Bimbaxer

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Test Android TV

Kan ik nog deelnemen aan de test voor de Ziggo Go app voor android TV? Ik heb namelijk een Nvidia Shield die ik graag zou willen inzetten voor de test.

Groet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Alle testen zijn op dit moment vol maar hier in dit Topic Zo Werkt het Product testen kan je lezen hoe het werkt en aanmelden zie de link hieronder.

Aanmelden als tester kan je Hier doen

Bekijk in context

82 Reacties 82
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Alle testen zijn op dit moment vol maar hier in dit Topic Zo Werkt het Product testen kan je lezen hoe het werkt en aanmelden zie de link hieronder.

Aanmelden als tester kan je Hier doen
reba12

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Na een paar maanden testen hoop ik snel dat er doorbraak komt.
en dat we allen die een android tv hebben kunnen kijken via deze ziggo go app.
reba12

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb zelf deze test niet gedaan en de info haalt je gewoon van het internet .
14 nov. 2018 - Ziggo is een test gestart met de Ziggo GO-app voor Android TV en Amazon TV. Dat betekent dat de app binnenkort beschikbaar komt.
vandaar dat ik zeg dat ze al een paar maanden aan het testen zijn.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Kijk dat is beter aanduiding en dit is geloofwaardig voor ons allen.

Dank je voor het erbij plaatsen ervan.
AnZo

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Twee maanden verder en nog steeds geen Android TV app. Het testen van de NLziet app waar ik aan meedeed, duurde veel korter.
Bimbaxer
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mee eens AnZo... vind zoiezo dat ze laat zijn met het ontwikkelen van een android tv app.
mbnn

Level 1
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Niet alleen AndroidTV, ook voor AppleTV 🙂 Beide platforms zijn zeer interessant nu.
AnZo

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
mbnn wrote:
Niet alleen AndroidTV, ook voor AppleTV 🙂 Beide platforms zijn zeer interessant nu.


Dit topic gaat toch over Android TV?
jankla01

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Intussen staat de Ziggo GO app gewoon in de google playstore 🙂 Ik draai deze op mijn T9 android tv boxje. Werkt prima. Alleen interface zal nog wat aangepast moeten worden aan gebruik remote ipv muis.
Bimbaxer
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het gaat hier om het OS android tv, niet om de reguliere android OS.
Jos1409

Level 9
  • 355Posts
  • 4Oplossingen
  • 87Likes
Bimbaxer wrote:
Het gaat hier om het OS android tv, niet om de reguliere android OS.

Inderdaad, de T9 draait gewoon op Android Oreo. De Shield op Android TV. En dat is helaas niet hetzelfde jankla01 Het OS Android TV maakt ook geen gebruik van de gewone Google Playstore. Dus ook ik ben benieuwd wanneer Go komt voor Android TV
wjharing

Level 7
  • 137Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
yep, ik zit ook erg te wachten.
Met die mediabox v3 heb ik zo veel problemen, en ik zit ook te wachten op de nieuwe v4 mediabox, die hopelijk nog in Q1 uit komt, maar dat is verre van zeker...

Met een goed werkende Android TV app zou dit al een redelijk alternatief zijn voor die mediabox, maar ook hier is nu het wachten op.
v.overdijk

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook wij wachten met smart net een Sony Android tv gekocht maar geen ziggo go app grr
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Ontwikkeling lijkt al langer bezig te zijn.
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-app-android-apple-tv-33315

Ik zit ook te wachten voor op mijn Philips tv. Heb alle "truukjes" al geprobeerd maar de TV weigert beeld te geven. Anderen met dezelfde TV krijgen het wel aan de praat.
Voor de truukjes en meer info:
https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/ziggo-go-app-op-elke-smart-tv-met-android-installeren-28649/index2.html

Lijkt me toch niet zo moeilijk om een App te maken:
Zorg dat de Afstand bediening werkt ipv de muis en het beeld niet in Portret mode gaat. Dat kijkt zo vervelend.
wjharing

Level 7
  • 137Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
het is inderdaad vrij eenvoudig.

Het enige wat ze hoefde aan te passen was inderdaad fixed landscape mode tussen menu en tv, en de volgorde van de clickable opties op het scherm aan te passen, zodat je afstandsbediening logisch tussen de diverse opties springt.

Maar nu zijn ze volgens mij bezig met heel wat extra toeters en bellen, en dat vergt natuurlijk heel wat extra test tijd, en ontwikkel tijd.

Maar als ze echt toestaan dat je in die app zo goed als je Horizon4 box kan nabootsen (dwz programmas markeren voor opname, en daarna terug streamen (dus niet feitelijk opnemen), dan moet het wel een mooie app gaan worden.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
wjharing wrote:
…..
Maar als ze echt toestaan dat je in die app zo goed als je Horizon4 box kan nabootsen (dwz programmas markeren voor opname, en daarna terug streamen (dus niet feitelijk opnemen), dan moet het wel een mooie app gaan worden.

Ze zouden natuurlijk ook eerst de ZiggoGo app kunnen uitbrengen. En daarna alle toeters en bellen toevoegen. Natuurlijk is het mooi/handig./leuk om de HB4 funktie erin te bouwen om in de cloud op te kunnen nemen en terug kijken. Evenals kunnen downloaden voor onderweg. Als TV gebruiker zou ik al tevreden zijn als ik net als op mijn telefoon de gids kan bekijken en via replay een programma terug kan kijken.

Maar je komt dan op het gebied van de MediaBox funktie en die box zal dan minder nodig zijn. Abonnees kunnen dan naar een minder duur abonnement. Dat is niet iets dat Ziggo zal willen denk ik.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Met replay spelen meteen ook andere rechten dan met zelf opnemen en ben je afhankelijk van toestemming van de rechthebbende. En die hebben lang niet alle programma's vrijgegeven voor replay.
Dus 100% gelijk aan de mediabox zal het niet worden.
wjharing

Level 7
  • 137Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
bloemen64 wrote:

Maar je komt dan op het gebied van de MediaBox funktie en die box zal dan minder nodig zijn. Abonnees kunnen dan naar een minder duur abonnement. Dat is niet iets dat Ziggo zal willen denk ik.


Die media boxen kosten Ziggo ook een hoop geld, de box zelf, onderhoud/service, versturen per post. Hardware word door andere bedrijven gemaakt, terwijl ze meer directe controle hebben over hun eigen app.

Als zo'n box Ziggo €5/m (all in) kost (over 5 jaar), dan kunnen ze de klant bv €3 korting geven en de box achterwege laten, en dan wordt Ziggo er nog steeds beter van.

Dat is tenminste, wanneer Ziggo vooruit denkt...
wjharing

Level 7
  • 137Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
dat is waar. maar ik meen dat je met de nieuwe app ook zou kunnen 'opnemen'
dwz, je kan alleen een opname 'programmeren' vooraf. Wanneer deze 'opname' terug gekeken wordt, zou je stream als een opname beschouwd worden, inclusief originele reclame.
Dat is dan weer anders tov Replay, dat je pas na de uitzending realiseert dat je iets gemist hebt, en het dan toch nog wilt terug kijken (uitzending gemist) eventueel met nieuwe reclame.

Uitgelicht topic