Wisperbird

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ziggo GO app AUB niet beëindigen !!

Op oudere Hardware heeft ZiggoGo.TV problemen.
Hier een voorbeeld van mijn MSI Core Duo.

Zoals U ziet wordt de CPU voor bijna 100% belast, waardoor het soms hapert.

 

Hier de zelfde PC maar nu gebruik ik de Ziggo GO app

Zoals u kunt zien is de belasting van de CPU normaal en de doorvoer van het netwerk duidelijk lager. Beide screendumps zijn kort na elkaar gemaakt. Is reproduceerbaar.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

 

Jullie zijn duidelijk niet blij met het feit dat de Windows Ziggo GO app gaat verdwijnen. Ik begrijp de wens deze te houden, zeker wanneer ik alles wat jullie hier noemen op een rijtje zet. Natuurlijk deel ik dit intern met de mensen die hierover gaan en zet ik jullie feedback door.  Wel moet ik zeggen dat ik bang ben dat de voorgenomen wijziging niet tegengehouden gaat worden, maar ik ga mijn best doen :-). 

 

Aan dit wil ik nog wel toevoegen dat ik je reacties op @Dave- van gister verre van respectvol vind, @Wisperbird . En ik wil je dan ook direct verzoeken om je te houden aan de huisregels die op dit forum gelden. Laten we het voor iedereen gezellig houden. 

Bekijk in context

53 Reacties 53
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De windows10 app gaat stoppen maar er zijn genoeg alternatieven zie maar in dit topic

 

Ziggo stopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10

Wisperbird
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Dave- 

Nou , super expert of niet, dit had ik zelf allang gevonden en alternatieven, laat me niet lachen.

Mocht je Ziggo TV bedoelen, dan moet je mijn post maar eens lezen.
Dan zie je dat ZiggoTV niet werkt.

Er is een enkeling die problemen had/heeft met de app, de rest wil liever de app.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Wisperbird 

Je kan wel tegen mij uitvallen maar ik kan hier ook weinig aan doen, ik geef beleefd antwoord en sta je netjes te woord en gaf een alternatief. 

Ik heb zelf de Windows10 app mogen uitproberen en nergens problemen mee, en ben ook maar een klant net als jou. En klanten die dit zo uitzoeken juichen we alleen maar toe, waren er maar meer. 

Ik verwees alleen naar een topic toe voor alternatief.

 

De Windows10 app functioneerde hier ook prima zonder klachten. 

Wisperbird
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Beste Dave,

Ziggo TV is geen alternatief, dat is mijn punt.
En als jij zegt er zijn genoeg alternatieven, noem er dan eens een paar. (behalve Ziggo TV)
Nee sorry, je hebt gewoon even een snelle reactie ingetikt om je status te verhogen, zonder mijn post echt te lezen. En dat is onvriendelijk.

Bij Tweakers krijg je alleen karma als TS wat kan met jouw antwoord.

Wisperbird
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik wacht dus op een antwoord van een Ziggo medewerker.
Dit is geen vraag. Daarom staat hij ook bij aankomende product testen.
Wist zo gauw niet waar ik hem moest plaatsen.
De Ziggo helpdesk adviseerde mij het hier te melden.
Ze hebben blijkbaar geen mogelijkheid om deskundige feedback te ontvangen.
Triest maar waar.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Ik ben benieuwd of je dezelfde problemen ervaart met lichtgewicht browser Opera (https://www.opera.com/download).

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wisperbird wrote:

Ik wacht dus op een antwoord van een Ziggo medewerker.
Dit is geen vraag. Daarom staat hij ook bij aankomende product testen.
Wist zo gauw niet waar ik hem moest plaatsen.
De Ziggo helpdesk adviseerde mij het hier te melden.
Ze hebben blijkbaar geen mogelijkheid om deskundige feedback te ontvangen.
Triest maar waar.

Dan zal je die krijgen ook, hoop dat je daar wel goed antwoord van krijgt, en deze zal ik even voor je erbij halen. Succes verder hoop dat een Ziggo medewerker je wel normaal kan te woord staan aangezien dit een klant helpt klant forum is en niks met status of karma te maken heeft.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wisperbird wrote:

Ik wacht dus op een antwoord van een Ziggo medewerker.
Dit is geen vraag. Daarom staat hij ook bij aankomende product testen.
Wist zo gauw niet waar ik hem moest plaatsen.
De Ziggo helpdesk adviseerde mij het hier te melden.
Ze hebben blijkbaar geen mogelijkheid om deskundige feedback te ontvangen.
Triest maar waar.

 

Vervelend……..maar het antwoord wat je gaat krijgen is : we zetten de app uit ! . 

Ziggo gaat de app niet live houden voor jou “ alleen “ en of de andere gebruikers die een soortgelijk probleem hebben.

Vind het overigens wel bijzonder dat je pc er problemen mee krijgt / heeft .

Onderstaand is die van mij.

 

 

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes
Dave- wrote:

De windows10 app gaat stoppen maar er zijn genoeg alternatieven zie maar in dit topic

 

Ziggo stopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10


Alternatieven:

Mijn niet eens zo oude Android telefoon werkt niet meer met de Ziggo GO app. Mijn al wat oudere android tablet dus ook niet (werkte vroeger dus wel prima.) Ik heb geen geld (over) voor een iPhone.

Dan blijft over onze Windows 10 dozen. Die werkten tot dusverre prima voor de hele familie met de Windows Ziggo GO app. Echter sinds de aankondiging van het afschaffen van de Windows Ziggo GO app (ongeveer een maand geleden) moeten we telkens opnieuw aanmelden. Dat is voor mij als hoofdgebruiker geen probleem maar mijn huisgenoten krijgen niet de inloggegevens van het “mijn Ziggo” account. Je kunt hiermee immers alles in jouw Ziggo en Vodafone omgeving aanpassen - pakketje er bij, dure film kijken en zelfs een vervangende sim kaart bestellen op een ander adres. Zo kan jouw telefoon nummer worden gestolen en misbruikt voor criminele doeleinden. Vertrouw jij jouw puber zoons wel met jouw mijn Ziggo inloggegevens?

Ik ken inmiddels de inlog gegevens uit mijn hoofd van het mijn Ziggo beheer account die je normaal maar eens in de paar jaar zou hoeven gebruiken.

Het alternatief ziggogo.tv werkt wel op een Windows doos maar vreet inderdaad flink meer resources. Op mijn stevige desktop gaat dat goed maar op laptops krijg je regelmatig haperend beeld en ik heb al eens een laptop zien crashen. Bij ziggogo.tv moet je ook telkens opnieuw aanmelden.

Marco1861 wrote:

Ik ben benieuwd of je dezelfde problemen ervaart met lichtgewicht browser Opera (https://www.opera.com/download).


Marco1861, Helaas, Opera werkt niet - niet af te spelen. Naast de door Ziggo gepromote chrome browsers (Google Chrome en de nieuwe Microsoft Edge) werkt het wel met Firefox. Firefox heeft het voordeel dat die is gebouwd voor veiligheid en al standaard de foute cookies en andere vuiligheid van websites blokkeert. Jouw privacy wordt niet afgeluisterd zoals bij de chrome browsers. Helaas werkt ziggogo.tv ook niet in Google Chrome en Firefox op mijn android smartphone - niet af te spelen.

Alle browsers die met ziggogo.tv werken verbruiken significant meer cpu en grafische processor want zo is de webpagina nu eenmaal gebouwd.

Ook moet je in ziggogo.tv elke keer opnieuw aanmelden met je “mijn Ziggo” account wat het gebruik door de huisgenoten serieus beperkt. De reclame van Ziggo dat je maar een keer hoeft aan te melden klopt niet meer en dat je huisgenoten ook overal kunnen kijken dus ook niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Wisperbird “Op oudere Hardware heeft ZiggoGo.TV problemen.
Hier een voorbeeld van mijn MSI Core Duo.”

Ik zie in de browser Chrome een dubbel percentage processor belasting dan in de nieuwe browser Edge met Chromium met Ziggo Go TV, is dat bij jou ook zo?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

 

Ik verwacht dat het antwoord van een Ziggo medewerker niet veel anders zal zijn, dan dat het besluit, om ondersteuning van de app te beëindigen, vanuit de top van Liberty Global is genomen, en ingegeven door, althans bij mij, en waarschijnlijk ook bij de dienstdoende medewerkers op de community, onbekende redenen.

 

Ik denk dat jij, en ook andere liefhebbers van de app, een roepende in de woestijn zullen blijven en het daarmee moeten doen.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Marco1861, Helaas, Opera werkt niet - niet af te spelen. Naast de door Ziggo gepromote chrome browsers (Google Chrome en de nieuwe Microsoft Edge) werkt het wel met Firefox. 

 

Opera: 

 

 

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes

Marco1861,

Bij een tweede test werkt Opera wel bij mij, Het zegt op zich zelf ook al iets dat dezelfde test de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Dat is niet wat ik noem betrouwbaar en daarmee wil ik niet direct Opera de schuld geven.

Opera draait bij mij op een oudere laptop met i5 processor. Het cpu gebruik zit rond de 65-70%. Er is geen aparte grafische processor. Opera lijkt zuiniger in het geheugen gebruik dan Firefox en zeker dan Chrome. Dat komt omdat Firefox meerdere threads klaar zet om delen van het werk sneller uit te kunnen voeren. Firefox heeft daarbij een maximum aantal threads (8 of zo) zodat het geheugengebruik beperkt blijft als je heel veel websites open hebt staan. Chrome gebruikt ook meerdere threads en geheugen maar heeft niet de beperking op geheugengebruik die Firefox heeft. Opera zal minder geheugen gebruiken als je één website opent maar als je er meer tegelijk open hebt staan dan loopt ook daar het geheugen gebruik op en/of neemt de snelheid af.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@kb1 Als jou Toestel niet hoger dan android 5 kan moet je alternatief zoeken.

 

En blijft windows10 over.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
kb1 wrote:

Opera draait bij mij op een oudere laptop met i5 processor. Het cpu gebruik zit rond de 65-70%. Er is geen aparte grafische processor. Opera lijkt zuiniger in het geheugen gebruik dan Firefox en zeker dan Chrome. 

 

Is ook nogal een verschil of je een i5 hebt of een 15 jaar oude dualcore die al 60+% resources nodig heeft om alleen windows 10 nog aan te kunnen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik vermoed dat er via de Ziggo Go TV een hogere resolutie weergegeven wordt dan met de Ziggo Go app, waardoor de processor die ook het beeld bewerkt veel hoger belast wordt.

 

 

kb1

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 96Likes
Be rt wrote:

Ik vermoed dat er via de Ziggo Go TV een hogere resolutie weergegeven wordt dan met de Ziggo Go app, waardoor de processor die ook het beeld bewerkt veel hoger belast wordt.

Be rt,

De resolutie van ziggogo.tv is niet hoger dan van de Windows Ziggo GO app. Het heeft daarnaast geen zin om voor een laag resolutie scherm een hoog resolutie beeld uit te rekenen. Ik kan niet zeggen of Ziggo GO (app of website) zo slim is om eerst te kijken naar de netwerk bandbreedte en scherm resolutie om daarna mogelijk minder data op te vragen. (ziggogo.tv krijgt een hele stroom met .mp4 bestanden.) Die data is flink (6-8 Mbps) maar ik denk dat dat niet verschilt tussen app en website. Er is wel een verschil in hoeveel data wordt gebuffered op de PC (de app buffered veel meer en is dus minder gevoelig voor data hiks.)

Ik heb proefondervindelijk kunnen bepalen dat mijn TV een scherper beeld heeft als hij rechtstreeks via de antenne kabel werkt vergeleken met ziggogo.tv via laptop en HDMI kabel.

Naast de architectuur van de webpagina die een groot deel van het werk moet doen met javascript code vergeleken met de Windows Ziggo GO app die alles in een gecompileerd programma doet heb je ook nog te maken met DRM. De mp4 bestanden zijn versleuteld en op je pc moet een DRM module (van Adobe) dat weer ontsleutelen. Die DRM module wordt als plug-in geleverd bij Firefox. Ik weet niet hoe ze dat bij Chrome en Edge doen. Een losse module zal al gauw meer overhead opleveren.

Wat ik tot dusverre lees en zelf heb gezien is dat het nauwelijks uitmaakt welke browser je gebruikt. Ziggogo.tv gebruikt altijd een factor 8-10 meer resources dan de Windows Ziggo GO app.

Wisperbird
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

@Be rt 

Het heeft niets met resolutie te maken denk ik.
Het is de zelfde PC met het zelfde beeldscherm.
Bovendien is de data waarde bij een screendump niet bepalend.
Die varieert, alleen uit de grafiek kan men conclusies trekken. (maar dat zag je al)

Chrome en Edge zijn verschillend, voor Chrome ontwikkelde Ziggo een speciale app.

Waar het om gaat is dat veel mensen niet het geld hebben om de laatste nieuwe hardware aan te schaffen. Dat ik op een zwaardere PC geen problemen heb heeft hier niets mee van doen.
Waarom een goed werkende app weg gooien als je weet dat je veel mensen er een plezier mee kan doen.
Windows ontwikkelde Windows 8, met tegels, maar niemand zat op deze verbetering te wachten, dus keerde MS terug op haar schreden.

Het zou Ziggo sieren als ze dit ook deden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Wisperbird Je hebt gelijk, de buffering is anders en dat geeft een scheef beeld in de waarden die getoond worden.

“Chrome en Edge zijn verschillend, voor Chrome ontwikkelde Ziggo een speciale app.”

Edge draait ook op Chromium en op beiden is de browser app te downloaden en te draaien.

Ik heb nog even gekeken of er verschil is in puur de browser gebruiken of de app die te downloaden is voor Ziggo Go TV, beiden gebruiken bij mij rond de 17% van het processorvermogen.

17% Ziggo Go TV via Edge Chromium browser.
17% via de Ziggo Go TV app via de Edge Chromium browser.

Deze app is te downloaden voor Chrome en Edge Chromium.

 

Uitgelicht topic