Gesloten Sticky Beantwoord

Testers gezocht: IPv6 op de Technicolor TC7210

Reputatie 4
Maak jij momenteel gebruik van een Technicolor TC7210 modem en komt de term IPv6 je niet onbekend voor? Lees dan verder!

We willen graag met een besloten groep IPv6 in combinatie met de laatste firmware voor het Technicolor TC7210 modem testen. Bij deze test zetten we IPv6 aan. Wanneer je je hebt aangemeld door middel van een reactie op dit topic, geven wij jou toegang tot het besloten forum en zetten we IPv6 voor je aan. In de besloten groep vind je alle informatie over de test en wat er van je verwacht wordt. 🙂

Interesse? Laat dan een reactie achter om je aan te melden.

Hieronder zie je een afbeelding van het modem waar het om gaat:

icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 29 september 2017, 11:24

@All,
Bedankt voor alle inschrijvingen. We hebben inmiddels voldoende testers geworven en daarmee sluit ik de inschrijf mogelijkheid.

Voor de testers:
We verwerken momenteel al jullie gegevens. Zodra er meer bekend is en de test van start gaat, informeren we jullie persoonlijk.

Bekijk origineel

88 Reacties

Heb helaas geen tc7210. 😞
Badge +1
Serkan,

Noteer mij maar, wanneer gaat de teset lopen, want ik ga volgende week vrijdag op vakantie (14 dagen)
Dus laat ff weten of het past 😀

Greetz
Cees
Reputatie 1
Badge +2
Heb helaas ook geen tc7210
Reputatie 2
Badge +4
Yes! Eindelijk 😀 ik doe graag mee aan de test.
Geld dit alleen voor mensen die het als modem gebruiken of ook in bridge mode? 🙂
Als het ook in bridge werkt ben ik zeker geinteresseerd!
Reputatie 4
Badge +10
ik wil wel aan de test meedoen maar heeft het zin als mijn modem in bridge staat, zoals de vraag van @mbnn? Aangezien ik eigen routers gebruik en die van jullie in bridge heb staan.

JA, is het antwoord 🙂. Zal ik maar gelijk het antwoord geven, dan hoeft @Serkan Ziggo dit niet nog eens te doen 🤣 😂 Bij deze, we doen mee aan de test, als er nog plek is natuurlijk 😊
Badge
Heb tc7210 en ipv6 test lijkt me wel intressant (zolang de ipv4 adres niet weggaat)
Reputatie 4
Goedemorgen allen,

Alvast bedankt voor jullie aanmeldingen!

Voor deze test zal IPv6 niet werken in bridge-modus.

Wel is het zo dat met de implementatie van IPv6 die we momenteel testen (dual-stack) alle apparaten binnen je netwerk een eigen IPv6 prefix krijgen en overige routers ook een eigen subnet toegewezen krijgen.

Voor de technische liefhebber: iedereen krijgt een /56 op hun modemrouter. De eerste /59 wordt gereserveerd voor de eRouter (dat is de router in je modemrouter), de overige 7 /59’s kunnen door andere routers opgevraagd worden. Wat ons betreft dus absoluut geen belemmering om een echte IPv6 ervaring op te doen. 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Nou, dan denk ik dat ik deze test toch maar even oversla. Want zo technisch ben ik nu ook weer niet 😞 Sorry Serkan, haal me maar weer van het lijstje. Volgende keer beter 🙂
Badge
Ik meld me graag aan voor deze test, ben benieuwd! 😉
Ik wil graag meedoen aan de test ik heb alleen (nog) geen Technicolor TC7210.
Net nu ik bezig ben om Bridge Modus aan te vragen! Ik heb zeker interesse, dan sla ik Bridge maar even over!
Heb de 7210 en wil aan test meedoen.
Joop Versteeg
Graag. Ik had het (tijdelijk) op mijn vorige modem. Wij hadden regelmatig contact indertijd.
Badge
Is het ook mogelijk om in bridge IPV6 door te geven? Dat het tijdens het testpanel niet kan begrijp ik, maar ik zou het me niet kunnen voorstellen dat dit uiteindelijk niet komt. Alvast bedankt. Wanneer het tijdens het testpanel wel kan meld ik mij graag aan.
@Serkan Ziggo Zet mij er maar bij (ik meen in ieder geval dat ik het juiste modem heb :)) Zou wel mooi zijn als ik even een seintje kon krijgen voordat 't modem uit bridge gaat, dan kan ik m'n netwerk voorbereiden 🙂
Badge
@Serkan Ziggo is dit dualstack of DS-Lite (zoals bij de Connectbox) ?
Ik ben ook bereid mee te werken aan deze test
Ik doe graag mee aan de test!
Ik doe ook graag mee aan deze test.
Reputatie 3
Badge +5
Misschien een flauwe vraag voor de Connect Box komt daar ook een IPv6 test binnenkort voor 😉
Badge
Als Ziggo nou eens een een 6in4 tunnelserver, zoals Hurricane Electric heeft, opzet voor klanten die het modem in bridge hebben staan ben ik graag bereid om aan een test mee te doen.
Uitgelicht
Reputatie 4
Goedemiddag allen,

Voor degenen die zich inmiddels hebben aangemeld, bedankt! We zijn nog op zoek naar meer testers en hopen dat er meer aanmeldingen binnen komen.

@mbnn,

Geld dit alleen voor mensen die het als modem gebruiken of ook in bridge mode?Als het ook in bridge werkt ben ik zeker geinteresseerd!

Voor deze test zal IPv6 niet werken in bridge-modus. We zoeken mensen die het modem ook als router gebruiken. Zie ook mijn eerdere reactie hierboven.

@fve,

Heb tc7210 en ipv6 test lijkt me wel intressant (zolang de ipv4 adres niet weggaat)

"Dual-stack" betekent dat je zowel een IPv4 als een IPv6 adres hebt. Tijdens deze test behoud je ook gewoon een eigen toegewezen IPv4 adres.

@idsrichard,

Is het ook mogelijk om in bridge IPV6 door te geven? Dat het tijdens het testpanel niet kan begrijp ik, maar ik zou het me niet kunnen voorstellen dat dit uiteindelijk niet komt. Alvast bedankt. Wanneer het tijdens het testpanel wel kan meld ik mij graag aan.

Nee, dat is niet mogelijk.

@Serkan Ziggo is dit dualstack of DS-Lite (zoals bij de Connectbox) ?

We gaan in dit geval een full dual-stack implementatie van IPv6 testen.

@xGarfieldx-Dave,

Misschien een flauwe vraag voor de Connect Box komt daar ook een IPv6 test binnenkort voor

Daar kan ik nu geen antwoord op geven. Op dit moment staat er geen test voor de Connect Box in de planning en als we het gaan testen zullen we uiteraard een oproep doen.
Badge
dan heb ik geen probleem mee te testen
Reputatie 1
Badge +2
Serkan Ziggo AUTEUR Moderator 3951 reacties 45 minuten geleden
Goedemiddag allen,

Voor degenen die zich inmiddels hebben aangemeld, bedankt! We zijn nog op zoek naar meer testers en hopen dat er meer aanmeldingen binnen komen.

ruil hem bij mij maar om een tc 7200 voor een tc 7210 😀
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics