Bericht op Community verwijderd i.v.m. NDA



Toon eerste bericht

146 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het wordt geloof ik steeds erger. Als kritische testers de mond gesnoerd wordt omdat ze een probleem willen aankaarten, wat is dan de hele reden van de testfase?
Ik snap dat dit onder een NDA valt en dat je hiermee niet naar buiten komt. Maar ik verwacht wel van Ziggo dat ze wat doen met deze feedback van testers, zowel positief als negatief. Het lijkt er op dat Ziggo deze box te snel in de markt heeft gezet om de concurrentie voor te blijven. En middels sw updates de zaak wil rechttrekken.
Echter zijn hier veel klanten de dupe van en als deze dit kenbaar maken bij de klantenservice krijgen ze een antwoord als "probleem is onbekend " of "wacht maar op een goede update" .
Waneer deze update dan te verwachten is wordt er nooit bij gezegd.
Verwijderen kan Jan zelf niet. Niemand kan een eigen bericht verwijderen. Het is door een Mod gedaan.
Daar ga ik protest tegen aantekenen, omdat de inhoud van het bericht daar naar mijn smaak geen aanleiding toe gaf.
Zal wel niet veel helpen.


Zal zeker niet helpen. Wat een bende bij Ziggo.
In het vervolg maar een screenshot maken zodat het elders gebruikt kan worden.
Ik weet nog wel een paar plekken waar berichten niet verwijderd worden. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Ziggo zal van mening zijn dat zijn bericht onder de nda valt. Jammer, was een prima berichten en ipv met Jantje in discussie te gaan als ze het er niet mee eens zijn kiezen ze ervoor om het te verwijderen. Dan zal Jantje wel de vinger op de zere plek hebben gelegd. Of Jantje heeft zelf zijn bericht verwijderd maar dat zou mij verbazen.
ps: waren ze maar zo snel met het oplossen van de kritische punten als met het verwijderen van Posts.
Reputatie 7
Hey allemaal.
Een berichtje van mij, degene die de oproer heeft veroorzaakt. Ik ben namelijk degene die zaterdag het bericht van Jantje51 heeft verwijderd.

Mijn gedachtegang op dat moment was simpelweg “De gebruiker geeft duidelijk aan tester te zijn geweest en nu de mediabox niet te hebben besteld vanwege te veel problemen. Dat is op zichzelf eigenlijk al informatie van uit de test (hij wil de box niet, vanwege ervaring in de test). Later in het bericht werd ook gesproken over het beeld dat voor 4.12 beter zou zijn geweest”. We zijn ‘streng’ op testervaringen buiten de besloten testgroep en het schenden van de NDA. Simpelweg omdat er ergens een grens gesteld moet worden. Ikzelf ben echter geen begeleider van de test-groepen en kan dus ook niet altijd het meest zuivere oordeel hierover geven. Het was weekend, ik was alleen aan het werk en heb de keuze om het bericht te verwijderen vluchtig gemaakt, zonder verder duidelijke uitleg. Sorry hiervoor!

Wat ik belangrijk vind om mee te geven is dat ik het bericht niet verwijderd heb omdat het te kritisch zou zijn, of omdat het de spijker op zijn kop slaat. Als dat het geval zou zijn, hadden we het hele topic wel kunnen verwijderen 😉. Het is absoluut toegestaan om kritisch te zijn op deze Community. Graag zelfs! “. Het bericht van @Jantje51 schendt echter de NDA en blijft dus hier op de Community verwijderd.
Reputatie 7
Om deze en vele andere discussies te vermijden lijkt het me wenselijk om de buglist waarmee in de besloten testomgeving wordt gewerkt in aangepaste versie openbaar te maken dan weet men tenminste of aan een bepaald issue wordt gewerkt.
Dus een lijstje met bekende bugs, toevoeging apps, aanpassing beeldkwaliteit etc. incl. status dus:

  • klaar
  • in behandeling
  • ingepland
  • soft - hardware matig niet mogelijk
Ik weet dat zo'n lijstje bestaat en nee ik ben geen tester en hoef mij dus ook niet aan een NDA te houden 😃
Voor alle duidelijkheid hier een link:https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/foutcode-cs6100-43832#post463073
Anne H schreef:Hallo @Be rt Ik verwijder je reacties omdat er informatie in staat uit de test. @twigger scherp! Dank voor je goede zorgen. Aan iedereen: We zijn dus nog bezig met een oplossing voor het probleem met de melding.


Inderdaad die posting bedoelde ik

Bij deze een beroep op de moderators om ieder issue bij vermeende schending NDA versus tijdelijke verbanning op gelijke wijze te beoordelen. Dan kan thans de beslissing per omgaande niet anders zijn dan de verbanning van twigger op te heffen.

Geheel mee eens...
Reputatie 7
Badge +4
Het lijkt mij dat de moderators geen verantwoording aan individuele communityleden hoeven af te leggen m.b.t. het (tijdelijk)uitsluiten van communityleden anders dan de persoon in kwestie.

Dat is in zijn algemeenheid wel juist, maar alles draait hier om rechtsongelijkheid. Hier is sprake van bijzondere en verdachte omstandigheden.
De schijn wordt nu gewekt dat de een (een Ziggo-adept) zich in het community meer kan veroorloven dan een ander (een Ziggo-criticaster). Specifiek in deze situatie hebben community-leden recht op tekst en uitleg van de moderators, zoals @Don Papa ook al terecht naar voren bracht.
De moderators zwijgen nog steeds in alle talen, maar ik ben ervan overtuigd dat ze nu al flink spijt hebben van de ondoordachte ban van gistermiddag.
Op deze manier gaat de NDA heel erg de noodzakelijke verbeteringen van de Next tegenhouden. Dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Helemaal mee eens, het is ook overduidelijk dat Ziggo nu de NDA gebruikt om de problemen die er blijkbaar al tijdens de testperiode van de Next waren en toen niet zijn opgelost maar later wel zijn doorgezet naar de "klanten" Next binnenkamers wil houden (ik heb alleen het idee dat ze juist het tegen deel hebben bereikt met deze actie). Maar gelukkig mag iedereen nu wel over alles praten vanaf firmware versie 4.15 want die heeft officieel op de klanten Next gestaan. En als ik zo rond lees op de verschillende forums en media berichten verschillen deze versies niet zoveel met elkaar. Echt veel veranderd er dus volgens mij niet, je zal alleen nu versie 4.15 moeten vermelden in je verhaal in plaats van een oudere versie (correct me if i am wrong)..

Gelukkig mogen straks de nieuwe groep testers die nu steeds de nieuwe firmware versies testen wel alles openbaar bespreken over de geteste versies als deze de klanten Next hebben bereikt...
Reputatie 7
Badge +4
@Lycke Ziggo

Dank voor je snelle reactie.
Ik wil toch nog ingaan op de 3 punten:

  1. 'Aanwijzingen van de moderators' lijkt mij in dit verband wel heel erg ver gezocht. Voor meer duidelijkheid zou ik jullie adviseren in de huisregels specifiek een artikel op te nemen over het NDA.
  2. en tevens ook wel punt 3: Hoewel een zwijgplicht kennelijk toch niet geldt voor de rest van je leven, is het volkomen onduidelijk waar nu exact de grens ligt. Uit je reactie blijkt dat die grens in ieder geval niet ligt op het moment dat een tester zich afmeldt voor verder deelname en ook niet stopt op het moment dat het product op de markt komt.. Dit is toch wel een heikel punt, want die onduidelijkheid heeft ongetwijfeld effect op animo van geïnteresseerde testers, dan wel testers die in principe door zouden willen gaan.
Reputatie 7
Badge +5
@mathhein en @Theo PE1OPQ




We hebben nou juist hier een los topic gemaakt over de vragen die naar voren kwamen naar aanleiding van het verwijderen van een bericht en de NDA. Hier gaat het nou juist niet over de beeldkwaliteit. Daarvoor kan je beter naar het topic over de beeldkwaliteit.


Prima ook daar staat het door velen gevraagd en bekritiseerd he dus kom op Lycke to the point dan maar na het andere topic prima doen we blijft mijn vraag staan he!
Verplaatst dus deze mag je hier als jullie dat willen dan verwijderen 🤔
Maar dan klopt hier wel meer niet jullie hebben immers de mane discussie en beeldkwaliteit problematic ook juist hier na toe geplaatst dus .....
@Zeeburgia Ik ga de discussie niet opnieuw beginnen.

Al mijn argumenten staat in dit bericht onder de streep:

https://community.ziggo.nl/aankomende-producttesten-214/bericht-op-community-verwijderd-i-v-m-nda-23950?postid=453213
Reputatie 7

Uit de toelichting van Lycke krijg ik de indruk dat zij zaterdag na vluchtige beoordeling de post van Jantje heeft verwijderd. Thans krijg ik de indruk dat de verwijdering inmiddels onherroepelijk is en dat vind ik een jammerlijke beslissing.
Het verwijderen van een post in het Community gebeurt gelukkig niet iedere dag. Wanneer het aan de orde is, dan wil ik ervoor pleiten dat er direct een toelichting in het topic van een moderator verschijnt om verwarring zoals afgelopen zaterdag bij de forumleden in de toekomst te voorkomen.


We hebben inmiddels alles met het team besproken en er is beoordeeld dat het bericht inderdaad verwijderd blijft, daar deze de NDA schendt. Dat jij en velen dit een jammerlijke beslissing vinden, is absoluut duidelijk. @Jantje51 is ook absoluut niet verbannen van het opnieuw plaatsen van een bericht, maar moet hierin niet zijn ervaring als tester meenemen.

Het verwijderen van posts op de Community gebeurt wel degelijk elke dag. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 5 posts/topics per dag verwijder. Wel had ik er in dit geval beter aan gedaan een toelichting te geven bij het verwijderen van de post. Ik was er niet helemaal bij, zaterdag. Sorry daarvoor.
Reputatie 7
Jullie blijven de tekst van Mark citeren. En dat is prima, maar de tekst van Mark klopt gewoon. Wanneer de versie is uitgerold, is het prima om er over te spreken.
4,12 is echter nooit uitgerold buiten de test. Ervaringen van versies voor 4,15 zijn dus automatisch test-ervaringen.

Voor verdere vragen over de NDA; de NDA is te vinden in de link van dit topic. Mochten er over specifieke teksten hierin vragen zijn, hoor ik het graag.



Jantje51 heeft inmiddels een nieuw bericht geplaatst, die volgens mij (corrigeer me als het niet zo is) inhoudelijk net zo mooi is als het oorspronkelijke bericht maar niet de NDA schendt. Volgens mij is er dus nu niet meer zoveel aan de hand, of wel? Ik vind het persoonlijk zonde dat we met zijn allen zoveel tijd steken in iets wat vooralsnog op niets uitdraait.
Reputatie 7
Badge +5
Jazeker ziggo moet eindelijk eens meer openheid geven zou een hoop kunnen oplossen mee eens Han.Geef ons eens als het zo moeilijk is om dit probleem wat het klaarblijkelijk is om op te lossen een heldere uitleg en nog beter los het spoedig op.Er wordt een product in de markt gezet de Next wat veele malen beter is dan de HMBXl maar kwa beeld en geluid royal achterblijft en tekortschiet en nog steeds niet af is wat dat betreft, dus moet de software er snel verbeteringen brengen en dat is tot nu toe de bottleneck van deze helaas.Wij mogen nu eindelijk stappen verwachten wat dat betreft.En uitleg warom het maar steeds niet lukt of het zolang moet duren zou heel fijn zijn van ziggo.
En daardoor zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Klant en Ziggo.
Eigenlijk zit Ziggo ook behoorlijk met de gebakken peren.
Geen medelijden hoor. Ziggo is het eerst aanspreekbaar & moet zich verantwoorden.
Wat nu?
Ik weet wel iets: meer openheid. Gewoon op www.ziggo.nl.
Lost niks meteen op, maar geeft toch een beter gevoel. Etc.
Bij Ziggo zit je qua informatievoorziening nog zowat in de middeleeuwen.
Zal wel moeten van Liberty Global. KPN kijkt mee. So what? Daar kloppen ook een hoop dingen niet. Kijk maar op het Forum. Eerlijkheid overwint. Ook voor een commerciele partij die It-zooi aan de man wil brengen.
Vlgs mij.
Ziggo past de regels gewoon aan als hun dat beter uitkomt.
slapende honden wakker maken mag dus niet 😛
Reputatie 7
Badge +4
@mathhein

Ik sluit mij graag - voor de zoveelste keer in dit topic - aan bij deze wens.
In feite heeft @Jantje51 in zijn analyse de vinger feiloos gelegd op de zere pols: de vermadelijke beeldverbeteraars in de software zijn de boosdoeners en hij heeft, zoals reeds zovelen in dit topic, een ogenschijnlijk simpele oplossing aan de hand gedaan: leidt het originele beeld als pass through via de Next naar de tv van de klant. Of in ieder geval, geef de klant via een software update de optie om het scherptefilter uit te schakelen. De oplossing, al vele keren in dit topic, bij Ziggo neergelegd, lijkt in principe zo simpel maar er gebeurt al een half jaar niets wat ook maar enigszins naar een oplossingsgerichte update wijst. Ik vrees dat de bottleneck qua oplossing om vooralsnog duistere reden ligt bij Global Liberty en de ontwikkelaars van Ziggo Nederland zelf enorm met de vervelende situatie in hun maag zitten. Als mijn vermoeden klopt, dan vrees ik dat we nog lang kunnen wachten op een oplossing.

Momenteel funtioneert mijn MBXL bevredigend met een uitstekende pass through beeldweergave naar mijn Samsung UHD 4K. Weliswaar kan de menu besturing best wel iets sneller en de box geeft bovengemiddeld warmte af, en het energieverbruik is hoog, maar het allerbelangrijste is toch dat je als klant van een optimaal beeld kunt genieten?
Toch maak ik me zo langzameerhand wel zorgen, want de XL heeft natuurlijk niet het eeuwige leven. Momenteel kan deze nog bij een defect probleemloos en gratis worden vervangen door een andere XL, maar dat blijft natuurlijk niet zo. Op een gegeven moment zal de XL ook niet meer softwarematig worden ondertsteund door Ziggo. Zolang de beeldkwaliteit van de Next blijft vastroesten in een impasse, is dat wel zorgwekkend.
Reputatie 7
Goedemorgen iedereen,

Na het plaatsen van het bericht van @Jantje51, en het verwijderen hiervan, is in dit topic een tweestrijd ontstaan. Jullie vragen je terecht af waarom het bericht door ons is verwijderd en anderen geven dan ook al aan dat mogelijk met de geheimhoudingsverklaring (NDA) te maken heeft. De reactie van @Jantje51 is scherp, kritisch, geeft een korte opsomming van punten die hij storend vindt aan het gebruik van de mediabox en speculeert naar een mogelijke oorzaak en het belang van de nieuwe animaties. Zoals @Be rt hierboven in zijn reactie al schrijft zullen we dit soort kritiek nooit verwijderen. We vinden het delen van ervaringen en feedback ook helemaal geen probleem. Zolang dit maar gebaseerd is op je eigen ervaringen en niet op de ervaring uit de test.

Helaas wordt in de reactie van @Jantje51 verwezen naar update 4.12, en daarmee wordt de NDA geschonden.

code:
2. Geheimhouding en testgegevens 
2.1 De Test (inclusief al haar eigenschappen, functionaliteit en test/evaluatieresultaten) en meegeleverde (geschreven) materialen worden aangemerkt als ‘vertrouwelijke informatie’. Deze vertrouwelijke informatie mag op geen enkele wijze openbaar worden gemaakt of aan derden beschikbaar worden gesteld.

Wil je de hele NDA lezen? Ga dan naar het topic 'Ziggo producttesten: Hoe werkt het?' en volg de link naar het aanmeldformulier. Je kan, na het invullen van je gegevens, de NDA lezen en kiezen om daarop dan wel of geen akkoord op geven. Heb je de aanmelding al eens doorlopen, open hem dan in een incognito / privévenster van je browser.

Het kan gebeuren dat een (oud) tester onbewust informatie deelt die onder de NDA valt. Als dit voorkomt halen we reactie offline. Daarna beoordelen we als team wat we gaan doen. Is de reactie terecht offline gehaald? Moeten we misschien iets aanpassen zodat de NDA niet geschonden wordt? Gaan we de persoon hierop aanspreken? Of gaan we de reactie verplaatsen naar de besloten testgroep? Moeten we verdere stappen ondernemen?
We kijken als team dus altijd naar de beste oplossing. In het weekend is slechts één van de moderators aanwezig. Omdat ieders mening kan verschillen kan één persoon hier niet over oordelen.

Na het weekend is het team aanwezig en nemen dan de gepaste acties hierop.
"maar een forum toont pas echt zijn kracht wanneer gefundeerde kritiek wordt geaccepteerd en niet met de nodige struisvogelpolitiek wordt weg gecensureerd."

Daar ben ik het helemaal mee eens. @Zeeburgia
Gefundeerde kritiek, hoe stevig dan ook, heb ik dan ook nog nooit op dit forum verwijderd zien worden.

De tomeloze kritiek op de verscherping en overgesatureerdheid alsmede een vervaging die op een aantal beeldschermen te zien is en de vele herhalingen van dezelfde tekst die door een aantal mensen op dit forum geschreven worden, zijn nog nooit verwijderd door een Ziggo moderator, anders hadden in dit topic al lang niet meer de meer de huidige 1170 berichten gestaan.

Ik heb het beeld van de Next inmiddels op verschillende beeldschermen gezien en er is een wereld van verschil in verscherping en oversaturatie tussen de verschillende beeldschermen, ik ben niet zo brutaal geweest om op alle beeldschermen te gaan zoeken en knutselen in de instellingen, ik zie op alle beeldschermen wel de vervaging.

Het enige wat ik wel verwijderd heb zien worden zijn berichten die onder de NDA vielen.
De NDA is duidelijk: "buiten de besloten groepen op de Community mag je hier dus niet over communiceren."

In de tekst wordt gerefereerd aan softwareversie 4.12 en wat daar al dan niet in gewijzigd zou zijn.

Ook al is dit door anderen gezegd of geschreven, dan nog ontslaat je dit niet van je overeenkomst die je aangegaan bent als tester met als fundament het NDA.

Een geheimhoudingsovereenkomst of non-disclosure agreement (NDA) biedt twee partijen de mogelijkheid om vertrouwelijke informatie uit te wisselen. In de NDA wordt afgesproken welke informatie geheim is, voor welk doel deze wordt verstrekt en wat de ontvangende partij wel en niet mag doen met deze vertrouwelijke informatie.

Kritiek leveren is prima, maar voor een goede kritiek moet deze gevolgd worden door een oplossing.

Voor de next zou ik voorstellen om eerst aan te geven van welk merk en type het is.

Op andere plaatsen zal hij ook wel in gebruik zijn en dan kan men daar vragen welke oplossingen er al gevonden zijn.

Zelf het wiel uitvinden is iets dat men graag doet in de ict, het levert veel op, maar iets van de plank halen is toch handiger, goedkoper en sneller.

je bedoelt dus dit:
https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-deel-3.92885/page-2
Dat is 'm niet.
Welke wel?
Linkje graag.
niet mogelijk via tv, staat in het topic ; mediabox Next Deel3
Reputatie 5
Badge +1
Kan iemand nu eindelijk eens vertellen wat er in het bericht van Jantje51 stond?
Zo wordt het wel heel erg een incrowd gebeuren (lezers vs niet lezers van het bericht).
Ik wil ook kunnen beoordelen of Ziggo hier een steek liet vallen door het item te verwijderen.
En ik wil de moderatoren (@Anne H Ziggo en anderen) oproepen het bericht hier weer te geven onder weglating van de tekst waar blijkbaar bezwaar tegen bestaat.
Reputatie 6
Badge +2
Zou iemand dan kunnen herhalen wat @jantje51 dan had gepost.
Ik heb dit helaas niet gelezen en kan het inderdaad ook niet terug vinden.
Was dit bericht dan zo schokkend dat het gelijk verwijderd moest worden door de Ziggoboys?
Reputatie 4
Badge +3

Iedere voormalige en potientële tester weet nu wat een DNA-signatuur bij Ziggo inhoudt, namelijk een eeuwigdurende zwijgplicht van alle bevindingen tijdens de testperiode.


Ik zwijg nog steeds als het graf over alle ins en outs van mijn testdeelname aan dat drama ding van een Cisco decoder. 😎🤥(Staat in mijn kelder in afwachting van de in een consumentenprogramma beloofde software verbeteringen....)

Reageer