Bericht op Community verwijderd i.v.m. NDA

• 15 januari 2018
  • 146 reacties
  • 5542 keer bekeken

Toon eerste bericht

146 Reacties

Linkje graag.
Reputatie 7
Hallo @Rocky Luck,

De testers die voor livegang van de Mediabox Next hebben getest en nu ook weer tester zijn, kunnen alle topics inzien. Ook van de test voor livegang. De destijds vermelde feedback, vragen en ervaringen zijn verplaatst naar een speciaal apart archief.

In die zin kunnen testers altijd naar een oud topic verwijzen van voor livegang.
Dat bericht van @Jantje51 is blijkbaar weer verwijderd . Ik vind het iig niet terug.
Is dus weer iets wat de klant niet mag weten, maar gelukkig weet ik al genoeg.
Reputatie 4
Badge +2
Interessant draadje.
Conclusie 1
Ik ga nooit testen voor Ziggo, ik heb geen zin in wurgcontracten.

Conclusie 2
Ziggo moet een dubbele agenda hebben, want waarom zouden ze in hemelsnaam beeldkwaliteit slechter maken? De enige reden die ik kan bedenken is dat ze meer tv kanalen in een stream willen persen dan dat er eigenlijk inpassen. Door de extra compressie gaat de kwaliteit achteruit. Dat doen ze nu nog niet bij de meest bekeken HD kanalen (daarom hebben de oude mediaboxen nog mooi beeld, nu nog wel, maar straks?), maar blijkbaar zoeken ze met de next naar het acceptatieniveau van hun publiek om te zien hoever ze kunnen gaan met compressie?
Met meer compressie kun je vervolgens meer data over de lijn persen en meer geld verdienen.

Pure speculatie natuurlijk, want ik heb gelukkig geen voorkennis onder een NDA o.i.d.
Overigens heb ik een oude hd tv dus ook geen upscaling en ik vind het next beeld prima, maar als ik een dure 4k tv zou kopen verwacht ik natuurlijk wel ook 4k beeld.
Reputatie 6
Badge +1
Wat ik al eerder heb gezegd, de moderators geven alleen antwoord op positieve vragen, en de rest zwijgen ze gewoon dood of geven ze een antwoord in de trant van "het is nou eenmaal zo, en meer ga ik er niet over zeggen" en daar moet je het dan maar mee doen.
Dat is volgens mij geen kwade opzet van de kant van de moderatoren, zoals jij veronderstelt.
@Lycke Ziggo Ik denk, dat vragen zoals de mijne wel in een vergadering behandeld worden, maar dat de moderatoren van hogerhand opdracht krijgen er niet op te reageren. Dat ze er dus geen antwoord op weten te geven, zou mij sterken in mijn argumenten.
Reputatie 7
Badge +8
@Zeeburgia , @The Fons Ik vind het te ver gaan om een protest in te dienen. Dat er iets niet klopt is wel duidelijk. Het echte waarom zal wel niet boven water komen. Dat de NDA overtreden is. is misschien wel waar maar daar is vanaf het begin niet moeilijk over gedaan. Twigger is wel een beetje verder gegaan daarin om te zeggen dat je tester bent geweest. Dat is al op het randje. Maar zie ik ook veel bij andere leden van de test groep zonder dat er enige waaschuwing komt.
In totaal zal het wel genoeg bevonden zijn voor een BAN. Maar zonder waarschuwing kan ik die BAN ook niet goed praten.

Alleen verwijzen naar de NDA is niet genoeg, dan moeten er inderdaad meer mensen een BAN krijgen.

Laten we zien of er een reactie komt. Ik verwacht die wel. Het verwijderen van posts heeft ook even geduurd voordat ingezien werd dat dit niet had moeten gebeuren. Is zelfs een nieuw topic voor aangemaakt. Net als nu past deze BAN niet in dit topic.
Reputatie 7
Badge +8
@Zeeburgia en @twigger.

Ik heb niet gezegd dat twigger "te ver" is gegaan. Ik zei "een beetje verder is gegaan" dan anderen. Dat bij elkaar genomen kan een reden zijn dat je over de grens gaat en een BAN krijgt. Vandaar de waarschijnlijk jou "twee gedachten" hink opmerking.

Ik vind de uitspraken van twigger niet te ver gaan. Maar, ik kan me voorstellen dat je dit soort zaken, die je officieel niet mag melden, blijft herhalen een keer door een Moderator als teveel opgevat worden. Ik blijf erbij dat er toch eerst een waarschuwing gegeven had moeten worden. Maar die kan ook verwijderd zijn.

Over:
In de door de moderator inmiddels verwijderde post van Twigger, reageerde hij alleen maar op een pertinent onjuiste bewering van @Mark Ziggo, . . Moet je als oud tester accepteren dat alle Next-klanten, die in diverse topics klagen over de beeldkwaliteit, zand in de ogen wordt gestrooid?
In wezen is dit iets dat je niet bespreekt in een open topic. Je kunt het er erg mee oneens zijn. Toch valt het onder de NDA.

Aangezien ik inderdaad niet weet wat er allemaal gekonkeld wordt achter de schermen wil ik ook niet over dit onderwerp door gaan hier.

Dat topic (slecht beeld) loopt al zo lang dat het echt wel door gedrongen is bij Ziggo dat er iets speelt. Het is inderdaad slecht dat er niet op gereageerd wordt maar zolang er niets te melden valt zullen we niets horen. Zo werkt het nu eenmaal.
Reputatie 4
Badge +2
@Wimpie

Wel, de mindere beeldkwaliteit van de Next heeft niets te maken met door Ziggo toegepaste compressie van kanalen, maar met een scherptefilter in de software.

Dat had ik idd begrepen, maar Waarom doet Ziggo dat als het beeld er alleen maar slechter van wordt? En ik begrijp uit het draadje ook dat je bij oudere firmware het signaal onveranderd kon doorsturen naar je TV en dat dat nu niet meer kan. Ziggo zal dat niet doen om gebruikers te pesten lijkt mij. Dus ofwel ze vinden dat het beeld hier beter van wordt, of ze hebben een ander doel en daar ging mijn speculatie over.
Reputatie 7
Badge +11
Het lijkt mij dat de moderators geen verantwoording aan individuele communityleden hoeven af te leggen m.b.t. het (tijdelijk)uitsluiten van communityleden anders dan de persoon in kwestie.
Reputatie 7
Badge +11
Recht?
Reputatie 7

Het punt hier is niet de NDA maar de ban zonder waarschuwing. Dat blijft voor ons buitenstaanders vaag. Wie heeft er gelijk?
Het verwijderen van posts is daarom gevaarlijk omdat ook eventuele waarschuwingen verwijderd kunnen zijn.

Het is gebeurd. Misschien terecht, misschien onterecht. Daar wil en ga ik geen uitspraak overdoen.
Het is thans bewezen dat de tijdelijke ban van twigger plaatsvond zonder waarschuwing vooraf. Twigger heeft immers vanmorgen integraal de tekst van de moderators gepost, waarmee hij tijdelijk werd verbannen. Nergens wordt in die mail gerefereerd naar een eerdere waarschuwing, hetgeen in strijd is met de (eigen) forumregels.

Waar in onze huisregels lees je dat we waarschuwingen moeten herhalen wanneer we iemand een tijdelijke ban opleggen?

Twigger heeft meermaals een waarschuwing gehad. Ofwel telefonisch, ofwel via berichten. Deze hebben we niet in de mail mbt de ban gezet, inderdaad. Ik weet ook niet waarom we daartoe verplicht zouden zijn.
Reputatie 7
Badge +11
Misschien dat er toch een gezamenlijk statement gedicht wordt.
Reputatie 7
Twigger heeft meerdere waarschuwingen gehad. Ik ga hier verder geen gedetailleerde informatie over delen, omdat dit iets tussen ons is.
Twigger heeft meerdere waarschuwingen gehad. Ik ga hier verder geen gedetailleerde informatie over delen, omdat dit iets tussen ons is.

Is goed hoor, als jullie het zo willen spelen dan vind ik het best, maar kijk er niet van op dat de zweer steeds kritischer zal worden door dit soort acties. Ik weet een ieder geval genoeg...
Reputatie 7
@Zeeburgia . De berichten zijn inderdaad verplaatst. Heb ik niet gedaan, maar dat is een onbelangrijk detail, verder.

Nogmaals; het is niet nodig om hier met jullie te bespreken wat er wel en niet allemaal besproken is met Twigger. Ik wil het dus globaal houden en herhaal hierbij dat Twigger wel waarschuwingen heeft gehad.
Een schending van de NDA kan verschillende consequenties hebben. Ik denk persoonlijk dat een ban van een paar dagen van deze Community 1 van de vriendelijkere consequenties is. Maar goed, ik zal ingaan op je punten.

1. huisregel 16 luidt: Volg de aanwijzingen van moderators op. Dat is hier niet gebeurd.
  2. Dat kan je niet snappen, maar is wel hoe het is. Het is namelijk een zwijgplicht enkel op de ervaringen vanuit deze test. Dat je "levenslang" erbij haalt, maakt het in mijn ogen onnodig zwaarder. Het zal namelijk niet een leven lang relevant zijn, lijkt me. Wat je in de test ervaart, deel je gewoon niet. Dat is de regel waar je akkoord mee gaat. Niet akkoord gaan mag natuurlijk ook gewoon 🙂.
  3. Dat je dit liever zou willen kan, maar het is "nou eenmaal" niet zo. Ik weet ook niet goed hoe ik dit moet beantwoorden (het is ook niet echt een vraag). Nogmaals; het is iets waarmee je akkoord kán gaan, maar hoeft niet.
Ja die Cisco was een ramp. Kreeg lang geleden een Humax 5200C daarvoor in de plaats na klachten over niet goed werkende opnames. Prima apparaat die Humax.
Mocht de Cisco houden.
Doet het nog prima in de slaapkamer voor alleen TV kijken.

De Cisco had ik een aantal jaren telefonisch besteld was in de aanbieding voor €99 maar toen ik alleen maar negatieve reacties las heb ik die bestelling telefonisch geannuleerd maar de helpdesk probeerde mij eerst nog over te halen door te zeggen dat het een goedwerkende box is en ze er nog nooit klachten over hadden gehad. Wat zijn ze toch eerlijk bij ziggo.
Reputatie 7
Hoewel een zwijgplicht kennelijk toch niet geldt voor de rest van je leven

Waaruit blijkt dat? Ik zei enkel dat ik het benoemen van het woord "levenslang" de boel onnodig zwaarder vind maken. Wat zou je over 10 jaar nou willen vertellen over een test die nu plaatsvindt? De NDA is gewoon iets waarmee je akkoord gaat en die vervalt niet. Punt. Laten we de boel nou niet onnodig ingewikkeld maken.

Natuurlijk is de term "aanwijzingen van moderators" onduidelijk. Het omvat immers alle aanwijzingen. Die aanwijzingen zelf zullen vast en zeker duidelijk zijn. Zijn ze dat niet, kan degene die de aanwijzing krijgt dit aangeven en zullen we meer uitleg geven 😉
Reputatie 7
Ik ga hier nog 1 reactie op geven en hierna stop ik. We zullen het niet eens worden, en dat is prima. in elke reactie hetzelfde herhalen is voor ons beide ontzettend zonde van de tijd. Ik gebruik mijn tijd liever om klanten te helpen 🙂 .

Iedere tester, die ook deelneemt in het openbare community, verdient duidelijkheid wat wel niet niet gezegd mag worden.

Die duidelijkheid staat in de NDA.

Zolang in de forumregels niet expliciet een artikel is opgenomen, waarin staat dat je op het forum geen informatie mag prijsgeven uit de test, ook als je al lang geen tester meer bent, zal dat tot conflictsituaties kunnen blijven leiden

Dit hoeft niet in de forumregels, het staat namelijk in de NDA.
De ban van Twigger is niet een kwestie van "je hebt 1malig informatie gedeeld, daarom heb je nu een ban". Twigger heeft verschillende waarschuwingen gehad en zich hierna niet aangepast. Hij heeft dus niet de aanwijzingen van de moderators gevolgd en heeft hiervoor een tijdelijke ban van de Community gehad. Maandag zal hij weer toegang tot de Community krijgen. Wat er allemaal wel/niet besproken is met Twigger, is niet jullie zaak.
Reputatie 7
Badge +6
@ DON PAPA en twigger mee eens en het ergste is dit korte slappe statement is dat alles en waar is de inhoudelijke reactie pff...ongelofelijk slap van de Mods wij vragen hier al maanden om een oplossing en gaan ze daar nu eindelijk iets aan doen ? kom op ...radiostilte blijkbaar hierover ba ba niet normaal dus dat is het blijkbaar dus tot softwareupdate ??? ff wachten nog 😁kom op waar blijft de oplossing en een echte uitleg waarom duurt het zoooo lang of hoe is het anders te interpreteren wie het weet mag het zeggen.
Graag spoedig hier eens een verklarend en to the point uitleg please hier hebben wij recht op .OPLOSSINING en niets anders dat is wat er moet gebeuren SAP.
Beeldkwaliteit is belabberd en Scherptefilter uit dat is waar het hier om draaid en wat iedereen ( heel velen althans ) zo ervaren dus ?
Reputatie 1
nee dat snap ik, het gaat om hoe ga je om met feedback van uit de klanten.
En hoe om te gaan met als er ontevreden klanten zijn over een product.
Als er testen zijn geweest, ik weet dat niet want ben nog niet zo lang klant, dan zou ik denken dat de kinderziekten er uit gehaald zijn.
Zo als ik het begrijp, niet.
Daar zie je ook de overeenkomst bij KPN met zijn DVBT kastje, de halstarrigheid en niet open willen/kunnen zijn.
Dat vind ik jammer.

Theo
"De moderatoren interpreteren de NDA regels zoals het hun op dat moment het beste uitkomt. In plaats met goede argumenten en antwoorden te komen wordt kritische post gewoon verwijderd met het verzoek je aan je NDA te houden. Maar als jullie de NDA regels steeds anders interpreteren, hoe kan je dan weten wat wel en niet toegelaten is. "

Ik ken de NDA nu 3 jaar en heb hem nooit anders toegepast of uitgelegd gezien als nu gebeurt.

2. Geheimhouding en testgegevens
2.1 De Test (inclusief al haar eigenschappen, functionaliteit en test/evaluatieresultaten) en meegeleverde (geschreven) materialen worden aangemerkt als ‘vertrouwelijke informatie’. Deze vertrouwelijke informatie mag op geen enkele wijze openbaar worden gemaakt of aan derden beschikbaar worden gesteld.

Reageer