Beantwoord

Glasvezeltest?

• 2 februari 2019
  • 27 Reacties
  • 2964x Bekeken

Badge
Hierover door jullie drie dagen geleden gebeld
Of ik geïnteresseerd ben voor een test met glasvezel aansluiting
Als IPv6 tester en de goede ervaring dit toegezegd.
Ik zou direct een mailtje krijgen. Persoon wist mijn e-mailadres maar nog geen mailtje ontvangen.
In mijn mailbox zaten ook mailtjes over afsluiten contract, maar dit ging over de IPv6-box.
Weet niet of dit mogelijk invloed heeft gehad.

Graag meer info.

Gr Lucien
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 2 februari 2019, 15:18

Dag @lucius,

Hier is bij mij niks bekend over en er is geen notitie achtergelaten in het systeem. Verder heb ik het intern gecheckt en is er daar ook niks over bekend.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

27 Reacties

Badge
Nieuwe test met glasvezel aansluiting? Nou daar wil ik ook wel aan meedoen.
Badge
Als IPv6 tester ben ik ook wel geinteresseerd!
Ik wil hier ook wel aan meedoen
Reputatie 7
Hierover door jullie drie dagen geleden gebeld
Of ik geïnteresseerd ben voor een test met glasvezel aansluiting
Als IPv6 tester en de goede ervaring dit toegezegd.
Ik zou direct een mailtje krijgen. Persoon wist mijn e-mailadres maar nog geen mailtje ontvangen.
In mijn mailbox zaten ook mailtjes over afsluiten contract, maar dit ging over de IPv6-box.
Weet niet of dit mogelijk invloed heeft gehad.

Graag meer info.

Gr Lucien

Aangepast:

Als er testen komen dan wordt je naar aanleiding van je aanmelding uitgenodigd via een email.

Aanmelden voor product testen kan je in dit Ziggo product Testen hoe werkt dit vinden en aanmelden kan je Hier doen.
Lees dit eerst even zorgvuldig door en als je dat hebt gedaan meld je dan aan.

Hoop je meer duidelijkheid te hebben gegeven.
Badge
Ik ben hier voor uitgenodigd; dus aan alle geïnteresseerden: zoek een andere vorm van aanmelden aub. Ik wil alleen bevestiging over mijn aanmelding
Reputatie 7
Ik ben hier voor uitgenodigd; dus aan alle geïnteresseerden: zoek een andere vorm van aanmelden aub. Ik wil alleen bevestiging over mijn aanmelding
Ga ik kijken wat ik kan doen voor je, kan even duren voor er een moderator in dit topic komt maar die kan je verder helpen.
Reputatie 7
Dag @lucius,

Hier is bij mij niks bekend over en er is geen notitie achtergelaten in het systeem. Verder heb ik het intern gecheckt en is er daar ook niks over bekend.
ik ben geïnteresseerd voor een test met glasvezel aansluiting
Als IPv6 tester hoe kan ik me aanmelden ik ben al aangemeld als product tester maar geen email gekregen kan ik nog mee doen???
Reputatie 7
ik ben geïnteresseerd voor een test met glasvezel aansluiting
Als IPv6 tester hoe kan ik me aanmelden ik ben al aangemeld als product tester maar geen email gekregen kan ik nog mee doen???

Lees even mijn bovenstaand bericht en neem het topic even goed door.

Aanmelden voor product testen kan je in dit Ziggo product Testen hoe werkt dit vinden en aanmelden kan je Hier doen.
Lees dit eerst even zorgvuldig door en als je dat hebt gedaan meld je dan aan.
Reputatie 6
Badge +10
Wat zou je moeten testen aan een glasvezelverbinding?
Dat werkt gewoon hoor 🙂
Reputatie 7
Badge +35
Ziggo en test glasvezel?
Tot de wijkkast en niet verder, voor zover ik weet.

Fishing voor nieuwe klanten van een glasvezelboer?

Michael Ziggo schreef een stukje terug: "Hier is bij mij niks bekend over."
Badge
Dag @lucius,

Hier is bij mij niks bekend over en er is geen notitie achtergelaten in het systeem. Ik wil dit toch even checken, ook voor het geval phishing. Dus ik duik er even in.

Heb je zelf gegevens doorgegeven behalve je mailadres?
En welke gegevens waren van je bekend bij de beller? Heb je verder iets meer context van het gesprek, zoals namen en een eventuele planning? Ik hoor graag van je.

Hallo Michael
E-mail en telefoonnr (anders was ik niet gebeld🤓) bekend bij de beller, op de achtergrond callcentergeluiden📞📞 Was geselecteerd door Ziggo bla bla naam niet genoteerd planning was een mailbevestiging met verdere instructies
Badge
N.B. Kan mogelijk ook een zakelijke actie zijn gezien inschrijving kvk
Reputatie 7
@lucius
Heb je ook een e-mail bevestiging ontvangen en zo ja, kun je deze e-mailadres ook met ons delen?
Reputatie 7
Badge +14
Ik denk dat dit misleiding is...........zo ver ik weet bied Ziggo geen glasvezel aan.....tot aan het wijkcenrum en niet verder, individuele glasvezelkabels zouden dan ook nog moeten worden aangelegd en dat is niet het geval.

Of @Serkan Ziggo praat ik nu onzin ?? 😉

Sommige zakelijke aansluitingen van Ziggo hebben of kunnen een glasvezel aansluiting krijgen maar daar betaal je stevig voor.
Reputatie 7
@Ronihd
Je hebt gelijk! Daarom zijn we ook benieuwd wat er precies heeft plaatsgevonden bij @lucius.

Als hij een e-mailbevestiging heeft ontvangen met een e-mailadres, kan ik altijd nagaan of dit afkomstig is van Ziggo of niet.
Reputatie 6
Badge +10
Bij de KvK kan je al deze persoonlijke gegevens zo opvragen als je een juist account hebt.
Als er één instantie is die een loopje met de privacy neemt is het de KvK wel.
Schrijf je in en de reclame komt met stapels tegelijk op je deurmat en je telefoon staat roodgloeiend van de aanbiedingen.
De KvK is de plaaggeest van ZZP’ers.
Reputatie 7
Badge +14
@Ronihd
Je hebt gelijk! Daarom zijn we ook benieuwd wat er precies heeft plaatsgevonden bij @lucius.

Als hij een e-mailbevestiging heeft ontvangen met een e-mailadres, kan ik altijd nagaan of dit afkomstig is van Ziggo of niet.

Kan zo maar een call center geweest zijn die aan verkoop doen en je op deze manier misleiden, zogenaamd doe je wat met Ziggo maar achteraf zit je vast aan een abbo bij bijvoorbeeld reggefiber/ kpn ? .

Vraag aan @lucius is , heb je een glasvezel kabel binnen ? of weet je dat al eerder wel glasvezel bij jullie in de straat ligt ?
Reputatie 7
Badge +16
@Ronihd Ik krijg het idee dat de term "glasvezel" inmiddels vogelvrij verklaard is door providers en voornamelijk wordt gebruikt om mensen te misleiden en op het verkeerde been te zetten.

Ik kreeg gisteren een soortgelijke "fantastische" aanbieding op mijn adres van Telfort :

"Glasvezel Internet en TV een jaar lang voor maar 35 Euro per maand"

Klinkt ook te mooi om waar te zijn en als je naar de site gaat kom je erachter dat hun zelfs een miezerige 50 Mb dsl nog aanbieden als "glasvezel".
Dus gelijk maar even een klacht naar de reclame code commissie gestuurd.
Reputatie 7
Badge +14
@Ronihd Ik krijg het idee dat de term "glasvezel" inmiddels vogelvrij verklaard is door providers en voornamelijk wordt gebruikt om mensen te misleiden en op het verkeerde been te zetten.

Ik kreeg gisteren een soortgelijke "fantastische" aanbieding op mijn adres van Telfort :

"Glasvezel Internet en TV een jaar lang voor maar 35 Euro per maand"

Klinkt ook te mooi om waar te zijn en als je naar de site gaat kom je erachter dat hun zelfs een miezerige 50 Mb dsl nog aanbieden als "glasvezel".
Dus gelijk maar even een klacht naar de reclame code commissie gestuurd.

Ja klinkt bekend veel mensen hebben bepaalde termen gehoord en gaan dan op tilt als ze een te mooi om waar te zijn aanbod krijgen.

Soort van je hoort de bel maar je weet niet waar de klepel hangt 😉

En vooral de outbound call centers "medewerkers " maken zich hier schuldig aan en krijgen een extra centjes voor elke score , en meestal zijn ze goed gebekt ! 😉

En btw waarom zou je weg gaan bij Ziggo ? over niet al te lange tijd gaat Ziggo via dezelfde "ouderwetse " coax kabels 1 Gigabyte verbinding aanbieden , wat dan nog dik sneller zal zijn als glasvezel.

1 ding vind ik bij glas wel beter is en daar de upload even snel kan/is dan de download.

Maar ik weet niet of dat bij het nieuwe systeem wat Ziggo gaat aanbieden ook zo of in de buurt ligt, kan zijn
Symmetrische snelheden kan met DOCSIS 3.1. Of Ziggo dat gaat aanbieden?
Ziggo combineert in de pilot 1 Gpbs Down met 100 Mbps Up, zover ik weet.
https://tweakers.net/nieuws/142387/ziggo-test-1gbit-s-kabelinternet-met-docsis-31-in-utrecht.html
Voor de thuiswerkende consument is die Up al een behoorlijke verbetering tov de max 40 van nu. Voor een klant die niet thuiswerkt (en ook geen drukbezochte Web Server thuis heeft😉) maakt het niet zo uit.
Voor Zakelijk gebruik met meer vestigingen of intensief dataverkeer met klanten ben je met symmetrie uiteraard het beste geholpen.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +16
Persoonlijk heb ik ook liever 100/100 dan 400/40 of 250/25.

Vooral als je regelmatig op Youtube etc moet streamen of uploaden heb je, ook als particulier, meer aan hoge upload.

*denkt met weemoed terug aan fuckupc.exe* 😀
Badge
Inmiddels 9 mailtjes van Ziggo ontvangen, waren jammer genoeg alleen die van jullie.
Mocht de echte dader komen dan meld ik me weer ☎
Reputatie 4
Badge +4
Kabel of glasvezel.....? In de meterkast komen beide binnen maar het UPC oftewel Ziggo en heb de laagste snelheid internet zeg maar 40/4 Mbps radio/tv en bellen maar bellen doe ik eigenlijk helemaal niet met vaste telefoon wel mobiel Vodafone. Wat betreft glasvezel weet ik niet echt het verschil met kabel. als dat gaat over de snelheid och kabel is in mijn ogen toch ook goed of zie ik dat verkeerd.Nooit klachten gehad eigenlijk over de kabel. Kan natuurlijk niet vooruit kijken van wat er wel kan gebeuren maar dat heb je met glasvezel ook. Heb nu toch al zeker 10 aar kabel en nooit een andere provider gehad dus blijf ik lekker zitten.
Reputatie 7
Badge +35
@Erik-Rik

Glasvezel kan heel snel internet mogelijk maken, nu zitten ze op 1.000 MBit/s download en ze willen in de loop van de jaren naar 10.000 Mbit/s.

Dat is niet bijzonder, Ziggo is nu 1.000 MBit/s download aan het testen in Utrecht en wil dit na uitschakeling van analoog overal in Nederland aan gaan bieden in de loop van de tijd.
Na verloop van jaren zal via de coax ook 10.000 MBit/s mogelijk zijn.

Ik zie nog geen verschil, behalve dat de upload via glasvezel hoger als extra verkrijgbaar is.
Maar dat moet je dan maar net nodig hebben.