Elise Ziggo

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Shortcuts en foefjes – Tips voor Ziggo diensten

Een tijdje geleden zag ik een filmpje waarin een enthousiasteling liet zien hoe je voorkomt dat je een rol huishoudfolie steeds onbedoeld uit de doos trekt bij het afrollen van een stuk plastic. In elke verpakking blijken, net als bij aluminiumfolie, ingebouwde flapjes te zitten die de rol op zijn plek houden. Je moet ze alleen even indrukken. Zo simpel. En het bestaat ook al heel lang, maar ik wist het niet. Ik vertelde mijn vrienden erover en ook zij konden niet geloven dat deze grote keukenfrustratie zo eenvoudig te voorkomen is. Wat fijn dat er zo veel mensen zijn die de moeite nemen om handige tips te delen.
En dat brengt me meteen bij deze Community. Ik heb namelijk ook wat tips te delen die het leven van de Ziggo klant wat aangenamer maken. Een kleine bloemlezing van foefjes. Geen uitputtende lijst; ik lees in de reacties natuurlijk graag jullie eigen tips!

Vooruitspoelen on demand
De afgelopen paar maanden heb ik alle seizoenen van Game of Thrones gekeken via Movies & Series XL. Erg leuk, maar de begintune sloeg ik na een paar keer liever over. Met de afstandsbediening van de Ziggo Mediabox XL kun je vooruitspoelen met de witte knopjes onderop. Door vaker op het knopje te drukken, kies je zelf met welke snelheid je dat doet. Maar je kunt ook de pijltjesknoppen van het menu (het vierkante blok in het midden van de afstandsbediening) gebruiken. Daarmee spring je als het ware door de video heen, met sprongen van 30 seconden.

Apps op de Mediabox XL
Er staan meer dan 80 apps op de Mediabox XL. Daarmee heb je eigenlijk gewoon een smart tv in huis. Netflix en Videoland vind je zelfs gewoon op de kanalen 150 en 151. De rest vind je in het menu van de Mediabox XL onder Apps. Een overzicht van alle beschikbare apps staat hier.

Grote bestanden via Ziggo Mail
Groot, groter grootst: met Ziggo Mail kun je bestanden tot 4 GB versturen. Tot 18 MB zet je een bestand gewoon in je mailtje. Voor grotere bestanden maakt Ziggo Mail automatisch een link aan waar de ontvanger het bestand kan downloaden. Zonder gedoe.

Wifilichtjes uit
Heb je een Extra Wifi-punt via het stopcontact? En heb je last van de knipperende lampjes op de grote adapter? Dan kun je die lampjes uitschakelen. Zorg dat je bent verbonden met het Extra Wifi-punt en ga met je browser naar http://ziggo-ap. Kies in het menu voor LED control en zet een vinkje achter TURN off all LED indicators. Klik op Apply en klaar is kees.

Zelf je signaalsterkte bekijken
De Mediabox XL heeft een ingebouwde signaalmeter om te kijken of je signaal zwak, goed of uitmuntend is. Wil je weten hoe de sterkte bij jou is?

1. Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
2. Ga naar Opties.
3. Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
4. Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt. Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Ook andere mediaboxen en CI+ modules hebben deze feature. Kijk daarvoor even in de handleiding.
Ervaar je blokken of strepen? In dit topic hebben we de oorzaken en oplossingen op een rijtje gezet.



Hebben jullie nog goede toevoegingen? Laat het hieronder weten!
13 Reacties 13
Kirsty Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 139Posts
  • 0Oplossingen
  • 77Likes
Er was vorige week een storing waardoor apps zoals Netflix, Videoland en Youtube op de Mediabox XL niet werkten. Deze is inmiddels opgelost. In sommige gevallen werken de apps op de Mediabox XL nog niet.
In dit topic lees je wat je dan moet doen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
HalloElise Ziggo
ik gebruik een Ziggo powerline set plus een extra powerline, is er ook een foefje om bij de ene powerline in te loggen zonder de andere powerline uit het stopcontact te moeten halen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
N.N.
Ik heb het modem op 192.168.178.1
1e PL na modem op 192.168.178.2
2e PL na modem op 192.168.178.3
Vanaf 192.168.178.10 is de DHCP geactiveerd.

In network settings van je 1e en 2e powerline het IP adres veranderen, zie hieronder en ze zijn allebei apart bereikbaar en overzichtelijk welke wie is.

EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Mooi verhaal weer zeg!! Leren we weer een hoop van. Bedankt 😉
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Zeker Leerzaam en heel wat van op te steken :thumbsup_tone3:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rtGa ik proberen, bedankt voor de tip, ik log steeds in met http;//ziggo-ap en dan pakt'ie gewoon de eerste de beste, terwijl ik dan juist net de andere wil hebben.
Elise Ziggo
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
Dank voor de reacties. Fijn dat er nuttige tips tussen zitten! N.N. hopelijk helpt de tip van Be rt!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Elise Ziggo wrote:
Dank voor de reacties. Fijn dat er nuttige tips tussen zitten! N.N. hopelijk helpt de tip van Be rt!

Be rtElise Ziggo
De tip van Be rt heeft me geweldig geholpen, ik kan er nu bij zonder 1 powerline uit te hoeven schakelen.
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Für Elise (en de anderen natuurlijk, maar deze kans was te mooi) : In opties > Voorkeursinstellingen > Vooruitspoelen (en achteruitspoelen) kun je de grootte van de sprong instellen. Ik heb vooruit 1 minuut, en achteruit 30 seconden, voor als ik te ver ben gesprongen.
Elise Ziggo
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
kzin Dat is een heel handige tip! Thanks!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dit is ook leuk om eens door te lezen.
https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/het-leuke-van-de-mediabox-xl-buiten-de-handleiding-om-14420
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Goeie/leuke tips Elise Ziggo! De Ziggo dingetjes had ik inmiddels al ontdekt, maar deze...

Elise Ziggo wrote:
Een tijdje geleden zag ik een filmpje waarin een enthousiasteling liet zien hoe je voorkomt dat je een rol huishoudfolie steeds onbedoeld uit de doos trekt bij het afrollen van een stuk plastic. In elke verpakking blijken, net als bij aluminiumfolie, ingebouwde flapjes te zitten die de rol op zijn plek houden. Je moet ze alleen even indrukken. Zo simpel. En het bestaat ook al heel lang, maar ik wist het niet.

...goud, "ingebouwde flapjes" bij de huishoud/aluminiumfolie. Ik had ze serieus nog nooit gezien en haal daarom eigenlijk altijd de rol min of meer bewust uit het doossie. Dat hoeft na vandaag dus niet meer, wat fijn. Dank je wel, weer wat geleerd! :sunglasses:
Elise Ziggo
Topicstarter
Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes
junior Fijn dat je er wat aan hebt! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic