G-Member

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ondersteuning Android tv

Kan iemand hier iets zinnigs vertellen wanneer Ziggo nu eens met een Android TV app op de proppen komt??
Dit is vorig jaar al aangekondigt dat dit binnenkort gepresenteerd werd maar tot op heden nog helemaal niks. Dure tv met bak aan opties en toch moet ik verplicht een extra decoder of smartcard plaatsen, zo onnodig allemaal.

Ziggo is er zoooooooo intens traag mee, maar zodra iemand een Slowaakse Horizon app weet te modificeren zodat men WEL Ziggo kan gebruiken op Android TV gewoon met eigen inlog gegevens dan zijn ze er als de kippen bij om dit weer te blokkeren...

De reklame van overal tv kijken op elk scherm klopt dus totaal niet.

Hoop dat iemand eens wat duidelijk kan geven.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Zie hier het bericht van Serkan Ziggo over de Ziggo Go app op een Android TV:

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/apple-tv-en-smarttv-app-32515

Serkan Ziggo wrote:
Hallo iedereen,
Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.
Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.

Bekijk in context

34 Reacties 34
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
Ik snap de vraag niet helemaal... Ziggo GO bestaat al een hele tijd voor zover ik weet. TV kijken op Android, je kan zelfs lekker makkelijk je virtuele videorecorder programmeren op deze manier (als je ook een Mediabox Next hebt).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Zie hier het bericht van Serkan Ziggo over de Ziggo Go app op een Android TV:

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/apple-tv-en-smarttv-app-32515

Serkan Ziggo wrote:
Hallo iedereen,
Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig.
Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.
ShelLuser

Level 8
  • 228Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes
AH... TV app als in een app die op de TV loopt. Duh, ik meende dat de OP doelde op een app om TV mee te kijken. Oh well..
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
ShelLuser Tekst is zo iets lastigs om iets duidelijk te krijgen en te begrijpen.
Niemand ontkomt aan begrijpelijke vergissingen.:relaxed:
G-Member
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Android en Android TV zijn 2 verschillende besturingssystemen.
Grootste verschil is dat standaard Android gebaseerd is op touchscreen control en Android TV voor afstandsbediening

Android TV is meestal te vinden op de nieuwere smart tv's en bepaalde mediaspelers.
ZIggo Go draait er wel op maar is niet geschikt voor afstandsbediening en dus moeilijk te bedienen en de resolutie is erg laag (ook zoiets, kijken op al je schermen.....maar wel in een resolutie van een vhs tape)

Be rt wrote:
Zie hier het bericht van Serkan Ziggo over de Ziggo Go app op een Android TV: https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/apple-tv-en-smarttv-app-32515Hallo iedereen,Voor Android en Fire TV zijn we inmiddels ook al aan het testen met klanten. Voor Apple TV zijn we momenteel nog steeds met interne tests bezig. Dit is alles wat we er op dit moment over kunnen en mogen zeggen.


Deze uitspraak is inmiddels alweer maanden oud, en volledig onzinnig.
Waarom testen terwijl in Slowakije en Polen de app al WEL beschikbaar is gesteld in de vorm van Horizon Go (voorganger van Ziggo Go)
Dit is de standaard app van Liberty Global (moederbedrijf van Ziggo).
Deze app werkte ook fantastisch op mijn tv met de inlog gegevens van Ziggo, en zoals ik al eerder aangaf..... Dat wisten ze WEL heel snel te blokkeren.

Het is bijna 2020 maar een app uitbrengen lijkt wel een Nasa onderneming bij Ziggo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
G-Member schreef: "Deze uitspraak is inmiddels alweer maanden oud, en volledig onzinnig."

Het is een zinnige uitspraak, daar dit de laatste is en er geen nieuwe berichten zijn.
Je weet niet wat er in de achtergrond plaats vind.

Of heb je nieuwere berichten ergens gehoord of gelezen?
G-Member
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Nee dat is het dus...... sinds de aankondiging vorig jaar is er dus niks meer gecommuniceerd.....geen vooruitgangen, prognoses, nul nada niks....
Had dan die aankondiging niet gedaan!

Dit verhaal riekt gewoon aan alle kanten, Ziggo weet best dat wanneer dit uitkomt het ten koste gaat van de Next boxen. Maar kom op....2019, tv die alles kan maar een provider die niks wil.... en alsnog verplicht ben om een decoder of smartcard te gebruiken terwijl dit simpelweg niet nodig is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
De tijd zal het leren.:relaxed:
Tomber81

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er is toch meer dan een jaar een beta groepje actief? Zou graag mee testen maar helaas groep vol. Heb android tv op mijn tv en kijk liefst via die weg.

Streamen is gewoon ruk en enorm slechte kwaliteit via Chromecast enz.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Tomber81 Heb je je ooit opgegeven voor het klantpanel?
Zie dit topic: Ziggo producttesten: Hoe werkt het?
Tomber81

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Tomber81 Heb je je ooit opgegeven voor het klantpanel?
Zie dit topic: Ziggo producttesten: Hoe werkt het?

Ja zeker!
mbzwolsman

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
Ik weet wel wat zinnigs "Een nieuwe beta test groep" 🙂
Ook ik had die Android TV app van Roemenie of zoiets, werkte prima.
Waar ik eigenlijk meezit is app ontwikkeling bij Ziggo:
Android TV is maar 1 appje en niks
Mediabox iedereen vraagt om apps ook niks

Ziggo stap over naar de huidige tijd Apple (TV)/Android (TV), je hoeft inweze maar 2 apps te programmeren, waarbij alleen de invoer interface anders is.
Alle andere apps is geen omkijken naar, die worden door Netflix,Disney+, Prime video, etc zelf gedaan.

Zoals ik al zei in vorige berichten, ik wil 1 afstandsbediening!!!! En dat is niet die van Ziggo!!!!

Snappen jullie nu waarom een hoop klanten concurrentie op de kabel willen? Omdat een klant niet echt koning is en jullie interesse niet echt bij de klant zit, maar alleen bij het geld, dat is jammer.
G-Member
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes
Be rt wrote:
Tomber81 Heb je je ooit opgegeven voor het klantpanel?
Zie dit topic: Ziggo producttesten: Hoe werkt het?


Aangemeld, vragen gesteld, voorstellen gedaan....... nooit meer iets van gehoord.
Maar als ze al meer dan een jaar moeten testen dan is of het testpanel niet kundig genoeg of de app ontwikkelaars.
Tomber81

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
G-Member wrote:

Be rt wrote:
Tomber81 Heb je je ooit opgegeven voor het klantpanel?
Zie dit topic: Ziggo producttesten: Hoe werkt het?
Aangemeld, vragen gesteld, voorstellen gedaan....... nooit meer iets van gehoord.
Maar als ze al meer dan een jaar moeten testen dan is of het testpanel niet kundig genoeg of de app ontwikkelaars.

Beide denk ik
dagrim1

Level 1
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Of optie 3, losse boxen verhuren levert meer geld op dus boeien wat de klant zou willen...
voorstad

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn Ziggo TV abonnement ondertussen opgezegd aangezien Ziggo ons maar geen Android TV app gunt. En het vrijgekomen geld uitgegeven aan een NLZiet abonnement (waarvoor wel een Android TV app beschikbaar is).

De aangepaste slowaakse horizon app werkte inderdaad perfect en voorkwam het moeten schakelen van HDMI ingang en afstandsbediening. Gewoon netflix, ziggo en npostart op 1 omgeving. Erg jammer dat Ziggo hier niet aan mee wil werken. 

Binnenkort komt er glasvezel en wordt een overstap wel erg makkelijk. Ziggo biedt geen voordeel meer nu.

TCR

Level 1
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bij Ziggo zijn alleen de aandeelhouders en het verdienmodel heilig, de klant is alleen maar een melkkoe. By the way, als je te kritisch bent wordt je geroyeerd als lid. Waarvan akte. Ik kijk al enige tijd met alle tevredenheid KPN iTV, en daar kan Ziggo nog veel van leren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

“By the way, als je te kritisch bent wordt je geroyeerd als lid.”

Waar dan?
in ieder geval niet hier op de Ziggo community, hoe inhoudelijk kritischer, hoe liever dat de Ziggo moderators het willen hebben.

TCR

Level 1
  • 55Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bert, moet je maar eens proberen als tester. Dan kom je er wel achter hoe leuk de moderators dat van Ziggo vinden. Ze zorgen er voor dat je geen gebruik meer van hun diensten kunt maken.

Uitgelicht topic