Bericht op Community verwijderd i.v.m. NDA

• 15 januari 2018
  • 146 reacties
  • 5486 keer bekeken

Toon eerste bericht

146 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
@Jantje51

Prima analyse over de mankementen in de beeldkwaliteit van de Next! Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen verwoorden, hoewel de door jou feiloos blootgelegde feiten in feite te triest zijn voor woorden.
Ja die Cisco was een ramp. Kreeg lang geleden een Humax 5200C daarvoor in de plaats na klachten over niet goed werkende opnames. Prima apparaat die Humax.
Mocht de Cisco houden.
Doet het nog prima in de slaapkamer voor alleen TV kijken.
Maar op mijn argumenten waarom de NDA van tafel moet na een definitieve uitrol is nog geen enkele moderator zinvol ingegaan ("het is nou eenmaal zo" vind ik nl. niet erg zinvol).

Wat ik al eerder heb gezegd, de moderators geven alleen antwoord op positieve vragen, en de rest zwijgen ze gewoon dood of geven ze een antwoord in de trant van "het is nou eenmaal zo, en meer ga ik er niet over zeggen" en daar moet je het dan maar mee doen. Het word tijd dat de machtige media het wanbeleid van Ziggo is aan de kaak gaat stellen. Ik heb al een paar consument programma's aan geschreven met voorbeelden en verwijzingen naar het forum wat er allemaal mis gaat met Next sinds de uitrol. En dat Ziggo willens en wetens toch doorgaat met het verspreiden van de Next box zonder deze problemen eerst op te lossen. En ook dat ze nieuwe klanten verkeerde informatie geven bij het afsluiten van een Next abonnement, waar ze op gewezen zijn maar wat ze nog steeds niet hebben aangepast op hun website. Dit is gewoon misleidende reclame. Dus ik hoop echt dat dit snel opgepakt gaat worden door één van deze programma's....
Reputatie 7
Badge +4
@Wimpie

Met je eerste conclusie ben ik het eens. Met de huidige interpretatie van het NDA zal ik zelf ook geen tester willen worden.

Over conclusie 2 zeg je reeds zelf dat deze wellicht speculatief is. Wel, de mindere beeldkwaliteit van de Next heeft niets te maken met door Ziggo toegepaste compressie van kanalen, maar met een scherptefilter in de software. Lees nog eens de analyse van @Jantje51 in dit topic en dan zal de problematiek duidelijk worden voor je.
@Anne B Ziggo waarom laat je niks meer horen als er wat gevraagd word ?
Reputatie 7
@Lycke Ziggo Ik geloof dat een belangrijk punt gemist wordt: de ervaringen van de testers kunnen zo geen maatstaf meer zijn voor beoordeling van de huidige problemen.

Bijvoorbeeld als iemand tijdens de testperiode het beeld prachtig vond, maar na de uitrol van de definitieve versie daar behoorlijk over teleurgesteld is, dan mag hij/zij dat niet melden! Terwijl dat uitermate belangrijke informatie is voor de moderatoren. En voor ons: het toont nl. aan dat het beter kan.

Op deze manier gaat de NDA heel erg de noodzakelijke verbeteringen van de Next tegenhouden. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Ik ben het dus absoluut niet eens met je stelling: "Ik vind het persoonlijk zonde dat we met zijn allen zoveel tijd steken in iets wat vooralsnog op niets uitdraait." Het draait op niets uit, omdat er niet over gepraat mag worden en niet vanwege vermeende schending van de NDA.

Hey @Rocky Luck , dat kunnen ze zeker wel. Daar is de besloten test-omgeving 🙂. We halen juist ontzettend veel informatie/feedback uit de testers, uiteraard.
Reputatie 4
Badge +2
Als iedereen nou gewoon zo verstandig wordt om geen NDA te ondertekenen, dan kan Ziggo ook geen zwijgplicht meer opleggen en andere maatregelen nemen die vooral in het belang van Ziggo zijn en niet in die van de consument. Onder de huidige condities word ik iig geen tester.
Reputatie 7
Ja, een simpel lijstje volstaat er hoeft geen realisatie datum oid op te staan, nu blijf je maar dezelfde vragen beantwoorden, Disney+ Amazon NPO extra op de Next? Grootte ondertiteling om maar eens een voorbeeld te noemen.
Reputatie 7
Hoi iedereen,

Laat mij hier ook even in de discussie springen en enkele aspecten van de NDA toelichten. Toen we live gingen met de Mediabox Next is er door testers (waaronder Jantje51) ook navraag gedaan over wat er precies onder de NDA valt, waarop ons antwoord was "Ervaringen als tester mogen niet gedeeld worden." Jantje51 gaf in zijn bericht aan dat er sinds software 4.12 beeldverscherping is toegepast en dat het daarvoor goed was. Dit is duidelijk gebaseerd op zijn ervaring als tester. Of er daarvoor door andere mensen (die zelf geen tester waren) al geruchten of speculatie is geweest dat een bepaalde aanpassing in software 4.12 is gedaan (in de test) betekent niet dat dit niet meer onder de NDA valt. Onze collega Mark is inhoudelijk ook ingegaan op deze berichten.

Argumentatie dat je als oud-tester nu bepaalde informatie wel mag delen omdat er al geruchten of speculatie bestaat of dat het in de media (Tweakers) wordt genoemd gelden niet. De NDA blijft gewoon van kracht. Daarnaast refereert de quote van Tweakers "Helaas laat Ziggo, sinds de laatste firmware-update, wat extra sharpening op het beeld toepassen door de Mediabox Next" niet naar update 4.12. Op het moment van plaatsen van dat bericht was de laatste update 4.16. Houd er ook rekening mee dat er voor media een andere NDA kan gelden dan voor testers.

Zoals Lycke en Folkert al aangeven, hebben we echt geen probleem ermee als je kritische berichten plaatst. Inhoudelijke opmerkingen van Jantje51 over de beeldkwaliteit zijn ook hetzelfde als wat al door anderen in het topic over beeldkwaliteit is geplaatst en waar Mark op heeft gereageerd in het beeldkwaliteit topic.
Reputatie 1
Wat ik nu zo jammer vind is, als iets niet goed is waarom toch in de markt zetten?
Ik ben juist daarom bij KPN weg gegaan, om hun DVBT2 ontvanger.
Het ruikt daar aan alle kanten, het mag geen geld kosten ontvanger en geen keuze in ontvangers voor de klant.
Als de next, welke erg lijkt op het KPN kastje, net zo knullig in elkaar zit, dan wacht ik echt wel af om de media box die ik nu heb, te vervangen.
Ik kan prima leven met een te warm worden en traag reagerende box.
Wat ik bij KPN erg miste, was het serieus genomen worden als klant, welke ontevreden was met een product, waar geen alternatief voor is.

Theo
Reputatie 7
@mathhein en @Theo PE1OPQ

We hebben nou juist hier een los topic gemaakt over de vragen die naar voren kwamen naar aanleiding van het verwijderen van een bericht en de NDA. Hier gaat het nou juist niet over de beeldkwaliteit. Daarvoor kan je beter naar het topic over de beeldkwaliteit.
Je gooit een paar dingen door elkaar @DON PAPA

Ik reageerde in je eerste deel van je bericht op iemand anders in een geheel andere context als waar jij het nu plaatst.

Over de beeldverscherping, oversaturatie en vervlakking mag je praten zoveel je wilt en graag zelfs, want dat moet er zo snel mogelijk uit, ook als het aan mij ligt.

================================================================

Anne schreef: " Jantje51 gaf in zijn bericht aan dat er sinds software 4.12 beeldverscherping is toegepast en dat het daarvoor goed was. Dit is duidelijk gebaseerd op zijn ervaring als tester."

Mark schreef: "Wat er precies veranderd is zou ik niet durven zeggen, maar ook voor 4.12 waren er klachten over de beeldkwaliteit. Dit is precies waarom er een NDA van kracht is, want nu komt er een gerucht de wereld in ("sinds 4.12 is het mis, kunnen we niet terug naar 4.11?") wat geen enkele context heeft en simpelweg niet klopt."

En ik heb zelf ergens in een topic geschreven dat ik het 2 weken na het uitkomen van 4.12 pas heb ervaren, ik had de 4.12 al eerder.

Dus dat de verscherping met 4.12 is gekomen blijkt uit allerlei praktijkervaringen onjuist te zijn en 4.12 valt geheel en al onder de NDA, want 4.12 is nooit uitgerold naar alle klanten.
@DON PAPA
4.12 noemen zal het probleem niet zijn, want dat staat hier inmiddels wel tig keer, maar een issue koppelen aan een versie, wat aantoonbaar niet klopt volgens Mark Ziggo en anderen zoals ik eerder beschreven heb 3 berichten hierboven.

En dat is nu precies de scherpe lijn die overgegaan is, mijns inziens, en wat Mark Ziggo als zodanig omschrijft: "want nu komt er een gerucht de wereld in ("sinds 4.12 is het mis, kunnen we niet terug naar 4.11?") wat geen enkele context heeft en simpelweg niet klopt."
Hier heeft de Cisco wel een aantal jaren goed gedraaid, hij had wel een nieuwe AOP nodig voor het retoursignaal en een versterker, omdat het een 2e of meerdere mediabox was, maar die zaten hier toen allebei in het installatie pakket.
Reputatie 6
Badge +1

Hey @Rocky Luck , dat kunnen ze zeker wel. Daar is de besloten test-omgeving 🙂. We halen juist ontzettend veel informatie/feedback uit de testers, uiteraard.

@Lycke Ziggo Dat snap ik wel. Maar dan wordt zo'n groep afgesloten, na het testen, en is al die ervaring verloren, omdat testers daar niet meer op terug mogen komen. Ik spreek uit ervaring: zodra de test als afgesloten wordt beschouwd wordt de discussiegroep uit de lucht gehaald.
Voor mij hoeft een NDA niet van tafel. Ik snap het nut nog wel. Aanpassen misschien?
Andere aanpak van arbitrage is ook zo gek nog niet.
Het gaat vooral over interpretatie en realistische praktische toepassing ervan.
Die kan naar mijn smaak beter. Hoe lastig dit ook zal zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Het punt hier is niet de NDA maar de ban zonder waarschuwing. Dat blijft voor ons buitenstaanders vaag. Wie heeft er gelijk?
Het verwijderen van posts is daarom gevaarlijk omdat ook eventuele waarschuwingen verwijderd kunnen zijn.

Het is gebeurd. Misschien terecht, misschien onterecht. Daar wil en ga ik geen uitspraak overdoen.
het bericht van jantjehttps://ziggoforum.nl/topics/dit-mochten-mensen-op-de-ziggo-community-niet-lezen.93037/voor de mensen die het nog willen lezen

Dat hebben de meesten al gelezen denk ik, de link is eerder al geplaatst in dit topic.
Reputatie 3
Badge +2
het bericht van jantje
https://ziggoforum.nl/topics/dit-mochten-mensen-op-de-ziggo-community-niet-lezen.93037/
voor de mensen die het nog willen lezen
Reputatie 3
Badge +2
https://ziggoforum.nl/topics/dit-mochten-mensen-op-de-ziggo-community-niet-lezen.93037/
Kunnen we dit onderwerp nu laten rusten allemaal...? In de hoop dat Ziggo-Next ontwikkelaars zich nu gaan richten op het veel te veel besproken probleem wat de bron-vraag van dit topic veroorzaakt heeft met spoed op te lossen...
Jullie blijven de tekst van Mark citeren. En dat is prima, maar de tekst van Mark klopt gewoon. Wanneer de versie is uitgerold, is het prima om er over te spreken.

Oke duidelijk en helder...

4,12 is echter nooit uitgerold buiten de test. Ervaringen van versies voor 4,15 zijn dus automatisch test-ervaringen.

Ook heel duidelijk, alleen blijf ik het persoonlijk dan wel vreemd vinden dat andere postings over versie 4.12 wel nog steeds op het forum te vinden zijn...

Jantje51 heeft inmiddels een nieuw bericht geplaatst, die volgens mij (corrigeer me als het niet zo is) inhoudelijk net zo mooi is als het oorspronkelijke bericht maar niet de NDA schendt. Volgens mij is er dus nu niet meer zoveel aan de hand, of wel? Ik vind het persoonlijk zonde dat we met zijn allen zoveel tijd steken in iets wat vooralsnog op niets uitdraait.

Het ging mij niet alleen om de posting van Jantje maar ook om duidelijkheid te krijgen over het NDA. En dat heb ik nu gekregen van je, bedankt daarvoor....
Na het weekend is het team aanwezig en nemen dan de gepaste acties hierop.

Ik zie het bericht van @Jantje51 nog niet terug in de topic "Mediabox Next: minder scherp HD beeld", dus ik ben wel benieuwd wat het team heeft besloten over het bericht van jantje51 nu jullie hier een nieuw topic van hebben gemaakt met de naam "Bericht op Community verwijderd i.v.m. NDA" ? Want dit vraagt wel om enige uitleg waarom zijn bericht dan onder NDA zou hebben gevallen ?
Reputatie 7
Badge +6
😏😉
En nu ben ik benieuwd op verdere redacties hierop.

@Eirikh  Ik denk dat je reaktie voor een ander Topic bedoeld is.

Reageer