Bericht op Community verwijderd i.v.m. NDA


Reputatie 7
Hoi iedereen,

In het topic over beeldkwaliteit op de Next was een discussie over een verwijderd bericht vanwege de NDA. Om het topic over de beeldkwaliteit on-topic te houden hebben we de discussie over het verwijderde bericht en de NDA naar hier verplaatst.

144 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
@Jantje51

Prima analyse over de mankementen in de beeldkwaliteit van de Next! Ik zou het zelf niet beter hebben kunnen verwoorden, hoewel de door jou feiloos blootgelegde feiten in feite te triest zijn voor woorden.
Dat bericht van @Jantje51 is blijkbaar weer verwijderd . Ik vind het iig niet terug.
Is dus weer iets wat de klant niet mag weten, maar gelukkig weet ik al genoeg.
Reputatie 7
Badge +1
Ziggo zal van mening zijn dat zijn bericht onder de nda valt. Jammer, was een prima berichten en ipv met Jantje in discussie te gaan als ze het er niet mee eens zijn kiezen ze ervoor om het te verwijderen. Dan zal Jantje wel de vinger op de zere plek hebben gelegd. Of Jantje heeft zelf zijn bericht verwijderd maar dat zou mij verbazen.
ps: waren ze maar zo snel met het oplossen van de kritische punten als met het verwijderen van Posts.
Verwijderen kan Jan zelf niet. Niemand kan een eigen bericht verwijderen. Het is door een Mod gedaan.
Daar ga ik protest tegen aantekenen, omdat de inhoud van het bericht daar naar mijn smaak geen aanleiding toe gaf.
Zal wel niet veel helpen.
Verwijderen kan Jan zelf niet. Niemand kan een eigen bericht verwijderen. Het is door een Mod gedaan.
Daar ga ik protest tegen aantekenen, omdat de inhoud van het bericht daar naar mijn smaak geen aanleiding toe gaf.
Zal wel niet veel helpen.


Zal zeker niet helpen. Wat een bende bij Ziggo.
In het vervolg maar een screenshot maken zodat het elders gebruikt kan worden.
Ik weet nog wel een paar plekken waar berichten niet verwijderd worden. 😉
Reputatie 6
Badge
Zou iemand dan kunnen herhalen wat @jantje51 dan had gepost.
Ik heb dit helaas niet gelezen en kan het inderdaad ook niet terug vinden.
Was dit bericht dan zo schokkend dat het gelijk verwijderd moest worden door de Ziggoboys?
Reputatie 6
Badge
Maar het kan toch niet zo zijn dat Ziggo alle kritische posts gaat verwijderen. Daar is deze community en met name dit topic toch voor bedoeld om je issues kenbaar te maken.
Ala je alleen maar positieve reacties mag plaatsen zonder dat deze verwijderd worden is deze community een wassen neus. Ik snap best dat bepaalde opmerkingen niet goed vallen bij de moderators maar is het dan niet beter om de discussie aan te gaan i.p.v. prompt te verwijderen?
En dat is de reden waarom ze mij dreigden uit de test te gooien als ik negatieve feedback bleef geven.

Ik heb daarom zelf besloten om nooit meer iets te testen voor Ziggo want er wordt meer naar testers geluisterd die alleen maar positief zijn over de box en updates.
En zeker toen het over de slechte beeldkwaliteit ging.

Wel nog laatst 7 keer het formulier ingevuld want ik had 2 augustus een mail gekregen of ik weer wilde testen, maar werd niet toegelaten in de test, ze hadden mijn aanmelding niet ontvangen zei 'ziggo' Ik wilde gewoon weten of ze mij weer zouden toelaten in de test maar zoals ik al vermoedde NIET dus. 7 dagen achter elkaar het formulier ingevuld en dan geen aanmelding ontvangen?

Ik moet er wel bij zeggen dat het een 'Super goed werkende Box is' maar dat heeft ziggo zelf al laten weten in dit forum.🤔😏
Reputatie 6
Badge
Het wordt geloof ik steeds erger. Als kritische testers de mond gesnoerd wordt omdat ze een probleem willen aankaarten, wat is dan de hele reden van de testfase?
Ik snap dat dit onder een NDA valt en dat je hiermee niet naar buiten komt. Maar ik verwacht wel van Ziggo dat ze wat doen met deze feedback van testers, zowel positief als negatief. Het lijkt er op dat Ziggo deze box te snel in de markt heeft gezet om de concurrentie voor te blijven. En middels sw updates de zaak wil rechttrekken.
Echter zijn hier veel klanten de dupe van en als deze dit kenbaar maken bij de klantenservice krijgen ze een antwoord als "probleem is onbekend " of "wacht maar op een goede update" .
Waneer deze update dan te verwachten is wordt er nooit bij gezegd.
Op mijn bericht zal weer kritiek komen van ziggo en/of ziggofans dat het allemaal niet klopt maar daar ga ik dus niet meer op in.
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt er op dat Ziggo deze box te snel in de markt heeft gezet om de concurrentie voor te blijven. En middels sw updates de zaak wil rechttrekken.

Spijker op zijn kop

Op mijn bericht zal weer kritiek komen van ziggo en/of ziggofans dat het allemaal niet klopt maar daar ga ik dus niet meer op in.

Nou ik ben het volledig met je vorige bericht eens, ik heb het net zo ervaren. Ik ben zelfs een keer gebeld door Ziggo met het verzoek of ik wat positiever wou zijn, nou daar was ik dus heel snel klaar mee...

Ik had het bericht van @Jantje51 ook vanmorgen gelezen en snap echt niet waarom die verwijderd is, er stond na mijn mening niks verkeerds in zijn bericht...
Reputatie 5
Badge +1
Kan iemand nu eindelijk eens vertellen wat er in het bericht van Jantje51 stond?
Zo wordt het wel heel erg een incrowd gebeuren (lezers vs niet lezers van het bericht).
Ik wil ook kunnen beoordelen of Ziggo hier een steek liet vallen door het item te verwijderen.
En ik wil de moderatoren (@Anne H Ziggo en anderen) oproepen het bericht hier weer te geven onder weglating van de tekst waar blijkbaar bezwaar tegen bestaat.
Er zijn twee kampen. Klanten die het beeld mooi vinden en klanten die het beeld te slecht vinden.
Het heeft geen zin elkaar te gaan overtuigen over smaak.

Het is hier goed vastgesteld dat de Next vreemde dingen doet met het beeld die je uit moet kunnen zetten, als je dat wilt. Dat is een feit.

Ik ben daar principieel sterk voor. Ik wil dat zelf kunnen bepalen.
Op de bank staat de huidige aanpak mijn kijkervaring niet in de weg.
Dat vind ik niet interessant om te weten.

De reaktie van @Jantje51 was relevant en m.i. geen schending van een NDA, vind ik.
Dit raakt aan de beperking van free speach in de Community.
Dat bevalt me niet zo & heb daarom een klacht ingediend bij de Mods.
Voor wat het waard is.
Kan iemand nu eindelijk eens vertellen wat er in het bericht van Jantje51 stond?
Zo wordt het wel heel erg een incrowd gebeuren (lezers vs niet lezers van het bericht).
Ik wil ook kunnen beoordelen of Ziggo hier een steek liet vallen door het item te verwijderen.
En ik wil de moderatoren (@Anne H Ziggo en anderen) oproepen het bericht hier weer te geven onder weglating van de tekst waar blijkbaar bezwaar tegen bestaat.

het bericht heeft jantje51 is nu te lezen in het ziggo gebruikers forum
Linkje graag.
Linkje graag.
niet mogelijk via tv, staat in het topic ; mediabox Next Deel3
je bedoelt dus dit:
https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-deel-3.92885/page-2
Dat is 'm niet.
Welke wel?
Reputatie 7
Badge +5
https://ziggoforum.nl/topics/dit-mochten-mensen-op-de-ziggo-community-niet-lezen.93037/
Deze Han....😏🤔
Reputatie 7
Badge +4
Ik was de hele dag van huis. Vanmorgen vroeg postte ik een positieve reactie op de analyse van @Jantje51 en nu merk ik, mede vanwege een aantal berichten die overdag zijn geplaatst, dat zijn bericht is verwijderd! Hier snap ik werkelijk geen hout van! Verschijnt er in dit topic een naar mijn mening allerbeste analyse over de problemen met de beeldkwaliteit van de Next, dan wordt dit zonder verdere toelichting door de moderators gecensureerd.

Graag zie ik een nadere toelichting tegemoet waarom het bericht van @Jantje51 is verwijderd. Dat is op dit moment toch wel het minste waarop de forumleden recht hebben.

Edit.
Exact dezelfde analyse staat nota bene al 2 maanden ongecensureerd op Ziggo Gebruikersforum!
Reputatie 7
Badge +5
😏😉
En nu ben ik benieuwd op verdere redacties hierop.
Reputatie 7
Badge +4
😏😉
En nu ben ik benieuwd op verdere redacties hierop.


Ik ook. Maar het is in ieder geval prettig dat via de 2 eerder gegeven links naar het gebruikersforum iedereen kan lezen wat @Jantje51 afgelopen nacht heeft geschreven.
Ik snap op zich wel dat de Ziggo medewerkers niet blij zijn met de inhoud van zijn stuk, maar een forum toont pas echt zijn kracht wanneer gefundeerde kritiek wordt geaccepteerd en niet met de nodige struisvogelpolitiek wordt weg gecensureerd. Wat dat betreft heeft het Ziggo Community vandaag naar mijn mening een heel slechte beurt gemaakt. Het is de weg van de minste weerstand die ik helaas regelmatig heb ervaren op het Ziggo Gebruikersforum, maar hier op het community niet had verwacht.
Reputatie 7
Badge +35
"maar een forum toont pas echt zijn kracht wanneer gefundeerde kritiek wordt geaccepteerd en niet met de nodige struisvogelpolitiek wordt weg gecensureerd."

Daar ben ik het helemaal mee eens. @Zeeburgia
Gefundeerde kritiek, hoe stevig dan ook, heb ik dan ook nog nooit op dit forum verwijderd zien worden.

De tomeloze kritiek op de verscherping en overgesatureerdheid alsmede een vervaging die op een aantal beeldschermen te zien is en de vele herhalingen van dezelfde tekst die door een aantal mensen op dit forum geschreven worden, zijn nog nooit verwijderd door een Ziggo moderator, anders hadden in dit topic al lang niet meer de meer de huidige 1170 berichten gestaan.

Ik heb het beeld van de Next inmiddels op verschillende beeldschermen gezien en er is een wereld van verschil in verscherping en oversaturatie tussen de verschillende beeldschermen, ik ben niet zo brutaal geweest om op alle beeldschermen te gaan zoeken en knutselen in de instellingen, ik zie op alle beeldschermen wel de vervaging.

Het enige wat ik wel verwijderd heb zien worden zijn berichten die onder de NDA vielen.
De NDA is duidelijk: "buiten de besloten groepen op de Community mag je hier dus niet over communiceren."

In de tekst wordt gerefereerd aan softwareversie 4.12 en wat daar al dan niet in gewijzigd zou zijn.

Ook al is dit door anderen gezegd of geschreven, dan nog ontslaat je dit niet van je overeenkomst die je aangegaan bent als tester met als fundament het NDA.

Een geheimhoudingsovereenkomst of non-disclosure agreement (NDA) biedt twee partijen de mogelijkheid om vertrouwelijke informatie uit te wisselen. In de NDA wordt afgesproken welke informatie geheim is, voor welk doel deze wordt verstrekt en wat de ontvangende partij wel en niet mag doen met deze vertrouwelijke informatie.
Reputatie 7
Badge +4
@Be rt

Zo te lezen zijn we het erover eens dat een forum haar leden de vrijheid moet geven gefundeerde kritiek te leveren.

Maar t.a.v. NDA, ten minste de wijze waarop Ziggo daarmee omgaat, verschillen we van mening. In beginsel is een NDA, zoals je dat keurig formeel omschrijft, helder en begrijpelijk. Maar naar mijn mening behoort dat geen eeuwigheidswaarde te hebben, zoals Ziggo blijkbaar propageert. Zodra een product, zoals in deze de Next, dan wel een softwareupdate, in deze 4.12 terwijl we nu reeds 5 software updates verder zijn, wordt vrijgegeven aan alle klanten, vind ik dat een NDA voor testers niet meer zou mogen gelden. Ik heb hierover in het verleden weleens een discussie gehad met een Ziggo moderator van het gebruikersforum. Deze moderator verdedigde zijn stelling dat een NDA altijd van toepassing blijft voor testers met de opmerking: 'wanneer een tester eigen bevindingen vrijgeeft aan de openbaarheid, kan dat de mening van nieuwe klanten nadelig beïnvloeden'. Deze stelling vind ik klinkklare onzin. Als bedrijf of concern behoor je een product of een software update pas vrij te geven, als je goed rekening hebt gehouden met de testresulten. En niet alleen met de positieve reacties, maar ook met de negatieve kritiek. Wanneer laatstgenoemde kritiek van testers wordt genegeerd en het product, dan wel software update, toch wordt vrijgegeven, is dat de verantwoording van Ziggo en behoort een NDA niet als zelfprotectie tegen antireclame te worden misbruikt.

In dit topic is de afgelopen maanden al diverse keren geschreven dat software update 4.12 het grote kantelpunt was voor de beeldkwaliteit van de Next. Het enige wat @Jantje51 in zijn uitstekende analyse heeft aangehaald, is te refereren aan die reeds door anderen in dit topic geposte feiten. Waren die andere forumleden geen product testers op het moment van hun publicaties en is @Jantje51 in al die verstreken maanden de eerste product tester die deze informatie bevestigt? Ik waag het te betwijfelen.

Ik hoop dat de analyse van Jantje nog lang beschikbaar blijft voor geïnteresseerden op het Ziggo Gebruikersforum, alsmede dat Ziggo de gefundeerde kritiek van testers en nieuwe klanten van de Next nu eens de hoogste prioriteit gaat geven. Iedere klant van de Next behoort dezelfde optimale beeldkwaliteit te krijgen als de door zovelen verguisde Horizon.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben het geheel met de vorige poster eens, en als ik onderstaande uitspraak van @Mark Ziggo lees doet @Jantje51 ook helemaal niks verkeerd in zijn posting.

Dat komt omdat er nog geen duidelijkheid is over invulling van de de oplossing en dat valt tevens onder de NDA zo lang de software nog in testfase zit. Na de test, als de fix wordt uitgerold mogen we natuurlijk wel delen wat er uiteindelijk aangepast is.

Het scherpte filter wat er sinds firmware 4.12 op is gekomen, zit nu ook op de Next die voor iedereen beschikbaar is gekomen, deze fix is dus al uit de testfase en daar mag dus gewoon over gesproken worden zoals @Mark Ziggo hier aangeeft in zijn uitspraak eerder in deze topic.

De testers mogen alleen niks zeggen over alles wat nooit door de testfase is gekomen, maar alles wat uiteindelijk de klant heeft bereikt op zijn Next daar mag gewoon over gesproken worden door de testers. Als dit niet het geval zou zijn, dan zouden alle testers die nu steeds de nieuwe firmware versies testen voordat het officieel word uitgebracht voor alle klanten, hier niks meer mogen posten, want dan zou alles wat ze over de Next zeggen onder NDA vallen..
Reputatie 7
Goedemorgen iedereen,

Na het plaatsen van het bericht van @Jantje51, en het verwijderen hiervan, is in dit topic een tweestrijd ontstaan. Jullie vragen je terecht af waarom het bericht door ons is verwijderd en anderen geven dan ook al aan dat mogelijk met de geheimhoudingsverklaring (NDA) te maken heeft. De reactie van @Jantje51 is scherp, kritisch, geeft een korte opsomming van punten die hij storend vindt aan het gebruik van de mediabox en speculeert naar een mogelijke oorzaak en het belang van de nieuwe animaties. Zoals @Be rt hierboven in zijn reactie al schrijft zullen we dit soort kritiek nooit verwijderen. We vinden het delen van ervaringen en feedback ook helemaal geen probleem. Zolang dit maar gebaseerd is op je eigen ervaringen en niet op de ervaring uit de test.

Helaas wordt in de reactie van @Jantje51 verwezen naar update 4.12, en daarmee wordt de NDA geschonden.

code:
2. Geheimhouding en testgegevens 
2.1 De Test (inclusief al haar eigenschappen, functionaliteit en test/evaluatieresultaten) en meegeleverde (geschreven) materialen worden aangemerkt als ‘vertrouwelijke informatie’. Deze vertrouwelijke informatie mag op geen enkele wijze openbaar worden gemaakt of aan derden beschikbaar worden gesteld.

Wil je de hele NDA lezen? Ga dan naar het topic 'Ziggo producttesten: Hoe werkt het?' en volg de link naar het aanmeldformulier. Je kan, na het invullen van je gegevens, de NDA lezen en kiezen om daarop dan wel of geen akkoord op geven. Heb je de aanmelding al eens doorlopen, open hem dan in een incognito / privévenster van je browser.

Het kan gebeuren dat een (oud) tester onbewust informatie deelt die onder de NDA valt. Als dit voorkomt halen we reactie offline. Daarna beoordelen we als team wat we gaan doen. Is de reactie terecht offline gehaald? Moeten we misschien iets aanpassen zodat de NDA niet geschonden wordt? Gaan we de persoon hierop aanspreken? Of gaan we de reactie verplaatsen naar de besloten testgroep? Moeten we verdere stappen ondernemen?
We kijken als team dus altijd naar de beste oplossing. In het weekend is slechts één van de moderators aanwezig. Omdat ieders mening kan verschillen kan één persoon hier niet over oordelen.

Na het weekend is het team aanwezig en nemen dan de gepaste acties hierop.

Reageer