1
Vraag
2
Reageer en help mee
Twan79

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Stapt Ziggo ooit in de glasvezel markt?

Is het voor Ziggo mogelijk om op glasvezel te gaan? Lijkt me de enigste mogelijkheid om in de toekomst hogere bandbreedtes te realiseren? vooral ook voor uploads... Ik vind dat we daar in NL toch wel wat achterlopen. Ik zou dit graag willen testen mocht Ziggo dit ooit gaan doen.

*** Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid ***
13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Zou een mooie test zijn, als Ziggo ook op Glasvezel kan, ik ben voorstander
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
Jazeker zou top zijn maar denk dat dit niet gaat gebeuren en we met coax naar onze huizen verder ook in de toekomst blijven zitten.Maar gezien de positieve ontwikkelingen bij ziggo docsis 3.... komt dat wel goed met de future snelheid van internet en ook de upload gaat hierdoor flink omhoog.Dus waarom glazvezel dan per se nodig is daar kun je ook over twijfelen immers de kabel doet het goed ook qua snelheid ben zeer tevreden hierover "Ziggo ".Ik heb hier de beschikking indien gewenst al ruim 5 jaar over glazvezel ( Binnen in de meterkast gebracht ),maar nee ik blijf bij Ziggo ( lees de Kabel ) voor mij niet nodig,echter als Ziggo in toekomst ook de glazvezel ( laatste stukje vanaf de wijkkast ) naar onze AOP brengt oke dan zou ok ook blij zijn.:wink:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
De coax is nog lang niet volledig in gebruik, met al zijn mogelijkheden en zal nog heel lang glasvezel bij kunnen benen..

Nu: Docsis 3.0 - 1.2 Gbit/s download 200 Mbit/s upload
Wordt ook nog verder verhoogd:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1813268/vodafoneziggo-test-supersnel-netwerk-in-oog-in-al.html

Docsis 3.1 lijkt er op termijn ook te komen en dat biedt nog veel meer mogelijkheden:
Docsis 3.1 - 10 Gbit/s download 1–2 Gbit/s upload
Docsis 3.1 Full Duplex 10 Gbit/s download 10 Gbit/s upload
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Er komt een nieuwe docsis standaard, snelheden tot een gigabit (of zelfs hoger?) zijn dan mogelijk.
Nieuwe glasvezelnetwerken worden amper nog aangelegd wegens gebrek aan potentiële klanten.
Gaat een investeerder niet zomaar instappen.
Het kabelnet vervangen door glasvezel vergt een mega investering dus de kans is nul tot nihil.

En staar je niet blind over glasvezel.
Ik had bij Ziggo 400/40 en deed mijn backups in de nachtelijke uren naar externe locaties.
Ging altijd goed.
Nu heb ik 750/750 en doe nog precies hetzelfde.
mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
RobertKoopman wrote:
Er komt een nieuwe docsis standaard, snelheden tot een gigabit (of zelfs hoger?) zijn dan mogelijk.
Nieuwe glasvezelnetwerken worden amper nog aangelegd wegens gebrek aan potentiële klanten.
Gaat een investeerder niet zomaar instappen.
Het kabelnet vervangen door glasvezel vergt een mega investering dus de kans is nul tot nihil.

En staar je niet blind over glasvezel.
Ik had bij Ziggo 400/40 en deed mijn backups in de nachtelijke uren naar externe locaties.
Ging altijd goed.
Nu heb ik 750/750 en doe nog precies hetzelfde.


Hier sluit ik mij bij aan ja lang leve de kabel...Ziggo :heart_eyes:
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Er zijn gemeenten die nu investeren in glasvezel, het zogenaamde fiber to the home. Deze worden open netwerken waar iedereen zijn of haar diensten kunnen aanbieden, en ook Ziggo.
Hier heeft de concurrentie meer kans, en ook dat er alleen internet kan worden aangeboden zonder de verplichte televisie, al dan niet met telefonie.

Coax wordt veel te kritisch met die hogere docsis protocollen. Je hebt nu al meer dan 35 dB SNR nodig om probleemloos te communiceren. Bij doscsis 3.1 zal dat wel tegen de 40 dB zijn. 85% van het netwerk haalt dit niet eens. Dus dit gaat niet zonder slag of stoot uitgerold worden.

En dan heb je ook steeds die storingen op het coaxnetwerk waarbij de klant altijd de schuld krijgt en oeverloos kabels, pluggen en monteurs worden vervangen.

Ja, ik ben voor een open netwerk via glasvezel. Velen malen betrouwbaarder en velen malen sneller.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het kabelnetwerk van Ziggo bestaat al voor 97% uit glasvezel, het resterende coax loopt nog van de wijkversterkers naar de straatkasten en van de straatkasten naar de woningen.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
N.N. wrote:
Het kabelnetwerk van Ziggo bestaat al voor 97% uit glasvezel, het resterende coax loopt nog van de wijkversterkers naar de straatkasten en van de straatkasten naar de woningen.

Maar zoals wij hebben ook Glasvezel aansluiting in de meterkast en stel Ziggo sluit dat daarop aan, gaat het toch vanuit de meterkast naar de straatkast met Coax, eigenlijk het beduvel de klant als ik het zo zie, of heb ik het mis.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Als je al glasvezel in de meterkast heb kan je natuurljk zo overstappen.
Of zoals ik een internet only provider erbij nemen.
Ik heb Ziggo nog voor telefoon en televisie, internet als tweede backup lijntje.
En toch maandelijks minder kwijt als voorheen 🙂
Ziggo telefonie vervang ik misschien ook nog wel voor een VoIP account ergens, scheelt nog meer centjes.
Ik geloof nooit dat Ziggo in de nabije toekomst het laatste stukje coax door glasvezel gaat vervangen.
Zoiets kost immers zo 1000-1500 euro per huis. Vertgenwoordigen een flinke investering.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo is ook een 'kabelboer' en geen 'glasvezelboer'.
Oscar030

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Twan79 wrote:
Is het voor Ziggo mogelijk om op glasvezel te gaan? Lijkt me de enigste mogelijkheid om in de toekomst hogere bandbreedtes te realiseren? vooral ook voor uploads... Ik vind dat we daar in NL toch wel wat achterlopen. Ik zou dit graag willen testen mocht Ziggo dit ooit gaan doen.


volgens mij is de uitrol van glasvezel achter gebleven bij de verwachting. Dit zou mede komen suggereert men omdat het huidige netwerk met de hoogste snelheid bij Ziggo niet veel onderdoet voor glasvezel verbindingen. Plus veel oude wijken in de randstad hebben wel kabel en is het aanleggen van glasvezel voor de leverende partijen nog steeds een te dure zaak....maar in de toekomst zal er een vervanging voor de kabel niet uit te sluiten zijn
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Oscar030 wrote:

Twan79 wrote:
Is het voor Ziggo mogelijk om op glasvezel te gaan? Lijkt me de enigste mogelijkheid om in de toekomst hogere bandbreedtes te realiseren? vooral ook voor uploads... Ik vind dat we daar in NL toch wel wat achterlopen. Ik zou dit graag willen testen mocht Ziggo dit ooit gaan doen.
volgens mij is de uitrol van glasvezel achter gebleven bij de verwachting. Dit zou mede komen suggereert men omdat het huidige netwerk met de hoogste snelheid bij Ziggo niet veel onderdoet voor glasvezel verbindingen. Plus veel oude wijken in de randstad hebben wel kabel en is het aanleggen van glasvezel voor de leverende partijen nog steeds een te dure zaak....maar in de toekomst zal er een vervanging voor de kabel niet uit te sluiten zijn



Als men de daarvoor benodigde geld op tafel legt wel 😉 , denk dan niet dat je er met bijvoorbeeld 20 miljoen zal zijn.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Ik heb Ziggo hier bij mij thuis maar er is ook een glasvezel aanwezig. Toen ik hier 4 jaar geleden introk (een eigen woning) had de vorige eigenaar van het huis een glasvezel aansluiting en dus ook een modem in de meterkast hangen. Uit de vloer zag ik 2 groene kabels komen en volgens UPC/Ziggo was er een aansluiting aanwezig. Heb me geen zorgen gemaakt want had een verhuismonteur die de goeie kabel gevonden heeft waar het signaaltje opzat en heft alles netjes aangesloten voor en werken dat het doet al van dag 1 her naar tevredenheid alles kan ik doen waarom dan glasvezel als de kabel ook goed werkt. Jazeker rekening houden met wat er in de toekomst gaat komen......? Nee toch want alles zal goed blijven werken tot het einde zoek is en dat maken we waarschijnlijk niet meer mee.
Heb nu maar 40 Mbps download en 4 Mbps upload voor mij prive meer dan genoeg en sneller op glasvezel is dit echt niet hoor met dezelfde snelheid die ik nu heb.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic