Sticky

Ziggo producttesten: Hoe werkt het?


Reputatie 7
Het Ziggo Community klantpanel is van alle markten thuis en test er flink op los. Firmware voor verschillende type modems, de nieuwste snufjes van de Ziggo GO app of de nieuwste firmware/apps van de Mediabox XL zijn hier een groot onderdeel van. Je vraagt je misschien af waarom je hier niks over terugvindt op de Community. Dat komt omdat deze testgroepen besloten zijn. Ieder lid van het klantpanel heeft namelijk een Non Disclosure Agreement ondertekend, oftewel een geheimhoudingsplicht.

Wat houdt het klantpanel in?
Naast je reguliere abonnement krijg je in de meeste gevallen een extra modem of mediabox die getest dient te worden. Vervolgens willen we natuurlijk graag van je weten hoe het apparaat werkt en wat er beter kan. Zo stomen we samen alle producten klaar zodat iedereen er gebruik van kan maken. Kortweg noemen we dit de producttesten. De Community is een uitstekend platform om het gesprek aan te gaan met onze klanten en zo alle verbeterpunten te ontdekken. Dankzij ons klantpanel hebben we veel bugs verholpen en verbeteringen doorgevoerd. Daarnaast gebruiken we het panel ook om klantonderzoeken uit te voeren. Op deze manier weten we altijd wat er speelt om daar vervolgens op in te haken.

Wil jij ook testen?
Jouw mening telt! Ben jij een kritische klant die graag met ons de nieuwste apparatuur en software updates test? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken.

Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen. Dus wil jij ons in de toekomst helpen? Vul dan de pop-up in die naar voren komt op deze pagina. Komt de pop-up niet naar voren? Klik dan hier.

Ben je al lid van het klantpanel of heb je je al aangemeld via e-mail? Dan hoef je de pop-up niet nogmaals in te vullen.

Heb je nog aanvullende vragen of is er nog iets helemaal duidelijk? Laat dan even een berichtje achter.

200 Reacties

Ik ben benaderd door Serkan Ziggo om mee te gaan testen. Mijn interesses zijn digitale teevee en internet...
Heb me zonet, zoals gevraagd, per e-mail aangemeld.
Reputatie 3
Vond dit in mijn mailbox. Quote: Je hebt post. Serkan Ziggo heeft je namelijk een privébericht gestuurd. Reageren? Klik hier. Tot snel."
Heb meteen geklikt. Vind dan een bericht over diverse testen.
Ben natuurlijk - evenals in het verleden - gaarne bereid om mee te doen aan testen, maar vind dan in bovenstaand bericht de volgende quote: "Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen."
Waarom wordt ik dan benaderd en wordt mij verzocht om snel te reageren?
Tot slot er wordt bericht over een vragenlijst, maar waar vindt men die of de link er naar toe? Niet in bovenstaand bericht.
Hallo @emtee
Dit is de vragenlijst zoals het binnen dit topic staat:

Er is in het bericht gevraagd bovenstaande vragenlijst te kopiëren naar een te versturen e-mail en daar de vragenlijst te beantwoorden.
Achter die vragen kun je dus ja of nee invullen en een aanvulling, dat je bijvoorbeeld Ziggo Go wèl wil testen, maar géén decoders.
Duidelijk genoeg zo?

*** reactie aangepast ***
Je kan je interesse voor product testen via deze link kenbaar maken.
Reputatie 7
emtee schreef:

Vond dit in mijn mailbox. Quote: Je hebt post. Serkan Ziggo heeft je namelijk een privébericht gestuurd. Reageren? Klik hier. Tot snel."
Heb meteen geklikt. Vind dan een bericht over diverse testen.
Ben natuurlijk - evenals in het verleden - gaarne bereid om mee te doen aan testen, maar vind dan in bovenstaand bericht de volgende quote: "Kan ik me hier ook voor aanmelden?
Dat kan zeker! Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op korte termijn geen nieuwe testers nodig zijn, maar dit kan natuurlijk snel veranderen."
Waarom wordt ik dan benaderd en wordt mij verzocht om snel te reageren?
Tot slot er wordt bericht over een vragenlijst, maar waar vindt men die of de link er naar toe? Niet in bovenstaand bericht.



@emtee, we vragen je om je zo snel mogelijk aan te melden omdat we bij een eventuele werving met beperkte ruimte de mensen die zich als eerste hebben aangemeld ook de eerste kans geven. Het komt echter niet vaak voor dat we niet iedereen uitnodigen. Wat betreft je tweede vraag, de vragenlijst waar mijn collega Sander het over heeft zijn de vragen hieronder. Het zijn niet direct vragen, maar zijn verzoek is naar mijn inzicht duidelijk.

*** reactie aangepast ***
Je kan je interesse voor product testen via deze link kenbaar maken.
Heb zojuist de mail verstuurd waarin ik mij bereid verklaard om aan de test mee te doen, in het kader van de wat "oudere" Ziggo gebruiker, want die zijn er ook genoeg.
Hallo @Chris44,
wat is nu de vraag, je kopieert enkel de topicvraag?
Hi NN, Ik heb het hele blok gekopieerd en mijn klanten nummer er bij gevoegd. Met nog weat prive aanvulling mbt niet beschikbare tijden. Dus op alle drie de vragen accoord om mee te doenb.
Groet Chris
Reputatie 7
Badge +31
@peter.s Wat is je vraag of opmerking?
Be rt schreef:

@peter.s Wat is je vraag of opmerking?


Hallo @Be rt en @peter.s,
Men leest niet goed, het is de bedoeling dat aangeschreven klanten per e-mail reageren en niet binnen het topic hun persoonlijke gegevens achter laten.
Reputatie 7
Badge +31
Ah, goed gezien @N.N., ik zag, na goed kijken ook de naam en het klantnummer in de Quote.

Dat kan @Sander Ziggo dan weghalen.
@Sander Ziggo ik heb mij aangemeld als tester, er zou ook een speciaal deel op het forum zijn echter zie ik deze niet, kan dat?
mennob88 schreef:

@Sander Ziggo ik heb mij aangemeld als tester, er zou ook een speciaal deel op het forum zijn echter zie ik deze niet, kan dat?


Hallo @mennob88,
Er wordt pas een besloten deel in het forum geopend op het moment dat je werkelijk aan een test meedoet.
Daar word je dan per e-mail over geïnformeerd door de leiding van het testteam.
Reputatie 7
Badge +31
@N.N. was al meer dan duidelijk genoeg. ***mijn overbodige tekst verwijderd***
Als ik mail van ik wil graag meedoen met tests bijvoorbeeld voor internet en er komt een test word ik dan op de hoogte gesteld en moet ik dan accepteren of niet accepteren of word het gewoon doorgevoerd?
Reputatie 7
nickvh schreef:

Als ik mail van ik wil graag meedoen met tests bijvoorbeeld voor internet en er komt een test word ik dan op de hoogte gesteld en moet ik dan accepteren of niet accepteren of word het gewoon doorgevoerd?



Hoi Nick, je hebt niet direct een verplichting om mee te doen. Door het aanmelden wordt je toegevoegd aan het klantpanel. Dit houdt in dat je voor elke nieuwe test een uitnodiging krijgt via e-mail, als jij niet mee wil doen aan de test dan hoeft het niet. Je hebt dus geen verplichting om mee te doen aan een test. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten.
Ik heb me net ook aangemeld maar ik weet niet of dat nodig was omdat ik al in het testpanel zit/zat
Reputatie 7
Badge +11
Volgens mij de bestaande Klantpanel testers blijven in het systeem tot je afmeld en weer een keer aan wilt melden.
Reputatie 7
twigger schreef:

Ik heb me net ook aangemeld maar ik weet niet of dat nodig was omdat ik al in het testpanel zit/zat



Als je al in het klantpanel zit, hoef je je niet opnieuw aan te melden. 😃
Anne B Ziggo schreef:

twigger schreef:

Ik heb me net ook aangemeld maar ik weet niet of dat nodig was omdat ik al in het testpanel zit/zat



Als je al in het klantpanel zit, hoef je je niet opnieuw aan te melden. :D

Oké bedankt Anne Ziggo. 😉
Badge
N.A.V. de modem test (Arris) heb ik blijkbaar ook de mail gekregen om aan nog meer testen mee te doen, even de gegevens mailen aan " community@office.ziggo.nl" was het verzoek, alleen een reply aan dat adres resulteert in de volgende foutmelding.

Chrisjuh68 schreef:

N.A.V. de modem test (Arris) heb ik blijkbaar ook de mail gekregen om aan nog meer testen mee te doen, even de gegevens mailen aan " community@office.ziggo.nl" was het verzoek, alleen een reply aan dat adres resulteert in de volgende foutmelding.


Hallo @Chrisjuh68,
een reply werkt meestal niet, probeer dit e-mailadres rechtstreeks, dus niet als reply: community@office.ziggo.nl
Badge
N.N. schreef:


Hallo @Chrisjuh68,
een reply werkt meestal niet, probeer dit e-mailadres rechtstreeks, dus niet als reply: community@office.ziggo.nl



@@N.N.
Het lijkt te werken, heb het maar los verstuurd en nog niet terug gekregen.
Thanx!! 😀
@@N.N.
Het lijkt te werken, heb het maar los verstuurd en nog niet terug gekregen.
Thanx!! 😀[/quote]
Graag gedaan!
ik heb ook het formulier ingestuurd

hoor je ook een mail terug te krijgen ?

Reageer