet is.
Netflix heeft bv wel wat bij het duurste abo, maar die is van matige kwaliteit, wegens te lage bitrate.
Een 4K-TV is gericht op een verdere toekomst, maar is gelukkig ook prima te gebruiken voor opgeschaalde SD- of HD-beelden.
Ik ben helemaal klaar voor 4K. Dikke 4K tv, mooie 4K reciever, flinke speakersetup. De 4K bluray films zijn geweldig om te zien; helaas blijft ziggo nu nog achter op mijn setup 😞
Reputatie 7
Badge +15
Archking schreef:

Begrijp mij niet verkeerd ik denk dat iedereen de begin post leest en zich aanmeldt en vervolgens in dit topic zijn voorkeur aangeeft. Lijkt mij inderdaad geen meerwaarde hebben dat je elke keer de link van dit eigen topic opnieuw post.


Ik begrijp je niet verkeerd, ik snap je 😉
Reputatie 7
Oh ja, misschien is dit handiger:

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Al hoewel dit ook weer in de begin tekst staat van deze topic 😛
Begrijp mij niet verkeerd ik denk dat iedereen de begin post leest en zich aanmeldt en vervolgens in dit topic zijn voorkeur aangeeft. Lijkt mij inderdaad geen meerwaarde hebben dat je elke keer de link van dit eigen topic opnieuw post.
Reputatie 7
Badge +15
imars schreef:


xGarfieldx-Dave schreef:


Archking schreef:

Graag wil ik meedoen aan een test voor Ziggo app voor de Apple tv 4.

Mocht je je willen opgeven voor testen die in de toekomst plaats gaan vinden,
kijk dan snel in dit topic hoe.

Je stuurt iedere keer de link van de huidige topic 🙄


Ja dan kom je in het begin en daar staat deze Hier kan je opgeven als tester die staat in het begin van de uitleg
xGarfieldx-Dave schreef:


Archking schreef:

Graag wil ik meedoen aan een test voor Ziggo app voor de Apple tv 4.

Mocht je je willen opgeven voor testen die in de toekomst plaats gaan vinden,
kijk dan snel in dit topic hoe.


Je stuurt iedere keer de link van de huidige topic 🙄
Reputatie 7
Badge +15
Archking schreef:

Graag wil ik meedoen aan een test voor Ziggo app voor de Apple tv 4.



Mocht je je willen opgeven voor testen die in de toekomst plaats gaan vinden,
kijk dan snel in dit topic hoe.
Graag wil ik meedoen aan een test voor Ziggo app voor de Apple tv 4.
Reputatie 7
Badge +15
imars schreef:

Heb me aangemeld. Ik zou heel erg graag de Ziggo Go willen testen op m’n Apple TV. Heb niks anders dan gezeik met m’n mediabox xl. Ben klaar met de decoder gebeuren. Iedere keer als er storing is, stream ik vanaf de Ziggo Go app naar m’n Apple TV en dat werkt nog beter dan m’n decoder. Kan niet wachten totdat ik de Ziggo Go app op m’n Apple TV heb.


Mocht je je willen opgeven voor testen die in de toekomst plaats gaan vinden, kijk dan snel in dit topic hoe.
Heb me aangemeld. Ik zou heel erg graag de Ziggo Go willen testen op m’n Apple TV. Heb niks anders dan gezeik met m’n mediabox xl. Ben klaar met de decoder gebeuren. Iedere keer als er storing is, stream ik vanaf de Ziggo Go app naar m’n Apple TV en dat werkt nog beter dan m’n decoder. Kan niet wachten totdat ik de Ziggo Go app op m’n Apple TV heb.
Reputatie 7
Badge +19
tschrijer schreef:

Hallo! Ik ben benaderd om de Android TV of Fire TV App te proberen echter bezit ik enkel Apple producten en een LG televisie. Kan ik ergens doorgeven voor welke platformen ik benaderd wil worden?




Zo heel vaak komt er geen nieuwe test, gewoon niet reageren als je niet mee wil/kan doen.
Hallo! Ik ben benaderd om de Android TV of Fire TV App te proberen echter bezit ik enkel Apple producten en een LG televisie. Kan ik ergens doorgeven voor welke platformen ik benaderd wil worden?
Ook ik heb mij zojuist aangemeld als tester.
Na een jaartje naar een andere provider te zijn gegaan, weer terug bij Ziggo.
Nu zonder (vroeger verplichte) tv decoder.

Hopelijk kan ik nog tester worden voor de Android TV en/of Apple TV App.
Of komt hij er nu snel aan voor alle klanten?

Daarnaast hoop ik op meer modem opties voor het kiezen van zowel IPv4 en IPv6 zoals bijvoorbeeld wel IPv4 port forwarding maar voor de rest voorkeur van IPv6 stack.
Gedaan
Reputatie 7
Badge +31
@Jurriaan62 Mocht je je willen opgeven voor testen die in de toekomst plaats gaan vinden, kijk dan snel in dit topic hoe.

Lycke van Ziggo schreef: Ik wil mee testen. Kan dat?
Een veel gelezen vraag is of jullie je nog kunnen aanmelden voor testen.
Momenteel zijn we niet op zoek naar nieuwe testers voor de nieuwe mediabox.

Reageer